[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:54

Fijn zo'n knutselende vader :7
Hier knutselt niemand moet ik toch echt zelf doen. Heb gewoon zadelophangers bij de pony's, werkt ook wel goed. Tweespan tuig ligt op een schaagje. En tuig van Rizanta ligt gewoon onderin de kast :o

Wanneer is nu je TREC Naaltje? Koppijn en ruk-humeur :x da's niet best....kunnen we er wat aan doen???

@Schaduw wat spannend je nieuwe paard voor het eerst voor de wagen :):) en leuk een clinic :j

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:56

trec is in mei :D

kop adopteren? krijg je wel de pijn erbij :')
het ruk humeur moet ook vanzelf weggaan.. ^) helaas :))
als ik zelf een kast zou bouwen zou mijn knutselpapa er vanalles aan willen verbeteren, dus ik sla die 1e stap gewoon over :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:02

@VHU: getver, wat een verhaal met Freddy. Gelukkig heel goed afgelopen. Heeft een engeltje op zijn schouder gehad.
@ Naaltje: weer hoofdpijn. :(:)
@ Nouvel: :wave:

Rembrand is flegmatiek, maar niet saai. Kan hem heel heet krijgen, maar dat wil ik niet. Pony is flipperkast.

Honden: daarom laat ik mijn honden thuis dus zo veel mogelijk los op het erf als ik aan het rijden ben. Ze kijken niet meer op of om van onze eigen honden. Dat zegt natuurlijk niets over vreemde honden, maar ze zijn het geren en gedoe om hun heen wel gewend. Als de paarden hier op de wasplaats staan, dan lopen de honden ook gewoon achterlangs, onderdoor, likken aan de koker (bleeeeh). Paarden laten alles toe. Als ik in het bos een tegenkom, ga ik meestal maar stilstaan. Als baas niets doet, ga ik gewoon door. Meestal als ze verder van baas af zijn stoppen ze wel en gaan terug. Nog nooit een agressieve hond tegengekomen terwijl ik op/achter mijn paard was gelukkig.

Paarden vanmorgen al met alleen regenjasje buitengezet. Gaat goed, terwijl het vandaag niet echt warm was, met harde wind, hagel en regen. Ga zo even kijken hoe het weer is, als ik het vertrouw blijven ze ook gewoon buiten. Wordt niet zo heel koud vannacht.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:05

Citaat:
las over een pony die eerst 15 minuten dramt.. tactisch toch? voor 't zelfde geld geef jij 't ín die 15 minuten op :)) ;)

hahaha uhm tja.. zo had ik het nog niet bekeken.... wel blond van haar dat ze dat ondertussen nog niet weet dan..;) }:0

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:06

_O-
een volhouder :')
:))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:08

Ja Freddy zat echt in het draad gedaaid en ook nog gaas om zich heen, echt zo'n geluk gehad dat hij stil is gaan staan.
Het schrikdraad werkte ook niet goed, denk dat hij er daardoor door heen is gegaan. Het gronddraadje zat los, dus er zat geen spanning op.
Citaat:
Rembrand is flegmatiek, maar niet saai. Kan hem heel heet krijgen, maar dat wil ik niet.

Hetzelfde met Rizanta. Ideaal vind ik dat.
Alwyn is net zo, als het niet perse hoeft doet hij ook niet zoveel, als ik hem even wakker maak, wordt hij helemaal fris.
Snuit is een pittige :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:26

@ VHU: ideale paarden hebben wij toch :j

Heb ze buiten gelaten. Weet niet helemaal of ze er blij mee zijn. Stonden wel bij de poort, maar ja, dat is natuurlijk ook een stukje gewoonte. Alhoewel, afgelopen nacht hebben ze ook buiten gestaan. Ze voelden niet warm onder de deken (bij R onder halsstuk wel, maar dat is nog 100 gram ofzo), maar ze stonden ook niet te bibberen ofzo. Vind het dan zo moeilijk wat ik moet doen. Ze hebben volop hooi en kunnen natuurlijk gaan lopen als ze het koud krijgen, maar wil ze ook niet tekort doen. Schuiltent gebruiken ze niet, stomme beesten, maar die helpt natuurlijk ook niet echt. In de stal is het wel warmer. Nou ja, maar zien. Ze zijn ook niet van suiker en het zijn ook geen mensen, dus het zal wel meevallen.

