[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:52

Ik lees wel mee, maar reageer verder even niet. Er zit een oerknal in mijn hoofd. AUW!
Paarden krijgen vrij.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:36

tine, sterkte met je hoofdpijn.

Een vraagje, wobbe heeft plekjes van de culeron.
Aan beide kanten van de staartwortel, zeg maar tegen zijn billen aan.
Daar waar zijn staart eindigd.
Snappen jullie waar?
Wat moet ik daar nou weer tegen doen?

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:41

heb inmiddels thuis een oud singelbontje gevonden.
wat eigenlijk nooit gebruikt is en al 'smal' gemaakt is.
hoef alleen de lengte nog op maat te knippen.
doe ik die er wel eventjes omheen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:17

@tine; oerknal al uitgeknald? :(:)

@lacuun; medicijnen? := niks.. bedje toe, genoeg water drinken en paar paracetamolletjes :=

vandaag onkruid gewied..
rondjes gereden
en geconstateerd dat de afzuiger die vandaag geplaatst is niet helpt _O-

en nu gauw eten, vanavond voor 't 1st in 1,5 week in vrouwelijke outfit de deur uit :') verjaardag :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:49

@IT, dat zijn inderdaad van die rotplekken. Kreeg toen ik net bij de stalhouderij meehielp direct duidelijk te horen dat ik die plekken van de culeron, bij de staartwortel en net dat V'tje erboven altijd goed moet napoetsen / afsponsen / schoonhouden. Als pony net in tuig staat moet dat gewoon 'afharden', net als plekjes bij singel / schoft / borst. Het kan ook zijn dat je de rugriem net te strak / slap hebt, dat je culeron te groot / klein is.
Bij de stalhouderij doen we ook wel eens mennen zonder culeron, dus wel 'hele' broek aan maar geen culeron eraan mocht er bij een paard een keer een plekje zitten. Maar beslist niet doorrijden met plekjes, want ze gaan heel moeilijk weer dicht, mocht het open gaan.

Tine, sterkte, ben je vandaag nog wel gegaan?
@Naaltje, misschien toch eens langs de HA?
@Tallechie, dapper hoor een van 6, 7 en een van 1 jaar ;)

Nog met mannetjes naar de speeltuin geweest, daarna vriendjes naar huis gebracht en nog hooi gehaald voor poowns. Lekker even bijgekomen bij de pony's. Voor het eerst dat Han weer naar de stal wilde nadat Sim dood is gegaan. Zo ontroerend, we hebben een plekje waar we zeggen dat Sim begraven is, legde hij daar een appeltje, een peertje (van onze fruitbomen dus bij de wei) en wat gras voor hem neer ;( Nou dan heb ik het nog wel te kwaad hoor. Ik probeer er dan heel nuchter op te reageren maar goed ondertussen |(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:51

huisarts zegt dat ik een hoofdpijndagboekje moet bijhouden.. watvoor hoofdpijn, wanneer begonnen, wanneer geeindigd... maar dat schiet niet op..
Hij zegt dat het geen migraine is, want migraine wordt niet beinvloed door licht..
naja..

:(:) wat lief dat je zoontje dat deed :) mooi dat jullie zo'n plekje aangewezen hebben :) :(:)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:59

@ tine sterkte
@ naaltje, lastig verhaal van die hoofdpijn!

@VHU ach ik raak helemaal ontroerd door die actie van je zoontje Y;(

pff volgens mij heb ik ineens superlast van mijn maandelijkse probleem, en dat heb ik dus nooit, maar ik ben opvliegerig, kan niets hebben, en kan met moeite mijn ene been voor het andere zetten, krijg mezelf niet eens op een paard gehesen, nja dat is echt uitzonderlijk in mijn geval -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:01

hmm... een chocomoment op de bank inlassen? :(:)
was vorige week zelf ook meer van ondersteboven, maar had ook 'n maandje overgeslage ivm vakantie..

pff.. wwe moeten naar 'n vrjaardag vanavond maar m'n kerel is nog niet eens thuis..

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:32

Migraine niet beïnvloed door licht?!? :( Voelt die man (of heb je een vrouw?) zich wel helemaal lekker?!!
Hij (zij?) mag verdorie mijn migraine wel een keertje overnemen, zal ik hem (haar?) fijn in een verlichte kamer zetten. Kijken hoe fijn die (ze?) dat vind.
Die is niet wijs hoor! :(

Maar red jij dat ja, met enkel slaapje doen en paracetamolletje? Als ik m goed te pakken heb lig ik gerust 3 dagen in een donkere kamer met mn emmertje naast mn bed :| Als ik aankom met een paracetamolletje lacht mn koppijn me vierkant uit.

Ohhh... vhu... wat ontzettend mooi van je zoontje. Even traantje wegpinken hier...

