[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:59

Ollie1 schreef:
Een overlijdensbericht van een familielid ;(

owjee meis toch,

heel veel sterkte :(:) :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:01

Zo zeg dat is schrikken Maisie.
En zadel ziet er inderdaad nog wel groot uit.... of Jeroenski wat kleiner.... :)
Bij dat zadel wat ik had gekocht stond: nagekeken door goede zadelmaker, nou ik ben benieuwd wat voor zadelmaker dat is geweest }:0

Juangi Olympia is om en nabij de 1.45. Bente mijn vorige paardje, was 1.55 en paard daarvoor 1.75. Ik kom steeds dichterbij de grond :')

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:07

Hehe, Dids de volgende stap VHU? ;) :))

@juangi; lekker goedkoop heerlijk eten! :9
Wbt statistiek hertentamen, HELD, dat je durft te zeggen ''gelukkig viel het mee'' :)) Ken je programma SPSS? :)

Zo, ik ben lekker even bij Dids geweest. Ik ga met spoed op zoek naar een bak die ik af en toe kan gebruiken.. Deze Diddle kende ik niet :') (halthouden, en meneer met 4 benen tegelijk een meter de lucht in en daarna op z'n hertjes wegstuiteren...) ik denk dat ie even een ei kwijt moet :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:29

Even een snel berichtje, behoorlijk druk, einde studie, heb een aantal bezichtingen staan voor V, verder aan het nadenken hoe verder qua wagen, daan is ziek, al 2 dagen 40 graden koorts, arm nog steeds niet 100%. Lees wel mee, maar even druk dus

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 07:47

Goedemorgen,
Ollie gecondoleerd en sterkte.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 07:50

@Olga, dikke knuffel van ons :(:) :(:) :(:)

Straks her royal badness wassen , want morgen gaan we het geld overhandigen dat met Bokt is opgehaald na het overlijden van Supergirl. (koets en tuig zijn al schoon).
Supergirl had zelf een goed doel uitgekozen en morgen krijgen ze een mooie cheque

Wij doen het met de familie van Supergirl en Janouk voor de koets; de laatste keer dat Supergirl buiten was. De familie wilde graag Janouk bij het moment hebben.

Nu maar duimen dat morgen het weer een beetje wil mee werken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:39

Janouk: succes en ook sterkte, zal best moeilijk/ emotioneel zijn.
Ollie: gecondoleerd en heel veel sterkte
Tallechie; pech blijft je achtervolgen, :(:)
Aks: ontplofpony
VHU: wat een pech met zadel. En je gaat nu op zoek naar falabella? ;)
Maisie: inbraak bij buren (van ouders), dat is toch wel schrikken zeg!

Gisteren met Amerigo naar menles geweest. Ik was zelf erg tevreden, hij had al tijd niet voor de wagen gestaan, dan moet ik altijd even opnieuw de knopjes vinden.

En zoonlief heeft nu witte band met bruine slip. Over half jaar weer examen, dan krijgt hij als het goed gaat gele band.

Nu snel alles voorbereiden voor maar weer trainen in binnenbak en zoon naar school.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:58

Janouk, een mooie dag morgen dus...wel een vol emotie's maar wel heel bijzonder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:49

Goedemorgen... hier weer regen, regen, regen.
Hoop dat morgen het zonnetje er nog even bijkomt Janouk, ik vind het heel bijzonder en mooi dat jullie dit voor Supergirl en haar familie (hebben kunnen) doen ...

Leuk Tine van zoon en van Amerigo. Ik weet nog heel goed dat je een jaar of 1.5 geleden was het volgens mij nog verzuchtte dat je je afvroeg of L uberhaupt wel haalbaar was met de pony. Kun je nagaan nu start je straks al in de M +:)+ enne.... Simba was een Bergmann pony'tje, is soort falabella .... ik heb een zwak voor dat type mini's, zeker met apart kleurtje en dan voor mooi sulky'tje :z :z kijk er af en toe nog naar .... **zegt heel hard dat mag niet dat mag niet dat mag niet O:) **

Juanghi gewoon uit interesse, ik vraag me af, hoe kom je nu bij een paardje uit Portugal?
Ollie.... ik hoop dat het een beetje gaat bij jullie :(:)
Tallechie sterkte met Daan....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:09

@tine; fijn dat 't zo goed ging :j :) Hoe is het met het water op de wei/bak?

