[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:09

Goedemorgen..
Jenkins, mooie samenvatting, gave foto's, spannend nieuwe wagen besteld.
ik zou de kleur van de bekleding e.d. zo neutraal mogelijk houden..maar is heel persoonlijk.

Ollie1..hoe gaat het met jou en de paardjes... ?? :(:) :(:)

Wij hadden vrienden op bezoek, met hun 3 husky's, vanmorgen dus fijn samen rondje getraind in het bos, heerlijk !
nu is de rust weer teruggekeerd, maar goed gegaan, en veel gezelligheid gehad !

fijne zondag allemaal.. :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:59

Goedemorgen, nou ja goed -O-

@Jenkins, wat een TOP-samenvatting _/-\o_ en wat gaaf dat je een nieuwe wagen besteld hebt *\o/*
@Biancacoo, lekker getraind met de hondjes en vrienden op bezoek gehad! Dat doet een mens goed! :j
@VHU, heeft gisteren een lekkere rit gehad met Stoere Ollie en nog lekker met Hero getraind :):)

Nou vannacht geen oog dicht gedaan zoals verwacht...als de babyfoon ging of de detectie van de camera dan zat ik direct rechtop om te gaan kijken....is echt zo waardeloos....de onmacht en het feit dat ik mijn eigen diertjes niet kan beschermen vind ik het allerergste...gelukkig merk ik nagenoeg niets meer aan het gedrag van Brutus en Hans en daar ben ik wel blij om.

Gisteren ondanks alle ellende werd ik toch min of meer verplicht om mijn zinnen te verzetten met Brutus en alles zo normaal mogelijk (ook voor hem) te laten verlopen. Dus om 16.00 uur toch met tegenzin naar Stal de Ronde gereden en heb een super fijne clinic gereden bij de juf van Gem. Toch weer dingetjes opgestoken en ook vind ik het fijn dat ze de vertaling maakt van onder het zadel naar het mennen toe...omdat het dan wat makkelijker te begrijpen is voor mij :j . Super positieve les en ze vond Bruutje ook wel leuk en goed geschoold -:) ...nou dat had ik nou net ffies nodig....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:13

Weet niet wat er gebeurd is bij jullie, ollie, maar klinkt iig verontrustend :(:)

Lanouska gefeliciteerd en leuke foto's en vooruitzichten voor jenkins.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:10

Ollie1 wat een fijne afleiding dat je toch naar de clinic bent gegaan ! En fijn dat je er met een goed gevoel vandaan bent gekomen.
En voor de nacht..dat blijft moeilijk..wel mooi dat je camera en geluid hebt, dan heb je iets meer overzicht bij de paardjes.

Ava, hoe gaat het met het oude paardje? Ontlasting goed inmiddels.

Vhu, fijn dat wiske heel goed gaat nu.

Idd deed me goed even bezoek, gezellig weekeind, en dingen overleggen/uitdenken over de honden sport.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:32

Lijkt me toch bij wijze van elk seizoen of na elk seizoen weer een vraagstuk net als bij de paarden Biancocoo. Het blijven dieren, wij blijven mensen met meer en/of minder mogelijkheden. Vind zelf zo'n moment van bezinning altijd wel prettig.

Ollie1 het zou heel erg zijn als je niet meer de mooie dingen zou gaan doen door zoiets rottigs... fijn dat je er weer wat aan hebt gehad. Het staat me zo bij dat Tine ook een instructrice heeft die onder het zadel rijdt (Tine, ik mis je! Mensen volgen via facebook is toch anders, en dat geldt ook voor Royaltjuh en nog wat anderen...).

Jenkins een nieuwe wagen *\o/* wat een mijlpaal! Echt nieuw? Jeetje da's stoer!

Hier vandaag paardloos, wel heerlijk dagje. Hele flinke wandeling met Wis, het was zulk mooi weer, dan kun je bij ons geweldig wandelen om de Kralingse plas. En dan halverwege warme choco :9k

baudyhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:42

Er zijn wel meer menners die instructie hebben van ohz instructeurs.

Veel bekende die het gisteren goed hebben gedaan op de kampioenschappen.

Lanouska gefeliciteerd.

Hier rustig paarden weekend gehad eigenlijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:18

Goeienavond!

VHU, de lesjuf is zeker wel een menner, ze is zelf klasse 4 rijder. Ze rijdt echter ook onder zadel, dus sommige dingen zijn voor ons (oorspronkelijke dressuurruiters) makkelijker uit de leggen op die manier.

Ik heb vandaag met M. en de Anda dressuurproefje en vaardigheid geoefend. De Anda werd nogal fanatiek van de kegels :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:39

OK dacht te lezen dat ze alleen onder het zadel reed maar verkeerd begrepen :o?
Een fanatieke Anda tussen de pionnen *\%/* :+ grappig toch dat ze daar meestal zo vrolijk van worden. Bij Ollie ook, zet een paar pionnen in de bak en opeens is de bak leuk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:45

Vandaag waren er verenigingslessen op de wei, dus er waren een stel vaardigheidsoefeningen opgezet (zigzag en volte). Helaas kon ik met Mosel nog niet meedoen, hij moest nog 2 dagen rust houden van de osteo.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:26

Goedemorgen allemaal.

Lanouska, al een superresultaat met de wedstrijden. Gefeliciteerd!

VHU, heerlijke buitenrit gedaan. En weer een beetje angst overwonnen met de quads. Hero was ook weer braaf.

Jenkins, leuke foto's! En marathonwagen besteld. Spannend! En leuk vooruitzicht om met Silvester op vakantie te gaan.

Biancacoo, gezellig weekend gehad met vrienden op bezoek die zelf ook husky's hebben.

Ollie, nogmaals een dikke :(:) Gelukkig heb je wel afleiding kunnen vinden in de clinic. En nog een leuk compliment gehad over Brutus.

VHU een paardloosdagje gehad maar fijn gewandeld met Wis.

Baudyh een rustig weekendje gehad.

Gem heeft met de Anda geoefend. Leuk dat ie zo fanatiek werd.

Hier ook een rustig weekendje gehad.

Gisteren wel even lekker met Bubbles gewandeld in het bos. Onderweg de buurmeisjes ook tegengekomen, die waren al met één van de Dartmoors onder het zadel en hun ouders aan het wandelen. Het laatste stukje wilden ze omstebeurt zonder zadel (wel met cap) op Bubbles een stukje stappen dus Bub was weer even kinderpony :D

En ik hoorde dat mijn proef helemaal niet slecht was want ik sta zelfs op een gedeelde 2e plaats in de tussenstand bij de enkelspannen. Aanstaande woensdag de vaardigheid, ben benieuwd hoe we dat gaan doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:28

@Biancao: lief dat je het vraagt <3 , opaatje hebben we toch maar even laten checken, afgelopen vrijdag, vandaag uitslag van het bloed. Schijnt wel dat er op de klinieken uitzonderlijk veel gevallen van onverklaarbaar ineens optredende platte mest is. Ben wel benieuwd, maar hij eet verder goed en is vrolijk, dus dat scheelt natuurlijk stukken.

Wil ook hier Ollie even een knuffel geven :(:) :(:) , ben het verder weer een beetje kwijt, las wel nog kegeltjes, die moet ik hier ook maar weer eens op gaan zetten op de wei, vindt dochter altijd geweldig en hier worden niet alleen de pony's maar ook moeders daar wiebelig van, hahahaha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:55

Claud, toch wel goede proef gereden dus, superleuk ! veel plezier in de vaardigheid !
Avaluna..lastig met opatje..ik hoop dat de uitslag van het bloedonderzoek goed is...maar je hoort het idd wel veel...misschien heeft het met het gras te maken..groeit al nu natuurlijk..echt winter is het niet geweest.

Gem met fanatieke anda..haha...en mosel nog even vrij, ik ben benieuwd of je verandering ziet/voelt voor de wagen straks !!

Ik heb een rondje gefietst met 2 hondjes..even lekker door het bos..heerlijk !!

verder niets bijzonders te vertellen....fijne dag aan allemaal..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:28

tine10 schreef:
Goedemorgen

Vandaag maar eens kijken of het mennen met Rembrand een beetje wil lukken. Die hand blijft me erg in de weg zitten. Ik weet nog steeds niet of ik zaterdag wel heen moet gaan (kampioenschappen).

TINE waar ben je??????? Ben je gegaan? En zo ja, hoe ging het?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:16

Nou, daar ben ik dan toch maar weer. Heb heel erg zitten twijfelen of ik nog terug zou komen. Ik heb me heel erg aangevallen gevoeld door meerder personen hier. Het voelt nog steeds niet helemaal goed, maar ik mis jullie toch ook wel heel erg.

De kampioenschappen: Rembrand en Amerigo hebben heel erg fijn gelopen. Vooral Rembrand, ik heb echt de hele proef zitten genieten van wat dat paard allemaal kan. Vooral de keertwendingen gingen zo ontzettend mooi. Tja, dan zie je je protocollen terug en is het even slikken. Ik snapte een aantal punten echt helemaal niet, waaronder de 5-en voor de prachtige keertwendingen. Blijkbaar willen ze halve voltes halve baan zien, want die kregen wel punten. Terwijl het toch echt de bedoeling is dat je paard zijn achterbenen kruist.

