[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:11

aggosch daantje,

hoe gaat het nu met hem?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 09:23

:(:) voor tallechie en Daan

En een :(:) voor tine

Zo zeg.. ik ben :z :))
Gisteren vanaf Lacuna naar vriendjes huis al lekker liggen dutten in de auto :oo Moest daarna zelf nog naar huis rijden, dus maar met raampjes open, lekker koud :P

En nu mag ik weer een dagje. hopelijk op tijd klaar, dan ga ik naar huis om aan stage te werken :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:21

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:28

@Tallechie wat ontzettend zielig voor Daan... arm mannetje. Ik vind het zo naar voor jullie dat jullie ook maar niet echt geholpen worden door arts/ziekenhuis of wat dan ook :(:)
@Tine -O- waardeloos ik heb paar weken achter elkaar gehad dat ik sliep tot 04.00 uur en was dan wakker & toch doodmoe zeg maar, toen ben ik maar met valeriaan tabletjes begonnen (overdag 2 en voor het slapen gaan 2) dat hielp goed.
@Gem nou da's knap balen zeg ... -O-
@Aks sterkte met werken :j

Hier blij ... in de bak gereden met Ollie :D toch weer erg leuk hoor zo'n onervaren ding (als ze braaf zijn := ). Zo'n half uurtje gereden gestapt en gedraafd wat voltetjes links/rechtsom en gewoon netjes over hoefslag en stelling in de bochten :+ vond haar super braaf. Als je nagaat dat de laatste keer dat er op gereden is, of voor wat er voor door kon gaan 3 weken geleden was. Geen bok of zijsprong of wat dan ook. Dat betekent dus of ze is zwaar onder de indruk of (en dat hoop ik) ze is gewoon braaf.

Zadeltje bleef goed zitten, ik zit er ook goed op. Stalgenoot had ook nog een 17 inch zadel, ga ik morgen nog proberen, anders hou ik deze voorlopig maar, kunnen we in ieder geval vooruit en zien we later wel, als het nodig is / als ze wellicht wat meer spier heeft, of ik nog wat anders wil.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:13

VHU: zelfs met echte slaappillen slaap ik soms niet. Heb een gek lijf. Wat is die Ollie een aanwinst zeg. Echt super. Dat vraagt natuurlijk wel om wat foto's!!
Bicci: sorry, hou niet van Carnaval.
Aks: drukke dag voor de boeg.
Tallechie: gaat het weer iets beter? Je hebt pb

Vanmorgen met Thabor meegedaan aan onderlinge wedstrijd bij manege hier in de buurt. Hij was wel iets gespannen, maar heeft geen gekke dingen gedaan. Nou ja, overkruist in galop aangesprongen, maar niet schrikken ofzo. Moet volgende keer alleen langer losrijden. Meer voor mezelf dan voor paard. Na een tijdje heb ik nu steeds dat ik dan denk. Wat doe ik hier, op een paard, ik hoor erachter... Dat gevoel zakt ook wel weer, maar duurt wel even.

Ik zat er net tien minuten op, toen ik seintje kreeg dat ik ring al in mocht, omdat het inliep. Maar ik mocht ook nog wachten. Ik ben natuurlijk nog in losrijbak gebleven, maar dan vind ik het moeilijk om te ontspannen, want ja, die jury zit wel op mij te wachten. Na in totaal 20 minuten losrijden naar de wedstrijdring gegaan. Was afgezet met hekjes en onder juryhokje is het daar heel spannend, maar hij keek er helemaal niet naar. Gek beest. Ik had 188 punten en een 5e plaats.