@janouk; wat top dat je dat nog kunt doen. Ik duim voor prachtig weer, al is het alleen maar daar waar jullie zijn!

Zometeen in de telefoon klimmen om te vragen voor gebruik van een bak, bij een stal stukje verderop. Durf niet zo goed, bang dat ze nee zeggen of 't veel te duur is voor me :') Sukkel dat ik ben _O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:14

Akshay schreef:
@tine; fijn dat 't zo goed ging :j :) Hoe is het met het water op de wei/bak?

@janouk; wat top dat je dat nog kunt doen. Ik duim voor prachtig weer, al is het alleen maar daar waar jullie zijn!

Zometeen in de telefoon klimmen om te vragen voor gebruik van een bak, bij een stal stukje verderop. Durf niet zo goed, bang dat ze nee zeggen of 't veel te duur is voor me :') Sukkel dat ik ben _O-

gewoon vragen, en welk antwoord ze ook geven,
oke, dank u wel, ik weet even voldoende.

dan heb je mooi de tijd om e bedenken of je het wat vind de prijs ofwel de afwijzing..
:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:19

I know :)) Ergens vandaag ga ik de moed verzameld hebben! :)) :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:21

Schop onder k*ont van Akshay!! schop schop
Gewoon doen, ze bijten niet hoor. :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:22

nope , zot nog foon-lijntje tussen :)
dus ze kunnen er niet bij als ze het al van plan waren, :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:39

@olie: bah, heel, veel sterkte,

Ik zag verder nog leuke foto's van cassanova, zoontje van Tine geslaagd, vhu op ollie gezeten, pauze heeft amigo goed gedaan, janouk wordt in gereedheid gebracht voor morgen, diids moet weer aan het bakwerk gaan geloven en collectie kan nog steeds extra knuffels gebruiken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:36

Hier ruzie met de nieuwe afzuigkap.Hangt dat ding eindelijk dus kan weer normaal koken.Maakt hij toch een mega geluid of er een straaljager boven je hoofd hangt.Dus maar weer ff naar de leverancier gebeld.Gelukkig de plaatselijke witgoed meneer dus dat is weer geregeld.Hij is eigenlijk te groot voor onze piep keuken.Dus vandaag omruilen voor eentje met minder capaciteit maar prima voor ons.
Vriend wel aan de mopper.Moet hij erweer af......Maar ja hij staat er niet dagelijks onder.Maar ja wij hebben natuurlijk een winkel aan huis.Ik hoor geen klanten komen en geen bel.Dat is echt niks. :n

Gisterenavond weer de eerste keer van 8 x van onze "curses" tuigpaardentrainen. Hebben we elk jaar hier bij onze buren in de
binnenbak. Tuigpaarden trainer Freek Saris geeft de curses. Nou ja curses het is meer samen trainen. Meestal eerst longeren en dan later voor de wagen.Wij waren er gisteren nog paardloos heen.Onze tuigpaarden merrie diantha staat nog in winterslaap.Die moet ik eerst thuis weer opppakken.Neem volgende week db wel mee.Is wel geen tuigpaard ( nou ja officieel een halve) maar ja kan ik hem wel mooi even lekker binnen longeren.

