[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:38

@marga wat naar zeg je haffie niet meer... dat zal leeg voelen zo... heel veel sterkte :(:)

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:00

VHU ja vandaag dat we terug reden na het stemmen konden we altijd vanaf de dwarsweg zien waar ze stonden, die blonde zag je van verre maar dat is niet meer. Die vosse shetjes zijn niet zo zichtbaar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:57

Oeps zie het nu pas maar janouk heeft een virtueel bloemetje van bokt verdient ondat meneer anton ZZ vaardigheid is geworden ondanks zijn lichamelijke ongemakken
Super gaaf

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:10

Wat leuk.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:50

Stem met Belker in.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:25

Biancacoo schreef:
Heel gaaaafff Janouk !! Gefeliciteerd.

Baudyh.... onze motorrit vandaag ging langs jou huis, ik zag Ikke en Ted lekker buiten staan,.en de merrie's ook,heerlijke plek die jullie hebben zeg !! Manlief ging zo snel..dat ik helaas niet kon stoppen voor een foto.

sorry lees ik nu pas maar wat leuk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:39

Marga sterkte met het verlies van je mooie haffie. ik heb dat ook altijd in mijn achterhoofd met ted. Die is nu ook al 30 maar kreeg laatst nog een mega compliment van de tandarts dat hij er echt top uitzag.
Altijd leuk om te horen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:39

Ja Baudyh dat had ik met mijn vorige haflinger, daar heb ik zeker 10 jaar elke ochtend met opstaan de eerste blik uit het raam gehad van doet ze het nog?. Die dame is bijna 35 geworden. Het heeft een jaar geduurt voordat ik van mijn gewoonte af was. (4 jaar paardloos). En nu is het weer, waar staan de mannen.
Maar heerlijk dat Ted het nog zo goed doet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 08:51

Haha, Janouk gefeliciteerd met je virtuele bokt bloemen voor meneer Anton !!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 10:20

Mag ik hier mee komen kletsen? Ik wist niet dat bokt ook een mennerstopic heeft :+

Afbeelding
Afbeelding

Mijn pony staat nu sinds juni voor de kar en doet het super goed! Alleen tractoren zijn echt nog een uitdaging.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 10:22

Ja hoor dat mag Nala!

Topic is een beetje stilgevallen, maar ik heb mijn pony's nu ook op semi winterrust staan dus er gebeurt niet veel. Wel ga ik kijken of ik Alex in tandem voorop mee kan laten gaan in plaats van aan de hand achter de sulky aan. Hij heeft echt last van dit koude weer helaas. De les afgelopen zaterdag was wel even spannend. Iets met een jonge pony in tweespan die over de zeik raakte van de blauwe zeiltjes die wie als schriktraining gebruiken in de les. En vervolgens stapte hij over zijn streng en vloog er bokkend vandoor samen met zijn spangenootje. Toen viel de menner er ook vanaf. Wij stonden op dat moment al op een hoopje in het midden van de bak. Gelukkig zijn ze nog geeneens de bak helemaal rond geweest. Maar ze liepen wel de instructie ook ondersteboven toen die hen wilde vangen dus die zal net als de menner wel bont en blauw zijn geworden. Gelukkig geen ernstig gewonden en weinig schade. Dus goed afgelopen. Maar dan ben ik blij met hoe Jorie reageerde toen hij jong was op die blauwe zeiltjes, want dat is relatief kalm in vergelijking met dit. En dan hebben twee shetjes ineens veel power als je ziet hoe de hekken erbij stonden na de eerste keer passeren. Die waren wel half de vernieling in geholpen, maar dat zit vast met zo'n kliksysteem tussen staanders dus relatief makkelijk weer in elkaar te zetten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 10:55

Tuurlijk, leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik heb jouw topics wel gevolgd, omdat je er ook zo leuk mee begonnen bent allemaal.

Hier ligt het de laatste weken even stil, mijn bak was veel te nat. Komende zaterdag gaan we als het goed is weer verder.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 11:42

Hier liggen we nu helaas even stil door een hoefprobleem. Wel jammer nu net in de tijd van de kerstritjes, maar het is even niet anders.

Ik ben op dit moment in contact met stal van Eijk om misschien met Nala daarheen te verhuizen vanwege haar tractor angst. Ik ga er waarschijnlijk deze week langs, kan nu al niet wachten :):)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 12:58

@ Janoek, gefeliciteerd! Haffiepower *\o/* Mooi dat dit nog wel gewoon kan
@ Marga, veel sterkte met je verlies
@ Muronia, leuk stukje in de mensport!
@ Jorex, brrr, dat lijkt me heel eng zeg!
@ Nala, welkom!

