[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:08

Goedemorgen!!

Mooie wagen Ollie!! Wanneer komt ie?
Tine hebben de paarden de nacht overleefd zonder kleerscheuren?

Ik ga zwemmen! :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:46

Goedemorgen

Paarden hebben de nacht goed overleefd. Aan de verschillende mesthopen heeft pony ook nog wat rondgestapt. Wat ook het idee was van het buitenzetten (pony kan gelukkig heel goed alleen op stal of in de wei), omdat hij anders waarschijnlijk een heel dik been zou hebben. Been viel qua dikte erg mee toen ik net keek. Mag er absoluut niet aankomen van hem, doet hem goed pijn en hij loopt ook heel raar, maar is gelukkig niet meer zo dik.

(grote) Paarden staan nu op stal, ik ga straks met Rembrand ohz stap en draftraject oefenen, om te zien hoe hard we gaan.

Frensie: veel plezier met zwemmen
Janouk: zoon heeft helaas nog steeds heel veel last van zijn buik. Maar ik heb nog wel voor 20 dagen medicijnen, dus we gaan nog even stug door, ook al vindt hij het heel vies.
HT: hoe gaat het met de RUIN? Geen problemen met de wond? HOe is hij gecastreerd? Over de lies?
Ollie: lekker vooruitzicht, een nog betere wagen.
Aks: weet het even niet meer, wanneer moest je nu naar arts?

Nou, vandaag mag zoon eerst naar verjaardagsfeestje. Daar haal ik hem dan op om diploma te zwemmen. Oma komt ook kijken, dus dat is leuke verrassing voor hem. Daarna nog even nieuwe acederm kopen voor ponybeest.

Ik ga zoon eens heel snel wakker maken, hij slaapt nog steeds.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:25

Tine, super dat het vannacht goed gegaan is met Thabor en Amerigo !
Succes voor je zoon vandaag met afzwemmen !! ik duim voor hem !en veel plezier bij het rijden !
Frensie veel plezier met zwemmen !
HT hoe is het met kwpn-er..
Ollie..wauw, dat is een heeeel mooie wagen !!! super joh !!! die brutus word een echte marathoncrack !!!! :j
AKs gesport...heb je nog een beetje kunnen slapen ??

Maisie..heeeel veeeel sterkte vandaag !!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:54

@Ollie: wat een gave wagen gaat dat worden *\o/*

@Tine: alvast veel succes met het afzwemmen! Fijn dat het goed gegaan is, vannacht!

@Maisie: heel veel sterkte :(:) .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:24

Fijn dat het goed gegaan is Tine! Succes met afzwemmen van je zoontje en leuk dat zijn oma er als verrassing is!

Maisie mocht je dit nog lezen; sterkte!

Ik heb lekker gezwommen, 42 baantjes. Daarna naar stal, beentje afgespoten en lekker aan de hand laten grazen. Stalletje gedaan en toen weer naar huis. Zit te bedenken wat ik vandaag doen zal. Ligt in ieder geval een enorme stapel was te wachten om opgeruimd te worden... Heb er zo geen zin in... :n

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:53

ik ben er nog. We gaan zo weg. Eerst naar mijn oma om haar op te halen.

Olie hoe zwaar was jou oude kar. Zou zelf geen lichtere meer willen. Zou wel wat dingen anders
willen maar miss voor de toekomst.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:07

Maisie: heel veel sterkte. Ik hoop dat het een mooi afscheid mag zijn.
Frensie: wat fanatiek. Goed hoor. Hoe is het met been, alweer dunner?

Nou, ben best trots op mijn dressuurknol. Heb 2x 1 km gestapt. Aan het begin deden we er precies 10 minuten over (dus 6 km/u wat hij moet doen) en aan het eind deed hij er 9,5 minuut over (dus eigenlijk een stuk beter!) De stap moeten we dus nog wel gaan trainen, want dit was over asfalt/gras. Ik heb liever wat marge. De draf ging echter heel erg goed. Daar hield ik steeds heel veel tijd over en doen we bijna 16 km per uur, terwijl dit een lekker ontspannen drafje was (voornamelijk gras, klein stukje asfalt). Bij de stap moest ik hem wel echt door laten stappen. Na laatste km stap was hij ook mooi op adem. Kan niets over hartslag zeggen, maar hij stond er mooi rustig bij. Wel bezweet, maar ja, hier is het heerlijk weer. Dit zegt natuurlijk niets over hoe het met de kar gaat, dus ik moet groom zien te strikken om dat een keer uit te proberen. En we gaan proberen ergens tijd te vinden om dit af en toe te trainen, maar zal vaker ohz zijn dan aangespannen, maar goed, dat is niet anders.