Sun moest vandaag nog even een rondje dressuren op het veld. Zaterdag had iemand anders met m gemend, en dat voelde ik heel snel in de leidsels. Mocht nergens aankomen, denk dat ze toch een beetje teveel vastgehouden heeft en met wat teveel druk gereden heeft, want elke keer als ik een ophouding gaf dook hij meteen achter het bit. :(:)
Gelukkig ontspande hij wel heel snel, en toen liep hij toch de sterren van de hemel! Heerlijk! Ook een netjes galopje kunnen maken, mooi gesprongen, verzameld en beheerst in plaats van zo hard mogelijk en plat door de bocht. Keurig in middendraf, zonder in galop te vallen, we hebben gewoon heel lekker gereden.
Daarna t arme beest gewassen. Morgen moet ie mee naar een vriendin en daar gaan we ook ff foto's maken, dus dan moest ie er wel een beetje fatsoenlijk uitzien. Flink in de anti-klit gezet, in de hoop dat hij morgen niet al te modderig is. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn ;)
Er kwam nog een jongetje dat vroeger ponyrijlesjes op Sun gereden heeft, die wilde zo graag nog eens knuffelen met hem <3 En toevallig zaterdag was 1 van de meisjes die vroeger ook ponyrijlesjes op Sun reed langsgekomen om Sunny weer eens te zien. Zo schattig!

Nu de twee mannen maar voorzien van drinken. Ze zijn samen de nieuwe achterdeur op maat aan het zagen en doen :)

Groetjes, lacuna

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:13

Migraine is echt rottig. Heb er ook een paar keer last van gehad. Maar nu heb ik het nog heel af en toe. Ik heb dan de hele dag een zonnebril op haha. En licht kan ik dan ook niet hebben nee, maar dat kan ik zonder migraine ook weinig hebben.
Ook deze dagen heb ik veel hoofdpijn, maar dat komt ook door het steeds veranderende weer.
Ik heb een bril voor als ik hoofdpijn heb, of met lezen. Maar heb hem nu al 2 weken de hele dag op. Kan niet meer zonder :P

Ik zou vandaag mennnen, maar zou naar me moeder gaan die is jarig.. maar die werd het weer eens teveel dus belde vanmiddag af. Dus toen kon ik al niet meer mennen. Daar baal ik van :P Hopelijk kan ik morgen wel mennen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:22

marrianne oei dat is poedersuiker zeg :(:)

VHU, ik krijg ook bijna tranen in mn ogen als ik dat lees, wat lief dat Han appeltjes neerlegt..

Oeeeh en ik heb het even helemaal gehad met die Kay :( Het gaat echt alles behalve lekker de laatste tijd. Hij wordt iig geruind aankomende zaterdag maar dat heeft er verder niks mee te maken, in de omgang is hij erg lief maar voordat je dat beest te pakken hebt, grr. Ik ben heel bang dat ik toch niet de klik met hem heb die ik gehoopt had. Kan m echt niet uitstaan beter gezegt....

[edit] we hadden laatst besloten om hem een half jaar te geven, dus tot februari. dit staat nog steeds hoor en tot die tijd doe ik mn uiterste best, want hem hier houden is natuurlijk het fijnst.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 16-08-10 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:44

Jelle @ Zou het even afwachten tot hij helemaal over zijn 'ruining' heen is, het geeft vaak een enorme karakter verandering waardoor de klik misschien wel ontstaat... Hopelijk word het dan wat beter tussen jullie. Soms kunnen ze echt het bloed onder je nagels vandaag fringen.

Jenkins @ Had ze wel wat eerder mogen zeggen, maar dat deed ze niet expres toch? ;) Succes morgen.

Ik lees veel over migraine. Altijd vervelend. Had het laatst met iemand erover die iemand kende die had gezegt dat het soms zo erg is dat het leven het niet waard is (zit nog een heel verhaal omheen maar dat ga ik hier niet open en bloot op internet zetten. Hier kwam het een beetje op neer.)

Zit zelf een beetje te kijken voor volkstuintjes, m'n ma vind het helemaal niks dus begin ik er bij haar niet meer over maar eerlijk gezegt hoop ik dat ik een leuk volkstuintje kan maken met kipjes erop :o Of misschien een geitje of iets dergelijks. Wil ik al jaren maar het kwam er telkens niet van, ook omdat m'n ma er zo tegen is. Maar nu heb ik een vereniging gemaild met wat vragen, en als het is wat ik hoop dan doe ik het, stiekem

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:51

Citaat:
Zit zelf een beetje te kijken voor volkstuintjes, m'n ma vind het helemaal niks dus begin ik er bij haar niet meer over maar eerlijk gezegt hoop ik dat ik een leuk volkstuintje kan maken met kipjes erop Of misschien een geitje of iets dergelijks. Wil ik al jaren maar het kwam er telkens niet van, ook omdat m'n ma er zo tegen is. Maar nu heb ik een vereniging gemaild met wat vragen, en als het is wat ik hoop dan doe ik het, stiekem

Een volkstuintje is zo ontzettend leuk! Wij wonen dus midden in de stad in een bovenwoning en hebben de pony's bij een tuinvereniging en dus ook een stuk tuin. Zal morgen eens foto's maken van hoe het er nu uitziet. Was vorig jaar nog een grote wildernis, wordt nu langzamerhand een fijne plek. Het is wel heul veul werk hoor :Y) :7 Wat sneu trouwens van jouw muisje.

