[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

puttertje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:19

jeetje zeg das heel heftig VHU..pffff
Hier brand het kaarsje altijd voor die gene die het nodig hebben ,bij deze is hij vandaag voor je neef..
sterkte Diana

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 07:57

Gaaf Belker ! Mooi paard heb je toch !!
Vhu, ... :(:)
Mooie rit Tine.

Zoon moet vandaag weer naar school. ..Hij heeft geen zin...ziet er tegenop, maar ik weet zeker dat hij plezier met zijn vriendjes zal maken straks...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:30

Net zoon naar school gebracht. Hij vond het toch wel heel spannend, maar ik was de enige ouder, dus maar weer weggegaan, wil niet dat hij er mee gepest wordt. Groep 7 alweer, wat gaat het toch snel

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:12

Hier ook net zoontje bij school afgezet....ik ben ook niet mee gelopen met hem..hij is stoer zelf naar het plein gegaan....het liefste zou ik ook meegelopen zijn...maar..idd..hij kan het wel zelf !! hij word al groot...maar dat voelt wel moeilijk....Voor hem hier voor het eerst ook een continue rooster..dus eten op school....
Hij heeft het vast naar zijn zin.... :j

Avaluna, hoe is het...zijn jullie weer thuis..is het allemaal een beetje goed gegaan..??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:16

Kereltjes weer naar school als stoere mannen :(:)
Heb vanmorgenvroeg met mijn kleine man op mijn schoot gezeten. Hij hing als een soort verlepte zeester over mij heen :(:) arme kereltje heeft voor het eerst koorts en is voor het eerst een beetje ziekig :(:) hopelijk is hij snel weer fitter

VHU :(:) spannende week voor jullie. En wat een verschrikkelijk nieuws van je neef. Hoe gaat het nu met hem?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:17

VHU :(:) vreselijk bericht van je neef en voor woensdag ook erg spannend :(:)
Tine wat sneu voor Patrick dat er zoveel dingen om de ring gebeurde tijdens zijn proef, begrijp de teleurstelling -O- maar zie ook heerlijke foto's van een prachtige buitenrit.
Janouk, lekker aan het springen en een prachtige foto op de brug *\o/*
Belker heeft een knap paard voor de wagen <3
Biancacoo en Tine hebben net de kinderen weer naar school gebracht *\o/* komt vast allemaal goed met de jongens!

Hier niet zo veel gedaan van het weekend, althans heel druk weekend gehad maar niet met de paarden.
Heb zaterdagmorgen wel gereden op Milla, ben gelijk opgestapt zonder te longeren en heb ook los gereden, nou dat was echt genieten *\o/* denk dat ik vanavond weer een half uurtje ga rijden, maar moet vanmiddag naar de chiropractor dus weet niet of dat vanavond gaat lukken.
We hadden een feestje van de buurvrouw die 75 werd, daar zijn we eigenlijk het hele weekend mee in de weer geweest, voorbereiden, tijdens het feest en gisteren alles weer helpen opruimen, wel een geslaagd en gezellig weekend gehad :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:21

Wat een rotnieuws over je neef, VHU :(:) ! Een kaarsje op een schip branden is niet zo'n goed idee, maar in mijn gedachten brandt hij wel.

Bij ons beginnen de scholen pas volgende week. De oude basisschool van mijn kinderen is gefuseerd met 2 andere kleinere scholen. Nieuwe naam, nieuw beleid, ook w.b. overblijven. Nog helemaal niet duidelijk hoe dat gaat lopen, dus de eerste week moeten we van de schoolleiding doen alsof er niets veranderd is. Daarna zie ik wel of ik blijf. Heb verder geen belang om dat te blijven doen, dus voel me niet verplicht naar mijn kinderen oid.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:21

Komend weekend WK vierspannen in Breda! Gaat er nog iemand kijken?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:41

Gem wat raar dat dat nog zo onduidelijk is. Niet leuk en niet handig.
VHU alvast heel veel sterkte voor woensdag
Dingetje weer heerlijk gereden
Keet ach, wat zijn ze dan sneu he als ze zo ziek zijn. Dikke knuffel
Bianca: zoonlief wilde dat ik bleef, maar omdat er verder niemand stond, leek me dat toch niet zo'n best idee. Verder gaat hij altijd alleen naar school (sterker nog, ik ben dan vaak al niet eens meer thuis), maar 1e dag wilde hij graag dat ik mee ging.

Voor mij wel heel gek nu, moet natuurlijk iedere dag klaar staan voor het geval dat ze bellen voor invalwerk, maar kan nog maar zo 7 weken duren (of nog langer) voor ik uberhaupt gebeld wordt. Onzekere tijden dus.

