[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:29

Avaluna: "zo dom als een Afbeelding" gaat voor dit eendje wel op :D

Dochter heeft zich net met een grote grijns ingeschreven op haar nieuwe school, ze heeft er zin in +:)+ . Er waren toch nog wel een paar afvallers bijgekomen, helaas ook nog 2 meisjes waar ze geregeld mee omging := .

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:38

Ollie1, gelukkig heb je een fijne clinic gereden! Succes met de zware nachten, ik zou ook wakker liggen!

VHU, jazeker een mijlpaal, een echte splinter nieuwe marathonwagen :D

Claud01, uitslag valt dus mee, leuk hoor gedeelte 2de plaats! succes a.s woensdag!

Tine, geen idee wat er gebeurd is, maar fijn dat je er weer bent!
Jammer van de "lage" score, maar toch wel super dat je er zelf een goed gevoel over had!
Ben erg benieuwd naar je Kur! en wat is er nou gebeurd vanavond? :D

Avaluna, koop nieuw bit en dan weer lekker mennen :D welk tuig heb je gekocht? :) Jammer van het ei!

Ik heb vanavond echt heeeeeeeerlijk gemend met Sil! *\o/* <3 Echt t gevoel dat we even een niveau stegen.
Ik zat trouwens wat te struinen op internet en vroeg mij ineens af, ik heb 19inch wielen bestel voor Sil.. is dit de juiste maat? hij is 1.19 hoog.
Owja en ik wil heeeeel graag mee doen met sgmw in amsterdam, zag dat je nog tot 1 april kon inschrijven, dus heb nog even nadenk tijd. (als t niet al vol zit natuurlijk) vind t wel spannend, want nog nooit zoiets gedaan, wel wezen kijken/fotograferen vorig jaar.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 02:00

Zo vanavond weer lekker les gereden met db. Draf gaat echt top maar stap waardeloos. Toch maar eens wat actie gaan ondernemen daarvoor.

Kreeg een mailtje dat mijn beenbeschermers er zijn uit Hongarije. Dus hopelijk van de week in huis.

Nog niet goed bijgelegen allemaal. Wel iets over eentjes!
Lees morgen even bij. Het is nu één uur. Ppff te lang blijven hangen op de manege.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:56

@Baudy, heb jij die look A like mr.. Stockings besteld uit Hongarije ? Zo ja mag ik dan de website (gegevens) Ik heb nl.. 1x vaag de gegevens gehad maar kon niets vinden....

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:54

Ollie ik heb ze niet rechtstreeks in Hongarije besteld hoor. Maar gewoon via de menner.nl
Maar ik wilde mr stockings met Carbon erin en die zijn pas net verkrijgbaar hier. Staan zelfs nog niet op de site van de menner.nl
Maar die besteld ze dus in Hongarije

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:37

@baudy, bedankt voor je berichtje ;) en wat gaat er niet goed mbt de stap ?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:45

Db heeft zijn hele leven al periodes dat hij omkant stapt. Hij maakt dan met links achter een kortere pas dan rechtsachter. Al van alles geprobeerd. Maar het komt steeds weer terug. Zeker als er een beetje stress bij komt. Een raadsel. Hij doet het alleen maar voor de wagen.
Was laatst bij een zoeffie zoeffie man geweest en die zei dat het te maken had met afvalstoffen die hij niet kwijt kon van innerlijke stress. Klonk aannemelijk.
Toen kreeg hij kurkuma. Om zijn lichaam te zuivere. Leek te werken. Maar gisteren stapte hij weer mega beroerd. Ga nu een een kraker, oesteopaat proberen of zo.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:48

Waardeloos dat hij dat doet en alleen voor de wagen...ik ken nog een pony die dat precies hetzelfde heeft maar dan in draf. Is dan stukken écht onregelmatig (en andere stukken weer niet) en ohz is er niets aan de hand.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:02

Ja je kan er geen vinger opleggen wat het is. Dat is het lastige. Als je hem helemaal lange teugel geeft stapt hij wel 20 cm over niks aan de hand maar pak je hem op dan begint het gesodemieter.
Gelukkig is er nu in de L minder stap en valt het dus minder op. Maar die stukken die je hebt staat er altijd onregelmatige stap. Dat ben ik nu echt zat. In de draf verbeterd hij zo de laatste tijd dat is gewoon zonde.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:27

Goedemorgen.

Ava, al uitslag gekregen van het bloed van opaatje?

Biancacoo lekker met de hondjes gefietst in het bos.

Tine, fijn dat het met je hand toch goed is gegaan. Jammer dat je de goede stukken niet terug zag in je punten. Wel lekker bezig geweest met een kur op muziek voor Amerigo.

Ava, hop een nieuw bit halen en rijden!! Hihihi. O jee, de eend legt de eieren in de vijver in plaats van in een nestje.

Tine, buitenritje gemaakt met Rembrand en kinderliedjes voor Amerigo klinkt best leuk. Gefeliciteerd met jullie jubileum.

