[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 06:56

:wave:
@lacuun; 't is een man :P en hij zei keihard dat licht niet uitmaakte :')
bij mij is het meestal maar 1 dag heel erg, kan ik niet lopen, want dn ''klotsen m'n hersenen''
als ik over m'n nek moet is dat meestal snachts, en dan ga ik gewoon een paar uur in de badkamer op de grond zitten, licht uit :')
Paracetamollen helpen 9 v/d 10 keer niet, maar durf er niks andersvoor te pakken. Overigens, met stage wordt het misschien nog wel erger, ivm veel computeren ook nog, Als dat zo is ga ik langs een andere dokter

hey hey er worden ponies uitgedeeld :oo ;)

veel plezier met rijden/fotos maken andaag. Hier is het ballenweer, hopelijk bij jullie niet!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:57

Naaltje schreef:
:wave:
hey hey er worden ponies uitgedeeld :oo ;)

Ik stel ook een wei beschikbaar hoor voor Snuit of Kay :D . Wordt nog vechten straks hihi. Nee, hoor, lekker zelf van genieten. Denk inderdaad met Kay dat het veel tijd gaat kosten. Hij is toch nog niet zo oud, en nu al 5 eigenaren? Bij Amerigo duurde het ook best een tijd voor we een band kregen, pony heeft bij vorige eigenaar denk ik niet zoveel liefde gehad. Was wel goed verzorgd hoor, maar stond in een box, waarbij hij niet over de randen kon kijken. Kwam niet in de wei. Nu heeft hij heel veel weidegang en dus contact met andere paarden en ik denk dat ik hem ook wat meer weet te waarderen. Dat voelen ze natuurlijk ook.

Hier is het nu nog mistig, maar ik denk dat het best wel eens een mooie dag zou kunnen worden. Jullie lezen straks wel over onze rit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:58

@ Naaltje: die arts spoort niet hoor. Ik zou maar snel een andere proberen te vinden. Dit is toch heel algemeen bekend.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:49

Vanhuisuit: Ik ben ontroerd door je zoontje
Sun liep weer de sterren van de hemel, Jenkins heeft niet kunnen mennen, Jelleee heeft moeite mat Kay te vangen, Millanka wil een volkstuintje, Tallechie en Tine gaan samen op pad, Laura ging door de knieën voor haar pony's, algemene ponyruil.

Hier heeft het gisteren de hele dag geregend. Heb dus niks met de pony's gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:54

Jeetje wat een baggerweer }>
Zou vandaag mennen met mijn groom, ritje doen met Alwyn voor de wagen. Maar dat heb ik maar afgezegd, dit is geen plezier voor mens en dier. Hoop dat Tine en Tallechie aardiger weer hebben!
Zeg eueueue, mijn Snuitmans blijft gewoon hier hoor ;) :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:06

jellee, hopenlijk komt die band tussen jou en kay gewoon goed.
kay is een mooi paardje om te zien.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:13

Jelleee, Wat vervelend van Kay.
Misschien even een hele dwarsstraat, maar heb je weleens grondwerk met hem geprobeerd? Even zestig stappen terug, gewoon een uurtje in de wei gaan zitten, boekje mee, en wat gebeurd er dan? Halstertje om, dikke knuffel, halstertje weer af en morgen weer een dag?
Ik weet natuurlijk niet wat je ambities met hem zijn, maar misschien moet je bij Kay gewoon van dag tot dag vragen wat jullie samen eens zullen gaan doen, in plaats van hem uit de wei halen en met hem gaan werken volgens jouw plan. En loopt hij dan van je weg, geeft hij met andere woorden "Vandaag ff niets, vrouwtje" als antwoord, heb daar dan ook respect voor. Ga in dat weiland zitten, en doe gewoon eens niets. :)

Naaltje: Zullen we hem? We zullen hem!! :(
Ik dacht dat mijn huisarts ze niet allemaal op een rijtje had, maar er blijken er dus meer te zijn!
Haha, kamperen in de badkamer (met het licht uit) is bij ons niet zo handig.... mn badkamertje is maar heel erg klein. Ben dus wel heel bij met mn emmer. hoewel ik blijer zou zijn als ik m niet nodig zou hebben...