Als ze nu gewoon wintervacht hadden was het allemaal veel makkelijker, maar ja, daarmee kan ik ze dan niet in het werk hebben. Blijft gewoon lastig met dekens. Veel mensen (in de dressuur dan he) vinden dat ik het mezelf te moeilijk maak. Gewoon op stal houden die knollen. Maar ja, dat vind ik dus ook weer niets.
Nu maar hopen dat ik wel slaap en niet lig te piekeren of mijn knullies het wel comfortabel hebben. :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:57

bedankt voor jullie antwoorden,wat honden betreft.
onder het zadel rij ik mijn paard/pony naar de hond toe, zijn ze meestal weg...maar aangespannen lukte me het niet,kar draaid niet zo snel mee.
met mijn ouwe paard ooit eens de hele hondenuitlaatdienst achter me aan gehad...(15 honden) paard op hol en op de manege trokken ze de deuren achter me dicht,was de snelste bosrit ooit :j
als ik onder het zadel zeg: mijn pony trapt...zegt een eigenaar : leert de hond van(zeg ik er altijd achteraan: ook als zijn schedel is ingeslagen?)
denk dat ze hier enorm aso zijn,mijn hond liep altijd aan de voet(naast me) als ik haar riep(maar die had veel trainingscursusen gehad)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:58

Citaat:
@ VHU: ideale paarden hebben wij toch
:D

Schat zo in dat je toch gaat liggen piekeren :+
Ik heb eergisteren een stuk tuin omgespit. Dat moet ik dus gewoon niet meer willen. Heb enorme last van mijn heupen, niet normaal, kon amper zitten in de auto. Het zakt nu langzamerhand een beetje af, gelukkig. Zo stom, dat je toch soms weer over die grens heengaat |o Hoop morgen toch echt even goed te kunnen paardrijden...

Zo barstte van de honger, dus net de pan met rode bietjes stamppot leeggegeten, heeeeerlijk :x

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:08

eet ze VHU,jij doet het gezonder dan ik...knabbeld op zak chips(oke lays light)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:11

Ik heb wel glaasje wijn erbij genomen :7

Wat een toestand zeg, zo'n hele kudde honden achter je aan, moet er niet aan denken.... heb ook wel zo af en toe zo'n roedel om me heen gehad maar nooit echt dat ik half op hol zat en de boel maar achter me aan bleef rennen }>

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:18

gun ik ook niemand toe,zo"n horde achter je paard aan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:20

Is ook helemaal waardeloos. Vooral omdat je gewoon niet meer lekker kunt rijden in je bos omdat je altijd op je hoede bent voor die rothonden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 01:48

Heb het met honden nog niet mee gemaakt. Alleen blaffende honden op het erf. Dan gaat veale wel versnellen, maar gaat er niet vandoor.

vhu eerder thuis van het werk, is soms ook wel lekker.

tine denk dat het wel kan hoor. veale staat nu zonder, wel is waar staat hij nu op stal, maar dat doen ze altijd 's avonds.

staleigenaar zijn vrouw is vanmiddag even geweest. Ze had foto's van veale meegenomen. Echt super leuk. Haar 2 zonen waren ook mee. Kon dribbel gelijk aan een baby wennen. en de box is dus ook al gebruikt.

ik had vandaag een slechte dag, veel pijn, harde buiken, duizelig, gewoon geen leuk gevoel. VOel me nu nog steeds niet goed. Kan ook niet in slaap komen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 07:14

Goedemorgen, ik ben al weer present.
volgens mij al aan het oefenen voor de korte nachten ofzo

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 07:22

heb je wel nog een beetje kunnen slapen tallechie?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 07:25

IT nee totaal niet. Ben om half 3 weer naar bed gegaan. Dus heb ongeveer 3 uur geslapen :-)
Leuk hoor zwanger zijn. Gelukkig nog maar 4 weken te gaan

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:37

Goedemorgen.