VHU, druk met school :(:)

Gem, dochter is blij met haar nieuwe school.

Jenkins, heerlijk gemend met Sil. Hopelijk kun je meedoen in Amsterdam, gelukkig heb je nog even de tijd.

Baudyh les gereden met DB. Balen van zijn stap. Een zoeffie zoeffie man :') Hopelijk vind je iets wat blijft werken.

Even een fotootje van onze wandeling afgelopen zondag:
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:12

leuke foto claud, stippelpaardjes blijven erg leuk om te zien !
Baudyh..wat balen is dat zeg met die stap....ik kan je helaas niet helpen....geen ervaringen mee..
wat gaaf dat je beschermers binnen zijn, wel even foto showen als je ze echt hebt he ?!!
Jenkins super gemend met sil, fijn is dat als alles op z'n plek valt.
Kennis van mij heeft pony in soortgelijke maat en ook 19 inch wielen, dus denk dat het wel goed zit ..

fijne dag verder voor iedereen..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:38

claud01, wat een droppie!!

Biancacoo, fijne dag!

Zo ik heb me aangemeld voor de sgmw in amsterdam :D spannenennnnnnd

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:10

Sorry, even egopost.

Vanmorgen werkelijk fenomenaal gemend (les) met Amerigo en met Rembrand. Wow, wat kunnen ze allebei toch heerlijk sjouwen.

En dan gisteravond. Er zijn kijkers geweest voor Thabor. En ze willen hem graag kopen. We moeten nog wel even wat dingen bespreken en ze willen hem nog een keer laten keuren (hebben wij bij de aankoop zeer uitgebreid gedaan). Ze wilden eerst ook met hem gaan mennen, maar daar had ik slapeloze nachten van. Gelukkig willen ze hem nog steeds hebben, nu alleen als rijpaard. Ik heb het er best wel moeilijk mee (en dan heb ik het nog maar niet over zoonlief. Die vindt dat ik Rembrand maar moet verkopen, zodat Thabor kan blijven), het is gewoon zo'n lief paard.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:27

Tja een paard verkopen blijft altijd moeilijk.
Verkoop je hem met de bedoeling er een ander menpaard voor terug te kopen? Of wil je gewoon minder.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:51

@Tine: lastig, maar begrijpelijk, jij bent met je lijf toch eerder aan het mennen, denk ik en daarvoor valt Thabor af, je man is maar weinig thuis :(:) . *bedoel dit niet verkeerd, maar zelf twijfel ik wel als mensen er eerst mee willen mennen en dan allez toch alleen ohz, maar goed, dat moeten ze ook helemaal zelf weten als ze eenmaal eigenaar zijn*

@Baudyh: oei, wat lastig, zeg :(:)

Ah, Stippeltje in het bos <3

Ja, ik heb een nieuw bit, snelsluitingen, dus zou eindelijk met mijn nieuwe tuig kunnen mennen, Jenkins vroeg geloof ik wat, maar het is Ideal volgens mij Leathertech, combituig in de kleur Chessnut, ligt al maanden nieuw in de zadelkamer op mij te wachten :o .

Op de terugweg mezelf getracteerd op een binnendoor ritje door het Limburgse heuvelllandschap, daar ben ik een aantal jaren geleden begonnen met mennen met m'n tweespannetje, beiden geen heuvels gewend, die hebben hard moeten werken, destijds :=

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:54

Tine, lastige keuze, gaan jullie op zoek naar ander men paardje ?
Of ga je eerst nog met amerigo proberen zo hoog mogelijk te komen?
Ben benieuwd naar je kur op muziek met hem, ga je die laten filmen?
Ava, nieuw bit, goed bezig, en rit door limburg. Mooi daar ! Ben benieuwd naar je tuig !

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 17:35

goedemiddag

zaterdag met dempsey het hoogste percentage van de dag gereden *\o/*
met arjan in het M waren we 4de. H liet zijn leidsels vallen bij het met 1 hand rijden.
met dubbelspan 3de ze liepen wel lekker en nog een winstpunt dus super tevreden. was alleen een lang dagje was om kwart voor 11 weer thuis.

vanmiddag met cupido naar de manege geweest. eerst even serieus dressuur gereden en daarna wat sprongetjes gemaakt het is niet hoog maar dit was ook pas de 2de x dat we gesprongen hebben.
eerst balkjes lopen en dan naar het sprongetje
Afbeelding
Afbeelding

vanavond nog met moeders mee naar les
morgen op tijd me bedje uit en naar coevorden want we hebben morgen kadertraining met het 4 span maar Harry moet eerst nog lesgeven. kunnen dus pas om kwart over 10 weg terwijl we om 1 uur les hebben in ermelo. ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:59

