[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:53

Goeiemorgen!

Maisie, gecondoleerd. Klinkt als een heel mooi afscheid. Fijn dat je oma zo dichtbij woont.

Gefeliciteerd Avaluna!! Je taart klinkt lekker, jammie (al moet ik zeggen dat nu alles lekker klinkt, nu ik weinig kan eten :+ )

Haha, Biancacoo, flying Eagle! _O- Wat een gekke hond, moet een grappig gezicht zijn geweest.

Goed dat je bent teruggereden, Tine! Je kunt maar beter even terug rijden om te kijken wat er aan de hand is, dan dat je doorrijdt en er later achter komt.

Hier gaat alles goed. Gisteren wat foto's gemaakt van Henkie en Sjors in het tandem.
[AR-ITP] Kegelparcours met Henkie en Sjors in het tandem

Ronnie25

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:09

Poeltje: Ziet er stoer uit :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:12

Poeltje: wat een beauty's zijn Henkie en Sjors :~ !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:35

Avaluna: van harte gefeliciteerd en goed verwent met een mooie tekening en tshirt
maisie; fijn dat je oma zo dichtbij woont,is ze niet zo alleen
poeltje: zo dat ziet er best uit,leuk tandemspan <3
hier al 2 ochtenden lopen stoeien met antibiotica-spuiten...ze had al gewaarschuwd dat deze spuiten moeilijker te spuiten zijn..
nou pffff gisteren een giga bult gespoten in de boeg en vandaag in 2en de spuit erin....wat een rotspuit!
(nooit last gehad,maar dit is andere geregistreerde antibiotica,nou geef mij die oude maar :( )
gelukkig is hij een sukkeltje en laat alles gewoon toe

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:51

Even snel tussen door :o

@Avaluna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde (paarden)jaren toegewenst *\o/*
@Maisie, ook langs deze weg, heel veel sterkte toegewenst ondanks het 'mooie waardige' afscheid... begint dadelijk de échte rouwverwerking voor jullie oma pas :(:)
@HT, gelukkig is de castratie goed gegaan ... +:)+ maar moet jij standaard antiobiotica spuiten ?
@Poeltje, wat een heerlijke pony's heb jij toch om te rijden <3
@Biancacoo, wordt toch tijd dat Eagle meer 'vlieguren' gaat maken anders doet hij zijn naam geen eer aan :=
@Tine, beentje van Amerigo nog steeds dik :(:)

Verders ben ik het even kwijt en ga snel weer aan de gang :wave:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:34

@Maisie dat was een lange emotionele dag, mooi dat jullie het zo met de hele familie hebben kunnen doen...

En dan Avaluna gefeliciteerd natuurlijk, klinkt als erg lekkere taarten trouwens :9

Tine wat goed van je dat je dat doorhad met Rembrand en verder erg rustige paardendag dus, ik hou altijd zeeen van tijd over als ik opeens niet naar de paarden ga terwijl ik het oorspronkelijk wel van plan was dus hoop dat dit bij jou hetzelde effect heeft gegeven.

Frensie fijn van Gwin en hahaha je was zelf dus ook wel beetje moe! Ik heb gistermiddag zelfs een tussendoor slaapje gedaan van iets van 1.5 uur ofzo, heerlijk. Was blijkbaar toch ook wel moe geworden van alles van afgelopen weekend :+

Biancocoo onze hus Mischa was altijd heel onhandig met springen en uiteindelijk heeft dat haar knieband gekost (verrekt, niet gescheurd maar daarna toch regelmatig last van), want ze sprong een keer wat onhandig van de strobalen en sinds die tijd loopt ze bij tijden niet goed. Ik merk nu al dat Wiske veel en veel handiger en flexibeler is met springen. Onze Tex (foxje) kon ook enorm springen. Waarom ik het vertel, onze Mies kan gewoon niet goed meer echt hard lopen sinds die rottige val en het zou toch erg zonde zijn als Eagle door een ongelukkige afsprong zijn banden verrekt of scheurt.

Poeltje lekker in actie, zal zo even kijken, had je zelf weer gemend/gegroomd, lukt dat al met je kaak?

