[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:13

Jeetje wat gaan jullie weer hard..!

Welkom Denise
Sterkte met het kindje tallechie... Vind het heel mooi dat je je hulp aanbiedt.
Gaaf zeg Maisie :D
Marrianne sterkte met het paardje.. Laat je weten hoe het is gegaan?
Laura: ook hier geen ervaring met tweewielers, sorry...
Lacuna hoe ging het met Sun vandaag? En was Storm lief tijdens knuffelen?
Jelleee, ik begrijp je helemaal met Kay, heb ook het idee dat ik in hetzelfde schuitje zit met Jenna, echter is dat een merrie :') Probeer het vooral vol te houden met je geduld, wie weet komt het vanzelf als je wat verder met hem bent. Ik behaal nu diverse overwinningen met wedstrijden, maar nog kan ik erg aan haar twijfelen en zeker twijfel ik of ik haar wil houden.

Heb eigenlijk niet zoveel te melden!
Tja, dat het zo'n rotweer is en daarom wéér niets met de pony heb gedaan.
Morgen gaan we naar de Barchem 4 daagse met mijn stalhouder, maar als het zulk weer blijft heb ik er weinig zin in :n
En vreetbuien? haha ja 's avonds :D

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:32

tine10 schreef:
@ Askazita: welkom. Jij hebt lekker keuze zeg!

;) zoek alleen nog een nieuwe.
1 gaat er binennkort weg.

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 17:58

Ben weer terug. Paarden wilde maar graag naar binnen. Heb de staleigenaar nog even gesproken, waarschijnlijk heeft de kleine een infectie. Hij was gisteren op zijn geboortegewicht, maar was vandaag al 40 gram afgevallen. Hij ligt nu in de couveuse met alle toeters en bellen. Hij moet sowieso 3 dagen blijven, maar ze moeten er ook rekening mee houden dat hij 14 dagen moet blijven. Ze waren er net op tijd bij anders had hij naar Groningen gemoeten, die kans zit er trouwens nu nog in.

Heb echt last van mijn armen... maar heb wel een goed gevoel.
Ga even snel douchen en eten maken

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:27

Ik ben gedegradeerd van actief meeprater tot stille meelezer :o Een samenvatting is onmogelijk, dan ben ik morgen nog bezig :D Ik wil wel even de nieuweling Denise verwelkomen :+

Ik heb goed nieuws ivm Zhora, we mogen een klas hoger gaan *\o/* De instructrice zei: "Ik kan en wil je echt niet in deze klas houden, Zhora kan alles goed en ze verveelt zich zo hard dat ze vervelend begint te worden.(mij negeren, andere honden uitdagen om te spelen: grommen, blaffen, sprongen maken,...) Zowel voor Zhora als voor jou is het dus leuker als je een klas hoger gaat, daar leer je nieuwe oefeningen en daar gaan ze wat sneller vooruit." Donderdag mag ik dus voor de eerste keer in de klas hoger gaan trainen, ik ben eens benieuwd :D

Momenteel is het hier enorm druk, ik heb gisteren de eerste dag van mijn vakantiewerk gehad. Het was ontzettend druk, ik heb nog 1,5 uur moeten overwerken. Toen ik thuiskwam, heb ik snel gegeten, Romeo van de wei gehaald en eten gegeven, hondjes eten gegeven en toen ben ik in bed gaan liggen. Ik had zo ontzettend veel pijn aan mijn rug (nu ook trouwens) dat ik echt niet meer op de computer kon. Ik heb in bed nog even tv gekeken en toen ben ik in slaap gevallen, en ik denk dat ik vandaag ook al rond 8 uur in bed ga liggen :D (als het niet eerder is)
Ik heb deze zomer heel weinig last van mijn rug, maar sinds ik vakantiewerk begonnen ben (gisteren), heb ik weer ontzettend veel pijn. Ook bovenaan in mijn rug (tussen mijn schouderbladen, net onder mijn nek) zit een verschrikkelijke pijn, om te huilen! |(