Net gemend met Amerigo, maar ik kan er even geen lol meer aan beleven. Hij was altijd al moeilijk om te mennen, weinig impuls, moeilijk dressuurmatig, maar het lijkt er niet beter op te worden. Nu heeft hij de laatste maanden (doordat ik weer ben gaan werken) minder gedaan dus qua bespiering en conditie is hij achteruit gegaan. Maar hij heeft natuurlijk ook nog PPID. Zit nu ernstig te twijfelen wat wijsheid is. Weer oppakken, vaker trainen en hopen dat bespiering en conditie weer terugkomen of afbouwen en met pensioen. Onder het zadel is binnenkort ook afgelopen, zoon wordt er echt te groot voor (nog niet te zwaar, hij weegt 33 kg)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:46

Snap best dat je zoon op de 1e dag wilde dat je mee ging....ik zou dat ook wel willen..maar idd...misschien dat pesten/plagen...dus niet gedaan.
Misschien lekker Amerigo door zoon laten rijden, en verder met pensioen.....houd jij meer tijd over om met Sam serieus te gaan mennen ..Denk dat dat misschien meer plezier en voldoening geeft..en je kunt het qua tijd ook niet allemaal doen....
Kun je Rembrand helemaal niet meer oppakken voor de wagen ?

Gem..wat wazig dat het niet bekend is hoe het allemaal gaat lopen met de overblijf enzo...niet zo netjes van de school...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:10

Het raakt me verder niet, de jongste van mij gaat al naar 3V.
Er is afgelopen schooljaar wel e.e.a. besproken, maar omdat de andere scholen een andere lunchtijd invulling hadden en die overblijfteams niet erg meewerkend waren om tot een gezamenlijke oplossing te komen, heerst er nu nog veel onduidelijkheid en vooral een tekort aan ouders die de taak op zich willen nemen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:41

Toch vervelend dat er geen/weinig duidelijkheid is....zeker als je vrijwillig je inzet voor hen...maar wie weet..ontvang je snel bericht van de school..en word alles opgehelderd..het zijn ook mensen..ze doen hun best om alles goed te laten verlopen...zo'n fusie is niet niks qua regelwerk enzo....
wel fijn dat er mensen zijn zoals jij die uberhaupt willen helpen met overblijven... _/-\o_ _/-\o_ ik zou het niet kunnen....net als juf zijn zoals Tine....zo knap !! _/-\o_ heb al moeite met een kinderfeestje...helemaal als er dan 1 zijn arm breekt.. :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:49

Kinderfeestjes ben ik ook niet goed in, te veel spanning en chaos. Overblijven moet je met een dosis humor doen, het is voor de kinderen ook pauze. Met onze drukke groep 6 (nu 7) deed ik vaak spelletjes wanneer hun brood op is. Blaasvoetbal met een prop zilverpapier, "commando pinkelen", of galgje op het digibord. Dan is de tijd zo voorbij.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:22

Hi, iedereen bedankt voor het medeleven. Vanacht goed doorgekomen, vandaag nog onderzoeken hoe / wat verder.
Vandaag ook nog afspraak bij het LUMC over behandeling van onze zoon. MOrgen moet ik bellen voor hoe laat hij moet, gaat wel onder algehele narcose dus is zowiezo hele dag wel zo'n beetje zoet, maar als hij pas 's middags hoeft mag hij 's ochtends nog wat eten.
Verder had Ber haar neus enorm verbrand en ook in haar kootholtes, denk door regen / afwisseling met wel hele scherpe zon afgelopen dagen en die wind die hier was. Alles ingesmeerd. Ze liet zich gelukkig goed behandelen. Is toch echt een stuk beter met alles dan dat ze ooit geweest is ben daar erg blij om.

Verder ben ik momenteel niet zo aangesloten, erg druk met meet/regeldingen spreek jullie later weer Y;( :wave:

Keet sterkte met zoonlief, lekker knuffelen, veel drinken en de dag maar de dag laten :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:05

Kalm aan maar Vhu, :(:)
Keet Beterschap voor je zoontje...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:35

Gelukkig is hij de eerste nacht goed door gekomen, veel sterkte met traject van zoon.

Beterschap, Keet!

Belker lekker gereden en Dingetje lekker aan de slag met haar nieuwe topper!

Ik zou ook idd beetje ohz voor de leuk en verder pensioen, hier ook met ons schimmeltje al vindt die het geweldig voor de wagen.

Hier nog een weekje en dan de grote school, ben benieuwd; geen post ontvangen, maar we weten iig dat morgen de boeken afgehaald dienen te worden.

Ik moet ook nog verder met mijn traject (hadden enkele maanden geleden onverwacht wat gevonden op een mri, verwijderd en idd niet goed, nu kijken wat er nog weg moet/kan, maar goede prognoses en wss alleen op's en bestralingen _/-\o_ .
Morgen eerste besprekingen electrische rolstoel en traject huisaanpassingen, merk hoeveel energie het scheelt als je overal gewoon goed met je rolstoel kunt komen.
Dagen waren fijn!