Lanouska: ziet er goed uit.
Bianca: nog niet op zoek naar ander paard. Ben nog niet klaar met Rembrand, dus heb nog wel even. Maar mochten we iets leuks zien, dan gaan we wel kijken, maar we hebben geen haast. Amerigo gaan we zeker nog in de Z starten. Hij gaat steeds beter en als ik in een proef kan laten zien wat hij vandaag deed, dan moet dat zeker goed komen. Kur wordt gefilmd als ik op de wedstrijd iemand kan vinden die dat wil doen. Manlief moet de muziek bedienen, dus die kan niet. Hoe gaat het met Eagle?
Avaluna: we hebben de mensen duidelijk gemaakt dat het verstandiger is om er niet mee te gaan mennen. Als ze dat uiteindelijk toch gaan doen, kan ik ze niet tegenhouden, maar ik hoop van ganser harte dat ze dat niet gaan doen. Maar ik denk dat het wel goed komt. Nieuw bit bij nieuw tuig.

Krijg net heel vervelend telefoontje. Mijn schoonmoeder blijkt ernstig ziek. Nu nog onderzoek of het uitgezaaid is. Echt vreselijk. Ze heeft al zoveel medische ellende gehad. Laatste 3 jaar heeft ze geen stem meer, allerlei onderzoeken gehad, maar niets te vinden, dus het werd op psychisch gegooid. Maar nu zouden de per toeval gevonden poliepen op haar longen (die dus kwaadaardig zijn) wel eens de oorzaak kunnen zijn. Echt afschuwelijk. Het is zo'n geweldig lief mens.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:01

@Tine: Een paardje verkopen is nooit leuk. Komt er een nieuw menpaardje of even genieten van wat je hebt? Heel veel sterkte met je schoonmoeder!! Hopen dat het toch nog goed kan komen.
@Claud: lekker aan de wandel
@lanouska: Oortjes op de foto voor de sprongetjes, ziet er leuk uit!
@Avaluna: Nieuw tuig en nieuw bit, fotos van je nieuwe aanwinst? :+
@Jenkins: Veel plezier bij de sgmw.

Ben weer een beetje bij. Ik lees altijd mee maar reageer eigenlijk niet vaak.
Wilde wel even melden dat ik per eind april ga verhuizen met liz. Gaan dan naar een stal die iets meer mogelijkheden qua uitrijden en mennen in de bak. Bak is veel ruimer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:06

@Tine: :(:) :(:) , heel veel sterkte met je schoonmoeder :(:) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:08

Claud gooit er weer een mega samenvatting uit _/-\o_
Mooi lang dagje dan Lanouska, wat een grappige foto :)

Vind het altijd maar mega lastig hoor, verkopen. Je kunt nog zoveel tips of doe dit zus of zo meegeven, als het paard verkocht is is het verkocht. Voor Bente was toen hele serieuze interesse uit Zweden, voor haar als menpaard, ze wilden ook zo de vraagprijs betalen, maar toen toch maar aangegeven dat ze volgens mij niet geschikt was als menpaard maar ja, voor hetzelfde verkoop je ze als rijpaard en als ze dat toch doen (inspannen), je houdt het niet tegen, want je bent geen eigenaar. Enige wat je kunt doen is zo eerlijk mogelijk info geven over de plussen en de minnen....

Hier gaar en moe %) morgen lekker naar paardjes toe :)

**edit**
Terwijl ik aan het typen was postte je net je bericht Tine, wat afschuwelijk, heel naar -O- ;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:11

:(:) knuffel tine. ÷=% £&/$ ziekte

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:15

Tine..wat een naar bericht van je schoonmoeder..sterkte...

Lanouska, knap gereden met dempsey !!
En goed bezig met sprongetjes *\o/* *\o/*

Eagle loopt goed, we hebben hem thuis niet meer onregelmatig gezien, poot ziet er ook goed uit, geen verdikkingen oid..dus zal in de winterseizoenen op de korte afstanden lekker mee kunnen lopen zolang het tempo niet te hoog is....we kijken wat hij aankan, eerst zomerpauze en fysio voor hem.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:23

Tine, heel veel sterkte voor je schoonmams :(:)

@Biancacoo, super dat Eagle goed loopt +:)+
@Rianne, heel veel succes met je verhuizing
@Lanouska, leuke foto's en veel plezier in Ermelo morgen
@Jenkins, dat wordt hopelijk lekker rijden met je nieuwe wagen in het Amsterdamse Bos :):)

Hier even een terugslag gehad na 3 nachten weinig of geen slaap ;( . Een leidinggevende maakte een hele vervelende opmerking (op een lacherige manier) over datgeen wat bij ons is voorgevallen....nou dat schoot echt even in mijn verkeerde keelgat en toen brak ik ook na al die dagen dat ik me goed gehouden heb -O- . Mensen hebben echt geen idee wat een impact en een gevoel van onveiligheid zoiets kan geven.... _-:(

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:25

@Ollie: ik vind het zoiezo heel naar voor je en ben heel blij dat het mij niet is overkomen ik vind dat je het nog goed houdt. Wie goed doet goed ontmoet... nouja zij doen niet goed dus tja :(:)
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 18-03-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt