[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:01

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:45

Gefeliciteerd Bianca nu km maken.

Jorex leuk stukje bij mensport.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:02

Wat een leuk stukje in de Mensport, Jorex! Altijd leuk om weer aandacht te zien voor de veelzijdigheid van de kleine pony's! Leuk span heb je.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:58

Gaaf jorex *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 06:47

Jorex wat een leuk verhaal!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 12:52

Superleuk Jorex ! :D

@Muronia : Ook goed bezig, het slechtere weer voor onze tak van de sport komt er idd weer aan.

@Biancacoo : Gefeliciteerd !! Super :D op naar veel mooie kilometers :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-23 18:40

Leuk Jorex zo'n interview !

Zojuist met man als gids een eerste rondje zelf op m'n motor gereden,.... in de stromende regen en harde wind.. het ging allemaal goed, moet zeggen dat ik het emotioneel wel even heftig vond toen ik eenmaal weer thuis was...overviel mij iets van...heb ik nu écht zelf motor gereden ?... iets waarvan ik 45 jaar dacht...dát kan ik niet.....en gevoel van grote onzekerheid.....onwerkelijk voelt het, en overweldigend..dus ik ga met korte stukjes beginnen..leren, oefenen..vertrouwen krijgen..
Toch gek, na weken en 20 uur lessen met instructeur, dat ik nú pas dit gevoel ervaar...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:24

Powervrouw

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 19:54

:\ mwaa..zo voelt 't (nog) niet hoor Ht..

Vandaag in m'n uppie naar mijn werk gereden en weer naar huis...spannend..maar Gelukt =:)

Baudyh, Hoe gaat het met je ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:23

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:18

Trouwens wat leuk zeg Jorex in de mensport _/-\o_ *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:09

Biancacoo dapper hoor, gewoon lekker rustig je vertrouwen erin krijgen nu. Je hebt dat rijbewijs niet voor niets gekregen dus je kan het echt.

Veronia heeft afgelopen weekend voor het eerst gesleept. De bak was erg nat (en dat gaat niet echt beter worden de komende dagen zag ik al), maar ze gaf er helemaal niks om en liep er zo mee weg <3 . Komende week gaan we dit nog een paar keer doen en als alles goed gaat, dan mag ze de 28ste voor het eerst echt voor de wagen. Vreselijk spannend maar ik verheug me echt. Ik was trouwens heel aangenaam verbaasd, want ze begint opeens echt te sjouwen met die sleep erachter :oo
Afbeelding
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:08

Dan vindt ze het leuk *\o/* :j

Zo leuk ik kreeg een update over Ollie, een van mijn vroegere pony's. Ze heeft sinds een jaar een nieuw ruitertje, fanatiek meisje van 10, ondertussen 11. Ze zijn afgelopen jaar officieel gestart met wedstrijden en .... Ollie is altijd foutloos met springen. Dressuren is niet zo haar ding maar dat wisten we al }:0
Ollie na weer een geslaagde rit

Afbeelding

Ik vind dat zo leuk want Ollie heeft wel een heel bijzonder karakter. Met de verkoop wilde ze (weer, zo ben ik ook aan haar gekomen, er was volgens de eigenaar niet mee te rijden) met vrijwel geen enkel ruitertje normaal lopen. Sloom, bokken, niet voorwaarts. Totdat dit meisje kwam en daar liep ze direct vrolijk mee weg. Ze kiest dus echt haar eigen ruitertjes. En ik ben zo blij dat ze weer bij zo'n leuke familie terecht is gekomen. Moeder rijdt ook op haar, buitenritten. Zo kan Ollebol weer jaren vooruit (ze is ondertussen 17).

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:35

Ha Muronia voortaan de bak slepen met paarden kracht.

VHU wat leuk en positief bericht.

Vandaag door de weergoden voor de gek gehouden, rondje met pony's droog gedaan en daarna begon het te regenen, dus eerst lunch pauze en toen ik naar buiten wilde kwam het met bakken uit de lucht.
Mijzelf in het regenpak gehesen en eerst nog in de schuur tuig schoongemaakt, ga ik daarna de wei in om mest te ruimen is en blijft het droog -:(- . Net pony's voeren het zelfde kijk naar buiten weer bakken water en kom ik echt buiten is het zo goed als droog }:) Ben benieuwd of dit vanavond bij de laatste voerbeurt het zelfde gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 17:29

Vhu, dat is idd een mooi paard !
Marga.... regen idd.....niks aan..regenpakken weer is het...blegh..

