[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 14:13

Nee het is hier helemaal waardeloos en onbetaalbaar. Vind de meeste paarden ook gewoon zielig... op zo'n postzegelweilandje staan je hele leven... -O- en dan in de winter in de drek, ook op een postzegelpaddock.
Vind eigenlijk dat de renpaarden en dravers het hier soort van 'het beste' hebben, die trainen vaak langs het strand en worden gewoon lekker no-nonsense goed verzorgd, lopen vaak in flinkere goed afgezette fijne stukken weiland en hebben gerichte aandacht.
Er is hier erg veel manege en 'mensen met paarden'- leed -O-

Ben vorig jaar nog wel echt op zoek geweest naar fijne stalling inclusief weidegang maar kan het hier gewoon niet vinden...

Ohhhh Belker wat zalig, geniet ervan!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 18:29

Gem schreef:
Als je een beetje de berm in kan met twee wielen en er genoeg plaats overblijft voor een fietser met caravanspiegels, zou ik het fietspad pakken

VanHuisUit schreef:
@greendragon hier in de Randstad had ik vaak van dat soort situaties, nam dan gewoon het fietspad (uiteraard goed opletten op de fietsers }:0 ) en stukje berm. Wel eens politie tegengekomen. Die ook wel eens gevraagd of dit kon. Zei zeiden dat ze me liever op het fietspad zagen dan op de weg omdat je gewoon minder tempo hebt en dat erg gevaarlijke situaties kan opleveren.

Ah, nu voelt het al wat minder illegaal. :-) Het is echt een stuk veiliger om via het fietspad te gaan, en fietsers kunnen er nog wel langs. Ik vind het langs de weg rijden echt nog wel heel spannend, merk ik. Het is echt een kwestie van kilometers maken en vertrouwen krijgen, maar daarvoor moet je wel in het diepe springen en dat voelt een beetje dubbel...

Heerlijk Belker! Lijkt me een topvakantie!

@vhu. Je hebt nu geen eigen paard begrijp ik? Ben je helemaal paardloos?

@Jorex, Ze zien er weer knap uit! Je bent er wel vroeg bij, maar met dit weer snap ik het wel. Het is gewoon veel te warm voor die beginnende wintervacht. Mijn shetje heeft ook al een stevig laagje laten groeien, maar ze staat nu niet in het werk vanwege een blessure, dus die kan het wel hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:57

Yep helemaal paardloos. Wat best bijzonder blijft want vanaf mijn 8e of 9e pony's, later paarden (en af en toe nog pony's :+ ) tot nu een jaar of twee geleden niets meer ...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:17

Dat is wel een ultieme vakantie Belker, geniet ervan!

VanHuisUit dat lijkt me heel moeilijk als je ze altijd hebt gehad. Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe het zou zijn zonder paarden. Wat zou ik een geld en tijd overhouden, maar ik moet er toch niet aan denken. Wie weet wat er ooit nog weer op je pad komt.

Wij zijn vanavond even weer aan het oefenen geweest aan de longe. Van mijn instructrice moest ik de riempjes van de broek bij de lichtogen vastmaken zodat ze wat druk van de broek leert voelen. Dit gaat zo goed, dat we de volgende keer met lange lijnen bezig gaan zodat we er naartoe kunnen om erachter te lopen. Ik heb de staartriem (dat deel dat onder de staart langs loopt) nu iets losser gezet trouwens. Nog bedankt voor die tip.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:40

Ziet er lekker ontspannen uit :j fijn hoor.

Ja had het ook nooit gedacht maar moet eerlijk zeggen dat ik het me simpelweg niet meer kan veroorloven, tenminste niet zoals ik wil dat een paard / pony gehouden wordt. Woon hartje Randstad en het is hier niet te doen. Steeds die afweging: als je meer werkt kun je het betalen, maar hou je nauwelijks tijd over voor je paard etc... -O- maar dan nog hoor, ik vond het niet meer in verhouding.
Daarbij hield ik erg van buiten rijden (buiten de bak) cq mennen en dat werd ook steeds lastiger. Of dan moet je weer met auto en trailer op pad. Kost je dus weer een bak van een auto. Zo ging het maar door.
En dan ben ik ook nog zo'n type die het gewoon echt goed wil doen anders vind ik het niets. Dus zit ook wel in de persoon, maar ja, zo ben ik nu eenmaal :o :)

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:58

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 10:52

Zo gaaf Belker,... en weet je wat grappig is... de ouders van Hjerke, ken ik.....zij zijn écht heel belangrijk geweest voor de siberische husky's in NL... een van de eerste husky's werden door hen geïmporteerd, ze hadden geweldig mooie teams, kleine wereld zo..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:00

VanHuisUit ik snap je wel hoor..halfgebakken is ook niet fijn.

Belker wat heerlijk, genieten!!

