[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 06:34

Dat waterpunt is de vorige keeren ook geweest.hoe gaat het nu laura start je met die andere of niet

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:24

Geen Waterpunt morgen! Ik zit nu op de endurance en heb het nagevraagd

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:14

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag samen met Fenna gereden. Voor haar de eerste keer en voor mij de tweede keer. De route was afwisselend en behoorlijk modderig en diep in het bos. Daar heel veel gestapt en kalm aan gedaan. De stukken waar we konden draven ook dankbaar gebruik van gemaakt. Er waren tien starts waarvan drie kreupel op nakeuring en 1 te hoge hartslag. Het paard van mijn stalgenootje kreeg het moeilijk en de laatste 2,5 km gestapt. Ze wilde dat ik verder ging maar dat wilde ik niet, samen uit samen thuis. Gelijk aangeboden en hartslag 56. Helaas was het paard van mijn stalgenoot kreupel op de nakeuring ondanks onze voorzichtige rijden.

Ik ben derde geworden en super trots op Andor en mezelf. Zoveel angst gehad en nu dit behaald.

Nicole heel erg bedankt voor de goede organisatie en de keuze van starten. Ik heb nu een fijnere ervaring opgedaan dan in Ermelo.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:01

*\o/* *\o/* Ziet er super uit! Fijn dat deze wedstrijd beter ging dan de vorige!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:03

super barney kijk je toch stralen! Kan jij mij misschien helpen met de keuze wel of geen hoefschoenen om doen? is het echt heel blub of?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:29

Barney wat leuk en wat mooi gedaan top +:)+ zo zie je maar weer!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:06

Dank jullie wel :)

Laura: de stukken die wij door het bos hebben gereden waren heel blubberig en vaak diep. In het bos kon ik amper in draf omdat ik het te link vondt. Buiten het bis is het veel afvalt en op die echte brede zandpaden was het gewoon netjes hard. Ik weet niet wat jullie route is maar bij mij is er heel veel snelheid uitgegaan door die blubber stukken en omdat het paard van mijn stalgenoot het niet goed meer trok.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:19

Laura er waren veel starters op hoefschoenen en ik grapje nog dat ik die morgen allemaal zou ophalen in het bos maar ze kwamen allemaal met schoenen terug. 1 werd wel afgekeurd op kreupelheid maar die bleek een steentje de schoen te hebben

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:21

Mijn plant van twee jaar geleden is op sterven na dood. Ik heb Nick vanavond gevlochten en van een deken en vers gras voorzien en gezegd dat hij een plant voor me moet winnen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:22

O ja....officieel computermedewerker vanaf vandaag. Leuk

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:10

Sorry voor de verwarring over het waterpunt. Dat is er dus NIET dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer wel. Ik heb er overheen gelezen met het maken van het boekje. Anders had ik dat verwijderd.

Tijnie, je straalde helemaal. Vind het super voor jullie.

De menners hebben morgen een iets andere route. Minder smalle bospaden (en die waren door de regenval erg slecht geworden).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:47

Ik vind de ritten in etten leur prima te doen zonder schoenen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:27

@Barney wat ik me afvroeg (geen commentaar maar gewoon een vraag :) ) waarom zit je pony zo in de beschermers? Bij endurance gebruikte ik nooit / zo weinig mogelijk bescherming ivm zand/stof/nat/droog en de lange tijd dat die dingen om moeten. Zou het zelf zo weinig mogelijk doen dus.... (nadat een paardje van mij einschuss kreeg na een 50 km met overigens noodzakelijke kappen te hebben gelopen en daardoor wondjes had gekregen in de kootholte....).

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:10

Omdat hij helaas niet goed zonder kan, hij is behoorlijk lomp met zijn benen en schaaft en tikt nogal. Hij heeft hele dure beschermers om die heel goed ademen, het is inderdaad niet ideaal maar wel noodzakelijk kwaad.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:12

Etten leur we com.onze frambozenplant van afgelopen jaar doet het super.we gaan weer voor een mooie plant hihi

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:54

Jullie hebben volgens mij prachtig weer! Hier volop zon in ieder geval :D

Iedereen heel veel plezier en succes! Had er graag bij willen zijn.
Zeg net tegen m'n man: volgend jaar starten wij ook Etten-Leur :D

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:28

Veel succes allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:17

Dan houdt het idd op.
Iedereen heel veel plezier vandaag, hoop dat de enorme bui die hier vanochtend was niet in EL gevallen is was echt bizar }>

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:18

Gelukkig was het prima rij weer. Heel klein buitje na de finish. Onderweg was de bodem nat maar lang niet zo nat als Someren. Ik ben Super trots op mijn pony. Intussen heeft hij meer als 600 goedgekeurde wedstrijdkilometers gemaakt verdeeld over circa 20 wedstrijden sinds 2008. Sinds 2012 staan het aantal wedstrijden en de trainingen op een lager pitje. Vandaag qua snelheid bijna mijn PR met 13,75 km/u en dat op een parcours waar je vooral kan draven en met minder galop kon doen door de verharde paden. Maar vooral was ik trots op mijn kaart. Hartslag 44-54-44. Alle waardes voor- en nakeuring hetzelfde. Nick deed alles wat hij moest doen. Eten,drinken,plassen,drinken onderweg en het braaf gelopen op zijn eigen tempo. Heerlijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:49

Hier ook fijne wedstrijd gereden met 13, nog wat niet zo hard als we in someren gereden hebben.maar dat wilde ik nu ook niet.want we hadden niet meer getrsind na someren.dus besloten wat rustiger te rijden.waardoor een 2de plaats en geen eerste maar wel super waardes.nu 6 winstpunten dus mag ook klasse 2rijden zou ik dat willen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:26

Gefeliciteerd allemaal!

Vandaag is duidelijk geworden waarom het paard van mijn stalgenote slecht liep. Hij heeft bloedvergiftiging en dat is niet door de wedstrijd gekomen. Nu moet hij weer opkrabbelen en kunnen we voor een nieuwe wedstrijd gaan. Ik had zo met haar te doen want we hadden echt voorzichtig gereden op de vele lastige smalle en zware paadjes.

Dus dan heeft hij het nog lang volgehouden terwijl hij zich blijkbaar al niet lekker voelde. De laatste kilometers was het echt op en dus alles naar de finish gestapt. Nu weer er bovenop zien te komen en in de herkansing.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:20

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten, klinkt als zeer geslaagde wedstrijd! En Nicole jij en je team gefeliciteerd met de fijne wedstrijd, top gedaan weer _/-\o_

Jeetje Barney dat is niet niets van dat paardje :oo

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:06

Kunnen we ergens foto,s vinden van de mendurance

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:20

Even de Facebook pagina van Mel Griffiths in de gaten houden

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:29

Linkje staat op onze facebookpagina.