Afgelopen weekend naar Scheveningen geweest naar de musical, erg mooi en leuk was de afscheidsmusical van dochterlief waarmee ze de musicalaward gewonnen hebben.
Helaas was de strandrolstoelhuurstand dicht; had graag uitgeprobeerd zo voor ons ook in de rijbak e.d. ; blijft lastig zo met al die keuzes en natuurlijk manier en waar we wonen.
Wel ook heel lastig, hoe onzelfstandig je in sommige situaties bent :\ .
Nu ook weer een spannende tijd voor de boeg en ben eigenlijk beetje op; levert wat wrevel op meerder fronten op, helaas.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:36

VHU sterkte met alles. Fijn dat Ber zich zo laat behandelen
Ik doe niet zoveel met Amerigo, is meer in beweging houden. Zoonlief rijdt er nog menwedstrijden mee. Ohz alleen nog buitenritten. Maar we hebben besloten dit jaar nog de wedstrijden die we hebben ingeschreven te rijden en verder af te bouwen. Amerigo lijkt er ook geen lol in te hebben, dus tja, waar doe je het dan nog voor.
Rembrand rij ik nog wel recreatief voor de wagen, gewoon wat dressuren in de bak, vandaag ook gedaan. Buitenritten helaas maar heel weinig, want ik ga niet zonder groom.

Omdat we nu geen eigen hooi meer hebben, druk op zoek naar iemand voor goed spul. Hooi gaat niet lukken, heeft bijna niemand, het is natuurlijk ook niet lang genoeg droog geweest voor hooi. Dus we gaan maar over op midibalen kuil. Net bij iemand langs geweest om te kijken en zag er goed uit. Nu alleen nog probleem waar ik het moet laten. Op de deel is genoeg ruimte, maar daar zullen we het handmatig heen moeten brengen. Op het erf hebben we niet zoveel ruimte. Maar goed, komt wel een oplossing voor.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:09

Ava :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:13

Hier is afgelopen week in de buurt veel kleine baaltjes hooi en ook stro geoogst Tine..op marktplaats staat volgens mij ook best veel...wel in Drenthe....
Ava...gelukkig mooie dagen, en ook nog eens naar de musical van je dochter geweest, gaaf zeg !!
ik hoop dat de vorderingen mbt rolstoel en aanpassingen vlot verloopt, zal idd veel energie schelen !! Sterkte weer met alles.. :(:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:52

Heftig Ava, dat ook nog..... Waar zit het als ik vragen mag?
Tine en Biancacoo zwaaiden hun grote kleine jongens uit -:)
Sterkte VHU, het is en blijft niet niks.
Keet, pittig, je kleintje zo te zien. Sterkte.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:13

Neef kreeg zelfs al weer enigszins praatjes en humor *\o/* we zijn er nog niet maar ongelovelijk wat een mensenlijf aankan.
Zo Ava... dat was dus jouw extra 'dingetje'... aan de andere kant... leve de MRI anders was het niet ontdekt en was je er niet zo vroeg bijgeweest. Naar Scheveningen *\o/* heb je nog wat meegekregen van het prachtige weer? Of over de boulevard getoerd?
Als ik zie wat jullie allemaal hebben gedaan en bereikt en genoten van jullie kleine witte dondersteen denk ik juiste keuze Tine, afbouwen en kereltje met pensioen met de juiste aandacht en zorg :j toppony'tje! Moet altijd zo lachen om zijn stoute oortjes <<)

Nou net weer thuis uit Meppel (woont mijn zus, neef ligt in Zwolle), dus nu achter glas wijn bijkomen :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:37

Super, Vhu! Echt goed nieuws!

Idd een van de extra dingen.
Alleen even te veel, allemaal samen, maar gaan het wel redden.

Even boulevard en Sealife gedaan.
Helaas weinig tijd om echt bij te komen met alle regeldingen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:35

Nou gelukkig naar omstandigheden met neef dus nu ook goed. Wel revalidatietraject en in hoeverre er blijvende schade is weet je pas op lange termijn :\
Wij moeten ons morgenochtend om maar liefst 07.00 uur melden in Leiden dus dat wordt vroeg op :+

Net flink eind gelopen met de honden, zo naar de pony's even tutten.
Fijne dag allemaal {:}

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:09

Gelukkig dat het zo goed gaat met jullie neef vhu, heel veel sterkte morgen...
Ava. .. :(:)

Verder geen nieuws...Wil van alles..maar moet op papier eerst plannen....duidelijkheid. ..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:44

Afbeelding

Even gauw, wij waren van het weekend in Noordwolde. Super leuke wedstrijd. Alle weersomstandigheden over ons heen gehad :P 4de in de dressuur (deze winter maar wat meer lessen :D ) 2de in de vaardigheid en 4de in de marathon totaal een 2de plaats *\o/* Jammer dat ik echt niet van droge worst hou, heel pakket gekregen.