Grote paarden staan weer lekker in zomerwei. Amerigo hou ik even bij huis, wil hem dat eind lopen nu niet aandoen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:10

Maisie schreef:
ik ben er nog. We gaan zo weg. Eerst naar mijn oma om haar op te halen.

Olie hoe zwaar was jou oude kar. Zou zelf geen lichtere meer willen. Zou wel wat dingen anders
willen maar miss voor de toekomst.

Rond de 200 kilo zit mijn huidige wagen...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:35

lekker geoefend tine :)
qua snelheden; hier ligt de drafsnelheid onder het zadel vaak lager dan die voor de wagen >;) (En dan wat hij zelf aanbiedt he, ik kan hem natuurlijk wel sneller/langzamer krijgen ;) )
wbt ziekenhuis: over 2 weken :) Heb de pijnpoli (was volgende week) lekker afgebeld.

Heb een paar fotootjes die ik graag met jullie wil delen :) zijn van afgelopen weekend :)
(zouden jullie evt ook gewoon recht voor z'n raap mening willen geven wbt de omvang van paardlief? :) )
Afbeelding
losdraven

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en aan de dubbele longe.
Ik vind het er wel heel fijn uitzien. Vooral op die laatste foto gebeurt iets (wat??) waardoor hij heel erg fijn lijkt te lopen. Het gevoel met longeren was goed in elk geval :9

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:41

Aks, recht voor z'n raap, ik vind hem wat te mollig worden.

Tine gister was er op het beentje van Gwin een duidelijke bult te zien, nu lijkt de zwelling wat afgezakt te zijn waardoor de bult wat minder uitsteekt. Het is nog wel wat dik, maar alleen aan de voorkant. Voelt niet warmer aan. Afspuiten vindt ze maar saai :O Maar met een kruiwagen met kuil voor haar neusje is het wel uit te houden denkt ze }:0

Heb net op de fiets boodschapjes gehaald, nog steeds geen zin om de was op te ruimen, dus ga lekker een filmpje kijken :D Wat een leven he... :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:41

Nou, even heel recht voor zijn raap..

Ik vind hem nog wel flink dik. Maar ja, over mijn paarden wordt af en toe gezegd dat ze wel erg slank zijn. Is ook iets persoonlijks denk ik. Ik hou van type sportmodel. Bij onze paarden, honden en ander gespuis (behalve bij mezelf helaas :o ) hou ik de regel aan: ribben goed kunnen voelen en net niet zien.

Je hebt wel eens foto's van vroeger laten zien. Daar vond ik hem heel erg mooi op, maar jij gaf zelf aan dat je dat niets vond. Dus ik kan wel iets vinden, jij moet er dagelijks tegenaan kijken. :D

Op de laatste 2 foto's is hij wel lekker aan het werk :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:42

Helemaal met Tine eens, hier ook een afgetraind paardje dat door het weekendje weg nu iets te slank is. Zullen we wat ruilen Aks? Ik wat vetjes van je paardje en jij wat slankjes van mijn paardje?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:54

Nou weet je wat het is. Ik vind hem zelf ook nog te dik.. Maar hoor telkens van stalgenoten dat hij zo goed is..
Daar dus het ''probleem''. Ik vind hem dus ook nog te mollig. Hij heeft nog een vetpensje.. Maargoed.. Zal daar weinig aan kunnen veranderen gok ik.. (zet dit qua voedselbehoefte naast een kaalgeschoren draver met hyperactief hoofd in 1 wei.. *zucht*.. )
Dat hele slanke vind ik zelf ook niks. Maar hij is nu nog wat pafferig..

Hij was wel heel lekker aan het werk inderdaad. Dat vind ik ook :)
Vooral als je bedenkt dat hij 1 max 2 keer in de week iets doet..
Ga het er met lesvriendin nog 's over hebben of ik iets anders kan aanpakken. Als het meezit over een week een half uurtje les, dus dan ziet ze 'm ook :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:25

@Akshay: ik ga met Frensie en Tine mee, die van mij zijn ook wat te stevig, trouwens.
Lekker gewerkt <3 , zal zeker meespelen dat hij niet zo vaak iets doet, dat is hier ook het euvel.

@Frensie: oeh, heerlijk, moest nog aan je denken, want ik heb hier ook nog heel wat was liggen die weg gewerkt dient te worden, maar nu eerst op kantoor aan het werk en ik wil heel graag nog even inspannen, vanmiddag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:02

Nou, hier ligt de schone was ook nog steeds op een berg. En vrees dat dat ook nog even zo blijft :o

Aks, als je rekent dat hij zo weinig werkt, vind ik het knap dat je hem zo weet te houden. Hier werken ze toch eigenlijk wel 6 keer per week behoorlijk intensief. Misschien dat stalgenoten niet eerlijk durven te zeggen wat ze vinden?

