Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cinniz123 schreef:Heeft toevallig iemand hier de Zilco sl maat shet schoft met losse draagriem en zou het voor mij op willen meten?
Ik heb momenteel de zilco sl deluxe maat shet maar al heel wat jaren en mn pony is inmiddels enorm afgevallen dus is veel te ruim geworden.
Nu een mini besteld maar twijfel of deze niet weer te klein zal zijn.
marga1 schreef:Misschien een bont onderlegger eronder, kan voldoende zijn.
criollo_yess schreef:cinniz123 schreef:Heeft toevallig iemand hier de Zilco sl maat shet schoft met losse draagriem en zou het voor mij op willen meten?
Ik heb momenteel de zilco sl deluxe maat shet maar al heel wat jaren en mn pony is inmiddels enorm afgevallen dus is veel te ruim geworden.
Nu een mini besteld maar twijfel of deze niet weer te klein zal zijn.
Ik heb voor mijn luxe gebouwde shet van 1.03m een Zilco mini met losse draagriem. De shet-versie was hem te groot/lang, die kwam zowat in zijn oksels uit. Mijn andere shet, wel als een buffel gebouwd (niet te dik, zelfde stokmaat) loopt daarentegen met de pony versie van de Zilco met losse draagriem. Als je wilt dat ik iets voor je opmeet aan 1 van de 2 schoftjes, stuur me dan maar PB.
cinniz123 schreef:Thanks hier kan ik wat mee!
Ik heb een luxe gebouwde(als hij dus niet modder vet is) van 97cm en wat jij beschrijft kwa oksels heb ik het idee dus nu met mn huidige dus denk dat ik indd de maat mini moet aanhouden.
Dennis schreef:Maar, ik weeg ook 50 kilo, en krijg een 19" nooit in evenwicht achter mijn pony's van 101 en 104 omdat ik te licht ben, en te korte pootjes heb. Mijn stoel steekt flink uit over de achterkant, meer naar achter gaat niet omdat ik dan niet meer bij de voetsteunen kan (die al tegen het frame aan zitten, dus niet mee naar achter kunnen).
Een 16" gaat net kwa evenwicht op deze manier, maar lager zitten wil ik niet.
Ik heb dus klosjes onder mijn stoel gemaakt, het evenwicht van een 16" en de hoogte van een 19".
Of ik moet echt een berg gewicht achter aan mij stoel gaan hangen bij een 19".
criollo_yess schreef:Supergoed dat je je pony zoveel slanker hebt gekregen, zal zijn gezondheid goed doen. Lijkt aan de hand van je foto's dat de lichtogen bij de mini-schoft idd wat hoger kunnen. Hoewel je met de losse draagriem wel wat speling moet houden, zodat de riem ook kan schuiven. Dus als het jou het meest over de positie van de lichtogen gaat, dan zou ik idd de mini gaan gebruiken.
cinniz123 schreef:Is er iemand die het stappenplan voor het afstellen van de Pien heeft?met name de luchtvering hoeveel bar erin moet ect
criollo_yess schreef:cinniz123 schreef:Is er iemand die het stappenplan voor het afstellen van de Pien heeft?met name de luchtvering hoeveel bar erin moet ect
Ik heb de luchtvering altijd op 1.5 bar en de banden op 2.4 bar. Rij vooral in het bos, hobbel de bobbel, en dan is het wel fijn als de luchtvering niet al te hard staat. Maar je moet daar zelf even je weg in vinden.
criollo_yess schreef:cinniz123 schreef:Is er iemand die het stappenplan voor het afstellen van de Pien heeft?met name de luchtvering hoeveel bar erin moet ect
Ik heb de luchtvering altijd op 1.5 bar en de banden op 2.4 bar. Rij vooral in het bos, hobbel de bobbel, en dan is het wel fijn als de luchtvering niet al te hard staat. Maar je moet daar zelf even je weg in vinden.