Vanavond weer mijn 4 jaarlijkse kantine dienst bij de vereniging! niks aan,maar ja had ik maar een club moeten zoeken zonder die verplichting.Vrijdag vind ik nooit wat blijven ze weer langer hangen.

ollie sterkte!
Janouk zal duimen dat het droog is.Wel heeeel mooi!!
VHU kloten van dat zadel.Ik ben persoonlijk van mening dat je een zadel ook nooit zonder te passen moet kopen.Maar ja dat denk jij nu vast ook.
Heb ik ook met tuig.Laat straks ook een bedrijf komen die het tuig helemaal pas maakt op db.Hij heeft gewoon nog cob maat maar misschien moet hij wel een full hoofdstel of zo.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:08

Akshay: Jaaa, maar daar hebben wij nog niet meegewerkt! Tot nu toe alleen met Excel! Jullie wel? Vorige Statistiek tentamen ging dramatisch, moest zo nodig naar de wc waardoor ik maar 2 opgaven heb kunnen maken, toch nog een 2.5 er voor gekregen! :')
Tallechie: Beterschap met Daan! En succes met je studie nog!
Baudy: Wat voor winkel hebben jullie? Beetje jammer van de afzuigkap! Ik vind die dingen echt niks en gebruik hem niet. En zo te horen weer lekker bezig geweest, wel handig zon cursus bij de buren!
Janouk: Wat super dat je dat allemaal doet voor Supergirl! Wauw!
Tine: gefeliciteerd met de witte band!

VHU: Haha, dat was nog een heel verhaal! Ik was al bij meerdere ponys aan het kijken in Nederland, ik wou persee een pony (grote C/D) omdat ik zodra ik op een paard zit volledig in paniek raak bij een huppelte of als hij druk is. Bij ponys heb ik dat helemaal niet... Bij verschillende in Nederland wezen kijken, maar dat was echt niks. Of ze waren verkeerd ingereden, sloom aan de hulpen enzovoort, of ze waren in de omgang ontzettend lomp. Ik had totaal geen klik met de paarden. Toen heb ik contact gezocht met Lusitana op Bokt om te kijken of zij misschien nog wat wist, ik was erg nieuwsgierig. Zij had toen meerdere contacten met Garrano's. En uiteindelijk is het Cas geworden, via de email kreeg ik foto's toegestuurd en toen heb ik Ja gezegd. Hij is toen vanuit Portugal met een vrachtwagen naar Nederland gekomen en hier zag ik hem toen voor het eerst. Hij was toen nog hengst, 3,5 jaar, onbeleerd en (kwam ik later achter) uit het wild en toen al een tijdje onder de mensen. Ik heb hem laten komen onder het mom van: 'We zien wel wat er hier straks aankomt'.

En uiteindelijk was het de perfecte pony die ik zocht! Heel voorzichtig met mij (totaal niet lomp), nieuwsgierig, ontzettend braaf (toen hij 10 dagen in Nederland stond en net gecastreerd was ben ik vanwege de zwelling 2uur met hem door Den Helder gaan wandelen en langs huis geweest) en betrouwbaar. Het is echt een scheetje, maar wel ontzettend slim! Enige nadeel was dat hij iets groter had mogen groeien!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 12:16

baudyh een boeing 747 boven 't fornuis :')

@juangi; ja, volop SPSS.. Ben er in 4 jaar opleiding altijd tussendoor geglipt en niet gesnapt in mijn spss onkunde.. Nu voor mijn stage expres iets uitgezocht waarvoor spss hard nodig was. ontzettend moeilijk, maar kom er redelijk uit nu :)

Hmm, ik ga zo maar boodschappen doen.. Ik denk dat wachten tot 't droog wordt geen ruk zin heeft :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:11

Aks: wachten tot het droog is/wordt.... denk dat dat nog heel lang gaat duren. Heb hier ook wel eens mensen gehad die vroegen of ze de bak mochten gebruiken (was voor een paar keer) en had daar echt geen probleem mee hoor. Ook als het blijvend zou zijn niet. Dan zou ik er wel een kleine vergoeding voor willen, omdat je toch sneller de bak moet slepen. Maar gewoon vragen hoor!!
Baudy: heeft ruzie met afzuigkap. Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt, als het zo'n herrie geeft. En op tuigpaardentrainingscursus geweest. Kantinedienst vond ik ook altijd vreselijk. Ik vind helpen op de vereniging prima, wil van alles doen, maar geen kantinedienst. Hoeft gelukkig niet bij huidige vereniging. Alhoewel, sponsorlopen is ook niet heel erg leuk. Voel me zo'n schooier. Mag binnenkort weer bij een aantal bedrijven langs.
Avaluna: hoe is ie daar?
VHU: was helemaal Simba vergeten :o Je hebt al klein gehad.
Ollie: gaat het een beetje met je?
Bianca: jouw dip weer wat hersteld?

