[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:00

@Lotte: dat klinkt idd als echt genieten!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:08

@ sander-lotte mag ik vragen waarom je voor een gps hebt gekozen? omdat je veel wegen niet kent of trek je er veel op uit met je paard naar vreemde plekken?

Maisie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:11

@ sammykuh ben benieuwd !!!

Donkerbruine bekleding heb ik ook !! Mijn kar is ook hetzelfde als die van mijn vriend alleen ik pony hij cob maat. En mijn kar is 10cm korter en lager gemaakt omdat ik juist niet zo lang ben.

Ben wel super tevreden met mijn wagen !!!! Heb m nu dik een half jaar. Heb er laatst ook een paar keer dubbelspan mee gereden.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:16

Maisie schreef:
@ sammykuh ben benieuwd !!!

Donkerbruine bekleding heb ik ook !! Mijn kar is ook hetzelfde als die van mijn vriend alleen ik pony hij cob maat. En mijn kar is 10cm korter en lager gemaakt omdat ik juist niet zo lang ben.

Ben wel super tevreden met mijn wagen !!!! Heb m nu dik een half jaar. Heb er laatst ook een paar keer dubbelspan mee gereden.

ja ik heb nu een wagen van hem ook een jaar rijd echt supper ik kon hem nu inruilen (natuurlijk wel wat bijleggen := ) voor een beter ontwikkelde wagen gezien de wagen die ik nu heb eigenlijk de eerste demo is van alle daaropvolgende bv jou kar is al een verbeterde versie van de kar die ik nu heb. hij is nu ver klaar met het ontwikkelen van de ideale wagen volgens zijn mening. Mijn vriend wilde een nieuwe wagen (al wat langer hoor maar nu zijn pols helemaal genezen is kon hij hem ook echt gaan gebruiken) en tja dan kom je toch in de verleiding een doorontwikkelde wagen te nemen ;)

ik heb ook pony vriendlief tussen pony en cob in mijn wielmaten zijn 19 en 21 inch en die van mijn vriend 21 en 23 inch

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:00

ja idd ze zijn nu weer wat lichter enz en andere beugels er op. Wij krijgen als jullie karren komen de nieuwe lamoenstokken. Ik hoop voor aangespannen dag Gilze dan kan ik ze daar uittesten.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:11

Maisie schreef:
ja idd ze zijn nu weer wat lichter enz en andere beugels er op. Wij krijgen als jullie karren komen de nieuwe lamoenstokken. Ik hoop voor aangespannen dag Gilze dan kan ik ze daar uittesten.

ja de lamoenen zijn dunner en dus lichter geworden en een stuk breder net zo breedt als de kar zodat paard/pony nog meer draairuimte heeft

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:04

ok ja die heb ik ook alleen wij hebben wel de zware uitvoering vooral voor mijn vriend dat ze tegen een stootje kunnen op de SGMW.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:09

Zo mijn nieuwe guppekop staat op stal :) vanavond maar eens vertroetelen :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:19

Evelli schreef:
Zo mijn nieuwe guppekop staat op stal :) vanavond maar eens vertroetelen :)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Veel plezier met haar!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:20

Dank je wel :)
Ze was nog nooit op de trailer geweest, maar liep zo met me mee. Ook op stal liep ze lief mee en ze kan ook al keurig aangebonden staan.
Ze slaapt vannacht nog even op stal en dan ga ik haar morgen bij de groep gooien :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:39

@Evelli: fijn dat het allemaal zo gladjes verliep, is altijd ff afwachten met gupjes.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:00

sammykuh schreef:
@ sander-lotte mag ik vragen waarom je voor een gps hebt gekozen? omdat je veel wegen niet kent of trek je er veel op uit met je paard naar vreemde plekken?

Nee dat is niet de hoofdreden.
Ik wou graag een kilometerteller op de koets, omdat het toch handig is om te weten hoe snel je paard loopt en hoe ver je al gereden hebt. De broer van mijn vriend is fietsenmaker, en hij zag het niet zo zitten om een kilometerteller te installeren op mijn koets(gezien het lamoen 90° kan draaien). Ik zou dan draadloos moeten gaan, maar dat raadde hij niet zo aan. Hij zei dat een gps in dit geval erg handig zou zijn, het is via satelliet, dus erg precies. Met de gps die ik heb besteld(GPS 60, een echt basismodel) kan ik ook met waypoints werken(moet wel nog uitzoeken hoe dat werkt maarja.. :Y) ) en ik kan interessante plaatsjes opslaan. Het is geen navigatiesysteem(het is niet met wegenkaarten), maar die gps kan je wel terug naar het vertrekpunt sturen, dus verdwalen kan ik toch niet. Het ding kost 159 euro, dus dat gaat nog goed vind ik.

