[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:35

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:46

Pony's gaan aardig. Ben met Roos en Whit al wat aan het lange teugelen.
Na een bezoekje van een alternatief iemand gaan ze allemaal opknappende heen! We zijn er nog niet, maar het begin is er zeker weer.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:05

VHU: Lekker patatjes :9. Ik had weeer soep op :+.
Vanavond eens een salade proberen :+.

- Sorry van bitjes nog geen verstand :+...
(voor het mennen dan :'))

Naalt: Je moet het bit ook niet onder zijn ogen hijsen, dan ziet hij niet meer :') _O-.
Sorry :o.

Gister lekker op stal geweest met stalgenootje <3.
Ik heb Aiden zijn pootjes ingesmeerd en zijn manen :D. Daarna nog appeltjes uitgedeeld en daarna met Fiorano staan kroelen <3. Hij bleef mooi bij stalgenootje en mij staan terwijl de rest aan de wandel ging, pas toen wij weg gingen ging hij weg <3. En toen rende die kei hard in het rond omdat hij de rest kwijt was :').

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:29

Dennis schreef:
Pony's gaan aardig. Ben met Roos en Whit al wat aan het lange teugelen.
Na een bezoekje van een alternatief iemand gaan ze allemaal opknappende heen! We zijn er nog niet, maar het begin is er zeker weer.

Fijn dat het weer de goede kant op gaat. Ik blijf het heel erg vreemd vinden dat ze allemaal bevangen zijn, vooral als je goed dieet voert. Ik vraag me dan echt af of er iemand iets aan je paarden heeft gegeven ofzo. Mag ik vragen wat voor alternatief iemand? Gewoon benieuwd.

Heb een tijdje terug osteopaat bij de paarden gehad, maar merk eerlijk gezegd weinig verschil, ja in de portemonnee. Maar ja, je wilt wat he, om het spul goed door het lijf te krijgen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:30

Goeiemorgen! Ik lees even mee. Opa ligt op sterven, dus dit topic gaat me iets te snel om te reageren.

Leuke foto's, Rhine!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:35

@Poeltje: heel veel sterkte, ik hoop dat je opa vredig heen mag gaan :(:) :(:)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 10:41

Poeltje: Heel veel sterkte :(:).

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:31

Poeltje heel veel sterkte :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:33

Poeltje: heel veel sterkte :(:)

Ik heb net lekker een uurtje plat gelegen. Nu druk aan het koken, zodat als ik zoon opgehaald hebben, we gelijk aan tafel kunnen. Scheelt vanavond weer stress.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:35

poeltje heel veel sterkte meid

Dennis, gelukkig lijkt het al iets beter te gaan met de pony's.

wobbe loopt op een half cheeck bitje.
ongebroken.
heb vroeger ook zo'n postbitje voor hem gehad (volgens mij noemde ik dat anders) maar dat was veel te dik en te lomp in dat kleine bekkie van hem.

hoevaak hebben jullie je pony/paard eigenlijk per week voor de wagen?
soms heb ik wel eens het idee dat ik wobbe er teveel voor heb.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:44

@ Rhine: leuke foto's!

@ Poeltje heel veel sterkte!

@ Tine fijn dat je even gelegen hebt, ga ik ook zo doen :)

@ IT mijn paardje loopt 1x per week voor de wagen aangezien ik zelf geen wagen heb. Dus alleen bij de menles loopt ze ervoor. Een enkele keer heb ik nog een keer privé menles. Verder heeft ze gemiddeld 2x per week een dag vrij, 2x per week dressuur en de andere keren buitenrit of longeren.