Wij zijn zaterdag weer op wedstrijd geweest, de vaardigheid was helaas afgelast, want de buitenbak was bevroren, maar de dressuur ging wel door (binnen) en we waren 2x 1e van de B/L *\o/* Ik was zelf niet zo tevreden met mn proeven, maar blijkbaar ging het bij de rest nog slechter :Y)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:09

Gefeliciteerd!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 13:57

Welkom nala
Jorex dat is ff schrikken als er eentje aan de boemel gaat.verkeerde reactie op " schriktraining' :j die schrok zich een hoedje van het zeiltje!
Fangio netjes gedaan dan

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:26

Welkom Nala.
Fangio toch niets verkeerd gedaan.

Hier is afgelopen zondag de indoor marathon afgelast omdat bijna de helft van de deelnemers niet konden komen ivm gladheid. Het werd voor de rest een oefen indoor. En er is nu een nieuwe datum geprikt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:09

Janouk, jou getekende veulen is een grote man geworden en komt op de eerste bezichtiging bij de Gelderse hengsten!
Maandag avond 18 dec op kwpn tv

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:43

Leuk! Gefeliciteerd Fangio! :D

Ik heb gisteravond in het donker ook weer staan prutsen. Anderhalf uur voordat ik iets had wat werkte als tandem. Vooral de leidsels naar Alex was even wat prutswerk. Eerst wilde ik het binnenleidsel van mijn tweespan leidsels aan de buitenste gespen, maar aan de ene kant kan dit niet los. Goed dan toch maar twee longeerlijnen, maar die gesp paste niet door de ringen aan. Dus uiteindelijk mijn oude enkelspanleidsels met touwteugels als verlenging gebruikt. Ik moest wel het gaatje waarmee je normaal de leidsels aan elkaar gespt wat groter maken. Maar het resultaat is denk ik inspannen en wegrijden zodra ik ze voor de sulky zet zo goed ging het. :P
Alex wilde perse een stukje de weg uit, dus dan maar de doodlopende straat in. Daarna nog even sturen geoefend op het land, maar Alex stuurt vrij vlot heel erg scherp. Dus hij reageert eigenlijk heel goed op lussen leggen(ik heb van tevoren een uitlegvideo van iemand die ik ken van SMR ritten gekregen). Nu is het dus gewoon een kwestie van lekker aan de hand blijven oefenen.
Afbeelding
Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:09

Jorex je hebt toch wel oogkleppen voor de achterste pony dan, ter bescherming van zijn ogen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:57

Ik heb de ringen en dus de leidsels boven zijn oog zitten aan de frontriem. Nog niet gemerkt dat hij er last van heeft gehad in dat kwartiertje. Hij is met oogkleppen heel erg schrikkerig van elk geluidje wat hij hoort. Ik heb inderdaad eventueel nog een hoofdstel met kleppen liggen van ideal. Dus mocht hij er wel last van krijgen dan pak ik die erbij. Maar de ringen houden Alex zijn leidsels wel bij zijn hoofd vandaan.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 19:39

Jaja ik heb gisteren ook weer op de bok gezeten onder toezicht van janouk haar man,best moeilijk weer om een begin te maken om samen met de pony een team te worden!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:58

Wat leuk HT.

Hier zijn we vooral buiten lekker aan het mennen. Vorige week nog 3x. Komende week even het weer bekijken en dan beslissen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 16:02

Ha fijn HT, vandaag zou het een stuk kouder zijn geweest.
Hier eigenlijk te laat vertrokken voor de rit vandaag we starten met zon en kwamen in de mist terug, en dat was errug :brr:
Wat resulteerde in spijbelen met tuig schoonmaken, had er zo geen zin in met mijn handen in het water met die koude wind. Alleen bit schoon en een borsteltje erover voor het stof (huidvet) dat los zat.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:51

marga1 schreef:
Ha fijn HT, vandaag zou het een stuk kouder zijn geweest.
Hier eigenlijk te laat vertrokken voor de rit vandaag we starten met zon en kwamen in de mist terug, en dat was errug :brr:
Wat resulteerde in spijbelen met tuig schoonmaken, had er zo geen zin in met mijn handen in het water met die koude wind. Alleen bit schoon en een borsteltje erover voor het stof (huidvet) dat los zat.

En dat is precies de reden dat ik een kunststof tuig heb :j :')

Nala ziet er momenteel uit alsof ik midden op haar buik ben begonnen haar te scheren, maar me toch bedacht heb _O-

Afbeelding

Dus heb ik onze strengbeschermers open geknipt om ze ook om de gesp te laten lopen. De gesp is blijkbaar waar het schuurde.

Afbeelding