Moet hier nodig gaan uitmesten, maar zie dat met al die regen even niet heel erg zitten. :o
Vanmorgen in binnenbak eerst met Amerigo gemend. We hadden in het begin even flinke ruzie. Eigenwijze drol is het toch, maar goed, uiteindelijk heel fijn gereden. Daarna Rembrand ohz gereden, nou ja, heb erop gezeten. Heb heel veel staan kletsen met andere mensen die in de bak kwamen. Heel grappig. Mensen herkenden blijkbaar Rembrand niet als het paard dat ik ook voor de wagen heb (die mensen waren menners van andere vereniging die tijdelijk gebruik maken van onze bakken). Het schijnt zo te zijn dat hij dan een heel andere uitstraling heeft. Tja, dat zie ik zelf nooit he?

Nou, dan moet ik nu toch echt naar buiten en de regen in. Bleh.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:31

Aks braaf gebeld :)) Geen nee, ook nog geen ja :D
En al m'n vingers nog _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:34

Hier ook geen problemen als iemand buitenaf wilt komen rijden of mennen in de bak. Was eigenlijk ook de bedoeling in de winter voor leden van de menvereniging, maar liep helemaal mis qua lessen,.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:41

Braaf Aksje }:0

Citaat:
Maar ja dat denk jij nu vast ook.
inderdaad hahaha. Maar ja soms loopt het zo. Moet zeggen dat ik er aardig kijk op heb, als mensen eerlijk vertellen hoe en wat het zadel is maar dat was bij dit zadel niet gedaan. Kijk als ik een 17.5 inch koop en het is een 18 inch, tja, dan houdt het op :7 en als je eerlijke mensen hebt, kun je het ook weer terugsturen, mocht het toch niet goed zijn. Helaas heb ik van deze aanbieder nog nada de niente teruggehoord. Denk dat dit gewoon de kat in de zak was die je toch zo af en toe oploopt bij online/ongezien kopen >;) Toestand met jullie afzuigkap :oo

Ik heb nu weer ander zadeltje opgehaald, als deze ook niet past laat ik passervice komen, maar ik vind dat altijd zo'n gedoe (en dan moet je nieuw kopen, koop liever iets goeds 2e hands, scheelt toch weer flinke tak uit geldboom).

Vandaag mijlpaal met Blondie taraa taraa .... ze heeft keurig voor het sleepje gelopen. Ging heel goed. Met behulp van mijn topgroom +:)+ dus dit gaan we voorlopig weer paar keer doen :)

En nu moet ik weer naar stal, want komt zo iemand kijken bij wagen, wish me luck :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 16:44

Tine..dip is nu wat beter, wel blijf ik over een aantal problemen, die niet op te lossen lijken, erg zorgen maken, that's life.. ! :')
Succes met mesten van de wei.
Baudy ruzie met afzuigkap, leuk zo'n training/cursus !
Juangi..een heel avontuur om zo een paardje naar NL te halen..ik zou dat nooit gedurft hebben..
vhu, nog antwoord gehad van verkoper van zadel ?
Aks..genoeg moed verzameld ??

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:01

Pfff ben moe en de dag is nog lang niet voorbij...
Wel lekker dagje tot nu toe!

Aks super dat je gebeld hebt!
Tine gemend én gereden.
VHU hopen dat nieuwe zadeltje goed is!
Baudyh ruzie met afzuigkap
Janouk super dat jullie dat morgen doen met Janouk!
Tallechie succes met studie afronden en je elleboog!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 17:27

Aiiiiii, ik pech... ik zou vnaaf bij deze gaan kijken, maar helaas is hij vanmiddag verkocht. Toch fijn dat de man snel terug belt en ik niet voor niets in de auto ben gestapt +:)+ . Heb hem gefeliciteerd met de verkoop en hoop dat het paard een goed tehuisje krijgt.