Biancailonaa had het even gemist maar hebben jullie boerderij en/of winkel of zoiets? En inderdaad ons spul staat in Rijsbergen, topplekje :D

Net heerlijk uur met Wiske gewandeld hier in het bos, ze is zo gehoorzaam we kwamen twee keer in een enorme stoet honden terecht (rond 13.00 / 14.00 uur lopen hier heel veel 'hondenuitlaters' in het bos op de plekken waar ze los mogen) en ze luistert dan echt zo super goed. Hoop dat het zo blijft. Een fluitje en ze staat weer naast je. Maar ook lekker spelen <3

Het is hier zulk prutweer -O- , we hebben zo meivakantie maar het lijkt wel herfstvakantie. Maar goed, het schijnt beter te worden. En moet hier nu ook weer rappo klappo verder net als Ollie :evaw:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:22

avaluna schreef:
Hier staat de chocoladetaart in de oven, zo even vullen met aardbeitjes en room :D , daarna een appeltaart en dan is het goed, ik houd eigenlijk niks dit jaar, maar er schijnt toch bezoek te komen :')

:9 Klinkt lekker die taarten...helaas mag ik het niet hebben. :o ... en van dat laatste heb ik ook altijd last... je verjaardag niet vieren en dan toch visite krijgen :))

Hier ook prutweer de buien vliegen hier om je oren -:(- gelukkig heb ik vanochtend (nog droog) kunnen rijden ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:36

Hier ook doorweekt geraakt toen ik bij school wachtte. Bah, wat een weer. Maar als ik in het veld kijk, is het nog kurkdroog, want de stofwolken vliegen steeds in het rond. Boeren zullen neit blij zijn, want zaadjes van suikerbieten waaien zo weg.

Oooo, die taarten :Y) Maar ik wil nog steeds afvallen, dus moet er niet te lang aan denken.

VHu: ja, was erg blij dat ik naar mijn paard heb geluisterd. Helaas niet veel tijd over gehouden, want heb tijdje staan wachten op instructrice die dus niet kwam. In die tijd wel de stallen uitgemest, dus het scheelde wel iets maar geen zeeen.

Zal dat iets van poolhonden zijn, die kruisbanden?? Hier had ik een Akita die aan allebei haar knieen is geopereerd (gescheurde banden). Zij sprong overigens wel hoor, maar niet zo soepel als de herders die ik erbij had.

Nou, ik ga zo boodschappen doen als zoon aan het judoen is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:16

poeltje..supergave foto's weer !
ik heb Eagle maar van het hok afgetild idd , hij is met het stro wel onwijs handig, maar met dat gladde dak van dat hok logisch genoeg niet !!
Ben als de dood dat ze geblesseerd raken, maar ..... ze zijn nog zo jong en lopen lekker los, daardoor nemen ze ook veel rust, en zijn ze nooit heeeeeel erg gek, juist omdat ze zo veel bewegen, dus hoop ik maar dat er niets met ze gebeurd, opsluiten is geen optie, ze moeten wel goed hond kunnen zijn, net als ieder sportpaard wat ook lekker op de weide hoort te lopen, vind ik.

regen en idd....zon en weer regen...
heb bij mijn auto een boek gekregen, het heet wilde haren, gaat over tanzania en de zwarte neushoorns en leeuwen en wilde honden e.d. lijkt me wel erg leuk om te lezen.
Auto rijd geweldig !!
Ook een doos chocola gekregen.. :+ heel slecht voor mijn lijn....afvallen word nog aan gewerkt,....zit nog een plan te bedenken hoe beter en gezonder te gaan koken, en dat begint al ergens op te lijken, dus prima.

vhu wat fijn dat wiske het allemaal zo goed doet..enne...fototje ??

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:24

goedemiddag

@ tine doorweekt, rembrandt een wondje op de lip, pony gaat al beter, gefeliciteerd met zwemdiploma van zoon
@ ollie mooie wagen alleen zag ik bij de groomsbankjes achterop een open gat moet je misschien nog even naar laten kijken is niet helemaal veilig, in het heetst van de strijd :D. wel nog droog gereden.
@ vhu heeft heerlijk gewandelt. leuk dat je het zondag zo leuk vond om te doen, en zomaar het water in *\o/*
@ frensie heeft lekker gereden in de eifel, gwin heeft zich goed gehouden en was fijn soepel.
@ bianca had een flying dog. en haalt vandaag haar nieuwe toet op... *-:)
@ poeltje mooie foto's. alleen zou ik de strengen niet aan het lamoen vast maken. zo kan de voorpony de achterpony in de bocht van de benen trekken. hoe is het met je kaak ?
@ avalune gefeliciteerd. taart klinkt lekker, vind het erg knap dat mensen van die ingewikkelde taarten met allemaal deco kunnen maken
@ maisie ook van hier uit heel veel sterkt toegewenst voor jou en je familie
@ HT castratie goed gegaan. hier ook de vraag waarom je zelf antibiotica moet spuiten ?
@ gem en al een groom gevonden voor je wedstrijd ?
@ ronnie zag een mooie foto voorbij schuiven.
@ aks vroeg uit bed. hele dag naar school. pony lief is inderdaad wat aan de mollige kant maar vergeleken met vorig jaar toch wel beter.
@ bicci vliegt ook nog even voorbij. heeft het druk.
@ prinsjeh ook eveb uit meelees hoek. hoe gaat het rijden met mick. en wel af en toe blijven posten hoor, we kunnen je echt niet missen
@ janouk mooi gezicht fjord en haf in 2 span.
@ tallechie wordt gemist

