[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 10:10

Ik zit hier nog steeds op mijn roze wolk. Na alle tegenslagen met de ponys in de lappenmand gingen we gister niet met tweespan, mijn back up als rivaldo geen groen licht kreeg van de osteopaat was Tum. Helaas begon dinsdag Tum erg te hoesten en moest hij aan de ventipulmin. Gelukkig kreeg Rivaldo het groene licht en zijn we anders als verwacht met Rivaldo op stap gegaan.

Bedoeling was hem zijn eigen tempo te bepalen en niet op de 14 km per uur te rijden. Maar hij liep zo vlot en soepel dat tegenhouden niet nodig was. <3 We zijn uiteindelijk 11 sec na dat we binnen mochten komen binnen gekomen! Met een gemiddelde snelheid van 13,97. Tevens ook ons persoonlijk record, iets wat ik totaal niet had verwacht of in het begin naar toe reed. Super trots op mijn oudje (pas 15 maar begint goed grijs te worden hihi) die een maand geleden nog zo slecht liep. <3

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:21

Is nu een topper

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:23

Nou die mini shet ging sls een trein absoluut niet verwacht zeg denk die red het niet.maar hij was gewoon goed binnen.dus mensen met een mini het gaat dus wel.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:42

Oh wat fijn om te horen! En bijna 14 km/h, das haaaaard! _/-\o_

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:43

De mini van Marcus moet nog 1 wedstrijd en dan mag hij klasse 2 starten haha. En dat zonder poespas. De eerste koelwater kreeg hij van mij op het staptraject. Die had ook een mooie kaart

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:20

Stokmaat 93cm geloof ik. Zo leuk om te zien.
Vandaag nog verder opruimen, reageer later wel wat uitgebreider.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:21

Die kleine van Marcus verbaaste mij ook positief in Wateren :).

14km/h, dat doen die van mij lang niet.
Die draven zelfs lang niet zo hard, dus zal al veel moeten galoperen om daar aan te kunnen denken. Maar ik ben natuurlijk nog steeds meer dressuur rijder dan mendurance rijder ;) .

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:06

Op goede dagen haal ik de 8 km/h over een traject van 10-15 km. :=
En dan heb ik een grotere pony.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:42

Vroeger dat ik net begon had ik ook die snelheden op dat traject. Bouw maar rustig op. Ik ben mijn wedstrijden ook begonnen met snelheden tussen de 10 en 12 km per uur. Pas sinds ik van klasse 2 en 3 in dubbelspel naar klasse 1 enkelspan ben gegaan was mijn doel niet meer kilometers opbouwen maar de snelheid omhoog zetten. Ik laat de pony eigenlijk het tempo bepalen. Wil hij stappen dan mag dat en wil hij galopperen dan kan ik dat meestal ook toestaan. Hij lijkt vaaknzelf goed te zien waar dat kan (lange vlakke zandpaden pakt hij graag mee) ondertussen zorg ik wel dat de hartslag onder de 150 blijft. Ik reed een aantal keer op met anderen maar dan gaat hij boven zijn tempo lopen. Dan moet ik gewoon even afstand nemen. Ook een paar kilometer opgereden met een groep mountainbikers. Dat vond hij ook een leuk tempo. Hun vonden het ook geweldig dat hij hun er niet langs wou laten gaan. Opgehouden door een hardloper. Die liep midden op het pad en ik maar roepen maar hij had oordopjes in. Nick deed even zijn neus tegen zijn kont duwen en toen had hij het eindelijk door hihi

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:32

Afbeelding
Afbeelding
Hele mooie foto's van Mel. Ik heb ze al besteld want ik vind het heel mooi in beeld gebracht. Dit is een mindere kwaliteit screenshot

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 20:55

die laatste foto <3 prachtig!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:52

Wanneer is teteringen en waar vind ik daar iets over.een website zou fijn zijn?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:14

Teteringen is 25 september. Website is er niet. Als het goed is, komt er wel een facebookpagina.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:23

Jammer.zou toch wel erg fijn zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:52

Ik ben bang dat ik niet kan |( had het wel beloofd, maar heb totaal niet doorgehad dat er dan familiedag is van mn vriend zijn kan. Opzich hou ik niet zoveel van dat soort dingen maar vorig jaar ook al niet geweest. Begint meestal 12/1 uur misschien dat ik vroeg kan starten en helaas niet de hele wedstrijddag kan blijven.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:51

Rustig hier. Krijg zelfs een waarschuwing dat het topic al te lang stil ligt.

Ik ben 3 dagen na Etten Leur op vakantie gegaan. Via Zuid Duitsland, Oosterrijk en Slovinie naar Kroatië gereisd. Bloedje heet daar. Week was meer als genoeg daar maar we zaten wel heerlijk aan zee dus veel aan het water geweest en poepiebruin geworden. Daarna nog een paar daagjes in ons huisje aan de kust in Noordwijk gezeten. Pony's afgelopen week van coolerdekens voorzien. Zover lijkt dat goed te gaan maar de twee heetste dagen gemist en niet kunnen voelen.