Nu druk bezig met voorbereidingen voor het avondeten. Precies 11 jaar geleden hebben manlief en ik elkaar leren kennen. Net een mooie bos bloemen gehad.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:43

Ik ben dit weer nu wel zooooo zat. Het blijft maar regenen, hagelen of iets. De sloten lopen weer over in de wei. Kan niets met de bakken. Wil zo graag mijn kur gaan proberen, maar de nieuwe bak is veel te zwaar om in te mennen. -O- De oude bak staat voor meer dan de helft onder water. -O- -O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:40

ngtje al gespamd zie ik
spam ook, wil er iemand mee mini's sparen voor sophie? Komen vanaf volgende week in de aanbieding bij de albert heijn.
@tine, balen he van het weer.
hier ook wel gehad, eerst sneeuw/gladheid, daarna nat. Gisterenaaf nog gereden in donker naar glasbak en over dijk terug.
lief van manlief een bos bloemen
@aks, fris in auto, ook verstandig auto aan de kant te zetten, ramen beneden helpt niet altijd, geen risico nemen.
@tallechie, he niet leuk als ventje niet lekker is.
sophie is wakker, later weer bokken
:wave: tot later allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 17:53

Wat gaaf vhu, gefeliciteerd Tine, fijn paard is het ook. Knuffel voor tal en Daan.

Hier vannacht en vanmorgen heel veel regen, maar vanmiddag ineens heel veel zon, meteen lekker van genoten, ben uit mijn winterslaap gekomen en paard ohz gereden en pony van dochter combi lange lijnen met dubbele longe. Dochter heft het zelfook nog geprobeerd, maar is nog lastig. Drie redden ik er nooit op 1 dag, dus morgen de andere pony en dochter heeft springles.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:28

Tall: arme Daantje, toch best een zorgenkindje :(:)

Bic: rond carnaval voel ik me in Limbabwe een allochtoon uit het westen die niet geslaagd is voor haar inburgeringscursus, en wacht op uitzetting uit het land :+ .

Goed gedaan Tine +:)+ !

BI: helaas geen AH hier, solly...

Ava: ik kom morgen uit mijn winterslaap en ga mijn auwe (met de nadruk op au), stijve lijf pijnigen :D : net afgesproken om morgenochtend met een stalgenootje een buitenrit te gaan maken. Ik mag de Anda pakken, gelukkig is hij niet zo breed :+ . Ben benieuwd of ik nog weet hoe het moet :') .

Vanmorgen een nieuwe bezichtiging afgesproken voor woensdag. Een paard dat me zo van de eerste hoofdfoto helemaal niet aansprak; foto's van het lijf werden al leuker, filmpje nog leuker en googlend op het ras (W.ürttemberger) werd het eigenlijk best ook nog eens heel interessant :D _O- . Er wordt verder nog niet mee geadverteerd, dus ik ben heel benieuwd!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:54

Spannend gem ! Het juiste paard staat ergens op je te wachten, fijne buitenrit !
Vhu, brave olliepony.
Tine braaf paard en natte bak
Tallechie, helpt misschien eenwarme kruik of zo'n pittenzak op daan's buikje nog iets, sterkte met hem.

Verder.....geen nieuws..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:00

Veel plezier, mogen, gem, hogelijk ook zo'n mooi weer als vandaag. Had ook a l zin om buiten te gaan rijden, in het voorjaar maar weer lekker samen met dochter naar de teverenerheide. Paard heeft iig weer wat schriktraining gehad met dochter open onder de trampoline en haar grote schoonmaak van het speeltoestel inclusief boogschieten en lasso werpen, hahaha.
Wat spannend, woensdag!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:01

Voor jou een dikke knuffel, biancao

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:48

Bianca :(:)
Janouk: hoe is het gegaan?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:16

[HK] Help! Kanker?? Ben pas begin 30! deel 3

Hier het verslag van vandaag met foto's lager op de pagina.
Het ging in 1 woord: Geweldig.
Voor de familie heel emotioneel, want het uitje met Janouk was uiteindelijk de laatste keer geweest, dat hun dochter/zus buiten was geweest. Heftig, maar ook heel mooi.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:37

Fijn dat alles goed is gegaan janouk.
:(:) voor tallechie en tine10 en die wie het nodig heeft.
Ik ben ook helemaal niet van de carnaval.

Wilde ik vandaag eindelijk weer eens een buitenritje met db doen kom ik er aan het einde van het pad achter dat hij een ijzer kwijt is.GGrrr nog wel een mini ritje door de berm gedaan.Waar ik nu voor het eerst heel blij was dat ik verhoogde bomen heb want toen ik over een ritselend takkie reed gaf meneer een bok en een kledder naar achteren.Een gewone boom was hij overheen gekomen.

Maandag de hoefsmid maar even bellen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 08:00

goedemorgen..
Janouk, super dat het mooi was, en dat alles goed is gegaan.
baudyh, dat is balen een ijzer kwijt..

Ik volg de femundlopet, een lange afstandsrace voor sledehonden start in roros noorwegen.
Er doet een nederlandse vrouw mee, francien kamp ! ze is na wat tegenslag als laatste gestart, maar zo knap dat ze aan dit avontuur meedoet !
De start was live te volgen, erg mooi om te zien.
Ik hoop dat ze weer veilig thuiskomt ! en al haar honden ook !
de eerste afstand heeft ze in 11 uur gedaan, ze moet nu ongeveer gaan starten voor de 2e afstand,maar ze is nog niet onderweg.....duimen dat alles goed is met haar.

ik wil straks even met de hondjes trainen, het is nog lekker koud buiten.
Veel plezier iedereen vandaag !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 08:50

ik kan mijn post niet meer wijzigen..
Francien ligt uit de race van femundlopet, ze startte vandaag met 6 hondjes ipv 8, maar er ging er 1 hinkepinken..dus..ze is zojuist teruggekeerd en gestopt, vreselijk balen voor haar natuurlijk maar wel heel veel respect voor haar dat ze voor de hondjes kiest ! _/-\o_

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:06

Biancacoo ik heb zo'n soort race in Alaska weleens op tv gezien, dat is echt knap en afzien!
Over jaartje of 2 zit dit hele topic de race live te volgen omdat jij meedoet!
Tallechie en Tine :(:)
Baudyh ijzer kwijt, balen!
Janouk geweldig dat jullie dit gedaan hebben voor de nabestaanden van supergirl!

Ik heb gister een hele drukke dag gehad, maar ik heb hem overleefd :D
's Ochtends wel kunnen uitslapen tot half 8! Daarna naar stal, paardjes gevoerd en uitgemest. Toen door naar de vereniging voor het omroepen bij een springwedstrijd, was weer leuk! Daarna weer terug naar stal, paarden weer even voeren en bij manlief kijken die palen ging zetten voor me. Weinig tijd gehad om te kijken want moest weer naar huis om me om te kleden want ik had een bijscholing van de FNRS jurycursus. Daar de hele avond geweest en om 21.30 uur weer thuis.
Vandaag maar iets rustigeraan doen ;) Ga nu wel naar stal toe, fijne dag allemaal! :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:46

Goedemorgen

Frensie: dat was wel een drukke dag. Vandaag maar rustig aan doen.
Bianca: lekker trainen met de honden vandaag. Die hondenraces, is dat net als bij de paarden dat je dat met verschillende soorten/aantallen aanspanningen kan doen? Jij hebt 4 honden, maar lees ook dus over 6 of 8 honden. Zijn dat verschillende klasses of hoe werkt dat?
Baudy: jammer van het ijzer.

Nou, het eerst afgegraven stuk van de nieuwe bak lijkt begaanbaar, dus daar gaan we straks ohz maar eens wat doen. Denk dat het voor de kar nog te zwaar is. Zoonlief mag zo eerst met pony.

Fijne dag iedereen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:16

Gisteren is v naar zijn nieuwe eigenaren gegaan . Het is goed zo.

Met daan nog steeds slecht. Ga zo maar weer bellen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:06

Tallechie: heel veel sterkte met Daan. Hou je poot stijf bij de artsen hoor, ze gaan nu maar een keer echt zoeken! En denk dat het goed is zo mbt Veale. Zal toch wel even gek zijn, maar gaat jou veel rust geven. Sterkte meid!!

Zoonlief heeft net gereden in de nieuwe bak. Op sommige plekken zakte pony nog wel flink weg en de bak is nog oneffen, maar goed, het begin is er. Ik ga nu toch maar Rembrand inspannen, want ohz zie ik lichamelijk even niet zitten. Manlief moet er dan maar even bijblijven, voor het geval we vast komen te zitten hahah

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:06

@ tallechie.. mooi dat het zo goed is.. nu lekker verder met de pony's

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:33

Tallechie, goed dat Vaele verhuisd is, een dubbel gevoel voor jou waarschijnlijk,maar het zal een boel extra tijd en rust geven, super !
Rustig is het hier ook zeg ??!! :j
Frensie, zelf zal ik niet meedoen aan long distance race's, mijn honden zijn meer het type voor de sprint, mid distance zou ook nog kunnen qua trainen, maar ik denk dat ik maar bij de sprint of later de tour blijf..haha..
maar ik heb wel erg veel respect voor iemand die er wel in start, helemaal als die volledig aan het welzijn van zijn of haar honden blijft denken.

Tine, idd er zijn verschillende klassen.
te kunt met 2 honden voor de step lopen, en vanaf 4 honden voor een lichte kar.
dan heb je aparte klassen voor 4 of 6 of 8 of open teams(8 of meer honden)
De wedstrijden is een lang verhaal..hou je vast hier komt het..kort samengevat.. ;)

Dit zijn de 4 verschillende soorten wedstrijden die er zijn:
Sprint
Middle Distance
Long Distance
Toer
Sprintraces: Hierbij gaat het erom om, net als bij alle wedstrijden, zo snel mogelijk van de start naar de finish te komen. Er wordt niet gelet op gewicht, dus hoe lichter je slee of kar en zelf bent des te harder je kan gaan. Je moet de kar goed kunnen remmen of met de slee 1 of 2 sneeuwankers bij je hebben (dit ligt aan de grootte van het team), een noodlijn, booties en een riem. De afstanden varieeren van 4 tot 24 km per dag. Ook dit ligt ook aan de grootte van het team.

Middle Distance races: Hierbij geldt hetzelfde als hierboven en de spullen die je mee moet nemen in de sleezak wordt dan uitgebreid met een EHBO kit voor hond en mens. De afstanden varieeren van 25 tot 45 km per dag, ook dit ligt aan de grootte van het team.

Long Distance races: (vaak longtrail genoemd) Ook hier gaat het erom wie het snelste is. Er is altijd een overnachting buiten voor de musher en voor de honden. Hierbij moet je zelf alles meenemen in de sleezak zoals eten en drinken voor de honden en jezelf. Een slaapzak en eventueel een tent om in te slapen, maar je mag ook in de slee slapen. De slee moet dan ook een bepaald gewicht hebben. De afstanden varieeren van 35 tot 60 km per dag ook, dit ligt aan de grootte van het team. Je hebt dan nog maar 2 klassen LTL: Long Trail Limited (t/m 6 honden) en LTO: Long Trail Open (meer dan 6 honden)

Toer Klasse: In deze klasse gaat het niet om de snelheid of tijd. Als je de race maar uit loopt, met of zonder afkortingen. Het is dus ook geen wedstrijd. Je moet wel de verplichte zaken voor de honden en jezelf in de sleezak meenemen. Er wordt vaak wel gekeken hoeveel kilometer je hebt gelopen.

dus....dat zijn de verschillende klassen naast de grootte's van de teams.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:05

Leuk zeg Biancocoo de uitleg over de honden-rennen, vind het machtig mooi om te zien en leuk om zo via jou te lezen hoe dat nou allemaal werkt / in elkaar zit. Inderdaad respect voor de mevrouw uit Nederland, uberhaupt dat je daar mag en durft te starten op zo'n trail, waanzinnig :j

@Tallechie zal zeker raar zijn dat Veale weg is maar ik neem aan dat hij dan lekker aan het werk kan en dat het jou net wat meer ruimte en tijd kan geven of voor je gezin / werk of voor de pony's. Pony's zijn zo vreselijk leuk en je hebt met Alwyn een super men/wedstrijdpony en met Snuitje een leukerd om je zinnen mee te verzetten !

@Tine fijn dat zoonlief weer even op de pony heeft gereden en het zal wel even duren voordat de bak zich 'gezet' heeft denk ik? Zeker met zoveel regen / vorst e.d.?

@Baudyh ai ijzer weg, balen! Men jij trouwens in je eentje dan het bos in e.d. of gaat er altijd iemand met je mee? En loopt DB ook onder het zadel?

@Frensie zo zeg dat was een lange dag gisteren! Rustig aan vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Ik op Olympia vanochtend :7 voor 't mooi is het natuurlijk niet maar voor 't plezier gaat het lekker :D en denk dat het voor Ollie als afwisseling straks met als ze voor de wagen kan ook wel lekker is.
Zadel stalgenootje zat net weer wat beter dan andere zadeltje van Divoza (is toch Wintec en dan tye Isabel Werth geworden, dacht dat ik er niet op zou kunnen zitten maar dit type zit echt lekker), dus ik heb nu de keus gemaakt voor haar zadel. En die van Divoza gaat weer terug. Trouwens mooi wel met de wijde boom erin dus stevig type die Ollie.

En met Blondie wel 1.5 uur in het bos gewandeld en ook stukjes gedraafd, vindt ze erg leuk.

Nu ben ik soort van gesloopt dus voor de rest lekker rustige middag :9k
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-02-13 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:23

VHU: yes, eindelijk een foto. Leuk dat je dit er toch bij kunt doen, goed voor de afwisseling. En omdat ze klein is, zul je het veel minder eng vinden als ze eens gek zou doen.
Regen zou juist goed zijn voor het inklinken. Ik weet het niet, volgens mij is een droge periode nu toch ook wel goed ;)
Tallechie: wat gaan de nieuwe eigenaren doen met Veale, mennen, ohz, of allebei?
Bianca: super uitleg +:)+ Heb ik nog vraagje. Die ned. mevrouw was dus met 8 honden begonnen en ging verder met 6. Hoe werkt dat dan, of is dat te lastig om hier uit te leggen. Zo'n toer lijkt me erg gaaf om te doen.

Vanmorgen met Rembrand in nieuwe bak gemend. Kreeg wel flinke klappen in mijn rug, want kar stuiterde op sommige plekken flink. Maar goed, denk dat het voor de bak het beste is om het toch maar te gaan gebruiken. De paddock is namelijk mooi droog, door al het lopen van de paarden.
Daarna Thabor nog gelongeerd. Die werd erg vrolijk van de enorme ruimte denk ik en vond dat hij te weinig kon ontdekken aan de longe. Hij zette even flink aan en ging er in volle galop van tussen. Viel niets meer aan te houden. Gelukkig had ik het lint bij de ingang (is nu tijdelijk buiten de poort van het erf en daar kan hij dus openbare weg op) dicht. Gek beest. Nou ja, bodem is nog erg zwaar dus hij werd al snel moe hahaha. Daarna nog even rustig gelongeerd op droogste stuk.

Daarna bak weer gesleept. Twee keer vast gezeten met tractor, dus heb 2 leuke sporen gemaakt :o Maar goed, het grootste deel is nu alweer iets vlakker. Dus morgen maar weer thuis aan de slag

Nu snel naar bed