[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:57

Wat een leukje :+:
Ze zijn al lekker aan het spelen, zo te zien? :D Leuk!

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:59

Leuke guppies!:D
@ Sander_Lotte:
Op ponykamp waar ik heen ga, krijg ik ze ook wel eens in mijn handen geduwd als de eigenaar geen zin heeft xD.
En iemand op de manege ment ook, dus daar help ik ook altijd optuigen (:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:08

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:21

sander_lotte schreef:
Napie schreef:
Een kilometer teller kan je toch op je achterwielen monteren? Draadloos in inderdaad geen goed idee. Ik heb de teller achter mij hangen op de rugleuning rechts achter mij. 1 blik over mijn schouder is voldoende. GPS werkt niet altijd goed in het bos.

Die fietsenmaker had dit ook bekeken, maar dan zou er wat laswerk aan tepas moeten komen, omdat de ruimte tussen de spaken en de plaats van het toestelletje te groot is(niet het ding om af te lezen, maar de 2 dingetjes die tegen elkaar moeten komen). Hij zei ook dat het met een kilometerteller altijd een 'risico' blijft, omdat een tak er snel tussen is gekomen. Maar ik vond die gps wel een goed idee, ook omdat het met waypoints kan werken. Ik heb al verschillende reacties gehoord over deze gps, en ze zeggen dat het bereik onder een bladerdek nog steeds erg goed is. Maar dat zullen we natuurlijk eerst moeten uittesten ;)

Ik heb een beugeltje vastgebout onder de bout van de vering. Vervolgens de zender door een spaak geboord. Eerder had ik een stukje fietsspaak met de zender met knalgeel tape aan de spaak van mijn wagen getaped,ging ook prima. Takken blijven sowieso wel aan je kar hangen, heb ik aan de teller nooit geen last van gehad.
Zaterdag gaan we naar de koetstrailer kijken :wow:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:27

Wij hebben een Garmin Zumo, die is speciaal voor motoren gemaakt, gaat prima op de quad en op de koets, is geweldig dus ook voor off-road, wij hebben hem al een aantal jaren, maar ik begrijp van Lotte dat het ff sparen is :o .

@Evelli: wat leuk, zeg, ik ga zo je topic bekijken!

@Sonjim: wat super dat Wieneke zo braaf is, hahaha, cool zo bij de garage :D .

@Napie: spannend; ik hoop dat het wat voor je is!

@Loes en Laura: welkom!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:30

Spannend Napie :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:41

Manon, ook leuk die reactie van auroklant, die achteruit zetten wilde en moest remmen omdat er een slapende pony op de oprit stond.Wieneke aan de kant gezet, slaapt ze daar verder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:42

lekker makkelijk paardje dus Sandra :) heerlijk he!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:45

Heerlijk inderdaad

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:47

sonjim schreef:
Manon, ook leuk die reactie van auroklant, die achteruit zetten wilde en moest remmen omdat er een slapende pony op de oprit stond.Wieneke aan de kant gezet, slaapt ze daar verder.

Hahaha, is ook ff lekker zo zonder klein grut, dan kom je echt aan je rust toe ;)

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:07

Hallo,

Wat een leuk topic! Zou ik me hier ook mogen melden? Ik heb 2 shetlanders die straks beleerd gaan worden voor de kar.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:58

goedemorgen...hier regent het.en wil nog stukje met de kar gaan rijden..balen

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:33

leuke fotos evelli :D

verder over gps/km teller. ik heb een km teller op mijn kar zit voor bij mijn voeten dus kan er altijd op kijken zonder om te hoeven draaien de teller zit aan het achterwiel. waar ik deze kar gekocht hebt zet er standaart bij de fabriek km tellers op op die plekker ideaal. volgende wagen heeft er dus weer een.