Met beide ben ik 4e geworden. Met Amerigo vind ik dat op zich prima (alleen wel jammer dat degene die gewonnen heeft de pony de hele proef met de kop in de lucht had), met Rembrand vind ik dat niet prima. Hij liet echt heel mooie dingen zien.

Ik zit nu wel ernstig te overwegen te stoppen met de dressuur. Het verschil tussen de jury's ohz en het mennen verschilt zo. Over hoe een paard hoort te lopen en hoe bepaalde oefeningen horen. Bij het mennen mag je hogere klasses jureren dan je zelf ooit gereden hebt. Dat hoeft geen probleem te zijn hoor, begrijp me niet verkeerd, echter, sommigen herkennen nog geen verkeerde galop. Zelfs is het zo dat sommigen in slaap vallen/zitten te dutten. Waar komen die cijfers dan vandaan.

In ieder geval, heb ik nu maar een kur op muziek voor Amerigo in elkaar gezet. Gisteren de kur gereden en gefilmd, net bezig geweest met de muziek. Ik vind het zelf erg grappig, maar geen idee hoe anderen het vinden natuurlijk. Het is niet helemaal kur OP muziek geworden, want die rare korte pasjes... vind daar maar het juiste ritme bij.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:00

@Tine, Fijn dat je er weer bent ;)
Ik heb precies hetzelfde gevoel vwb de jurering en het feit dat mensen ons beoordelen die zelf niet geclassificeerd zijn. Ik heb daar ook moeite mee. Wij steken veel tijd en energie in onze sport met lessen etc en dan wordt je beoordeeld door mensen die zelf niet weten hoe het moet . Ik pleit dan ook net zoals bij de jury's onder de het zadel dat je vanaf een bepaalde klasse mag jureren als je zelf ook gekwalificieerd bent in die klasse of bijv vanaf klasse 3 sgwm. De lol is er voor mij dan ook wel een beetje af :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:04

Hey Tine, ik vind het iig fijn dat je toch weer gepost hebt, want heb je, ondanks dat ik hier ff niet zo fanatiek op bokt ben, wel gemist!

Ik ben jaren niet meer op concours geweest (ohz) en nog nooit aangespannen, allez heb een poging gedaan in Duitsland, maar ben uiteindelijk niet eens gestart _O- .
Valt mij wel altijd op hoe vreselijk groot het niveauverschil is als je de dressuur ohz vergelijkt met aangespannen.
Kan me voorstellen dat het erg frustrerend is, als er zoveel "niet gezien wordt" door jury's en er zoveel grove fouten niet gezien/afgestraft lijken te worden.
Toch gefeliciteerd met beiden *\o/* . Ben wel benieuwd wat je hebt uitgezocht voor Amerigo!

Ik moet een nieuw menbit gaan halen, kan ik ook weer aanspannen en wat mee kletsen := .
Wel vorige week mijn nieuwe tuig iig op Romeo aangepast := .
Hier vandaag een eerste ei van onze eenden gevonden, helaas dus ín de vijver ^) en 2 kraaien die kippeneieren roven ^) _O- , hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:07

Mijn muziek voor Amerigo..... instrumentale kinderliedjes. Zoonlief heeft een heel leuke cd van Puk en Strepa (dat zat in zo'n groot kartonnen huis met allerlei leerdozen, die iemand me heeft aangesmeerd toen ik zwanger was; maar moet zeggen heb er heel veel gebruik van gemaakt). Mijn intro:.... alle eendjes zwemmen in het water.

Kan maar zo zijn dat iedereen het vreselijk vind, maar ik vond het wel grappig. Alleen de galopmuziek past goed (en de stap uiteraard), maar de draf kon ik echt niet passend vinden.

Net heerlijk buitenritje van 20 minuten gemaakt met Rembrand. Had ik even nodig. Hij had wel de turbo aan. Pffff

En vanavond wordt het hier even heel spannend. Kan nog niets zeggen, maar jullie moeten (nou ja, dat klinkt ook weer zo...) even heel hard voor me duimen.