@ Avaluna: ja het was inderdaad genieten, met volle teugen! In het begin zei iedereen dat ik nog een welshje erbij moest halen voor langs Romeo te zetten, maar iedereen is van gedacht veranderd. Nu zeggen ze: "zo eentje vind je NOOIT meer, dus laat die maar mooi alleen voor de koets staan!"

@ Evelli: veel succes met je nieuwe aanwinst!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:21

Een kilometer teller kan je toch op je achterwielen monteren? Draadloos in inderdaad geen goed idee. Ik heb de teller achter mij hangen op de rugleuning rechts achter mij. 1 blik over mijn schouder is voldoende. GPS werkt niet altijd goed in het bos.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:26

Napie schreef:
Een kilometer teller kan je toch op je achterwielen monteren? Draadloos in inderdaad geen goed idee. Ik heb de teller achter mij hangen op de rugleuning rechts achter mij. 1 blik over mijn schouder is voldoende. GPS werkt niet altijd goed in het bos.

Die fietsenmaker had dit ook bekeken, maar dan zou er wat laswerk aan tepas moeten komen, omdat de ruimte tussen de spaken en de plaats van het toestelletje te groot is(niet het ding om af te lezen, maar de 2 dingetjes die tegen elkaar moeten komen). Hij zei ook dat het met een kilometerteller altijd een 'risico' blijft, omdat een tak er snel tussen is gekomen. Maar ik vond die gps wel een goed idee, ook omdat het met waypoints kan werken. Ik heb al verschillende reacties gehoord over deze gps, en ze zeggen dat het bereik onder een bladerdek nog steeds erg goed is. Maar dat zullen we natuurlijk eerst moeten uittesten ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:32

ook mijn wagen zou aangepast moeten worden op een kilometerteller

rij niet in het bos, dat scheelt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:59

Evelli schreef:
ook mijn wagen zou aangepast moeten worden op een kilometerteller

rij niet in het bos, dat scheelt

Voor mij is het wel de bedoeling om regelmatig in het bos te gaan rijden(ik woon in een érg mooie bosrijke omgeving, dus ik zou gek zijn als ik enkel op de weg zou blijven :o ). Een gps lijkt mij de ideale oplossing. Ik zou deze gps evt ook kunnen meenemen op de fiets, dus dat is dan ook wel handig.

Loesje_FB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:04

IK ben Loes, ik heb één shetje die voor een karretje loopt en een haflinger :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:15

Wieneke heeft vandaag de tweede keer ervoor gelopen en ze loopt alsof ze nooit anders gedaan heeft, tractors, vrachtwagens autowegen oversteken, ze doet het allemaal. Verder naar de auto garage gement, omdat mijn rem bleef hangen, daar op het plein uitgespannen en na reperatie rem, weer ingespannen. wieneke stond gewoon los tussen de auto's te slapen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:17

Brave Wieneke!
Als ik weer down under ben kom ik langs :D

Ben fotos van Keet en Dora aan het uploaden

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:20

Cool, ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:21

Ze is erg braaf :) en ging super met Keet eigenlijk, boven mijn verwachtingen! Keet kan zoooo bitchie zijn :+

Heb der staart even met anti kriebel ingesmeerd want ze heeft een ragebol bovenaan. Morgen weer met Keet in de Roundpenn en daarna op het land bij de andere 3 shetten.

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:21

Ik wil mij hier ook even melden :D
Ik men zelf niet. Maar ben wel heel erg geintreseert in mennen :o
Ik hoop dat ik hier ook er mee over te weten kom (:
Ik was al een stille meelezer (:
Ik zal mij even voorstellen :D:
- Ik ben Laura
- 16 jaar loop ik al rond op deze aardbol
- rij paard, dressuur matig
- vind mennen een leuke sport, vooral om na te kijken

:o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:30

@ xLauwterd01: welkom ;)
Als je geinteresseerd bent in mennen, is al veel :+ De rest volgt later wel!
Ik heb ook 15 jaar dressuurmatig gereden, af en toe eens de leidsels in mijn handen geduwd gekregen, maar voor de rest ook niets.
Nu heb ik een pony om voor de koets te lopen en vind ik het echt geweldig om te mennen.

Maar je hebt gelijk dat je zo geinteresseerd bent, het is een geweldige sport :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:47

Nou, mijn nieuwe guppenkop dan maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:50

Wat een leukerd, is het SanneTJE