@Jelleee, ik had geen idee hoe een hengst kan veranderen met castreren maar echt als ik naar Freddy kijk, die is onherkenbaar vergeleken met een paar maanden terug. Kijk, hij blijft Freddy, maar hij bijt niet meer, hij steigert niet meer, hij loopt gewoon mee (trekt dus wel de bloemen uit de tuin ;) Hij is niet meer irritant aanwezig en luistert gewoon veel beter. Ik vind hem haast lief. En ik kon hem echt niet meer uitstaan, het is dat hij van mijn zoontje is anders was hij allang verkocht! Maar zoals hij zich nu gedraagt mag hij blijven :o Helemaal met hoe Han omgaat met het verlies van Sim, lief joch.

Tja, migraine. Heb er bij tijden enorm last van. Ben wel eens hyperventilerend van de migraine van de snelweg gehaald door de ambulance :o Licht geen invloed? Die man is niet goed wijs :?
@Jenkins, lastig me je mams.

Ga ff Gijp kijken bij RTL Voetbal :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:52

VHU wat dapper dat Han toch weer heen durfde en wat lief dat hij zulke dingen doet. Ik snap dat jij het dan niet meer hebt, maar een kind verwerkt het verdriet toch op een andere manier.

Ik heb al vaker op kinderen gepast van o tm 9. Ook wel drie tegelijk, dus valt wel mee denk ik. Heb eerder toen ik op school zat altijd opgepast. Ik paste op alle buurkinderen, was soms vechten waar ik heen kon omdat ik op meerdere tegelijk moest passen

Sterkte naaltje

Heb vanavond weer heerlijk gezwommen.
Morgenvroeg met tine op buitenrit, veale gaat dit keer ook mee

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:52

Milanka, geiten zijn wel kuddedieren, dus dan is het best als je er minimaal 2 hebt. ;)
Jelle, inderdaad even het ruinen afwachten. Wellicht gaat het dan wel heel goed. Ik hoop het in ieder geval voor je.

Ik heb gelukkig geen echte migraine, maar gewoon zware hoofdpijn. Is inmiddels al wel weer ver gezakt.
@VHU: ben wel gegaan vanmorgen. Zag het eigenlijk niet zitten, zo moe en duf, maar ja, het is voor het goede doel. En achteraf wel blij dat ik geweest ben. Heb weer het een en ander opgestoken en taken mee gekregen, dus we zijn echt aan het werk nu om beter te worden.

Ik had veel regen verwacht dus Rembrand zonder vliegendeken laten staan gisteren, maar die vanmiddag maar weer snel omgedaan. Hij zat helemaal vol prikvliegen (geen dazen, maar stalvliegen, zoals ze dat noemen) Rotbeesten. Er is hier af en toe wel regen gevallen hoor, maar ook zon gezien. Tja, wonen in Santro Pekela.

Morgen lekker weer een menritje met Tallechie. Nu gaat haar bikkel ook mee.

Nou, ik kruip onder mijn dekbed. Trusten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:57

Je kunt wel zien dat we er zin in hebben, we zeggen hetzelfde :-)

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:57

VHU: inderdaad heel mooi hoe je zoontje ermee omgaat. Tuurlijk trekt dat bij jou de tranen weer, maar dat geeft toch niets. Zou vreemder zijn als dat niet zo was. Je mag gewoon verdriet hebben om het verlies van je maatje.

Rembrand is pas gecastreerd toen hij 9 was. Geen gedragsveranderingen, maar daar ben ik alleen maar heel erg blij om, want hij was en is goed zoals hij is. <3 <3 <3 Als hengst kon ik gewoon met hengstige merries op buitenrit of in de les, eigenlijk merkte ik nauwelijks dat hij hengst was. Alleen als ik langs een wei kwam op buitenrit (als ik alleen op pad ging), dan ging hij showen en brommen, maar als ik zei dat hij door moest lopen (ohz was dat hoor) liep hij keurig door.