ik ben dinsdag naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken, voor bloed onderzoek naar wat te korten en of ik bloedarmoede heb. door de lage bloeddruk ben ik erg moe en duizelig maar kan ook door tekorten in bloed komen dat wordt dus uitgezocht.. uitslag over 2 weken.

gister heb ik weer menles gehad in coevorden. eerst de stallen uitgemest en (volgens harry) deens praten hooi er voor gegooid ~~}> paarden naar binnen gedaan en arjan opgetuigd voor harry die ging enkelspan mennen (harry heeft dromen _/-\o_ ) nadat harry klaar was uzma opgetuigd en heb ik met uzma de les gereden en die liep erg lekker. die heeft echt een half uur nodig voordat die lekker los is en goed stelling en buiging aan neemt en met zijn hoofd hals houding op zijn plaats blijft maar als die dat eenmaal doet loopt ie toch echt wel erg lekker *\o/*

vandaag weer in ziekenhuis geweest voor gehoortest volgens de arts perfect :j
morgen heeft harry weer menles met 4 span als die op tijd terug is (ga er vanuit van wel), zaterdag gaan we met klaas mee naar de oefenmarathon van elim, waar klaas zelf gaat rijden met zijn paard, we zullen zien wat het wordt. ik heb mezelf opgeworpen als cameravrouw *-:). zondag hebben we bbq bij harry thuis :9

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:28

@Lanouska, wij mennen al een aantal jaar op deze manier met de strengen zo. Sjors heeft aan zijn borsttuig een ding zitten (sorry, kom even niet op de naam) waar de strengen doorgaan voordat ze aan het lamoen zitten. Nog nooit een probleem geweest w.b.t. het omtrekken van de achterste pony. Maar bedankt voor de tip.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:51

jeetje wat jammer is dat dan he lanouska, dat het 2 weken moet duren voor je meer weet.. Hopelijk vinden ze iets simpels waar je zo vanaf bent!

En vergeleken met vorig jaar is ie prachtig inderdaad :D

Nou was ik net op stal, en dan is ie finaal natgeregend en heeft ie al eventjes geen hooitjes op (uurtje of 3 denk ik) en dan ziet ie er al een boel netter uit (vacht plat en darmen niet bomvol)
Komtgoed :D

Nu gauw eten, over een uur sporten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:34

Avaluna: :9 , ik geloof dat ik taart kom eten .... ehhhhhh je kom feliciteren :D !

Lanouska: klinkt erg bekend over dat bloedprikken. Heb je ook het gevoel dat je "op eieren" loopt? Ik moest heul veul ijzerpillen gaan slikken. Niet dat het wat hielp, maar ik hield er wél mooie verstoppingen aan over, waardoor ik ik weer Roosvicee Laxo mocht drinken :') _O- .

En ja, ik heb een nieuwe groom voor maandag, en vandaag heeft ze bewezen een toppert te zijn *\o/* .
We zijn een stukje, heel rustig, met Ster gaan mennen om te zien wat het pootje deed (*goed*, ze liep er niet onregelmatig op, dus even morgen afwachten of het dikker geworden is). Op het laatste verharde pad naar huis, door het bos, kwamen we een vrachtwagen tegen. Een zandauto. Passeren was onmogelijk, dus groom van de koets gestuurd, Ster met koets tussen de bomen geparkeerd, en groom Ster aan 1 leidsel (oppassen voor de scharen!) vast laten houden. Zandauto kwam stapvoets, met raampje open, dichterbij en vroeg of hij zijn motor moest uitzetten. Heb geantwoord dat hij maar beter heel langzaam door kon scharrelen. Voeten op beide remmen gezet, Ster rustig toegesproken, ze sprong alle kanten op tussen het lamoen en kwam flink omhoog, maar groom gaf geen krimp!!! Deed netjes wat ik gevraagd had: vasthouden en verder niks. Niet boos, niet schreeuwen, gewoon laten spartelen. Zandauto was voorbij; ze heeft Ster voorzichtig los gelaten en ik kon weer op het dooie gemakje wegstappen :) .
Zei ze lekker droog: "Mijn paard zou het niet beter doen..., maar die is 1.75 m en komt wat hoger." :D :D :') _/-\o_ . Gaat helemaal goedkomen met haar +:)+ .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:11

