[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:37

@Avaluna, zeker verdien jij en je gezin het :j . Super dat je nu in de gaten gehouden wordt door profs die een beetje doorhebben hoe jij in elkaar zit +:)+ . Pfffff jij bent volgens mij zo ontzettend streng voor jezelf!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 06:17

*\o/* Ava *\o/* Whoehoeee klinkt goed
:wow: Ollie wat knap van Hero _/-\o_
Tine lekker vanmorgen al om 8.00 naar de les, lekker dat het zo vroeg mogelijk is :)
Keet lekker gerelaxt in de schaduw en dat is echt genieten :j
VHU ehm.....sorry maar hou hem toch even lekker voor mezelf := al wens ik iedereen zo'n paardje toe. Er zal heus nog wel eens situaties zijn dat hij misschien niet zo makkelijk is, maar geniet er nu wel van dat het zo fijn is :+
Biancacoo *-:) ben ook benieuwd naar je kunstwerk :j en zal zo even mijn bericht editten en foto's plaatsen van Milla <3

In zijn weitje

Afbeelding

Dekentjestraining

Afbeelding

In zijn stalletje

Afbeelding

Lekker douchen

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:36

Goedemorgen.
Vanmorgen had zoonlief om 8 uur les, maar was toen al best warm. Nu is het hier al 27 graden, wel wat wind gelukkig.
Ik doe vandaag een testje. Temperatuur meten: in de schaduw, in de zon, in de dichte auto en in de trailer. Ik heb altijd het idee dat het bij heel warm weer beter is in de trailer dan in de zon. Maar andere mensen zijn het daar erg mee oneens. Meten is weten, dus maar ieder uur even alles noteren. Ach, ben ik toch lekker bezig ;-)

Dingetje: wat een heerlijk paard <3 <3 <3
Bianca heeft nog geen foto geplaatst helaas ;-)
Ollie lekker op pad met knappe Hero. Hoe gaat het nu met zijn lichaam? Ik weet niet meer precies, maar er was iets mee, te los ofzo.
Ava: super dat je nu in de gaten gehouden wordt. Ik denk ook dat je veel te streng voor jezelf bent. Gewoon alle middelen die jouw leven aangenamer kunnen maken gebruiken, daar zijn ze voor. Het is allemaal al ellendig genoeg, dus ontneem jezelf die dingen niet. Je hebt het nodig en nog veel meer: je verdient het!

Nou, dan moet ik toch echt maar aan de slag met mijn favoriete bezigheid: huishouden.
Paarden krijgen verder maar vrij. Wilde met Rembrand de bak gaan slepen, maar lijkt me nu niet zo verstandig, dus maar met de tractor gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:55

<3 zooooo wat een knapperd <3 geweldig Dingetje +:)+

Ik zette die van mij (vrijwel, soms kun je niet anders) nooit op de trailer met wedstrijd altijd vast aan de trailer en als het zo warm is zo dat ze in de schaduw van de trailer staan (en als je geluk hebt schaduwplek op het terrein). Heb je dat alles niet kun je partytent overwegen (maar kan me voorstellen dat je dat niet aanschaft voor die ene keer).
Het is toch Ermelo? Beetje pech sta je gewoon op het parkeerterrein is het verziekend heet. Kijk of je aan de kant kunt staan... Als je ze op trailer laat staan voorste deurtje open, klep los en dan waait het best lekker door, zal je dan alles meevallen hoe warm het wordt. Zorg vooral ook voor goede vliegendekens en geef ze heel vaak water, dat is erg belangrijk. Zou ook electrolyt doen (vandaag al mee beginnen). Jullie moeten ook eind met trailer naar terrein, dat telt ook mee in zout/waterverlies.
Tot zover mijn tips :list: :o

En let uiteraard ook op Patrick en jullie zelf vwb de warmte maar dat zul je wel doen (vergat het zelf wel eens als ik wedstrijd had, paard topfit en 100% ik uitgewoond hahaha).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:59

Avaluna, wat heerlijk !! En echt fijn.
Ollie1, wat goed dat Hero het zo goed oppakt voor de wagen, ik hoop dat jullie veel veilige en mooie kilometers kunnen gaan maken.
Dingetje, <3 wauw, wat een schitterend paard zeg !! En schitterende paddocks en weide zo _/-\o_
Tine, stoer inderdaad zoon naar nk !!