Romeo zal wel lachen, die heeft lekker vrij. Met dit weer kan ik toch niet veel doen, maar toch. Ik heb een vriendin die aan een opleiding zadelmaker bezig is, ik ga haar mijn hoofdstel bezorgen en ze gaat dan proberen om de front- en windriem groter te maken. Ze heeft al menhoofdstellen gemaakt, dus ze zal wel weten hoe of wat.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:32

sander_lotte schreef:
Ik wil wel even de nieuweling Denise verwelkomen :+

dankje ;)

moet even eten en omkleden en dan naar me pony ik heb om half 9 weer les.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:43

Welkom denise,

Tjee, VHU als je het zo zegt klinkt het wel cru. Storm die een lekkere knuffel krijgt en Sun die wordt afgebeuld. :Y)

Storm was heel lief met zn knuffel. Was wel ernstig beledigd dat hij de wei niet uit mocht, haha.

Sun is aan het werk geweest, en hoe! Hij heeft vandaag voor het eerst in een tweespan gelopen. *\o/* *\o/* *\o/*
Nou ja, span is een groot woord... hij is naast een andere shetlander voor de wagen geknupt en toen moesten ze het samen doen!
De andere shetlander is niemand minder dan Wapi, van Lisanne_ hier van bokt.
Sun was in het begin heel erg drammerig, hij wil zo graag voorop lopen. En met mijn onervarenheid kon Wapi daar dankbaar gebruik van maken door de kar lekker door Sun te laten trekken haha! Bij Lisanne liepen ze een heel stuk beter hoor!
Fototopicje komt nog, maar ga me nu eerst in mn regenpak hijsen. We gaan nog met Robje buitenrijden, en Sun moet dus nog een keer aan de bak.

Groetjes, Lacuna

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:52

@ tallechie, wat zal de stalhouder blij zijn dat je zo fijn bijspringt!

@ sander-lotte, wat goed dat zhora alweer naar een hogere klas mag! balen dat je zo'n last van je rug hebt :(:)

zo nou ik heb net zelf in mijn uppie de trailer aangekoppeld, vond ik al heel knap van mezelf, en vervolgens hebben we het paard ingeladen, ging gelukkig zo de trailer op, toen naar de kliniek. daar aangekomen weer van de trailer af, madam was nogal van alles onder de indruk en kroop zowat in me, maarja met haar 3 jaar is het ook nog wel een beetje een baby :o

ze is daar meteen ingespoten en ze hebben de boel ingesmeerd, ze zal er zeker tot het weekend blijven en misschien wel langer.. want ze gaan het rigoreus aanpakken zeiden ze.

pff baal wel dat ik nu een paard naar de kliniek heb moeten brengen, terwijl het mijn verantwoordelijkheid is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 19:21

SL balen dat je last van je rug hebt.

Marrianne je moet je niet schuldig voelen. Bij de eigenaar was dit ook gebeurd. Je hebt goed gehandeld.

Ik zal zo even weer wat facturen de deur uit doen. We hebben een nieuw systeem, is even wennen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:28

@ marianne: ik denk dat de eigenaren juist blij zijn dat je hem naar de kliniek hebt gebracht. Je hebt juist heel goed voor hem gezorgd. Ik hoop dat mijn oppas mocht dat ooit nodig zijn, ook zo zou handelen! Tot nu toe gelukkig nooit iets met de paarden gebeurd, maar ja, kan altijd.

@ tallechie: vind het echt super dat je ze zo helpt. Doe je wel voorzichtig!!!

@ lacuna: klinkt goed, kom maar op met die foto's :D
@ SL: fijn dat het met zhora zo goed gaat. Met haar keel ook? Is je werkhouding dan verkeerd dat je zo snel alweer last krijgt of heb je het verkeerde werk uitgekozen? In ieder geval sterkte ermee.

@lienepien: heb ook vreetbuien. Gelukkig lopt mijn zoontje hier rond. Ik wil goed voorbeeld geven, dus er wordt niet gesnoept in zijn bijzijn. Hij snoept eigenlijk nooit, is dol op fruit. En dat wil ik graag zo houden, dus kan alleen snoepen als hij op bed ligt. Maar ja, eigenlijk dan ook niet, want ik wil 10 kg kwijt. ;(

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:46

Goede avond!

Mag ik mij hier ook melden :o

Ik ben Marja 24 oh al bijna 25 jaar en ben in bezit van een Tinkerhengst Patrick en een Tinkerruin Hidalgo.