Gem, houden die Groom, die is goed !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:22

Biancacoo: ik zie het er idd best van komen dat ze vaker meegaat :j . Ze vroeg vandaag of ze eventueel met ons (M. met de Anda, en ik met Ster) mee mocht doen met de groepslessen, dus wie weet wordt ze geïnspireerd door het hele gebeuren om wat vaker te mennen en mee te gaan op wedstrijd met M en mij :) . Zou fijn zijn, een paar extra handige handen!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:35

fijn zo'n groom gem!

Hier net thuis van het sporten.
Morgen drukke spannende dag. Zo gauw ff douchen, morgen maar haar wassen, anders heb ik morgenochtend weer zo'n ontploft afrokapsel :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 03:50

@ avaluna: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@ gem: super dat je een nieuwe groom hebt! Veel succes ermee! Geweldig als ze zo rustig reageert, daar heb je het meeste aan!

@ Maisie: Wil je graag even veel sterkte wensen. Ik kan me levendig inbeelden hoe zwaar het emotioneel is, voor mij is het nog maar 5 maanden geleden dat ik mijn oma heb moeten afgeven.

Mijn stage hier in Nieuw-Zeeland valt super goed mee, maar ik heb toch wel heimwee. Ik mis mijn familie en de beestjes heel erg. 's Nachts droom ik alleen maar over thuis, vorige week had ik gedroomd dat mijn opa gestorven was terwijl ik nog hier was. Ik droom ook wel leuke dingen, maar het gaat altijd over thuis :D

Ik mag al blij zijn dat het hier goed gaat, iedereen is super vriendelijk tegen me en iedereen helpt me enorm. Ik wil me niet voorstellen hoe de heimwee was als het hier niet leuk was :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 06:47

@gem mooi een groom om in te lijsten!
@SL veel plezier in New Sealand en als je erg veel heimwee hebt, kom je hier maar spammen. :(:)

Vanmiddag naar Roosendaal op en neer met Image voor nieuwe schoenen, originele Van Nassau's. 2 uur heen en 2 uur terug fijn op vrijdagmiddag. Maar Image loopt alleen graag op deze schoenen, dus wat moet je. Van Nassau wil niet hierheen verhuizen :D
Hopelijk zijn we op tijd terug voor de menles met Janouk vanavond.
Dus dagje trailer vandaag.

<<)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 06:52

Goedemorgen Sanderlotte, of avond bij jou nu natuurlijk....
kan me voorstellen dat je heimwee hebt ! maar ik heb veel respect voor je dat je naar nieuw-zeeland bent gegaan !! echt stoer ! _/-\o_ :j
voor je het weet moet je al weer naar huis, en vind je het jammer dat je daar weg moet, dat zul je zien, wat zul je blij zijn met internet zodat je goed contact hebt met het thuisfront !!
Je website is wel superleuk om te zien, geweldig gedaan !
ondanks de heimwee hoop ik dat je een mooie tijd hebt daar ! vind het erg bijzonder.
AKs...afrokapsel.. :=
Ik voel me :O denk dat mijn man mij de griep doorgegeven heeft... %)
Melody die crosst sinds een paar dagen s'morgens door de weide...goed teken toch !! ze lijkt dan ook prima te draven en te galoperen..vind ik wel fijn om te zien. +:)+
vandaag voor het eerst op pad met de auto...gisteren maar een klein stukje gereden, dus...heb ik wel zin in, moet ook tanken.. :$
Lanouska, super dat ze nu verder zoeken hoe en wat, maar wel balen idd dat het dan zo lang moet duren voor je uitslag hebt...duim voor je !
Hoe is het met het jonge spul van je moeder ?? kunnen ze zich vinden in het beleren ?
en lekker bbq zaterdag, ik duim voor droog weer....maar hey..jullie hebben een tent, _O- haha...dus dat bbq-en komt vast wel goed.. :):)
succes janouk vandaag met de trailer heen en weer met image !! nassau is idd wel erg goed !!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:30

SL leuk om wat van je te horen uit NZ!!! Fijn dat je het daar naar je zin hebt ondanks een beetje heimwee! En zoals Biancacoo al zegt, voor je het weet is het voorbij en vind je het jammer om naar huis te gaan.

