[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:56

b485: heb idd maar eens wat bedrijven aangeschreven wat nieuw betonplex kost. dan kan ik altijd nog kiezen wat te doen.

Het hafje schommelt dus nog een beetje, misschien word het met het voorjaar ook wel weer wat beter..

tine10: tja dan word het toch lastig denk ik. Een iets dunnere jas en snachts naar binnen lijkt me dan nog de beste oplossing.

ik ga lekker mn bedje in.. weltruste allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:04

Citaat:
Bij mij kan het echt nooit een keer normaal gaan

Agossie Tallechie :(:) Maar geloof me, geen enkele zwangerschap is 'normaal' hoor. Krijg je het niet op je dak met uberhaupt in verwachting raken, dan wel ergens in de zwangerschap, bij de bevalling of met het kindje of jezelf na die tijd. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat alles als uit het boekje ging. Eigenlijk zouden ze geen boekjes moeten schrijven want er klopt toch nooit wat van! 'Gewoon' rustig afwachten, doorademen, goed eten, goed je rust nemen, want straks is het helemaal niet meer rustig. Sterkte meid, ook voor je vriend.

He Milanka, wat leuk dat je je weer meldt! Kan heel goed dat de haflinger in ieder geval last heeft van het hooi (gevoelig strottenhoofd/keeltje?). Kuil wil dan vaak goed helpen. Beter nog dan nat hooi. Hooi heeft een hardere structuur dan kuil, ook al is het geweekt. Geef maar niet teveel muesli, worden ze stapelgek van en een haflinger kan er ook nog makkelijk bevangen van worden. Hij ziet er leuk uit op de foto, scheetje! Hoop niet dat je een ongeluk ofzo hebt gehad met Tijgertje.

@Tine, lastig he die dekens.Zou wel de 200 grs er onder vandaan halen en houden. Het wordt steeds warmer en ze bewegen toch op de wei. Beter ietsje te koud dan ietsje te warm. Dan gaan ze zweten en worden verkouden. Bij te koud eten ze gewoon wat meer en dat is geen probleem bij jullie.

@Eefielover ik vind zelf een witte trailer altijd heel mooi.

Vwb HCA sulky ik heb geen ervaring met ermee rijden. Maar voor een dressuurwedstrijd vind ik het niet netjes staan, alhoewel met menschort valt het wel mee, vind dat een HSHP sulky netter (maar goed, die is weer minder stevig). Maar goed ik vind wel dat juryleden er rekening mee moeten houden dat er maar heel weinig wagentjes geschikt zijn voor enkelspan mini.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:35

Het gaat niet om de zwangerschap maar ook om de rest. Altijd als ik wat heb komt er wel weer wat bij. Het herstel gaat nooit zonder problemen

Ik kan nu ook niet slapen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:15

Rustig hier...

Ik heb een k....nacht gehad.Sliep om half 3 nog niet. Ik hield mijn vriend ook wakker met mijn gedraai dus ben naar beneden gegaan en heb daar op bed gelegen. Daar nog wel wat kunnen slapen, maar niet heel veel.

Ben nu dus nog heel erg moe

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:53

Goedemorgen !!

Tallechie, tja,......wat is normaal, voor iedereen verloopt een zwangerschap en het leven weer anders !!
Ik duim voor je, en rust vandaag maar lekker uit !! dat verdien je wel !! :(:) :(:) :(:) :(:)
Er is niemand bij wie het idd volgens het boekje is gegaan......stomme boekjes !!

Milanka, gave foto van je haf !! hij heeft een leuke uitdrukking !

Eefjelover heeft lekker gemend, super !

HCA vind ik voor dressuurwedstrijden ook niet netjes, maar een B-proefje vind ik nog wel kunnen !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:57

@tine; die meerdere uren rit gaat mij nog wel lukken, maar het feit dat daarná nog die hindernissen en ''gehoorzaamheid'' moeten := oh boy :')
Lacuna gaat mee, zet ik d'r mijn cap wel op mag zij halverwege verder :))

@ollie; van onder die dingen door duiken word je lenig ja, en bang :') want ik was bang dat diddle zou stoppen en z'n kop naar beneden zou doen, dan ga je vliegen namelijk :') _O-

tallechie weer rot geslapen :(:)

ik ga me eens verdiepen in het aanvragen van een WA verzekering...