Patrick wordt volgend jaar beleerd voor de wagen en we zijn nu al een beetje spelenderwijs dingen aan het leren.
Patrick gaat regelmatig mee op stap, naar het strand, bos fietsen wandelen.
Zijn nu bezig met hem aan de lange lijnen te leren, dit pakt hij goed op voor die aantal keren dat we dat gedaan hebben.

Einde van de maand komen ze een tuig aanmeten, kijken welke maat hij nodig heeft.
Als we het tuig hebben gaan we hem laten wennen aan het tuig en dan vervolgens mag hij gaan slepen op het gemakje.

Volgend jaar willen we hem eerst zadelmak maken als hij dat goed doet gaan we hem beleren voor de kar.
Eerst gaat hij voor een 2 wielige wagen en daarna voor een marathonwagen, maar die hebben we nog niet daar kunnen we nog voor verder kijken.

In me onderschrift zijn foto's te vinden van de mannen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:57

Even spammen wat ik gister heb gezien :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:59

Is dat Morgan?Gaaf zeg!!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:05

Dat is Morgan ja :D We hebben 3 kwartier voor het hek gestaan, ze heeft 3 keertjes omgekeken in die tijd en we hebben dus maar een paar echt mooie leuke foto's van d'r kunnen maken. Had wat meer verwacht dat ze omkeek maar ik ben niet ontevreden.

Zou het niet nog een keer doen, omdat ze zo weinig omkeek en de reis heen en terug is toch weer 4 uur en 10 minuten voor mij. En daarbovenop 25 euro entree, en dat geld kan ik voor veel andere dingen gebruiken :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:05

hallo nieuwelingen! Welkom :D

Ik heb nu al weer 5 dagen niet gemend met sil :P En ben bezig geweest met grondwerk. Dacht eens een nieuw trucje aan te leren: Pas...
Hij pakte het zonder snoepjes totaal niet op, maar na 3 snoepjes had hij het inene wel door :P afentoe sleept hij met zijn voet ipv dat hij het optilt of doet hij het verkeerde been.

maar het probleem is nu, dat hij het nu constant doet haha. Als ik wil dat hij achteruit gaat of iets anders, gaat hij constant proberen of doormiddel van de Pas een snoepje kan krijgen.
Ben dus weer begonnen in het boek Grondwerk met paarden van Inge Teblick. En probeer nu met sil te werken aan beleefdheid.. maar hij let totaal niet op en blijft de pas doen :') En ik word er alleen maar gefrustreerd van haha.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:08

Het is een kwestie van tijd tot ie doorheeft dat hij niks krijgt als hij de pas doet zonder commando. Vaak is het daarna grotendeels over ;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:11

Wil het eigenlijk ook heel graag zonder snoep doen, maar dan interesseert hij zich helemaal nergens voor :P

Achteruit lopen is iets wat ik al 2 jaar lang met hem oefen. En eerst ging het altijd echt perfect. Maar ook doet gaat niet zo goed meer.
Hij gaat dan zitten rotzooien en scheeflopen enz. constant proberen andere dingen te doen :P
En dat wil ik ook niet afstraffen, gezien ik het ook wel fijn vind om te zien dat hij zelf ook nadenkt. Maartoch...
Laatst bijgewerkt door Jenkins op 17-08-10 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:12

Patrick: welkom. Wat een gave knullies heb je. En wat heerlijk dat je zo aan het strand kunt trainen. Zo te zien heb je al heel veel gedaan, dus zal hij het werk zo oppakken denk ik.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:13

Hoi allemaal.

Ik ben er weer, afgelopen weken beetje bizar geweest, opa's overlijden, de crematie en alle bijbehorende zorgen om mijn oma en daarnaast heksenketel op mijn werk maakt het internetten voor mij even praktisch onmogelijk.

Maar ik ben er weer :D:D
Heb 10 pagina's bijgelezen tot pag 155, ga de rest zo doen :P
Allemaal bedankt voor de steunbetuingingen nog!
Ik zie al wel dat VHU een supercoole pony heeft gekocht en een tragisch filmpje van een totaal fout beleerd paard.