Sun krijgt het nog druk vandaag. Vanmiddag mag hij mee naar een vriendin, en dan vanavond moet hij mee als buitenrijmaatje voor Rob. Niet dat Rob het nou zo interessant vind als Sunny naast hem loopt, maar zn baasje en ik vinden het gewoon fijner om samen te gaan ;)
Maar nu eerst even Storm knuffelen :D

Groetjes, Lacuna

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:18

murning kletskousen :+

nou wat een rotweer is het hier, ben helemaal kleddernat geregent met voeren, net maar de dierenartspraktijk gebeld, paard staat namelijk weer met een dik been, dus hij kom kijken. nu maar hopen dat het die lekkere vent is :o

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:24

Hoe klonk ie aan de lijn? :Y)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:28

was de assistente :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:32

hihi hopen voor je dat het die knappe vent is!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:04

Dat is niet fijn voor 't peerd dat weer dikke been. Wat een ellende!

Storm wordt geknuffeld, Sun moet aan het werk :+

Had beloofd wat foto's te maken maar tijdens het foto's maken bleef het maar regenen dus het is een beperkte reportage geworden :+
Bijgaand de courgetteplanten langs de paddock (waar Freddy dus wat bloemen uit heeft getrokken }> )
Afbeelding
courgette, pompoen en zonnebloemen in wording naast de mesthoop (daar groeit en bloeit het echt als een gek ;) )
Afbeelding
bloemen die spontaan zijn opgekomen haha en de 1e bloeiende gladiolen
Afbeelding
Afbeelding
Ach... :(:) en een totaal verregend hoofd van Alwyn
Afbeelding
Snuit die altijd bij de les blijft, opletten jongens, wie weet wat er gaat gebeuren (hij is duidelijk de oudste in het groepje en heeft de leiding strak in handen)
Afbeelding
En tot slot Fredmans die van Snuit net binnen mag staan :+
Afbeelding

Nou nu moet ik echt aan het werk en aan de koffie :9k

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:19

nou dierenarts is geweest, helaas niet die lekkere vent,,,
hij kwam aan met medicijnen, toen vertelde ik hem dus dat het paard in kwestie deze al krijgt, wat blijkt nu moet het paard dus naar de kliniek, nu maar iemand vinden die mij uit dfe brand kan helpen........

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:28

Marrianne: Hopelijk gaat het allemaal lukken, vervelend zeg dat het paardje er zo last van heeft.

Hier is het gelukkig droog maar denk niet dat het zo blijft. Hopelijk zijn jullie allemaal droog gebleven.

VHU: Wat is freddy volwassener geworden zeg :D.. leuke pony wordt het.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:34

nou halleluja, ik wordt uit de brand geholpen, paard gaat om half 5 richting kliniek, ahh, ze staat al zo beteuterd te kijken dat ze niet het land opmag

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:38

Remko heeft net plassen training gedaan met Jeroen (ja wat moet je anders met dit weer)

Hij wou niet door de plassen lopen dus remk dacht m er wel even in te trekken.
Werd ie pissig dat het niet lukte gas paard aan mij en zei ik ga wel ff zn halster halen
(hij had zijn hoofdstel om voor het longeren) Komt ie terug sta ik samen met pony in de
plas :D :Y) Tja met wat overtuiging loopt ie zo achter je aan. Daarna ging het met remko
ook prima (zonder trekken en zweep)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:38

ik meld me hier ook maar.
ik ben denise ben 16 jaar.
ik ben nu met mijn pony asmiro aan het mennen zonder kar nog,
om het hem goed te leren met de oogkleppen enzo.
we hebben vrijdag ons (marathon)kar opgehaald en binnenkort willen we asmiro er voor zetten.
dan heb ik nog briljant die kan voor de kar en onder het zadel,
ik rijd hem nu alleen onder het zadel maar we hebben hem verkocht naar een bekende duitse menner en hij word binnenkort opgehaald.
ook hebben we hier nog een tuigpaard staan die gaan we ook nog beleren voor de kar en mischien later nog onder het zadel.
dit was het denk ik wel zo'n beetje ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:36