Nou, ik ga zoontje opvissen bij verjaardagsfeestje en naar zwembad.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:11

tine10 schreef:
Aks, als je rekent dat hij zo weinig werkt, vind ik het knap dat je hem zo weet te houden. Hier werken ze toch eigenlijk wel 6 keer per week behoorlijk intensief. Misschien dat stalgenoten niet eerlijk durven te zeggen wat ze vinden?
.

:Y) dat zou kunnen :=
Ik ben wel benieuwd hoe gaaf ik 'm zou krijgen op 5x werken in een week... *droomt*
Nu ik het bedenk.. Die fotos waarop jij hem ook zo gaaf vind, daar stond ie dik in het werk en was 5 dagen in de week aan de gang.. Lange buitenritten, fietsen, rijden, mennen, longeren..
Intensiever dan nu..
Hmm!
Ik zal 'm eens crunches en situps enzo leren.. Als ik dan op de sportschool ben kan hij ook aan de gang _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:33

Goeiemiddag!

Nog een :(:) voor Maisie...

Aks: ik sluit aan in de rij met meningen :Y) .

Tine is vandaag taxichauffeur voor haar zoontje (ik mag zo ook weer naar Venlo racen voor dochter) en ik gooi stiekem mijn schone was op jouw berg :D .

Vanmorgen zag Ster d'r pootje er nog net zo uit als gisteren (bijna niet dik meer), heb gekoeld, gestapt, gekoeld, voor een paar stalgenootjes gedraafd, en zij zagen (onbelast) geen onregelmatigheid meer :) . Daarna coolinggel gesmeerd en haar maar weer op de paddock gezet. Ze doet over het algemeen toch niet veel meer dan eten en luieren :D .
Morgen maar eens een heel kort rondje doen voor de koets, en kijken hoe ze dat weer overleeft. Heb iig nu wel met spoed BE aangevraagd bij het gemeentehuis, een groom kunnen regelen (1 van de stalgenootjes van vandaag wilde wel mee *\o/* ), dus als Ster dit weekend goed blijft gaan we maandag alsnog van start.
Startlijsten staan inmiddels online, ik moet helaas wel vroeg in het programma ^) . Dus dat wordt heuuul vroeg uit bed ^) ^) . (Melanie zie ik overigens alleen bij de vaardigheid staan :o? )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:46

Hoi, hoi!

Ook vanaf hier hart onder de riem voor Maisie en familie....

Gelukkig is Amerigo nog heel, stapt Rembrand mooi op 6/7 km/uur over vlakke grond en draf 16 km (kijk even of je denkt bijv 10 km achter elkaar te kunnen draven in dat tempo, wat fors is of vaak ook onmogelijk omdat je toch vaak ook ergens moet oversteken of even opletten wat te doen, dan zakt gem snelheid rap, of dat je ook stapt, reken dan uit hoeveel je denkt te gaan stappen, weet je hoe snel je zou moeten gaan in je draf om bijv op 10 km 14 km/uur te halen gemiddeld), lijkt been Gwin goed te gaan zo ook peerd van Happytime :(:) en **edit** ook Ster van Gem. Akshay's poown toont wat mollig, hij heeft denk ik ook nog wel vacht maar hij mag wel strakker. Aan de andere kant als ik de twee Fjorden in de buurt van de stal zie, ziet hij er Fjord-technisch gezien prima uit. Maar zou hem beslist richting zomer niet dikker laten worden. As-t-ff-kan :P

Hier vanochtend gereden met Wyona en Bente. Met Wyona is de uitdaging de komende tijd gewoon rond de stal te stappen en stukjes richting uitgang / om de bak enz :wow: :):) is toch wel fijn als je dan op Bente gaat die al dat soort dingen gewoon doodnormaal vindt (soms wel stuiterend maar goed dat maakt me bij haar niet uit) Maar op Bente komen was vandaag grote uitdaging want ze wilde niet stilstaan met opstijgen }:) heeft ze de laatste tijd vaker dus ben even boos geworden }:) stond ze wel stil maar toen ik erop zat werd ze enorm springerig >;) en het was ook een beetje rotweer vond ik om te rijden, harde koude wind bah. Maar goed.....dus stuk of 10x erop en eraf en tussendoor stoom af laten blazen...beetje vermoeiend allemaal...

Nu ernstige behoefte aan warme douche en daarna :9k

En nu moeten we naar de DA voor de honden-entingen en een vangkooi ophalen voor poeslief want die is twee weken geleden ontsnapt en we krijgen haar met geen mogelijkheid meer te pakken :roll:

Oja, dacht gisteren ook nog als Newmom een andere pony zoekt misschien heeft Dennis ook nog wat voor haar staan....maar goed, dus Newmom mocht je dit lezen, Dennis en Poeltje weten / hebben wel zo af en toe iets te koop staan :7

**edit** mooi geregeld Gem!!
**edit edit** Ollie wow gave kar!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:39

hey haarbal weer op de foto aan de longe....ach te dik of te dun,ik heb ze van allebei en ook 1 precies goed (sun)
maisie heeft ff heel veel sterkte nodig met het afscheid :(:)
ponys met dikke benen enz door ongelukjes op de wei(yep het is weer voorjaar)
Met easy de ruin gaat alles wel goed,tja doet een beetje zeer, maar eet wel goed.
we hebben hem in de stal (5x5meter) gecastereerd,we deden het liever op de wei maar het begon te onweren.
was ook zo gepiept,kluisteren,achterbeen omhoog en snijden maar.... :j
alleen het opstaan was drama (en daar gebeuren meestal wel de meeste ongelukken mee na operaties) paard wil opstaan maar benen gaan nog niet mee..... :n moest meteen denken aan toen hij geboren werd....zo stuntelde hij ook met opstaan O:) (daarom de naam easytime)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:52

:O zoonlief heeft geen zin om naar hockey te gaan, gaf hem geen ongelijk het regende net echt vreselijk dus heb maar gezegd dat we even gaan chillen.... erg he :x we zitten nu met zakjes starmix van Haribo achter laptop / tv :=

Bente is heel mooi op gewicht op het moment *D maar dat is er dus ook een die 5x per week flink aan het werk komt.... Snuitje is doordat ze nu overdag op de (niet eens echt volle) wei staan al aan de dikkere kant, was van het weekend ook werkelijk nada de noppes afgevallen .... Snuitje gaat overigens op zomerkamp bij een vriendin van me (waar Freddy aan verkocht is, ziet hij zijn oude maatje terug grappig he) dus denk dat hij ook wel wat rond zal worden :=

Eng altijd dat opstaan HT gelukkig is het weer goed afgelopen....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:20

Nou, zoon is geslaagd voor C diploma. Vind het echt superknap, net 6 en al alle zwemdiploma's op zak.

VHU: een keer geen zin mag, zeker bij zulk slecht weer. Hier is het gelukkig nog droog.
Ht: inderdaad eng, dat opstaan. Rembrand was op de kliniek gecastreerd, daar hebben ze van die zeg maar gewatteerde stallen.

VHU: ik had ook een paar keer stukjes gestapt, omdat ik voetgangers tegenkwam/moest passeren en bij het omdraaien van het uitgemeten stuk (ben heen en weer gegaan) Dus dat zat er ook allemaal bij in. En als je een stukje galop erbij pakt (de gang is tenslotte vrij) dan is dat ook mooi voor de afwisseling. Want zo'n stuk achter elkaar alleen in draf is wel heel lang en saai. Mijn volgende doel is een route van ca 8 km, aansluitend te rijden. En dan kijken bij iedere km hoe ik ervoor sta. (lang leve de tip voor afstandmeten.nl; daar staat keurig waar je op hele km zit)

Amerigo net even op stal gehaald. Benen gewassen en met soort Acederm (acederm was uitverkocht, nu blanke wondspray) ingespoten. Pony liep al veel beter gelukkig. Ene been is nog beetje dik. Ongelooflijk hoe snel die pony toch steeds weer herstelt.

Nou, ik ga pannenkoeken bakken, had zoon om gevraagd ivm diploma.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:24

gefeliciteerd met zoontje tine!!! :) :):)

@VHU; heerlijk chillen :P

Net thuis.. Eventjes wat afronden, en dan eten maken..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:32

Zo Tine dat is echt superknap hoor! En wat heerlijk dat je nu elke week niet meer naar zwemles hoeft :P
Ik dacht dat je met het wegtraject alleen stap of draf mocht, maar zeker weten doe ik het niet :o?
Pffff flinke opluchting dat poown zo snel herstelt, is toch gezond diertje dan dat dat zo snel gaat :)

Nou ik moet hier ook nodig actie ondernemen :O blijft slaperig gebeuren hier :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:59

Misschien heb ik het mis hoor, maar dit vind ik in reglement
A en E is gang vrij
D is stap

Dus volgens mij mag je dan af en toe een galopje maken. :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:10

Tine gefeliciteerd met zwemdiploma zoon!! Lekker pannekoeken, was ik van plan om zaterdag weer te maken. Ga nu macaroni carbonara eten.

Was net toevallig een dierenarts op stal om te enten dus die heeft even naar beentje Gwin gekeken, maar zoals ik al dacht helemaal niks mee aan de hand. Gewoon een schram en een bult. Toch fijn om even zekerheid te krijgen :o
Morgen maar weer een beetje gaan rijden en nieuwe ijzers, vrijdag menles.
Nu terug naar de pannen!