Janouk dagje trailer voor nieuwe schoenen, flauw van van Nassau dat ze niet jullie kant op willen verhuizen! :P

Biancacoo beterschap!! En veel plezier met je nieuwe toet!

Ik heb dienst gehad, eigenlijk de hele avond wel bezig geweest, gelukkig tussen 12 en nu rust gehad, dus heerlijk geslapen :O
Zo de boel overdragen, dan door naar de Appie Heijn, daarna naar huis en eind van de ochtend nog menles. Vanavond weer dienst.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:55

Goedemorgen

Frensie heeft een drukke dag voor de boeg, maar vannacht wel lekker geslapen
Bianca heeft wsl de griep gekregen van man, Melody lijkt goed te lopen en de nieuwe toet moet aan het werk
Janouk gaat ook een dagje toeren, wat hebben we toch allemaal over voor onze dieren he?
SL heeft een beetje heimwee. Lijkt me heel normaal hoor, maar denk ook dat als je daar straks weg gaat, dat je dat ook weer heel jammer vindt. Gewoon lekker proberen te genieten van deze bijzondere ervaring.
Aks heeft weer fanatiek gesport. Ik vind het knap van je, zeker met zo'n lijf dat niet helemaal doet wat het moet doen
Gem heeft een nieuwe groom, en deze gelijk even getest. Met een dikke voldoende geslaagd. Super.
Poeltje, hoe gaat het met je kaak?
Lanouska, mooie samenvatting. En hopelijk vinden ze nu snel wat er mis is met je.

Amerigo gaat blijkbaar beter, kon hem vanmorgen niet pakken om been te verzorgen. Eerder bleef hij braaf staan, nu rende hij weg. Ik zie het maar als positieve ontwikkeling. Wondje op lip van Rembrand ziet er ook mooi uit, dus die kan over paar dagen weer lekker aan het werk.

Grote paarden hadden gisteren bijna hele dag in zomerwei gezet. Toen ze terugkwamen, wond Thabor zich wel heel erg op toen hij Amerigo weer zag. Ik vond het wel erg spannend of hij achter het lint zou blijven, maar gelukkig duurde het maar even en ging hij toen rustig in de wei staan. Maar de schrik zat er bij mij wel weer in.

Hopelijk lukt het ons vandaag wel om een dierenarts te bereiken, want we willen info over chemische castratie. Nu ja, mijn man dan, van mij mag het zakie eraf. Ik vind het wel mooi geweest.

Ben dit weekend niet online, dus mocht ik geen tijd meer hebben om hier terug te komen, iedereen alvast een goed weekend.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:36

hopelijk is chemische castratie in elk geval een optie tine!
En wbt sporten.. Ik moet maar.. Had alleen gehoopt dat het wat meer resultaat zou geven..

@SL; hopelijk blijft het leuk, en wordt de heimwee wat minder :(:) en anders alleen maar leuke dingen meer dromen!

@janouk; voor jou hoop ik op fatsoenlijk weer! Lijkt me ramp om met een trailer met peerdje te moeten rijden terwijl het idioot hoost enzo.

@biancacoo; bij jou moest ik 3x lezen... je had ''heb ik zin in'' en ''moet tanken'' op dezelfde regel staan :wow:
;)

Afwas gedaan, was in het machien. Nog even een wasje opruimen, en kleren uitzoeken voor straks. Heb vanmiddag gesprek :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:49

:wave:

goeiemorgen allemaal hier!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:50

haha...aks...ja in de haast een beetje vreemd neergezet, ik heb wel zin om met mijn nieuwe toet te toeren, dat is goed bevallen overigens..en ik moet straks ook nog tanken..haha..maar dat was nu wel duidelijk denk ik zo..
Wat voor gesprek heb je vanmiddag ?? heb ik vast overheen gelezen...in ieder geval succes !

Tine...amerigo die zich niet laat vangen, lijkt me een goed teken dat hij weer wil lopen idd...wat een draakje zeg !
wondje aan lip van rembrand heb ik eerder overheen gelezen...wat vervelend, hoop dat het snel geneest.

Frensie..druk geweest en vandaag lekker vrij, succes met je menles !! hoop dat het bij jullie ook lekker zonnig is ! :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:53

Stagegesprek :D

:wave: nouvel!

Ik ga vanavond naar stal, en vrees dat ik maar met de auto ga.. Even testen of ie het nu wel doet..