Ziet er leuk uit VHU. :D

En als er pony's geruild worden heb ik ook nog wel een stukje land hoor :-)

Sun heeft het druk en storm krijgt een knuffel.

Gaat het alweer wat beter Naaltje?

Ben net terug van stal. Ben vanochtend dus met veale richting Anloo gereden en ben ik samen met Martine, haar zoontje en Rembrand een rondje om het bos geweest.

Veale was braaf (hij had 4 dagen rust gehad) en rustig voor zijn doen. Dus besloten om door het dorp te gaan. Dat ging super. Alleen veale dacht dat hij tandem reed, hij liep nog net niet bij Rembrand op de wagen. Moest hem aardig inhouden, hij wilde er telkens bijlangs. Had wel veel in handen, maar hij was super braaf. Zelfs nog wat plasjes tegen gekomen.

We hebben het droog gehouden, was gewoon nog warm. Toen ik alles op stal klaar had begon het pas te regenen. Heb nu wel lamme armen.

Op stal nog een heel avontuur mee gemaakt. Veulen liep los, dus weer in het land gezet, 5 min later weer los. Dus ik de staleigenaar geroepen, maar die was in tranen. Dus ik vroeg wat er aan de hand was, hun zoontje is vorige week geboren en heeft koorts en moet dus naar het ziekenhuis. Ik heb gezegd ik regel het hier wel, komt wel goed. Dus iemand anders gebeld en samen hebben we het veulen en moeder in de stal gezet. Vanavond zal ik de paarden ook weer binnen zetten en morgenvroeg doe ik de stallen en de paarden buiten.
Als ze nog meer hulp nodig hebben bellen ze. Ze hebben nog een zoontje van 2. en de opa en oma's moeten eigenlijk gewoon werken

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:44

Wat top dat je kon helpen tallechie, hopelijk is het niet ernstig mt het kindje.

Marianne: Wat fijn dat je geholpen wordt!

Donderdag ga ik een hca uitproberen, vraag me al lang af hoe lekker dat zit, want hoor veel mensen dat ze er erg blij mee zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 13:55

Succes Marrianne. Mooi dat je vervoer hebt kunnen regelen.

Maisie wat goed dat het bij jou wel lukte. Moet inderdaad op vertrouwen, dat trek en sleur werk heeft geen zin. Dat heb ik nu met veale wel in de gaten.

Welkom Denise.

Ik heb geen idee over de hca. Lijkt me niet verstandig om met een tweewieler te gaan rijden met veale.

Ik hoop dat het goed komt, kindje slaapt te veel en heeft koorts. Verder drinkt het goed en is ook wel goed allert mits hij wakker is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:55

Zo net even heel stoer hele wetenschappelijke tekst in het Engels eruit gegooid, ben trots op mezelf :D
Rivaldo, wat ga je rijden bij HCA? De tweewieler neem ik aan? Want een sulky heb je niets aan met mendurance. De tweewielers die ze hebben zitten wel in de hogere prijsklasse (zijn prima natuurlijk maar omdat je zei rond 500,- Euries).
Haha, die Jeroen met jouw wel in de plassen Mais :+
Met dat jonge spul eindig ik meestal zelf in de plassen met de pony /het paard dus keurig om me heen :o

Welkom Askazita, jullie hebben aardig wat paardjes op stal!

@Tallechie en Tine, wat fijn dat het goed ging!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:02

Welkom nieuweling!!