Wat betreft het leren trekken, mijn fjord heeft dat zeer goed geleerd: een boerenwagen met een grote kuilbaal erop door de loonse en drunense duinen trekken (ong 1000 kilo!!!)
2 km in stap door het zandpad.. Kwam ie drijfnat van terug, dat werd meerdere malen per week gedaan.
Zelf gebruik ik eens in de zoveel tijd het strand, kleine stukjes en dan vol de rem erop. Alle drie mijn pony's zijn daar ongelofelijk van gaan trekken, echt mooie trekhouding ook!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:14

Maar wel een leuk dagje dolfinarium gehad.

Sil denkt als ik pas doe krijg ik alleen maar lekkers hihi, gaat er wel weer uit hoor.
Kan begrijpen dat het frusti kan zijn, zeker omdat je het zelf geleerd hebt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:17

Yuri heel veel sterkte :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:35

@Yuri, dat zijn heftige dagen geweest. Sterkte met het verlies van je Opa :(:) Is toch nog wel snel gegaan dan?
Jeetje 1000 kg trekken, da's pas wat 8-)
En bedankt voor het compliment over Snuitmans <3
Tja, leren trekken, heb het idee dat Alwyn dat eigenlijk uit zichzelf al goed probeert / doet, hij gooit zich echt in het tuig en staakt absoluut niet. Snuit trekt als de ziekte, die moet eerder leren minder te gaan :+

@_Patrick_ ik vind Tinkers echt heel mooi. Kan er alleen niet zo goed mee -O- , heb altijd van die hittepetitterige paarden / pony's. Maar dat neemt niet weg dat ik ze, helemaal als ze zulk mooi behang hebben en zo aan komen draven dat alles op een neer gaat, echt heel mooi vindt. "Mijn' groom heeft ook een prachtige tinker. Vind Haflingers of Shires met veel behang ook helemaal mooi. Heb er diep respect voor als ze goed naar je luisteren!

@S_L wat ongelovelijk K dat je rug zo opspeelt.

@Jenkins: eerste lessen bij vrijheidsdressuur: voedsel weigeren. Als ze dat begrijpen, dan pas verder trainen. Sim kon dat heel goed die keek echt de andere kant op, zo schattig. Als ik dan klikte (deed ik gewoon met mijn tong hoor, had geen klicker) dan keek hij me heel vlug aan en pakte het uit mijn hand. Alwyn kan dat dus absoluut niet, die wordt helemaal neurotisch door voer en met hem doe ik dus beslist geen VHD :Y) Ik denk dat Freddy het wel heel goed kan gaan leren, die is ook niet zo voer-gericht.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:40

@ VHU lees net dat je ponybeessie er niet mee ris, he bah sterkte zeg!

Ik ga morgen nog 10 pagina's bijlezen :D

ja die kar met die kuilbalen was wel humor, dan spande je hem uit, en dan kon hij natuurlijk wegstappen voor de kar, maar dan had ie geen gewicht. eerste keer lag hij bijna op zijn neus, hij wilde zich er vol ingooien maarja er hing geen gewicht meer achter haha.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:41

Patrick heeft gelukkig veel respect voor mij en luisterd ook goed tot nu toe.
Hidalgo heb ik nog niet zo lang en ook niet van jongs af aan, maar die heeft wel respect maar kan af en toe een puberdraakje zijn.
Er zullen ook echt dwarskoppen zijn maar dat is met ieder ras wel denk ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:48

Ja onze Simmie is niet meer. Dat is zo snel gegaan echt kan het soms nog amper bevatten. Echt humor van dat je pony zowat op zijn snufferd valt zonder wagen erachter _O-
@_Patrick_ denk dat zelfs de meest geweldige tinker / haflinger / fjord / shire etc uiteindelijk met mij aan de haal gaat, ligt dus niet aan het paard hoor, ligt echt aan mij. Daarom heb ik nu welshjes en had ik altijd paarden die heel hoog in het bloed stonden.

@Milanka, sinds wanneer is die orka in het dolfinarium? Wij zijn er geloof ik drie weken geleden geweest, niets van een orka gezien?? Maar we zijn niet daar onder bij de dolfijnen geweest, stond enorme rij (voor de orka dan besef ik mij nu :o? := ). Zoonlief is gelukkig helemaal weg van de bruinvissen, daar staat bijna nooit iemand }:0

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:50

Waarom zouden die met jou aan de haal gaan?