[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:30

Tine gefeliciteerd !
Gang is wel vrij....maar of galop handig is ivm hartslag en de ideale tijd ... en ook niet overal is de situatie zo dat het langs de weg te doen is in galop.....hihi..Tine wil gas op de plank.. ~~}>
HT gelukkig alles goed gegaan met Easy !

Verder geen nieuws.. ^)

of toch wel....morgen kan ik mijn nieuwe toet ophalen !! :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:38

@Tine: gefeliciteerd en lekker gevierd met pannekoeken! Gaat hij nog verder met zwemmen? *hier gelukkig niet :o :') *

@Biancao: oh, wat leuk *\o/* *\o/*

Hier nu ook ff snel een pasta maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:01

Avaluna: nee, hij gaat gelukkig niet verder. We blijven wel regelmatig vrijzwemmen. Maar met ponyrijden, judo en muziekles zit zijn agenda toch nog vol zat.
Bianca: galop zou ik dan ook niet aan het einde doen, maar ergens in het begin kan het gewoon lekker zijn voor de spieren. En de ondergrond/omgeving moet er natuurlijk geschikt voor zijn, anders doe ik het natuurlijk ook niet. Heb net nog even reglement bestudeerd, voor klasse 1 hoef ik maar 13 km/u ipv 14. Dus mijn draf zit wel goed hahaha. Nu maar hopen dat er geen dierenartsen zijn die gaan vallen over zijn linkervoorbeen. In de dressuur/vh nooit een probleem geweest, maar ja, dit is toch weer anders. Fijn dat je morgen je auto kunt halen.
Frensie: weer een zorg minder om pony.

Nou, ik ga zoon naar bed brengen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:13

hoi hoi snelle kletsers :wave: werkweek voor mij is weer begonnen, minder bokttijd.
@gem, zag dat je mijn fotograaftopic had gevonden.
@vhu, ik zag bij jou paardjes in rijsbergen. Dat was voorheen voor mij vlakbij, zat in Effen
@aks, knappe diddle
@tine, hier net ook zoonlief naar bed gebracht.
Daarna koetje met paps overgezet ivm afkalven. Toen paardjes binnen gehaald. Normaal doe ik dat later, maar lucht werd hier zo donker, denk ach dan maar iets eerder.
@bianca, veel rijplezier met nieuwe toet.
Wij doen hier ook in verdiepen. Valt niet mee. Moet tweepaardstrailer kunnen trekken en die waar wij in love mee zijn moeten wij de lotto voor winnen :') maar zo'n mooie bak _O-
@frensie, fijn om geruststelling te krijgen.
@tine, proficiat met zoon *\o/*
@happy, hoest nu met easy

rest wel gelezen, maar even waas in hoofd zeg maar. Van alles tegelijk aan het denken :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:29

BI: ja, toeval! Ik kom nooit in die rubrieken, maar ik vroeg me af of er meer bokkers starten in Heesch, vandaar dat ik eens die richting van Bokt op surfte :o

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:46

Gem schreef:
BI: ja, toeval! Ik kom nooit in die rubrieken, maar ik vroeg me af of er meer bokkers starten in Heesch, vandaar dat ik eens die richting van Bokt op surfte :o

kj, ben hem ook ooit met toeval tegen gekomen :j

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:04

Goeiemorgen! :)
Ik ga gauw een maaltijdsalade in elkaar draaien.. Ben wat vroeg uit bed maar kon niet meer slapen, achja :+

Dan weer heel de dag naar school.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:04

Goedemorgen

Been van pony was vanmorgen wat dikker en warm. Maar ze hebben vannacht op stal gestaan, ging hier gisteren zo te keer met wind en regen. Nu nog alleen harde wind.
Net even met hem gewandeld en weer in de wei gezet. Zometeen nog lekker mennen met Rembrand, en Thabor wordt gereden door instructrice.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:08

Goedemorgen!

Jammer van het beentje van Amerigo Tine! Hier ook wind en het begint wat te miezeren nu. Veel plezier met je menles!

Aks succes met dagje school!

Biancacoo veel plezier met je nieuwe toet!!!

Ik heb net met de hondjes gewandeld, zo even het beddengoed wassen en dan naar stal. Vanmiddag komt de hoefsmid en dat is nodig ook, een ijzer zit wat los. En vanavond weer dienst.

Ik lag gister lekker al om 21.15 uur in bed :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:05

Avaluna, gefeliciteed met je verjaardag !!! *\o/*

Frensie krijgt de hoefsmid.
Tine..balen van het beentje van amerigo, veel succes met mennen !

Maisie...hoe gaat het met je ??

werkze vandaag of veel plezier als jullie vrij zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:28

@Biancao: dank je!