Moet kwasten halen...en acryl verf....dan weer verder aan de muur ...
Eerst schuur geprobeerd op te ruimen. ...haaks. .wat een zooooi !!

Fijne dag allemaal..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:03

Wat ben jij ijverig ondanks de warmte Biancacoo _/-\o_

Zo naar stal, ga vandaag 2x, 2x slobber voor Ber. Piet heeft het prima voor elkaar staat in weiland met flinke bomen/beschutting dus die kan lekker in de schaduw. Ber staat op zo'n groot weiland waar gelukkig wel een lekker windje waait altijd maar geen schaduw... kon ze op stal zou ik haar een paar uur op stal zetten maar ja, dat is helemaal geen optie. Dan maar ff wat extra vocht erin.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:51

Domme paarden staan hier ook vol in de zon, terwijl ze ook lekker in de schaduw van boom en struiken kunnen staan. Er staat gelukkig wel een lekker windje. Maar met vliegendekens op zullen ze daar dan weer weinig van voelen. Maar er zitten helaas nog te veel dazen om zonder deken te doen.

In Ermelo sta je allemaal dicht tegen elkaar dus ook geen ruimte om tent ofzo op te zetten. Tenminste voorgaande jaren niet. En parkeerplaats mag je niet uitkiezen, je moet aanwijzingen van parkeerhulp opvolgen.

Maar ik had zelf het idee dat het in de brandende zon warmer was, dan in de trailer. Maar goed, we blijven meten ;-). In de bus is het inmiddels kokend heet, meter kan het niet aan. In de trailer is het tot nu toe iets koeler of even warm als in de zon (30 graden). Maar ik heb deurtje niet open omdat dan de zon erin komt en het dan warmer wordt. Maar betekent ook dat het niet kan doorwaaien. Daar heeft thermometer niets aan, maar scheelt wel voor de gevoelswaarde.

Electrolyten geef ik altijd boven de ca 23 graden bij, dus dat komt wel goed ;-). Neem een tarpan mee, zo'n driehoek met tentstokken, die we dan ergens of boven trailer deur of boven de klep kunnen spannen, zodat het door kan tochten maar schaduw er ook is. Verder heel veel water, (gelukkig drinkt ze altijd heel goed) inderdaad vliegendeken, koelbox met koud drinken, watermeloen (gaat bij ons standaard mee op wedstrijd).

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:48

Woe, Dingetje; wat een knap ding <3 ; geniet er maar lekker van! Vertrouwd gevoel bij paard is er of is er niet; zeker kun je veel opbouwen, maar blijft eenvoudiger bij eentje waarbij je "het al hebt".

Idd deurtjes open en door laten luchten. Organisatie neemt extra maatregelen en verder gezond verstand en dier en mens goed in de gaten blijven houden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:52

Hoop dat het lekker doorwaaid voor de hitte dit weekeind tine. ..te warm is niks waard. ..
Schuur is eigen te klein :+ hondentrailer past er in
..maar dan is hij eigenlijk vol...we hebben ook fiets hobby.....past dus nooit. ...ik moet dat dringend iets op vinden....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:47

Ik vind het wel interessant wat je doet Tine. Ik heb Det eigenlijk nooit lang op de trailer staan. Gaat goed als ik niet in de buurt ben, maar als ik wel in de buurt ben sloopt ze de trailer, komediant.
Biancacoo is druk bezig zeg!
Ava, ik ga met de rest mee. Je lijf heeft nu wel aangegeven dat het t niet kan, dus laat je leven zo makkelijk mogelijk maken (de rest kun je evt. trainen tijdens de fysio etc :P )
VHU, rot is dat dat ze niet kunnen schuilen. Maar bij mij net als bij Tine, ze kunnen gewoon in stal staan waar het redelijk fijn is, maar ze blijven in de volle zon die mafkezen.
Dingetje heeft een knappe vent :D

