[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:58

is het parcours van Teteringen goed te doen? Dan bedoel ik niet te zwaar zand of te veel asfalt of losse steentjes? Na onze eerste mendurance kenningsmakingsklasse in Wateren, smaakt het mendurance avontuur naar meer.
Als we de pony's nog op conditie hebben én het is een beetje fatsoenlijk weer, dan willen we ook wel meedoen in Teteringen.

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:54

Ik heb eigenlijk geen idee. Nog niet eerder gereden deze wedstrijd. Ik heb wel eens in de omgeving gereden en dat waren veel vlakke zandpaden. Toen reed ik zonder ijzers en dat was te doen

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:19

Als het dezelfde route is als de endurance is ie goed te doen zonder ijzers.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:22

Volgens mij is het niet dezelfde route maar een gedeelte zal wel over hezelfde stuk gaan. Laura kent de route als het goed is nog van vorige keer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:50

Ik vond de endurance route altijd erg mooi en niet zwaar. Alleen bij regen wel hier en daar glad ivm boomwortels en soort leemlaag.

Nou onze Piet is gisteren voor het eerst echt op de weg geweest, dus niet via de fietspaden, hij gaf nergens om *\o/*

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:01

Wat fijn dat Piet het zo lekker doet! +:)+

Ik vind het alweer vroeg donker zeg, half 10 is het al niet meer veilig om zonder licht/reflectors te rijden. :7

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:26

Jammer keona! hoe gaat het nu met je paardjes? dat is best schrikken zeg!

Klopt Linsa viel mij gister ook op toen ik om kwart over 9 nog besloot met de mannen wat te doen. Ik wil er nog niet aan geloven.

Dennis leuk dat je ook wilt gaan starten (of poging tot) ik ga wel starten maar zal niet kunnen blijven tot de prijsuitreiking heb die dag familiedag, hoop dat ik vroeg mag starten maar is vast wel te regelen.

Route in teteringen is een fijne route wat niet zwaar is. Prima wedstrijd om aan te beginnen als je nog niet heel bekend bent met mendurance of veel getraind hebt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 20:35

wat fijn dat het met piet zo goed gaat, echt een leuk dier!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:54

Ja gaaf he :D
Hoop dat je poowns er snel weer bovenop zijn Keona, dat klinkt erg vervelend allemaal :(:)
Ja stom he die avonden worden alweer korter.... Piet zijn haar laat ook alweer los, die gaat straks alweer voor zijn wintervachtje :7
Hoe breed is jullie HCA trouwens en hoe lang (gewoon afgesteld zoals je het nu hebt)? Vraag het hier even omdat hier veel 'HCA'ers' zijn en wil kijken hoe het in een trailer te passen is. Lijkt me ideaal, mijn trailer en dan een HCA erin en pony erin en dan lekker naar het bos :D Mijn huidige tweewieler is super mooi alleen wat lang en 'lomper' dan een HCA, gaat ook beslist niet weg, want daar kan ik iemand op meenemen en ligt super achter de pony maar heb zo het idee dat ik dan een HCA heb voor bos en die andere voor dressuren / ritjes als iemand anders mee gaat **heel wagenpark**

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:20

De mijne heeft iets langere assen gekregen.

Als je hem voor in het bos en eventueel mendurance wil gebruiken hoeft hij niet verbreed te worden. De spoorbreedte van 110 is alleen voor de vaardigheid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:30

Ja dat begreep ik van die spoorbreedte. Maar wat is de spoorbreedte van de HCA standaard zeg maar, dus gewoon zoals die vanaf HCA komt?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:35

De mijne was 98 cm. Heb er 13 bij laten maken zodat ik op 111 uit kwam.
Kwa lengte zit het lamoen bij mij helemaal ingeschoven. Ik heb maar korte pootjes. Zal totaal 170 zijn ofzo, ff langer dan ik ben. Bii mij gaat hij zo in mn auto

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:37

Zo da's smal en kort :oo nou dat kan ik wel ergens kwijt in een trailer plus Piet :+ dan kunnen ze dus zo ongeveer rechtovereind staan in een normale hoogte trailer, da's echt superhandig.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:06

Volgens mij zou die bij mij in de trailer ook rechtop passen in het vakje naast de shet (en anders zouden we het lamoen nog verder in kunnen schuiven). We gaan echter nooit met alleen de shet op pad, meestal gaat mijn ruin ook mee en dan past het niet in de trailer. Gelukkig hebben we dan een busje ter beschikking waar we de sulky zo in kunnen schuiven :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:18

Ik kan mijn HCA wel voor je opmeten. Ik heb een 19 inch sulky. Ben zelf lang (193) en heb een grote pony (104). Dus het geheel is zeker langer dan de combi van Dennis. Ik ben wel benieuwd naar jouw tweewieler met bankje; puur uit interesse. Een fijne tweewieler voor kleine pony's is niet altijd eenvoudig gevonden.