Heb vanochtend lekker gereden in de les. Af en toe kwam ze wat in verzet, maar dat is gelukkig makkelijk op te lossen door vooral zelf heel rustig te blijven. Mijn paardje heeft vaak als eerste reactie: DAT KAN IK NIET! En dan komt ze dus tegen de hand. Daarna denkt ze pas na en heeft ze zoiets van: Ooh, is dat alles wat je bedoelt...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:45

IT: heel wisselend. Hangt af van of ik wedstrijden heb in het weekend, hoe mijn gezondheid het doet. Amerigo denk ik zo'n 4 keer per week, Thabor 2 of 3 keer (maar dat zal straks niet meer gaan lukken als man weer opdracht heeft), Rembrand 3 of 4 keer per week. Rembrand deed ik de laatste tijd vaker, maar heb tip gekregen van instructrice om hem toch weer wat vaker ohz te rijden.

Of het teveel is wat je doet: kijk naar je pony. Doet hij het met plezier, dan is er neits aan de hand lijkt me
Laatst bijgewerkt door tine10 op 28-09-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:46

@Poeltje, heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd :(:) Ik heb vanochtend nog even je topic bekeken, heb gereageerd maar iedere keer liep Bokt vast :( .
@Tine, lekker alles al voorbereid :j
@IT, Ik heb mijn pony's ongeveer 3 a 4 x per week voor de wagen staan (afwisselend dressuur of een lekker rondje naar buiten). Daarnaast longeer ik met dubbele lijnen, wandel of fiets ik met ze (meestal dag naar wedstrijd) of staan ze een daagje lekker alleen maar in de wei. Je merkt zelf wat een goede balans is. Ik moet die van mij écht niet iedere dag voor de wagen zetten want dat wordt teveel. Daarnaast scheelt het ook nog of het Brutus of Simba is, daar Simba nog niet zoveel wordt belast (om de dag)
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 28-09-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:51

IT: Uhmmm.... 0 dagen voor de wagen en 0 dagen ohz :+ _O-...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:59

IT Tussen de 1 en 4 keer per week voor de wagen. Voorderest word niks met haar gedaan.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:03

Dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd (voor de gene wie het kan) hoe vaak je in de week ment en rijd ohz?? En hoe wisselen jullie dat af?? Of hoe richten jullie de dagen in de week in?? Of is het maar net waar je zin in hebt??

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:04

wobbe staat nu gemiddeld 3 tot 4 keer per week voor de wagen.
dan doe ik hem nog 1 of 2 dagen longeren, 1x in de molen.
ligt maar net hoe het uit komt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:21

Dids staat 1x in de maand max voor de wagen. Maar 4x per week zou hij ook best tof vinden denk ik. Ik doe lekker maar net waar ik zin in heb, kijk daarbij naar wat paardlief aangeeft. Beter kan niet toch.

Heel veel sterkte voor poeltje

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:46

Hier op het moment 1x per week voor de wagen, of helemaal niet. Veel te kort in ieder geval.
En m'n kneusjes helemaal niet. Judith 1x per jaar ofzo (zou ik ook meer mee willen rijden).

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:54

zo ben er weer na tijdje niet te posten :Y) wel braaf alles bij gelezen dus ben overal van op de hoogte maar op ales reageren is weer zo wat ;) dus ik ga mee met samenvattingen en doe verder even een egopostje :o

Ik heb qua bitje een postbitje (denk ik?) en daar doet ze het super op. hier wat foto s van vandaag

Het was erg mistig vanochtend dus ik heb cyclo haar uitrijfluodeken rond blue gehangen :+ past voor gen meter maar valt toch op }:0 :=
Ik heb dus een sieltec tuig aangeschaft weet dat de meeste van jullie daar geen fan van zijn maar ik vond het er goed uit zien en ben fan van vrolijke kleurtjes en vond Blauw voor Blue wel leuk <3 Het tuig lijkt miss raar te ziten dit is omdat strengen door de lichtogen zitten en dan vast aan staartriem (alsook de broek vast aan de stengen) omz o te belemmeren dat er iets rond haar poten an hetslingeren is :P
Eerst tijdje in het weiland met haar gelopen en dit ging super. Ondanks een stuiterende rond rennend paard :):) cyclo vond dat het tijd was voor actie ^) ik vond het niet zo handig zo voor de eerste keer met Blue aan de lange lijnen met voor het erst oogklepjes en tuig op enzo, mjah blue trok zich er weinig van aan enkel wel betje kijken van wat is die nu aan het doen <3