Klopt ik ga enkel even uitproberen met buck :D
Ik twijfel heel erg wat ik moet doen, sulky gaat zowiezo weg, maar wel nieuwe of niet een erbij kopen.
Ik wil zo graag mijn wedstrijd kunnen rijden 11-9, ga nu kijken of ik er misschien een kan lenen van iemand.
Maar denk niet dat ik iemand ken met een 2wieler in onze maat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:50

Ben ik ook weer. Wilde slapen tussen de middag, maar zoonlief maakte me ongeveer iedere 5 minuten wakker, dus maar weer bed uitgekomen. ;(

@Rivaldo: kan je niet helpen met 2-wielers. Geen verstand van.
@ Tallechie: was weer een fijne rit. Je hebt het van hem gewonnen, dus komt wel goed hoor. Hij ging ook zonder problemen door de plassen. Nu nog wat meer ontspannen, zodat jij aan het eind van de rit ook nog armen over hebt en je hebt een toppaard! Ben benieuwd hoe je les morgen gaat. Hopen dat het met het kindje goed komt. Als ze nog zo klein zijn, is het wel erg spannend. Tenminste zo vond ik dat met Patrick wel destijds.
@ Askazita: welkom. Jij hebt lekker keuze zeg!
@ Maisie: geweldig!!!! Inderdaad, trekken werkt nooit.
@ Marianne: fijn dat iemand je kan helpen. Veel sterkte. Hopelijk vinden ze snel wat nu het probleem is.

Vanmorgen dus weer een heerlijke buitenrit gemaakt. Ben zooooo blij met mijn knollie! Maakt zich ook niet druk als hij een paard bijna achterin de wagen krijgt (Veale wilde de kar even goed bekijken denk ik, hihi).
Patrick en ik hebben na afloop nog lekker gepicknickt (ja echt waar, heerlijk weer!!)

Nu is het inmiddels wel begonnen met regenen. Niet zo fijn, wilde pony nog longeren en moet nog uitmesten. Maar even kijken of het straks nog droog wordt, dan wacht ik nog even. Anders toch maar moed verzamelen. Nadeel is allleen dat pony wsl weer baggervies is. Dus die moet eerst nog een poos op stal om te drogen. Vind ik dan weer zo sneu.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:55

Jeetje zeg was ons topic toch wel heel erg naar beneden gezakt :+ ff weer posten dat kan natuurlijk niet.
Ben helemaal misselijk, net een enorme reep chocola opgegeten plus twee gevulde koeken. En lekkere grote koffie verkeerd. :9
Het is hier zulk troosteloos weer, niet normaal.
Hoop dat je nog wat met de pony hebt kunnen doen Tine. Hier komt er even niets van... Morgen moet / mag ik werken, misschien donderdag dan weer. Omdat ik vrijdag en zaterdag bij de stalhouderij meehelp mag ik dan van mezelf de rest van de week daar niet heen om bijv paard te rijden (anders kan ik er wel gaan wonen). Maar het is wel vreselijk afzien...heb volgens mij afkickverschijnselen (vandaar die vreetbui).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:03

Ik probeer te lijnen, maar valt niet mee. Ben zoooooo gek op chocola en koek en chips en, nou ja, ik hou gewoon van eten.

Heb net pony, toen het minder hard ging regenen, gelongeerd. Nou ja, rondgeslingerd. Heb wel hoofdstel omgedaan, maar zadel kon er echt niet op, dus met enkele longe overgangen laten maken. Maar ik longeer normaal met dubbele longe (gebruik zadel dan om lijnen door beugeltjes te doen). Daarna nog heel dapper uitgemest. Poeh, dat is weer klaar.

Moet eigenlijk nodig foto's gaan inplakken. Loop maaaaaanden achter. Vroeger hield ik dit keurig bij, maar tegenwoordig.... Maar ja, later wel leuk om terug te kijken, zeker voor zoontje.