Bedankt voor de reacties op mijn vraag over de route van Teteringen. Het klinkt heel goed. Nu hopen dat we het trainingstechnisch voor elkaar krijgen om die kilometers te gaan rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 22:27

ik had mijn hca altijd voorin de punt van de trailer rechtop staan, dan kon het tussenschot er nog achter. Tegenwoordig een koetsenframe maar met mijn andere trailer ging prima

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:38

Mijn shet is een grote maat dus het lamoen is aardig uitgeschoven. Ik heb een 19 inch van een meter breed. Hij staat voorin mijn anderhalfspaard trailer. Hij staat schuin en klem met de stokken tegen het plafond. Pony staat vervolgens achter de hca.Ideaal. Zo geladen en gelost.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:44

Eigenlijk niet echt geschrokken,gaat al stuk beter komt wel weer goed verzorg het iedere dag dus.iedereen succes die naar teteringen gaat

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:34

Ja denk dat het vergelijkbaar zou zijn met jouw 'opstelling' Napie, Piet is 1.07 zoiets. Maar dan heb ik er dus wel een nodig met 19 inch wielen begrijp ik met die hoogte van de pony.

Ik heb een Cavalier tweewieler echt super ding, met luchtvering en geveerde bomen. Heel blij mee. Maar die is te breed voor in de trailer en dan poown er ook nog in dat lukt niet of Piet moet wel heeeeeeel braaf zijn :+ maar ik ga het niet proberen zeg maar.

Sterkte met de paardjes Keona!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 06:54

Vanhuisuit: is de wijze waarop wij de tweewieler vervoeren niets voor je? Wij hebben dezelfde tweewieler en nemen hem op de klep mee van de trailer in een speciaal rek wat er voor is gemaakt?

Maar wij gaan Barney ook proberen mee te nemen met de tweewieler in de trailer. Hij past ervoor en gaan er een soort plank als afscherming voor de wielen voor maken zodat hij niet vast komt te zitten. Dat is wel een snellere wijze van laden dan het rek als ik alleen weg ga.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:45

Kar achter de pony of kar op de klep zou ik alleen doen als ik een voorlader had. In geval van nood wil ik gelijk de klep open kunnen doen en pony van de trailer kunnen jagen, niet eerst nog staan klooien met een kar die aan de kant moet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:00

Ik heb daar veel aan / over gedacht, maar vind dat ik de klep niet open kan doen in geval van nood maar er eerst een tweewieler aan hangt nog steeds geen prettig idee....
Momenteel hele trailer verhaal maar even geparkeerd want ik kom er maar niet uit :o?
Eerst vakantie :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:21

:wave:

Alles goed met iedereen?

Ik heb eindelijk de oorzaak van de diarree van Sabrina gevonden, of nouja, bijna. Het wordt in ieder geval veroorzaakt door de brok of het supplement :D Paar daagjes weg geweest en om stalgenoten niet teveel te belasten en om te zien of de brok misschien het probleem was, een dag of 5 geen brok en supplementen gevoerd. Vandaag thuisgekomen en een rondje gemend, al na een paar meter kwam er een hele mooie hoop uit *\o/* Stom dat je zo blij kan zijn met een mooie hoop :D

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 12:18

dat is fijn linsa zou best kunnen niet elk dier reageerd overal hetzelfde op.

Ik vraag me af wanneer we wat te horen krijgen van de organisatie van Teteringen. Ik heb mij opgegeven onder een voorwaarden dat ik als een van de eerste kan starten ivm ik al op tijd weg moet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:37

Ik ben blij dat ik me dus niet opgegeven heb als ik dit lees.kan niet tegen slecht georganiseerde dingen. Hoop wel dat het door gaat voor jullie. Wij komen ook niet kijken op die dag is lusitano keuring in ermelo daar rijden we heen en dan door naar ergens boven aan in ovetijssel voor paar dagen.en ook op bezoek bij pepper (hond)haar moeder en broertje