Ik heb mn wagentje opgehaald vandaag. Meteen ook even lekker gepoetst. Ik heb er niet veel verstand van maar ik vind hem mooi! Fijne is ook dat je de bokstoel naar het midden kunt schuiven. Het zijbankje is omhoog te klappen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Veronia heeft inmiddels ook tussen de lange lijnen gelopen en loopt er zo mee weg. Heel netjes. Nog 3 weekjes tot Xander komt voor het beleren. Ik denk dat we netjes op schema liggen zo.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:38

Biancacoo schreef:
Zo gaaf Belker,... en weet je wat grappig is... de ouders van Hjerke, ken ik.....zij zijn écht heel belangrijk geweest voor de siberische husky's in NL... een van de eerste husky's werden door hen geïmporteerd, ze hadden geweldig mooie teams, kleine wereld zo..

Wat leuk Bianca. Ik vond het echt zo een fijne plek met fijne mensen.

Gefeliciteerd met je wagen. Veel veilige km’s toegewenst.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:38

Met Xander heb je een goede beleerder te pakken ! Succes samen *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:47

Mooie wagen muronia!

Even een verslagje van gisteren:
Hier was gisteren de mendurance vervroegd naar de ochtend dus lekker meegedaan met Jorie. Alleen had ik even de pijl gemist wat de korte impuls en klasse 1 van elkaar scheidde. Oftewel Jorie heeft vrolijk klasse 1 uit gelopen. Ik denk dat ik maar een startkaart moet gaan aanvragen. Hij kwam prima binnen met een hartslag van 56. Alleen mijn tijd was dus veel langer dan had moeten zijn. Ik heb 28 km binnen 3 uren gereden, oftewel gemiddeld 10+ km/h. Jorie blijkt veel geschikter te zijn hiervoor dan ik dacht. Alleen jammer dat die 28 niet telde, maar ik dus 7km/h op papier heb gereden. Maar Jorie heeft het super gedaan.

Hij heeft ook voor het eerst een trein gezien, want natuurlijk moest er net een trein over het spoor rijden toen wij bij de overgang waren. Hij vond alleen de toeters en bellen erg gek, de trein zelf was niet eng. Het engste wat we tegen kwamen was een kleine tak over het pad met dooie blaadjes. Dus Jorie kijkt ernaar en sprong er daarna met gek hupsje over heen om vervolgens rustig verder te draven. Echt ik lach me slap met dit beest soms. Ik kan zo relaxt mennen met hem en dan doet hij ineens weer zo idioot over een miezerig takje. Maar verder is het echt een topper.

Meneer had ook weer een schoen uit geslingerd in volle galop, die is vervolgens opgepakt door de laatste deelnemer. Dus ik daarop wachten voordat ik weg kon. En toen was de prijsuitreiking ook al bijna. Dus ach dat extra halfuur maakte nu ook al niet meer uit. Pony stond mooi met wat een windje in de schaduw van de trailer te slapen. Ik verwachtte niet veel qua winnen, maar tot mijn grote verrassing mocht ik de eerste prijs beker van impuls shet mee naar huis nemen.

Heide onderweg:
Afbeelding

Lekkere slobber na de prestatie:
Afbeelding

De beker en ook mijn eerste ooit.
Afbeelding

En de vetkaart.
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:49

Jorex wat super leuk, van harte gefeliciteerd!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:34

Gefeliciteerd Jorex, knap gedaan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:41

Jorie had vandaag een slechte dag want zijn leren bitje was er. :')
Afbeelding

Alex vond zijn bit prima. Dus ik ga morgen enkelspan rijden met hem en pak Jorie aan de hand langs de sulky mee met bit in en een halster eronder.
Afbeelding

Nu nog even soortgelijke ringen als er aan Alex zijn bit hangt kopen en dan kan het leren bitje naar mijn tuigmaker om de ringen te fixen. Het is gewoon zo stom, maken ze een bitje op maat 9,5 maar niet even die ringen in verhouding kleiner maken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:21

Knap gedaan met yorie
Mooie wagen,heelveel menplezier er straks van.

Afbeelding
Jodocus heeft vandaag zijn chip gekregen,grote jongen,bleef netjes staan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 21:54

Nah wat raar, een klein bitje met van die grote ringen. Dat hadden ze toch wel kunnen bedenken dat dit niet bij elkaar past.

Happytime wat netjes! Mijn veulen bleef niet zo braaf staan bij het chippen hoor :+ . Afgelopen weekend is hij naar zijn nieuwe baasje vertrokken. Weer even rust in de tent hier tot het volgende veulen komt. Vanavond Veroon even weer tussen de lange lijnen gehad en een stapje verder. Nu de borst erbij om en daar ook best wat druk op kunnen zetten. Ze stapte er braaf om verder. :j
Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 23:15

Wat gaaf muronia!

En wat een goede jongen, braaf stilstaan voor de chip.