Edit: vandaag precies 12 jaar geleden (viel toen op een zondag) manlief voor het eerst ontmoet. We hadden een afspraak voor een buitenrit van 4 uur (toen kon ik dat nog) en een verlate lunch. Sommige mensen vonden het doodeng (we hebben elkaar via internet leren kennen), maar ik riep: Marjolet (dat was toen mijn verzorgpaard, een tuiger) is zo turbosnel en ik ken alle paadjes in het bos. Nou, het was maar goed dat hij te vertrouwen was, want Quincy was nog veel sneller _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:12

Tine, kan me je gevoel over dressuur heel goed voorstellen. En super fijn dat je weer post *\o/*

Maar het is en blijft een jurysport en zolang jury's bepaalde manieren van rijden belonen met winstpunten blijven mensen daarnaar streven en trainen. Maar ik kan de KNHS soms ook totaal niet volgen, dus doe dat ook maar niet meer. Bijv over hoe proeven zijn opgesteld of over die jonge paarden competities.

Hier werken we natuurlijk dressuurmatig vanuit het idee een prettig lopend paard voor de wagen of onder de man te hebben, maar of we starten, geen idee. Was het wel van plan, maar kan niet alles tegelijk en dan ligt bij mij de prioriteit bij endurance. Maar ook daar zijn excessen... zowel in training als in jurering (bepaalde DA's beoordelen weer anders dan andere DA's op bijv locomotie e.d.).
Net als bij SGMW of vaardigheid en minimarathon trouwens. Dan gaat het me niet om jurering maar als ik zie hoe daar soms gereden wordt, werkelijk diervriendelijkheid is soms erg ver te zoeken -O- van de jurering daarin weet ik niet, heb ik geen kijk op.

Hoe dan ook, als je de sport bedrijft / deelneemt, heb je met de deelnemers en 'het systeem' te maken...

Wat fijn dat je wel weer kunt mennen dus ook met Rembrand, super hoor. Had je nog last van je hand?
Grappig van jouw paard en die van je man hahaha.
Liedje van Amerigo lijkt me erg leuk, past goed bij zo'n kleine trippelpony, ben heel benieuwd!

Hier errrrrug druk op school, ga dus ook snel weer verder :evaw:
**edit** zal tijd vrijmaken om te duimen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:15

Mijn hand viel erg mee. Had wel flinke dosis pijnstillers genomen hoor, maar het gaat nu wel heel snel beter. Ik hoef ook niet meer naar de fysio voor mijn hand. Ik heb nog niet alle kracht terug en kan nog niet alles pijnloos, maar zij kunnen niets meer voor me doen, het moet nu langzaam helemaal goed komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:51

Maar goed dat je niet voor de dopingcontrole hoefde, tine, hahaha . Wel fijn dat het ging met je hand. *\o/* lekker dat de paarden goed liepen.

Heel benieuwd naar de kur voor amerigo.
In holland staat een huis ......is goede muziek voor het halthouden *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:32

@Avaluna wat een domme eend zeg die een ei legt in het water, iets van eerst nestje bouwen en dan eitjes leggen :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:58

Ava's eend legt ei in water....tja..... := maf dier..
janouk heeft halthoudenmuziek tip.
Tine heeft 2x 4e plek gereden, super ! *\o/* en vanavond spannend..
Vhu, ben het met je eens qua dieronvriendelijkheid in sommige sgmw's e.d...is niet altijd prettig om te zien helaas... maar dat is in elke sport met dieren, soms worden de dieren "gebruikt" ipv dat er aan samenwerken met de dieren gedaan word...

ik ga de kachel aan doen.. :brr: :brr:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:41

VanHuisUit schreef:
@Avaluna wat een domme eend zeg die een ei legt in het water, iets van eerst nestje bouwen en dan eitjes leggen :')

Zeker iets van onderwaterbevalling gelezen, hahaha.
Misschien ook wel dat één van die vervelende kraaien het ei gepakt heeft, maar dat het te groot was en gevallen is? }:0 , geen idee, maar we gaan het in de gaten houden, weet nu wel dat het allemaal werkt en ze aan de leg is :D .

Heb Romeo gelongeerd, nu eventjes wat te eten op tafel toveren :Y)

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:17

Ik voel toch een connectie.. Hebben de eendjes van Avaluna naar de proef van Tine geluisterd??
Nee, nee, de eendjes zwémmen in het water, eieren leggen doe je ergens anders!!

Sorry, verder geen spannende toevoegingen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:20

Jeskim schreef:
Ik voel toch een connectie.. Hebben de eendjes van Avaluna naar de proef van Tine geluisterd??
Nee, nee, de eendjes zwémmen in het water, eieren leggen doe je ergens anders!!

Sorry, verder geen spannende toevoegingen..

_O- Hoe verzin je het? :D