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:57

tallechie schreef:
Je kunt wel zien dat we er zin in hebben, we zeggen hetzelfde :-)

haha tegelijk gepost

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:30

VHU, wel fijn dat freddy liever is geworden. Kay is trouwens absoluut niet gemeen ofzo, hij bijt, trapt, steigert enz niet, het is een lief dier hoor. Maar ik 'voel' niks bij hem snap je. Maar ik hoop gewoon echt voor 100 % dat het allemaal goed komt en dat hij lekker kan blijven! Hij verdient gewoon een fijn plekje hier , als het goed is ben ik al zijn 5de eigenaar.

Dus we houden hoop! En nu ga ik lekker mn bedje opzoeken :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:39

Ik heb half bij gelezen, maar ik ben zo op. Reageer morgen even :o

Pony's hielden nu hun spelletje in de wei.. rivaldo doet mee voor de fun en tum die is een gemene puber en stookt de boel op.
Kreeg hem dus niet te pakken.. uiteindelijk ging ik door mijn hurken (wat ik altijd doe in de bak dan mogen ze naar me toe komen) en jawel hoor komen die 2 zo naar me toe.. grrrr kom ik na een kwatier pas achter :P

Ook is de band lek van de trailer (juist nu mijn pa weg is) en is de kans dat mijn menendurance debuut in Laren niet doorgaat -O-

Tum voor het eerst met pessoa gelongeert daarna lekker wezen grazen en wandelen op de dijk.
Rivaldo uurtje voor de sulky gehad, Super braaf

Zaterdag ga ik iemand helpen met een B welsh pony voor mijn sulky inspannen

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:41

Het voornamelijkste probleem met die tuintjes is, dat er giga wachtlijsten zijn. En ik ben een ongelooflijk ongeduldig persoon. Als ik iets wil, dan wil ik het nu, en niet pas over een jaar. Heel frustrerend, want ik wil ook dat het dichtbij is zodat ik wel elke dag ernaar toe kan gaan. Hooguit 20 minuten fietafstand. Maar alles zit vol hier, blijkbaar.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:11

Citaat:
als het goed is ben ik al zijn 5de eigenaar.
Ga er dan ook maar van uit dat het 5 x zoveel tijd kost om hem voor je te winnen dan een pony die zo van de fokker komt en nooit wat heeft meegemaakt... Hij weet wel beter, waarom zou hij zich voor jou inspannen als hij steeds heeft meegemaakt dat het na een paar maandjes weer afgelopen is... Lastig Jelleee... want laten we wel zijn als je totaal geen klik hebt is het lastig geduld hebben...

Citaat:
uiteindelijk ging ik door mijn hurken
ik ga bijna altijd door mijn hurken :+ :D
Trailerband... ff ANWB bellen?

Citaat:
een kind verwerkt het verdriet toch op een andere manier.
Klopt, hij heeft het er niet veel over. Maar hij is wel erg bang dat Freddy nu ook wat overkomt. Ik vind dat wel sneu voor hem.

Wat gaaf dat jullie met Veale en Rembrandt gaan mennen!

Bij ons op de tuin zijn ook wachtlijsten MAAR het is wel zo dat die wachtlijsten ook vol staan met mensen die nooit meer wat van zich laten horen. Bij ons is het zo als iemand een aantal keer langskomt en hij/zij belangstelling toont voor de gang van zaken er ook wel een tuintje beschikbaar is. Vaak zijn er ook tuinen die slecht(er) worden onderhouden en de vereniging is dan blij als er een nieuweling komt. Dan krijg je soms eerst een wat kleiner perceeltje en langzaam breidt zich dat wat uit. Mijn advies: gewoon langsgaan paar keer, praatje maken, belangstelling tonen, wat rondvragen en wie weet dat je aan het eind van het jaar toch een tuintje hebt. Bij ons worden in november altijd de nieuwe tuintjes verdeeld / contracten gemaakt (in oktober hebben ze dan een soort schouw, als je tuin er niet goed uitziet wordt je gewaarschuwd, als het in november nog niet goed is word je geschortst als lid ~~}>

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:18

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:36

@ jellee, stel dat je em zat word( wat ik niet denk) mag je hem wel naar mij brengen haha :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:40

Soort stoelendans met pony's: Snuit mag eventueel naar Jelleee, Kay naar Marianne... wie nog meer ;) (PS voordat iedereen denkt wat gebeurt er met Snuit, die staat gewoon bij ons hoor en als het goed is gaat hij nooit meer weg :D ).

Laura/Rivaldo: heb even in je topic gereageerd. Denk echt dat mijn tweewieler ook super voor jou zou zijn. Is nog heel anders in te stellen dan dat ik nu bij Alwyn en Snuit heb (zijn dus 117/115). Ben er echt heel blij mee, ding is heel goed in balans te brengen en goed stevig. Heb er een veilig gevoel mee. Kost iets van 700 Euro (695??). Doordat hij gegalvaniseerd is kun je hem ook gewoon buiten laten staan (bij mij staat hij onder een zeiltje).