Hier was het vannacht ook zo vies, werd wakker van de regen en er was een flinke wind, even met de hond langs de wei gelopen en ze stonden rustig, heb ze dus maar lekker laten staan, is ook niet zo mijn hobby om de paarden om 03:00 naar binnen te halen als het niet persé nodig is.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:36

@avaluna, proficiat met je verjaardag *\o/*
hier blijven wat je zegt ook snel paardjes snachts met zo'n weer buiten. Volgende maand blijven ze hier dag en nacht buiten. Nu nog snachts de stal.
@frensie, waar hoefsmid komt, hier komt die volgende week, dan zit het bij ilona ruim 3 maanden :oo komt dat ik weinig grote tochten buiten rijdt nu. Merk je meteen. Anders ruim 2 maanden dan dunne ijzers of loszitten.
@tine, hoop dat beentje zo weer het oude is van pony
@aks, school ze vandaag.

gaat verder hier met werken :wave:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:36

ava...proficiatttttttttttttttttttttttt
en nog heel veel gezonde, leuke en liefdevolle (p)aardige jaren erbij!!!

verder even met de samenvattingen mee..

*druk*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:41

Even uit meelees voor een grote HOERA voor Avaluna *\o/*
Hele fijne dag!!!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:42

Hey, wat lief, allemaal, ik voel me ineens echt jarig *\o/* *\o/* .
Dochterlief is nog aan het slapen :D , dus moet nog wachten op m'n cadeautje :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:47

Hiep hiep Hoera, gefeliciteerd met je verjaardag, Avaluna! Trem die dochter van je uit bed ~~}> :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:15

Gem schreef:
Hiep hiep Hoera, gefeliciteerd met je verjaardag, Avaluna! Trem die dochter van je uit bed ~~}> :+

Helemaal eens
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:23

Hahaha, arme kind heeft vakantie, dus die mag lekker blijven liggen!

Ze heeft een t-shirt voor me gemaakt <3 en een tekening van de boerderij, op de achterkant staat ook de achterkant van de boerderij getekend :D +:)+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:43

Gefeliciteerd avaluna!!!!!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:56

Ben ik weer.

Tine a en e zijn gangen idd vrij. Bij mij is het nog niet nodig geweest om te galloperen. Dit jaar doe ik mee met robijn.
Die is wel wat trager in zijn gangen dus die zal ik zeker moeten opjutten.

Avaluna gefeliciteerd.

Aks succes met je drukke dag. Vind dids ook best mollig maar er zit nog een berg haar op. Ferro krijg ik ook niet slank.

Nou gisteren was een behoorlijk emotionele dag. We hebben ons verzameld bij oma en zijn lopend naar de kerk gegaan.
Daar mochten we nog even in de kist kijken. Tja ik weet niet wat ik daar van vond. Het leek net zo'n pop. Daarna werd
de kist gesloten en door een aantal mannen (mijn vaader, broertje, oom en neefjes) naar binnen gebracht en mochten wij
gaan zitten. De kerk zat bomvol. De dienst was heel mooi met orgel en trompet en een paar stukjes. Daarbij waren de zakdoekjes
wel echt nodig. Wij moesten ook naar voren toen een nichtje een stukje voor ging dragen wat de kleinkinderen samen hadden
gemaakt. Dat was ook wel even moeilijk.

Daarna zijn we naar de stenge (sportcomplex + vergaderruimtes) gegaan en kon de familie even een broodje eten. Daarna
zijn ze naar boven gegaan voor het condoleren. Wij als kleinkinderen en aanhang zijn iets later naar boven gegaan. Ook daar
zat de zaal helemaal vol. Mijn oma heeft geloof ik ook door de 400 kaarten gehad.

Na het condoleren terug naar de kerk en de kist in de auto gezet en naar het crematorium in Middelburg. Daar nog een klein afscheid
waren ook nog een 30 tal mensen bij aanwezig en daarna was het klaar. Oma wou graag dat we nog mee naar haar huis gingen
dus dat hebben we gedaan. Om half 5 ben ik toen naar huis gegaan even wat anders aangedaan langs de paarden gereden stallen
gedaan en pony's binnen gezet (hetr had de hele middag geregend) daarna weer door naar oma en toen naar de chinees. Daar hebben
we met de familie gezellig gegeten en werd er ook gelachen.

En nu komt het moelijkste voor mijn oma dat het nu echt stil word. gelukkig woont ze wel dichtbij.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:00

Maisie klinkt als een moeilijke dag met ook mooie momenten. Fijn voor je oma dat ze dichtbij woont!!

Tja, en het leven gaat door... Avaluna gefeliciteerd met je verjaardag!!