@ Tallechie: dat wordt dus een heel rustige dag voor jou! Leuk dat ze foto's hadden meegenomen!
@ happytime: dat lijkt me heel eng, een hele horde honden achter je aan. Is gelukkig goed afgelopen.
@ VHU: waardeloos dat je nu weer pijn hebt. Hopelijk kun je wel rijden

Ik ga zo boodschappen halen en voor laatste keer op sponsorjacht. Moet nog langs 7 bedrijven (sommige voor de 2e keer, waren er gisteren niet) en moet er nog 2 bellen. Dan nog vast laatste spullen inpakken voor de vakantie.
Vanmiddag ook nog 10-minutengesprek op school. Zal wel goed zijn, op de taakbrieven (krijgen ze iedere week mee, Daltonschool) staan altijd positieve berichten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:39

:(:)

morge, ik ga zo maar naar Den Bosch :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:02

Werkze iedereen die moet werken !! :7
Knuffels voor iedereen die ze kan gebruiken :(:)
Veel plezier aan iedereen die lekker vrij is *\o/*

Heb geen tijd om bij te lezen ......sorryyyyy !!! }:0

Gisterenavond al meteen door leden aangeschoten over bestuursonderwerpen, terwijl ik pas 4 april
" ingewijd" word over alles, dus dat vind ik dan lastig...want weet nog niet precies wat het standpunt van het bestuur is over bepaalde zaken.
Maar dat kan ook niet anders na al 1 dag in het bestuur te zitten, hahahah.

Ga zoontje naar school brengen !! :evaw:

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:10

Goeiemorgen

Vind het wel een beetje gemakkelijk gezegd hier hoor, die "rothonden" en "K-honden" en wat nog meer. Alsof dat beest er iets aan kan doen? Die is waarschijnlijk gewoon niet correct opgevoed door zijn eigenaar en weet ook niet beter. Maar uit onze hele kudde van 7 honden is er maar 1 die niet 100%consequent terugkomt als je op het fluitje blaast (onze enige herplaatser, die is niet door ons opgevoed :+ ) en dat betekent gewoon dat zij niet losloopt in een gebied waar we andere mensen/kinderen/honden/paarden/whatever tegen kunnen komen. Al de rest kun je dus tegenkomen als je lekker met je paard op pad bent, maar je hoeft ze echt niet te slaan ofzo, je kunt gewoon even naar ons roepen en dan halen we de groep gewoon terug.
waarbij wij ons dan wel afvragen wat jij met je onopgevoedde paard in "ons" losloopgebied doet...

Zo, dan ook nog even leuk nieuws:
Jeej! onze Wicked is loops en wordt gedekt! Krijgen we straks weer curly-puppies! :D

Nu ga ik lekker naar de paardjes. Zoë loopt een ponyrijlesje zometeen en Sun gaat even aan de longe. Gisteravond knallende koppijn gehad (hmm... het heerst) dus alles gaat nog langzamer hier (kan ook nog steeds niet normaal lopen vanwege mn rug dus alles ging al langzaam... *zucht* ) dus hoef ik absoluut niets met Sun te doen waar ik zelf bij na moet denken. En het arme beest zometeen maar rondjes rennen :Y) ;)

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:44

wicked _O-
da's die ene die zo goed bij is? :') :))

paardjes-ze :)
ik ga eerst de konikbeestjes tellen, en dan ook naar dids :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:45

Goedemorgen !!!!

Iedereen veel plezier vandaag met werk of andere bezigheden.

Gisteren is de hoefsmid geweest en ze staan er weer netjes bij. Bij ferro
zie je heel goed de lijn van het hoeefbevangen zijn. Maar verder zag hij er
niets meer aan. Robijn had rotstraal in 1 voetje :o moet dus toch maar
wat meer gaan uitkrabben. Moet het nu schoon houden.

Gisteren nog gelest met ferro en ging best aardig. Hij heeft niet moeten
hoesten. Hij is wel drammerig maar er zaten ook lekkere stukjes tussen.

Vanavond les met robijntje.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:02

Goedemorgen!

Heel veel bijgelezen.
Casper heeft in het 2 span gestaan,en hij was superbraaf,we zijn gelijk een rondje buiten gegaan.
Auto's waren niet zo eng maar de witte strepen op de weg we,typisch een jong paard.

De man die zou komen kijken naar mijn wagen is dus niet geweest,irritant is dat toch.

Fijne dag allemaal.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:24

Tallechie weer slecht geslapen, rot zeg.
Maisie, was ferro HB? Loopt hij inmiddels weer goed?