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:02

Tallechie :(:)
Vervelend als het allemaal tegenzit.
Millanka, welkom terug! Leuke foto's van je haf! Lastig, dat blijven hoesten. Hij krijgt ook muesli bijgevoerd, waarom? Omdat je aangeeft dat hij wel flink energie heeft, het klinkt niet alsof hij dat echt nodig heeft :)
Naaltje: superleuke foto's! Fijn dat het gisteren zo lekker ging!
SL: Romeo doet het toch maar knap! Inderdaad het meisje met langere beugels laten rijden, nu zit ze ook helemaal achterop het zadel waardoor het vrij veel druk geeft daar. Kan voor Romeo niet fijn zijn.

Dekens, ik zit er ook al mee te tobben. Ze zijn natuurlijk nog helemaal kaal, maar zo in het zonnetje en uit de wind was het heerlijk gisteren. Heb ze allebei gewassen (ze hadden nog zoveel schilfers, vooral Storm zat onder!) en daarna zonder dekens de paddock in gemikt. 5 minuten rouzen om droog te worden en daarna stonden ze heerlijk te soezelen in het zonnetje.

HCA sulky ook geen ervaring mee. Ga de eerste de beste bokker die ik met zo'n ding tegenkom toch eens uithoren of het nou echt lekker zit. *dus, welke bokker met HCA sulky is 9 april op de shetlandponyindoor en heeft tijd en zin om mijn vragen te beantwoorden?*
Vind ze voor de wedstrijden niet zo mooi, maar ze lijken me wel heerlijk voor bosritten. Jammer dat met de ritten van mijn menvereniging je verplicht een groom mee moet nemen. En ik heb niet van die sportieve grooms die ernaast willen rennen :+

Gisteren toch nog gefietst! De fiets op stal was nog wel goed, dus ben met mn bijrijdster meegefietst, zij wilde wel een rondje met Sun naar buiten :)
Straks mn leskindje weer helpen, ze gaat vandaag voor het eerst weer op haar eigen pony rijden, kijken hoe dat gaat. :) En dan door naar mn jongens, Sun gaat voor de wagen vanmiddag en maar eens zien of ik dan nog tijd heb om de 2-jarige friesse merrie nog even een lekkere poetsbeurt te geven en misschien nog wat grondwerk mee te doen.

Groetjes, lacuna

EDIT lees het bericht nu pas.
Uhh... en dan wil je mij die hindernissen laten doen? Dat langzaam galopperen en snel stappen, dat zou me wel moeten lukken (dat zijn volgens mij ook maar 2 baantjes) maar die hindernissen daar begin ik niet aan :P
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 09-03-11 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:03

Goedemorgen!

@ Naaltje: ik zie die hindernissen en gehoorzaamheid wel zitten. Als we nu samen doen ...... hihihi.
@ Tallechie: daar je rust pakken waar mogelijk is. Dat is het enige wat ik je kan zeggen. Laatste loodjes enzo he?!
@ VHU: inderdaad maar 200 grams eronder uit en dan snachts op stal als het te koud is. Mocht het toch warmer blijven, dan kunnen ze buiten blijven (als het niet te hard waait)

Ik ga er straks weer eens opzitten. Ze hebben paar dagen vrij gehad, dus zal dressuurmatig niet geweldig gaan. Maar goed, heb ik toch weer eens gereden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:07

flauw lacuna ^)
dat snel galopperen en langzaam stappen lukt mij ook :') oh oliebol dat vroegen ze niet :+

@tine; haha is goed, of je doet gewoon mee? ;) ik doe ook voor spek en bonen hoor, heb dat allemaal nog nooit gedaan dus dat wordt een stress-mislukdag :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:47

Goeie morgen.

Tallechie, heb j eniet ergens een stapel films die je nog moet kijken? Als e niet kan slapen, op je bed beneden gaan liggen en lekker lui een filmpje kijken. Dan ben je meteen met je gedachten ergens anders. Ik val er altijd van in slaap.

Naaltje gaat een team oprichten voor TREC. Arme Diddle

Eefilover: betonplex kan je ook in de doe het zelf zaak kopen en kan je daar ook nog vaak laten verzagen. Dus als je een beetje handig bent, zou dat dus ook zelf kunnen.