Hier ligt Jorie zijn bit inmiddels bij de tuigmaker om er kleinere ringen in te zetten. En we zijn gisteren zeer uniek op pad geweest. Wel met mijn moeder erbij op de fiets. Maar Jorie liep keurig braaf achter de sulky aan nadat hij zich zo'n 5 keer aan mijn tenen had gestoten terwijl hij naast Alex liep in de berm. Dus die wist zich heel goed te redden, maar moest eerst even leren dat hij uit de ruimte van de sulky moest blijven. :D
Foto na de rit:
Afbeelding

En voor wie nog even wil lachen. Mijn nieuwe ringen zijn ongeveer gelijk aan wat Alex heeft _O-
Afbeelding

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:18

@ Jorex, leuke foto's en wat knap die mendurance! Ik heb zo'n zelfde soort sulky gekocht voor mijn mini zie ik, ben jij er tevreden van?
@ Muronia, leuk dat ze het zo goed oppakt! Mooi wagentje, ik heb ongeveer zo'n zelfde iets en rijdt prima, enige waar ik spijt van heb is dat mijn bokstoel dus niet naar het midden kan :+
@ Happytime, wat een dottig hoofdje heeft die zeg <3

Wij hebben ons dus voor komende zaterdag toch opgegeven voor de oefen marathon. Ik vind het zo spannend! Mn pa gaat groomen voor me en die heeft dat ook nog nooit gedaan, dus een heel groen team samen. We gaan gewoon voor rust en heel het parcours door komen (en hopelijk de weg niet kwijt raken :+ )
Mochten de ervaren mensen nog tips hebben, dan hoor ik ze graag
Het is overigens op landgoed Twistvliet, zijn er meer mensen die meedoen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:13

Fangio leuk je eerste marathon.relaxt,kijk altijd waar je heen wil gaan(midden vd hindernis,pionnen)samen goed parcourslopen.veel plezier en....van fouten leer je het meeste,klinkt raar maar is echt

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:15

Het is helaas afgelast door de vele regen van de afgelopen dag |(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 13:22

Y)(^) *\o/* :)F VanHuisUit, Gefeliciteerd !!!
Fijne dag vandaag.

Fangio,jammer maar begrijpelijk als er zoveel regen was gevallen.
Misschien word het een andere keer ingehaald.

Muronia druk bezig zo.
Jorex leuke foto's. Mini's zijn zo leuk ! Hoe gaat het met het leren bitje ?
Ht..hij is zooooo schattig, maar volgens mij een enorm ondeugend..
Vanmorgen de 2e motorrijles na te zij gezakt.... het gaat wel steeds beter...nog 2 lessen, en dan binnenkort opnieuw examen doen..fingers crossed dus....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 15:43

Oeps vhu je verjaardag gemist? Alsnog van harte *\o/*
Biancacoo nu gaat het zeker lukken,duim voor je.
Jodocus is zeker een donderstraal,springt steeds bovenop witte sandra met zijn moddervoeten.ff tijdens rondje hollen tegen oma jane opbotsen enz

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:33

Wat jammer Fangio, hebben ze wel een nieuwe datum gepland?

Biancacoo ik vind het heel stoer hoor, motorrijden. Doe ik je niet na. Vol goede moed door, komt vast goed!

Hier komt als het goed is Xander morgen voor het beleren. Ik heb geen idee hoe hij wil beginnen en wat hij van plan is, of ze daadwerkelijk al voor de wagen wordt gezet dus ik ben heel benieuwd.

Gisteren heb ik mijn eenspan teruggekregen, die is 40 cm verbreedt zodat ze er fatsoenlijk ruimte tussen heeft straks. Er zit nogal wat roest aan dus ik heb hem net even lekker ingepakt in keukenrol met azijn, dan kan ik straks met de roestborstel aan de slag. Na morgen hem even weer netjes zwart verven dan is die weer mooi.
Afbeelding

Vorig weekend een overkappinkje gemaakt waar de wagen onder past, kan hij mooi droog staan. Past ook echt precies! :D . De muren moeten nog wel even netjes aangesmeerd worden.
Afbeelding

Verder was het allemaal nogal stressen en zorgen maken deze week. Veronia is een paar dagen behoorlijk ziek geweest. De DA constateerde gaskoliek, waarschijnlijk ook wat maagklachten en een heftige allergische reactie ergens tegen. Gelukkig knapte ze woensdag weer op en is ze nu weer de oude maar wat kun je je ongerust maken!
Zo stond ze erbij |(
Afbeelding
Afbeelding

Nu gelukkig weer zo
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 14:00

Wauw jij bent bijna klaar voor je mennen,leuk zo bezig,nu nog kwast erover en klaar.paard ook weer opgeknapt.
Vd week dierenarts een osteobehandeling aan sandra laten geven,geen oorzaak kunnen vinden waarom ze rechts vasthoud,dus na een heerlijke behandeling is ze wel losser in haar lijf(kon ik na mijn osteobehandeling niet zeggen...meteen een opvlamming ziekte v crohn pffff)
Jane en julia latentesten op ppid omdat ze snel te vet zijn en daardoor bevangengevoelig...uitslag was om blij van te worden....super laag,dus deze zomer beter onder controle en de mazzel dat juul leeggezopen word door jodocus.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 20:50

Muronia, wat goed bezig zo met de wagen,
Hopelijk knapt ze snel weer op..gaskoliek is echt naar....
Ht,,...sterkte...niks aan als je je niet goed voelt, weg fijn dat de ppid uitslagen in orde zijn !!
Fijn weekend allen