dan zijn we ook maar klein rondje buiten het weiland gegaan
tijdens stilstaan oefenen zo schattig kijken naar mij ofze het wel goed doet <3
De mist was alweer opgetrokken toen we buiten reden dus liepen we lkkr voor joker met onze fluo outfit |o mjah ik had ff gen zin meer om het weer onderuit te halen O:)

ze deed het super eerst 3/4 van de eg over zo boerenpaadjes als op de foto was fijn om in te komen en dat ging al super. Ook langs paarden weilandjes enzo wel kijken maar verder deed ze weinig mee. Dan 1/4 langs (rustige) wegen. Honden blaffend aan hek en auto s waren geen probleem. Is maar klein rondje wat we gedaan hebben maar goed begin is halve werk zegt men dus ik ben super trots op mijn kleintje <3

arg de foto s moeten kleiner zijn dan voorheen? of niet? want ik ded ze altijd vanuit facebook kopieren en dat ging altijd en nu opeens niet meer |( :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:58

Poeltje: Sterkte!
Cyclo: ben geen tegenstander van Sieltech hoor :) maar vind het voor wedstrijden e.d. iets minder netjes staan. Voor de recreatie zal het erg functioneel zijn :) Zou er echter wel een leren hoofdstel bij willen, zit toch even fijner om het hoofd.

Keet heeft bitmaat 8/8,5 van trens, 9 van liverpool en een 3 3/4 myler met tongboog.
Met die laatste men ik haar want haar liverpool vind ze niet fijn.
Dora men ik op een liverpool, geloof 9,5 maar weet het eigenlijk niet meer zeker welke maat ze heeft :+ iets groter als Keet, maar Keet haar bitten passen eigenlijk ook wel prima :)

Mennen doe ik de laatste tijd te weinig :+ gebrek aan groom en tijd en het wordt alweer zo vroeg donker

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:27

evelli heb jij een dunne liverpool? De meeste liverpools die ik vind zijn gelijk zo dik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:29

Ja :) Voor Keet eentje van Sprenger en voor Dora een die daar vanaf geleid is.
Van Schie in Zwaanshoek verkoopt die, die laat ze zelf maken naar het voorbeeld van die van Sprenger. Kosten dan ook maar de helft van de Sprengers :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:30

Tass schreef:
Dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd (voor de gene wie het kan) hoe vaak je in de week ment en rijd ohz?? En hoe wisselen jullie dat af?? Of hoe richten jullie de dagen in de week in?? Of is het maar net waar je zin in hebt??

Eens even zien:
Amerigo:
maandag menles en smiddags ohz met zoon,
dinsdag ohz met zoon,
wo, do en vrijdag mennen, soms ook wel een dag vrij (zoals vandaag)
donderdag, zaterdag en zondag ohz met zoon en 1x per maand een wedstrijd mennen in het weekend; en straks dus ook nog bixie ohz
Eigenlijk altijd in de bak. Heel af en toe op buitenrit.

Thabor: 1x per week vrij, verder zo'n beetje om en om mennen en ohz, beetje hoe het uitkomt (kan niet alleen met hem mennen, dus moet wel iemand zijn om te helpen) Af en toe buitenritje ohz.

Rembrand: ik probeer om en om. Ene dag mennen, andere dag ohz. Meestal in de bak, soms naar buiten (ik probeer 1x per week, lukt niet altijd). In principe 1x per maand menwedstrijd.

Vanwege groomgebrek kan ik maar heel weinig buiten mennen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:30

en wat kost zo eentje dan?
Is jammer dat je zoiets niet kan 'lenen' om te kijken hoe pony er op loopt.