Helaas ook te horen gekregen dat het contract van het weiland niet verlengt wordt. Ze staan op een wei 500 meter van mijn huis met schuilstal. Helaas nooit een klik geweest met de vier dominante merries van de eigenaar en de voedingsbehoeftes zijn ook heel anders. Ik wil dat ze lekker op het gras kunnen staan (en dat hebben ze ook wel nodig want ze zijn eerder te dus als te dik) en de merries zijn allemaal veels te dik met voernijd. Voor de eigenaar voelde het niet meer prettig. Nu op zoek naar een stalling. Zal wel vol pension gaan worden. Betaal momenteel 30 euro per pony/per maand. Dat zal wel ietsjes meer gaan worden ;(

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:16

Klinkt als een lekkere vakantie!
En wat balen van je weiland zeg! :(:) Niet meer van zulke plekjes in de buurt?

Hier de welsh nog steeds af en aan aan de spetterpoep. Heb haar nu even op rust gezet, dus les en alles afgezegd. Ze lijkt zich verder prima te voelen, maar ze heeft echt mest als water. Mestonderzoek was schoon, maar omdat haar paddockmaatje wel besmet was, heb ik ze toch allebei maar een wormenkuur gegeven. Net een kuur zandweg besteld via internet, misschien komen daar de problemen wel vandaan. Mocht het daarna nog niet over zijn, dan laat ik haar eens doorlichten.

Maargoed, al met al dus eindelijk meer tijd om te mennen, maar dan gaat dat dus weer niet. -O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 19:01

Hier geen gemen.geen tijd en veel te warm.wel pony staan met super verbrandeneus. Vandaag effe van weide wisselen.en teteringen gaat het denk ik niet worden vrachtwagen is stuk staat bij garage

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:13

He wat ontzettend jammer van je weiland Napie -O-
Linsa anders wat oud hooi bijvoeren? Misschien te rijk kuil/te jong hooi of te fructaanrijk gras. Krijgt onze Piet altijd ook spetterpoep van zeg maar ...
Da's balen zeg van de vrachtwagen... arm pony neusje :(:)

Nou hier gaat het beleren van Piet langzaam maar steeds in de goede richting :D vandaag voor het eerst op groot veld gereden en flinke stukken draf en dan ook 'echte' draf ipv voorzichtig sukkelen zeg maar (ben niet zo'n held dus doe altijd maar voorzichtig vooral in het begin :o ).
Pony is steeds super enthousiast dus ik hou goede hoop op starten volgend jaar *\o/*

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:46

VanHuisUit schreef:
He wat ontzettend jammer van je weiland Napie -O-
Linsa anders wat oud hooi bijvoeren? Misschien te rijk kuil/te jong hooi of te fructaanrijk gras. Krijgt onze Piet altijd ook spetterpoep van zeg maar ...
Da's balen zeg van de vrachtwagen... arm pony neusje :(:)

Nou hier gaat het beleren van Piet langzaam maar steeds in de goede richting :D vandaag voor het eerst op groot veld gereden en flinke stukken draf en dan ook 'echte' draf ipv voorzichtig sukkelen zeg maar (ben niet zo'n held dus doe altijd maar voorzichtig vooral in het begin :o ).
Pony is steeds super enthousiast dus ik hou goede hoop op starten volgend jaar *\o/*

Ivm insuline resistentie en het overgewicjt wat daarbij komt kijken, staat ze alleen maar op de paddock met graszaadhooi en een vitaminebrokje. Normaal hooi wordt over 3 weken gebracht als het goed is. Wellicht maakt dat al verschil.
Volgende week een zandkuur doen, want doordat ze zoveel op de paddock staat krijgt ze waarschijnlijk ook wel zand binnen.

Wat leuk dat Piet het zo goed doet! Zag in het kontjestopic al een leuke foto langs komen! :D

Wat balen van je vrachtwagem Keona! Geen kans dat hij op tijd gerepareerd is?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 06:40

Weet ik niet ,word bij kennis gemaakt en heb gezegt doe maar als je tijd hebt.kost me ook altijd stuk minder.ik wil ook nog in die week van teteringen naar overijssel op bezok bij de moeder en het broertje van onze aussie dus,dat gaat ook geld kosten wil paar dagen blijven.dus denk dat ik teteringen over sla.ook hoor of zie je weinig aan kondeging over de wedstrijd wat ik al zeker niet snap,maar ja. Het is nog niet zeker maar zo als het er nu uitziet denk ik niet

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:40

Tja ik heb al meer tegen hem gezegd dat hij moet zorgen voor een website of facebookpagina voor de wedstrijd in Teteringen, dat hem dat meer naamsbekendheid en deelnemers oplevert, maar als hij daar niets mee doet.....
Ik zal het nog maar eens een keer aankaarten bij hem.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:42

Ja ik vind dat wel iets pisitiefs maar ik vind er gewoon iok echt niks over op internet.is dat hij de datum bij andere wedstrijd melde maar meer weet ik ook niet.en onbekende weten dus helemaal niks.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:10

Hij denkt dat iedereen het wel vindt via de knhs-wedstrijdkalender maar zo werkt het helaas niet.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:53

Ik denk dat je hier te maken heb met een persoon die gewent is dat alles wel voor hem geregeld wordt of aangewaaid kmt en zo niet.. dan ligt dat niet aan hem.