Ik ben nu aan het werk. Beetje rare week weer, vandaar ook niet veel in het topic. Manlief ging vorige week weer niet goed met zijn rug, maar het is doorgegaan naar zijn been (heel vaag ik weet t) dus hij kan bijna niet lopen. Enne ik ga morgen naar Noordwolde dit weekend SMW rijden (alle goede zijn in Maasdijk hahaha).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:22

:oo ips, past je man op...wat zegt de arts....toch geen hernia o.i.d. .... dat kan ook uitval naar je benen geven...
Hoop dat hij snel weer helemaal van de rugpijn af is. ...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:39

Nee, geen hernia. Volgens de dokter heeft ie even een kraakje nodig omdat hij scheef staat. (en ja dat zijn echt de woorden van de dokter...) En hij past wel op, vorige week was ik al alleen naar de Hippiade en nu zonder hem naar Friesland :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:16

Snel die beknelling weg laten halen, Ips.

Ben vanmiddag even in een soort van ring in de zwemvijver geweest; hele happening vanuit rolstoel, maar ging best goed en vaker doen maakt handiger :+ . Manlief werd ook meteen te hulp geschoten toen ik er weer in moest en weer van het strandje af. Ben wel blij als straks electrisch en terreinproof :') ;leer mijn hulpmiddelen nog waarderen; verder kussens en matras van Vicair op proef; zijn gevuld met allemaal driehoekig gevormde zakjes, gevuld met lucht die in elkaar passen. Na de probeerfase worden ze dan eventueel op maat gemaakt.
Ben er nu al blij mee; kan dus slecht liggen en nauwelijks zitten, maar echt al een verbetering!

Ben dan ook waanzinnig benieuwd naar volgende week; eerste afspraak m.b.t. rolstoel.
Gaat wel snel van hand naar zo speciaal electrisch, maar hoop zo veel meer te kunnen.

Helaas, volgende week, ook niet zo leuke dingen, maar vind het nog moeilijk om daarover te schrijven, maar kijk eens hoe ver ik al gevorderd/gegroeid ben,

Jullie oprechte interesse en steun doen me echt goed; bedankt daarvoor :* :*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:18

Je bent zo'n sterke vrouw Ava!
Wat fijn dat je gezwommen hebt :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:23

Zijn geen grappen Ips .... jammer dat hij niet meekan van 't weekend... maar hoe dan ook veel plezier!

Tine, geluk is wel dat die (kruising) Arabiertjes heel goed tegen de hitte kunnen. Scheelt echt een stuk met veel andere paarden. Ze worden er vaak beter van (relaxter & geconcentreerder) :) Gaat zo te horen vast wel goedkomen. Als ze maar blijven eten en drinken :j
Zo ook Ber vandaag, zou willen dat ze altijd zo was <3 haar slobbertje gevoerd en daarna wat gewandeld onder de bomenrij van de boerderij was heerlijk. Toen ik mijn weiland had met container erop stonden ze altijd precies op de wind en in de schaduw. Piet staat ook lekker in de schaduw. Voel ik met toch beter bij hoor als ze de keus hebben in ieder geval. Scheelt ook in de verbrande neus. Ber nu maar met zonneklep zeg maar op de wei gezet en vanavond haal ik die er dan weer af anders krijgt ze daar weer schuurplekken van.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:33

Bianca heeft een te kleine schuur. Lastig.
Ips, dat klinkt niet goed bij je man. Hopelijk kan hij snel door iemand behandeld worden, want als het nu steeds verder uitstraalt gaat het niet goed zeg maar.
Ava, wat heerlijk dat je even in een zwemvijver hebt kunnen dobberen!! Heb even zo'n matras gegoogled. Ziet er bijzonder uit, maar kan me voorstellen dat het lekker ligt.
VHU: Sam heeft inderdaad helemaal geen problemen met de temperatuur. Ze liep vanmorgen ook weer flink te sjouwen. Lang leve de Arabiertjes <3 En op wedstrijd drinkt ze altijd goed. We zullen wel in de zon moeten parkeren, maar gaan anders aan de hand wel plekje in de schaduw zoeken. Als het goed is wordt het zaterdag wat minder warm. Zoonlief heeft in ieder geval meer last van dit weer dan de pony, dus daar moeten we meer op letten denk ik ;-) Paarden staan hier nog steeds allemaal vol in de zon ipv heerlijk in de schaduw van de bomen en struiken. Domme beesten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:30

Dat in je zwemvijver dobberen klinkt goed. Wat fijn.
Super ook dat je nu een goed matras kunt testen.