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:44

Nou Bianca vandaag echt nodig hoor dat pak. zelfs een oversteek van 30 meter al doorweekt. En toch in de regenmeter valt het nog mee, zo te zien nu ongeveer 15 mm

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 17:37

Vandaag was het hier heerlijk droog !! Geen regenpak dus !!
De hondjes heerlijk in 't zonnetje met lekkere snack.. dit seizoen hebben we nog niet getraind...ze missen het niet echt, want zijn toch wel oudjes aan t worden 12 jaar ..en superfit *\o/* misschien ga ik nog wel senioren rondjes met ze doen....maar.. nu eerst maar gewoon genieten van wandelingen en spelen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:09

Dus het zijn huishussen geworden
Hier ook droge zonnige momenten maar ook een bui toen ik op de fiets zat.
Iedereen een fijn weekend gehad ?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 15:17

Ja...met pensioen huishussen. :+
Heerlijke knuffelaars zijn het..

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:11

@ Vanhuisuit, toch altijd leuk om zulke goede updates te krijgen van je vorige pony!
@ Muronia, leuke foto's, veel succes dit weekend!
@ Jorex, leuk artikel!
@ Biancacoo, wat gaaf, zo met de motor op pad

Wij hadden weer een menwedstrijd mee gedaan. Dressuur ging echt super! 193,5 en 199,5 dus met 3 winst naar huis mogen gaan. Echt heel blij mee, stap wordt ook steeds beter (hij durft snel dribbelen, onder het zadel voel ik het beter aan en ben ik hem voor, maar voor de wagen vind ik dat nog lastig managen) En ook de vaardigheid was ik zeker niet ontevreden, daar missen we gewoon nog veel ervaring. Eerste rondje foutloos, maar ver buiten de tijd :+ Tweede rondje gas erop, maar helaas wat balletjes. Geeft niks, dit was pas de 2e keer dat we vaardigheid reden, dus dat komt nog wel. Iig al heel blij met hoe hij het tweede rondje echt iedere keer wou aantrekken, hij vind het echt een leuk spelletje

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:41

Fangio mooi plaatje.
En vaardigheid is eerst ballen laten liggen en dan komt de tijd vanzelf goed. Heb er zelf 2 jaar over gedaan voordat ik binnen de tijd was en de ballen liet liggen.

Hier zondag de eerste wedstrijd (zijn er 6) van de Jaap de Graaf bokaal gereden en dagprijs 3e plaats en bij de barrage van de vaardigheid voor het eerst de snelste tijd (ben de enige met shetten) maar helaas een bal. Met de dressuur 2 proeven en 2 winstpunten. De 1e proef telt mee voor de bokaal.
We hebben hier de officiële KNHS dressuur gecombineerd in de wedstrijden, voor diegene die dat willen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 17:26

Fangio, schitterend paard !!
Marga goed gedaan 3e plaats !! Zo gaaf met shetten !!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:35

VanHuisUit wat leuk dat ze zelf haar "mens" uitkiest en het daar zo goed mee doet. Ik hou van karakterdieren <3

Marga dat is best een goed idee eigenlijk! Bij gebrek aan een tractor zou dat helemaal niet slecht zijn. Er zijn vast wel geschikte sleepjes voor achter het paard!

Het weer is echt prut de laatste tijd, natte bende. Ik ben een voorjaar/zomer-mens dus dit is weer de periode van kiezen op elkaar en doorbikkelen voor mij. Wel mazzel dat het net steeds droog was als jij buiten kwam.

Fangio knap gedaan hoor! En jullie zien er prachtig uit <3

Marga jij ook gefeliciteerd, goed begin!

Ik ben afgelopen weekend zelf aan het oefenen geweest met het slepen. Ik voelde me vooral een prutser omdat er van alles mis ging bij mij, maar mn brave paard heeft me gered haha. Ik had het touwtje niet goed aan de sleep vast gemaakt dus die klapte er half achter weg. Paard stil gezet en die bleef gelukkig braaf wachten. De boel weer (nu wel goed) vast gemaakt en ze liep weer braaf verder ermee gelukkig.

Nog 2 dagen te gaan, dan komt de wagen erachter. Ik heb er zoveel zin in! :D

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 17:52

Dat is een brave dus Muronia.

En Regenradar is een goede hulp om de ritjes te plannen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:05

Wat goed bezig allemaal,leuk te lezen over jullie wedstrijd,africhting enz
Vhu: mooi dat je haar nog volgt,ik heb nu ook contact met nieuwe eigenaresse van jive in duitsland,ze heeft een veulen julia gekregen en samen mooie premie op keuring gekregen,gisteren een fimoje gekregen dat ze voor de 2de keer een ruiterje op haar rug draagt,zo leuk.
Over een maand gaat sandra van stal verhuizen zodat we eindelijk kunnen gaan mennen zonder dat ik meteen het drukke verkeer in moet.dan gaat mijn menavontuur met sandra eindelijk beginnen.
Voor jodocus gaan we een nieuw baasje zoeken,hij is zo leuk...zo lief...zo slim...maarja een hengst tussen 3 merries...en hij moet nu echt vriendjes krijgen om mee te spelen .