Biancailona hier komt de smid elke 7 tot 8 weken anders worden Gwin d'r voeten te groot en dan gaat ze anders lopen en haar lijf niet goed belasten, niet handig voor een endurance paard.

Net een beetje gereden op Gwin, ze was super soepel! Toppertje! <3

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:08

@maisie, klinkt vreemd, maar toch fijn dat het zo mooi was, ondanks al het verdriet....

sterkte meid!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:11

Frensie de eiffel heeft Gwin dus goed gedaan dat ze lekker soepel liep, fijn joh !!

Maisie, Zo te lezen was het een mooi afscheid, en wat een kaarten heeft je oma gehad, gelukkig woont ze dichtbij jullie, dat is wel erg fijn ! en dan nog gezellig met elkaar geweest, dat is voor je oma wel heel fijn !
sterkte.

Avaluna je bent lekker verwend door je dochter, leuk !! :j

vanmorgen al wat maf's meegemaakt met de hondjes....voor diegene die geen facebook hebben hier een kort verhaaltje...ik blijf lachen met die superhusky's..

Vanmorgen een zielig jankend geluid vanuit het speelplein...huh ??? snel kijken... wat zit daar....flying Eagle...met .....................hoogtevre​es...hahaha..
Tijdens het spelen is hij "per ongelijk" in zijn snelheid en gekheid op het hok gesprongen..jaja per ongelijk, want hij springt niet of nauwelijks...hij is erg sterk en heeeul snel...maar hoog springen, dat snapt hij (nog) niet, met 4 poten omklemd hij bijna het dak, nagels uit....een zachte hellup kwispel kwispel...piep piep jank jank...vrouwtje...help ik wil eraf het is zooooooooooooooooo hoog...hahahaha...lachwekkend en helaas geen fototoestel voor handen....wat een donderstraal is die Eagle...en Dakota.....die stond erbij en keek er naar met een stel je niet zo aan ben jij nou een echte husky ???? blik in haar ogen.........die kan dat met gemak namelijk al lang zelf hoor, op, af, op, af , op , af.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:28

Bianca: hahaha, wat een verhaal _/-\o_ flying eagle. Jammer dat je geen foto kon maken.
Frensie: fijn dat Gwin het weer helemaal doet.
Maisie: klinkt als een mooi afscheid. Er zullen vast nog moeilijke momenten komen, zeker voor je oma, maar gelukkig wonen jullie dichtbij.
Avaluna: gefeliciteerd
BI: hier staan paarden al sinds begin februari dag en nacht buiten, maar het ging gister zo tekeer, en omdat ik nu een stuk wei heb afgezet voor Amerigo, kunnen Rembrand en Thabor helemaal niet meer schuilen achter wat struiken of bomen, vandaar dat ik ze binnen heb gehaald.

Pony loopt lekker te scharrelen in de wei. Heb hem nog wel in de winterwei gelaten, terwijl de andere al naar zomerwei zijn. Ik heb daar nog geen stroom en wil geen risico lopen dat Thabor door het lint komt (ook al heeft hij eigenlijk enorm ontzag voor het lint, ik neem nu even geen enkel risico)

Vanmorgen wilde ik lekker gaan mennen met Rembrand (geen les hoor, gewoon voor mezelf), dus ingespannen en naar de bak gegaan. Bezig met losstappen, gaat Rembrand ineens heel regelmatig erg irritante rukjes aan leidsel geven. Snapte er niets van, doet hij nooit, dus teruggereden naar de schuur, dacht dat er misschien iets niet goed zou zitten. Had hij een wondje opgelopen op zijn lip en dat deed hem zeer, dus ik kon helaas weer uitspannen. Erg jammer, maar goed, gelukkig gaf hij duidelijk aan dat er iets niet goed was. Moet er niet aan denken dat ik door had gereden. Arm beest. Dus hij ook onder de wondspray en maar weer vrij gegeven. Thabor zou dacht ik gereden worden door instructrice. Ze is altijd keurig op tijd, maar is niet gekomen, dus denk dat ik iets gemist heb. Dus hij ook een vrije dag.

Nou, ik ga snel nog even een uurtje naar bed voor ik weer naar fysio moet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:31

@Maisie: een zwaar maar mooi afscheid :(:) , fijn dat oma dichtbij woont.

@Biancao: omg, flying eagle, oh, wat zonde geen camera bij de hand :') .
Wanneer ga je je toet ophalen?

Hier staat de chocoladetaart in de oven, zo even vullen met aardbeitjes en room :D , daarna een appeltaart en dan is het goed, ik houd eigenlijk niks dit jaar, maar er schijnt toch bezoek te komen :')