[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:48

Nou op die kalender zoek ik nooit want er is geen knop met mendurance.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:06

Napie schreef:
Ik denk dat je hier te maken heb met een persoon die gewent is dat alles wel voor hem geregeld wordt of aangewaaid kmt en zo niet.. dan ligt dat niet aan hem.

Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker ;)
Maar straks natuurlijk wel klagen als er te weinig inschrijvingen zijn en de boel afblazen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:50

Klinkt als niet zo handig allemaal, zonde -O- is daar zo supermooi rijden. Wat Keona zegt bij KNHS wedstrijdkalender staat mendurance er nooit bij en überhaupt is (m)endurance een eeuwige strijd vwb registratie van van alles en nog wat met KNHS (wat ik na al die jaren nog steeds niet begrijp maar goed we zullen het ermee moeten doen helaas).

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:36

Ik kan uit eigen ervaring mee spreken Nanda, ik weet zeker dat dit zo is. Het is zonde want de route van Teteringen was leuk om te rijden.

Ik hoop dat je snel een nieuwe stal vindt Nanda, is dat goed te vinden in jouw omgeving? In mijn directe woonomgeving zit niets geschikts en wij zitten dertig km van huis af. Er zitten voordelen aan maar ook grote nadelen als 1 van de dieren bv ziek is en vaak medicatie nodig heeft of controle.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:03

Stalling is er wel voldoende maar tegen de hoofdprijs met faciliteiten die ik eigenlijk niet nodig heb. Eigenlijk heb ik al voldoende aan weidegang maar je wordt altijd verplicht er een box bij af te nemen en te gebruiken waar je dan ook voor moet betalen. Natuurlijk is volpension hartstikke fijn en luxe maar 300 per maand tegenover 750 per jaar is iets om even heel goed over na te denken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:05

keona schreef:
Nou op die kalender zoek ik nooit want er is geen knop met mendurance.

De KNHS heeft er voor gekozen om de mendurance aantrekkelijk te maken voor mensen die samengesteld rijden en daarom staan de mendurance wedstrijden op de samengestelde kalender. Ik krijg maar 1 of 2 inschrijvingen via die kalender binnen dus het werkt niet en zal geëvalueerd moeten worden.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:54

De stal waar ik nu sta is 240 inclusief twee binnenbakken, buitenbak, onbeperkt hooi, uitmesten, voeren, binnen en buiten zetten. Ik hoef alleen het stukje weide bij te houden met mesten. Met Barney mag ik in de bak mennen en drie km van het strand. Hiervoor betaalde ik 220 euro en had ik alleen een slechte buitenbak.

Maar als je inderdaad nergens gebruik van maakt dan is dat erg prijzig. Ik hoop dat je nog iets vindt met je eigen wensen en een goede balans in de kosten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 21:27

240 per pony?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 22:43

klopt alles is hier (zelfde omgeving van nanda) behoorlijk duur en vaak heb je dan niet eens veel luxe. Mocht je exht in sept in nood zitten roep je maar en kijken we even wat mogelijk is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 23:37

Ben ik ff blij met 155 voor Ber en 45 voor Piet (zomertarief), winter is 200 Ber, 100 Piet. Niet luxe maar goede buitenbak, in de winter paddocks (helaas wel erg nat maar goed dat is alles hier) en ik mag er mennen en vooral erg goede stalbaas die de wind er goed onder heeft :+
Ben erg blij met mijn huidige stal.
Had hiervoor stuk eigen land, meerdere eigen stukken gehad. Vind dat wel ideaal moet ik zeggen maar goed, ook wel 24/7 de zorg ervoor en met B&B van ons is dat niet te combineren...

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 06:53

Ja per pony, dat is nog heel schappelijk in deze buurt voor zoveel wat je krijgt. Shetlander kan voor 150 gestald worden maar dat zijn kleine stalletjes en in de groepsstalling wil ik hem niet aangezien Barney er dan niet goed uit komt.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:34

Ik betaal €165,- voor twee pony's, kale huur dus daar komt nog hooi/vlas bij.
Wij hebben geen rijbak, wel twee redelijk grote paddocks. Pony's lopen zomer en winter buiten met grote stal. Op basis van doe het zelf.