Nu weer werken. vanvond hopelijk weer een uurtje aan men mesthoop werken (gaat toch een pak langzamer dan verwacht. na een uurtje, ben ik gewoon stikdood)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:50

wat moet je met je mesthoop doen? de wei op rijden ofzo? :=
kan me voorstellen dat je dan snel gaar bent.

zijn er hier trouwens mensen die hun tuig aan zo'n ding hebben hangen?
Afbeelding
zo ja, welke maat tuig, en hoeveel ruimte kost het je?.. Ik wil m'n vader een kast laten maken waarin ik mijn tuig aan zo'n rek kan hangen, niet zo'n 4 delige daar heb ik geen plaats voor :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:53

eefielover-Er zijn ook betonplaten in andere kleuren,verf houd er haast niet op.

Milanka-Ik zou de haf niet te veel muesli geven als hij al zoveel looplust heeft.
en kuilgras i.p.v. nat hooi i.v.m. het hoesten.

Lacuna-Toch nog gefietst,het was er mooi weer voor. :j

Tallechie-Wat vervelend van die bacterie,en natuurlijk ook de stuitligging.
Slecht geslapen vannacht.
Nog even volhouden,je bent er bijna. :(:)
Hoe is het met de kat?

Dekens vind ik tegen het voorjaar altijd lastig,er af,er op.
Als ze thuis staan gaat dat nog wel,maar dat heb ik helaas niet.
Dus ik ga als het iets warmer wordt over naar een dunnere.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:01

Naaltje-ik heb al mijn tuigen daar aan hangen(2x enkelspan en een tweespan)het bevalt me prima.
Maat Cob en Full.
Het hangt in oude kledingkasten,ik weet niet hoe breed deze zijn,ik denk 60 cm. en 50 diep.

Trec klinkt leuk.

Sulky -Lijkt me helemaal niets,maar ik ben gewend aan een robuuste marathonwagen.
Voor de dressuur vind ik de sulky ook niet mooi,maar ik kan me voorstellen dat het met die kleintjes wel lekker licht is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:03

!! :D dat wilde ik horen, ik heb een cobtuig namelijk.
Mijn kastruimte is ongeveer 80 x 60 achterwand. 60 hoog, 80 breed.
Diep tot een meter, maar dat is niet nodig. Ik kan eventueel het hoofdstel en de leidsels aan de deur hangen, maar de rest moet wel op die achterwand :)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:13

phoe.. heb nog geinformeerd. Betonplex in de saaie bruine kleur kost me al over de 500 euro.. grijs zit ik tegen de 1000 aan. Dat is duur, zeg.. ik ga er nog even hard over nadenken..

lees de rest vanmiddag even bij.. moet nu werken... haast haast haast..:P

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:17

Ik weet niet of je het gaat redden met de hoogte.
Zal ik vandaag even opmeten of dat lukt?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:18

als je dat zou willen doen heel graag :)
of een foto maken met de maten van jouw kast erbij ofzo.. Ik moet pa een ''opzet'' geven voordat hij kan bouwen :D
lieve pa :D

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:22

Ga ik doen.
Ik ga nu naar stal,er komt iemand kijken voor de tweespan wagen,maar weet niet hoe laat,dus dat is echt handig.
Intussen met Dandy rijden.
Casper gaat om half 6 voor het eerst voor de wagen.
Om 8 uur vergadering van regio west en dan aansluitend is er een clinic van Ad Aarts,dat is op stal.
Het wordt dus een lange dag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:22

Hoi hoi,
Nou ik wilde heel graag gaan rijden maar moet vanmiddag werken en mijn kledingkast is zo extreem leeg, ik kan eigenlijk niets fatsoenlijks meer vinden. Nu ik weer meer werk moet ik ook weer meer kleren hebben en ik vind kleren kopen altijd zo'n ellende..... moet ook nieuwe bril. Dus ik heb maar besloten dat ik vanochtend de stad inmoet inkopen doen.
Sleep me zo die kant op -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:26

he bah VHU! :=
ik moet eigenlijk nog ergens lentekleding vandaan halen... maar eerst ergens geld vandaan :')

@schaduw; dankje! en succes met je lange dag :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:04

@ VHU shop ze !!!! (ik ben zo blij met internetshoppen) En we gaan idd meeten dan in april !!
@ naaltje klinkt leuk zo'n trec wedstrijd. Heb geen ervaring met de
tuighangers.
@ SL leuke foto van romeo onder het zadel. tips zijn al gegeven sluit ik me bij aan.
@ shaduw ben benieuwd naar je nieuwe wagen en je nieuwe aanwinst. Vanavond ben ik
er niet heb les.
@ milanka hij heeft wel een leuk kopie hoor je haf !!!
@ tallechie balen van die bacterie zeg !!! Ik zou toch liever in het ziekenhuis
bevallen.