Op mijn andere kar heb ik er zelf een op gezet van 20 euro ofzo en heeft mijn vader met een spaakje van de fiets aan de spaak van het wiel gelast je zag er niets meer van wel ideaal :D

kan eerlijk gezecht niet meer zonder vind het fijn te weten welk tempo hij loopt. hij kan namelijk nogal een tempo verschil hebben zonder ik het merk dus ideaal en ook om afstanden op te bouwen :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:43

die van mij heeft het anders nooit goed gedaan en kan er nu alleen de tijd op aflezen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:01

Maisie schreef:
die van mij heeft het anders nooit goed gedaan en kan er nu alleen de tijd op aflezen.

zitten je ijzertjes goed ? was bij ook was er een ijzertje uitgeschoten en toen deed hij het inderdaad niet meer. Ik bedoel de ijzertjes op de houder die aan de kar zit waar je dus het losse kastje opklikt.

(hopelijk volg je het nog := )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:26

Die van mij is een jaar stuk geweest is is eindelijk vandeweek weer gerepereerd. Afstanden weet ik altijd wel goed in te schatten en het tempo ook

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:58

Het is inderdaad mogelijk om een kilometerteller te installeren op de koets, maar een gps leek mij toch wel wat handiger(natuurlijk is dit voor ieder zijn mening). Het is een basismodel, dus de prijs valt nog mee.

@xLauwterd01: dat is al leuk, je moet natuurlijk ergens beginnen hé ;)
Ben je van plan om ooit echt te beginnen in de mensport?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:11

Ik kreeg net goed nieuws ik ben aangenomen als pleegzorgmedewerker, voor 28 uur.
Ik was nu vervanger, voor 24 uur en per 18-8 nog maar 20 uur. Nu dus meer uren en een functie die meer aansluit bij mijn opleiding en interesse.
Nu mijn huidige team nog vertellen dat ik wegga, das wel moeilijk. Ik blijf wel in dezelfde organisatie werken. Geen wisseldiensten meer voor mij.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:14

@Sandra: dat is goed nieuws, fijn! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Jammer van je collega's, maar gelukkig wel nog in dezelfde organisatie. Geen wisseldiensten lijken me ook erg fijn voor je. Ik hoop wel dat je nog eens tijd hebt om samen te gaan mennen, maar dat zal vast wel. Per wanneer gaat het in?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:21

Heeft er iemand verstand van hamsters? :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:24

Jasia schreef:
Heeft er iemand verstand van hamsters? :=

Wil niet echt zeggen dat ik er verstand van heb, maar heb er in een grijs verleden wel eens een aantal gehad :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:25

zo snel mogelijk, maar uiteraard in overleg met mijn huidige team.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:46

Nou was d'r net aan het verschonen.. En zette haar op tafel met de tralies van de kooi eroverheen, zodat ze niet weg kon..
En ze liep heel raar.. Alleen met d'r voorpoten.. En één achterpoot gleed telkens op zij.. En dan viel ze op d'r rug.. En echt raar!
Ze ging wel gewoon eten en "klimmen" (lukte niet, want d'r achterpoten werkte niet mee).. En nu zit ze weer in de kooi.. En doet ze dus hetzelfde..?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:48

@Jasia: tja, lijkt me niet echt goed, lijkt dat haar achterpootjes verlamd zijn of zo. Heeft ook niets met hamsters te maken, denk ik, eerder iets met diergeneeskunde ;) , nee geen idee, geen ervaring mee. Je kunt even googleën of da.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:50

Ik heb gegoogled.. Daar staat dat ze idd een pootje verlamd kunnen hebben, door bijvoorbeeld ouderdom (ze is al 2,5 jaar bij ons).. En dat ze daar goed mee om kunnen leren gaan..
Maar zou het pootje dan niet slap hangen? Ze staat er namelijk wel gewoon op.. Alleen zodra ze loopt, hangt het scheef/slap :?

M'n ma gaat niet naar de da ermee.. Het is máár een hamster :roll: .. En tsja, ik kan ook niet alleen er mee weg, natuurlijk :\