Hier in de omgeving betaal je sowieso >€200,- per pony en dan staan ze ook nog eens enkel in de zomer een aantal uurtjes buiten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:26

Auw auw.....er af gevallen tijdens een strandrit. Door het koele weer was mijn 4 jarige ruin wel erg enthousiast en ik zat net zo lekker omdat hij zo heerlijk draaft en ik ipv laarzen nu met chaps reed. Een sprong opzij in combinatie met een rotbok zat ik niet uit.Pijn in mijn stuitje en deuk in mijn ego. Vroeger zat ik zo vast als een huis en durfde ik aan te pakken maar als je ouder wordt ga je teveel nadenken.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:05

Auwwww Nanda, dat is even schrikken en balen. Ik merk het ook hoor dat je teveel na gaat denken als je ouder bent geworden. Ik ben nu zeven mnd verder en de echte angst is er nu uit. Ik ben nu gewend aan Andor en durf hem nu aardig goed aan te geven wat ik van hem verwacht. Maar ik ga zeker niet zomaar op een ander paard zitten, dan komen mijn doemscenario's weer op zetten in mijn hoofd.

Ik hoop dat je snel herstelt want je stuitje is zo'n vervelende plaats.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:42

Herkenbaar helaas Napie sterkte met herstellen... veel Arnica druppeltjes helpt goed :j
Ber en Piet staan in de zomer 24/7 buiten, in de winter gaat Ber de hele dag op de paddock (van plm 10.00 - 15.00 uur, naja halve dag dus maar langer vinden ze toch niets) en Piet staat overal en nergens, die loopt overal naartoe :')
Onze stal is erg basic wel netjes maar je moet behalve voeren van alles doen van mesten tm binnen/buiten zetten, poep scheppen etc.
Als je ook maar iets luxer wilt zit je zo op 250 / 300 per pony en met een A'tje betaal je gewoon net zoveel... (box = box denken ze hier en ze raken ze toch wel kwijt). A'tjes vinden ze maar lastig, want die lopen overal onderdoor (als je maar een draad hebt).
Vandaar dat ik ook het liefst eigen weitje had, maar dan betaal je ook wel 100,- Euro per pony en heb je helemaal niets verder en stukjes wei die je hier in de regio hebt zijn meestal vreselijk slecht.
Nu met de B&B is het niet mogelijk altijd elke dag te gaan dus weitje is geen optie meer helaas. Vond het wel heerlijk hoor, alles voor jezelf ook al was het best vaak behoorlijk afzien.

Mij hoef je ook niet zomaar op een ander paard te zetten hoor, ben echt een scheiterd geworden, zeker na geboorte van zoonlief :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:47

Hier bij ons vind je volpension wel tussenn de 200 en 250.voor shetten sommige plekken helft van de prijd.maar met 5stuks haal ik het echt niet met kosten om ze ergens te stallen.nu ben ik zomer 150 kwijtwinter dubbele of 350

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:13

Toch de knoop door gehakt en naar de luxe pensionstal. Heb geen zin om te zoeken hahaha

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:13

Mendurance Teteringen heeft een facebookpagina hoor :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:56

Gedeeld op de mendurance pagina

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:15

En ingeschreven voor Teteringen. Ik heb het vraagprogramma nog niet kunnen vinden op KNHS. Iemand anders wel?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:09

Volgens mij staat de link maar het vraagprogramma op de mendurance website.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 20:05

Ik ga niet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 20:41

jammer dat je niet gaan keona, way?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:00

Ik ga eerst mij voorbereiden op de hippiade en daarna ff kijken hoe we er voor staan.
Dan maar kijken met wie ik ga starten. Misschien wel 2span met Benno en Roos.
Deedee blijft dan lekker thuis, die is pas 6 en heeft dan een mooi wedstrijd seizoen achter de rug.
Benno hangt er van af hoe hij conditioneel is dan, zo veel doet hij nu niet. Roos is gewoon voor elkaar dus die kan normaal gesproken altijd mee, of dat nu alleen is of niet maakt niet zo veel uit.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 06:57

Vrachtwagen stuk,pony,s die op moment met brandwonden staan door eten van een plant,niet meer gereden omdat ik geentijd heb en ze nu die wonde hebben(gaat trouwends stuk beter).en ik dan weer dag startpas moet aanvragen en inschrijfgeld etc. Ga dat geld liever besteden aan paar dagen overijssel met de honden en dan de moeder en broertje opzoeken van pepper heb daar echt zin in is ook in die week van teteringen. En heb nu ook niet echt dat ik denk daar heb ik zin in. Dus alles bij elkaar is gewoon nu een nee voor mij.