Zo dat was het wel ongeveer jullie gaan zo snel lees dan wel bij maar geen tijd om te reageren.

Vanmiddag krijgen mn pony's nieuwe schoenen. Dan staan ze er weer netjes bij. Zondag wedstrijd ga eens even kijken of ik een startlijst kan vinden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:21

Ik sluit me aan bij de samenvatting van Maisie ;)

@ Maisie: alvast succes voor zondag.
@ VHU: ik heb ook een hekel aan winkelen. Snap je helemaal.
@ Naaltje: trec meedoen gaat nu echt niet. Ik kan voornamelijk stappen op mijn paard, galop wil ook nog wel even, maar in draf kan ik haast niet blijven zitten. Laat staan een rit van meerdere uren.

Heb vanmorgen wel weer even ohz in de bak gereden. Maar dus voornamelijk gestapt. Hij ging gelukkig wel fijn, ondanks dat hij paar dagen vrij had gehad. Pony even gelongeerd. Die staat nu nog even op stal, het was gaan regenen. Als hij zo droog is, krijgt hij net als R alleen regenjas aan. Eens zien of ze het koud hebben. Heb al hele baal hooi in hooinet in de wei gestopt, dus zou goed moeten komen.

Ga zo proberen nog wat sponsoren te tackelen.

Zoontje mocht vanmorgen zijn uitnodigingen voor verjaardag uitdelen. Hij was supertrots <3

Nou, ik ga weer schooien.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:31

Wat betreft mijn ruitertje zou ik eens jullie mening willen. Als ze voortdurend achteraan op het zadeltje zit, haar benen 90° houdt, beetje naar voren hangt, aan de teugels trekt als Romeo versnelt (heb ik opgelost door de teugels los te laten en zich laten vasthouden aan het zadel), zouden jullie haar toch de kans geven? Ze luistert wel naar me als ik iets zeg, maar er is toch enige twijfel...(ik moet de meeste dingen 10 keer zeggen op 5 minuten)
Er is een 5-jarig meisje die dolgraag wil leren rijden en ze is gek van Romeo, maar ik weet niet of het nu al aan te raden is om haar op Romeo te zetten. Wat vinden jullie?

@ Tallechie: ik denk ook dat ik liever in het ziekenhuis zou bevallen. Ik heb trouwens altijd al gezegd dat ik in het ziekenhuis wil bevallen. Moest er iets mislopen, zijn ze er heel snel bij.

@ VHU: ga je niet graag shoppen? Ik doe het wel eens graag, maar het mag allemaal niet te lang duren. Ik krijg heel snel verschrikkelijke rugpijn van dat slenteren door de winkelstraten...

@ b485: dat van die mesthoop, daar heb ik gelukkig geen last van! Ik heb een buurman die komt smeken voor mest, hij kan dat goed gebruiken voor in zijn groentetuintje. De ene dag ligt er een hoop van een 1,5 meter voor me, de volgende dag is er een gat van een halve meter diep :D Wat ga ik die man missen zeg als ik ga samenwonen met mijn vriend! :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:35

euhm SL.. kindjes van 5 hebben korte concentratie.. En volgens mij snappen ze veel dingen ook niet zo simpel als wij denken dat ze zijn..
dan is het aan jou om dingen beter over te brengen, dat kun je niet steken op een meiske van 5 :)

overigens, Diddle is 5 jaar lang door mij ''op z'n jan boerenfluitjes'' gereden, en die is zo geweldig dat hij nu na 5 minuten goede les gewoon volgens het boekje reageert en zijn rug loslaat (op dat moment).
Maar ik weet niet of alle paarden dat zo makkelijk doen :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:42

@ Naaltje: Dus voor jou lijkt het niet aangeraden om het meisje van 5 er nu al op te laten rijden? Ik weet het echt niet... Ik voelde mij er gisteren niet 100% goed bij toen het 16-jarig meisje erop zat. Na een kwartier begon Romeo wat te slaan met zijn achterbeen, alsof er vliegjes onder zijn buik zaten. Maar ik zag niets, misschien deed Romeo dit omdat er te veel druk achter op het zadel was?
Dit heb je niet als een 5-jarig meisje erop zit.. Maar ik heb er dus geen idee van of het slim is om een 5-jarige op Romeo te zetten... Romeo was gisteren wel ontzettend braaf, maar ik weet het niet. :) Ik wil alleen het beste voor Romeo.