Spannend Tine, hopelijk valt het weer mee.

Ik vind jullie nog heel fanatiek met dit weer.
Mijn knopje staat in standby stand.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:19

Ips, dan hoop ik dat het snel recht gezet kan worden...en snel over is !! sterkte voor je man, en jij veel plezier in Noordwolde, zet hem op !! *\o/* *\o/*

Nog wat opgeruimd in de schuur en rondje gefietst..
Verder sloophout gesorteerd van nog te hergebruiken hout...

Ava..ik hoop dat het matras je bevalt, lijkt me heel moeilijk..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:05

@Avaluna, fijn die hulpmiddelen die je het allemaal iets gemakkelijker/prettiger voor je maken :j
@Biancacoo, ik ben benieuwd naar je muurschildering :o
@Tine, heel veel succes voor Patrick komend weekend! Mij zul je niet zien...Siebe en Sim hebben zich helaas niet geplaatst alleen rijdt Siebe de verenigingscompetitie.
@Ips, waardeloos dat het nog steeds niet goed gaat met de rug van manlief -O- en jij die alleen op pad moet...niet gezellig! Maar toch heel veel succes toegewenst!
@Belker staat in de stand-by stand :D
@VHU, heeft lekker gewandeld en getut met de pony's 8-)

Wij vonden het vanavond te warm om te rijden met de pony's dus hop, hop aan de wandel naar het strand. Daar heerlijk met beide pony's gezwommen en de hond Belle mocht ook mee. Helaas geen foto's want we waren echt te diep en vooral aan Brutus hadden wij onze handen vol ...die heeft volgens mij voor de Hippiade speed gegeten...en dat is nog niet uitgewerkt...Pfff dribbelen, sterk zijn het lijkt wel een hengst. Hero vertrouwde vooral op mij als we dieper gingen ...hij ging zo achter me aan...een grote snorkel en zwemmen maar....zo gaaf <3

Wat ik zo lastig vind is dat ik voor mijn gevoel dubbel post zowel op FB als hier.....dus heb ik er een beetje moeite mee :j
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 25-08-16 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:16

Ik heb niet iedereen van hier op fb, ik weet niet hoe dat bij jou is Ollie?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:25

Nou volgens mij heb ik een groot aantal mensen op FB.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:28

Had je post gemist Ava wat goed van je dat je probeert met hulpmiddelen het geheel vorm te geven. Dat is heel heel moeilijk _/-\o_

Wat gaaf Ollie met Hero zwemmen. Het leuke van dit forum vind ik dat je gewoon lekker 'los' kunt gaan over de paarden, ik doe dat hier echt meer dan op Facebook, heb ook vrienden die geen paardenliefhebber zijn :)

Vanavond leuk avondje op stal gehad, met een mevrouw die allerlei Aloe Vera producten verkocht. Soort gel aangeschaft die ook helpt bij verbrande paardenneuzen, ben benieuwd :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:34

Wat ontzettend gaaf, Ollie! Lijkt me helemaal geweldig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:46

Ik herken je gevoel wel Ollie, maar hier is het toch wel anders dan op fb vind ik.
Wat gaaf om te zwemmen met je pony. Wat woon je dan toch geweldig zo vlak bij zee.
Ips, was helemaal vergeten je succes te wensen. Niet leuk om alleen op pad te moeten.
Ollie ik had me al helemaal verheugd op een of andere taart hahah.
Bianca nog een rondje gefietst. Dapper met dit weer

Nou, ik ga mijn bed opzoeken de wekker gaat weer vroeg voor de laatste les voor NK van zoonlief.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:50

@Tine, helaas geen snickertaart dit jaar....smelt in je hand met dit weer :')