welmoedz schreef:
Op zich is de uitvoering van de stoel niet relevant. Zolang de aansluitmaat maar klopt kan je er ook een net iets andere op zetten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dennis schreef:Even een nieuwe er aan. Eenmaal netjes afgesteld kan je die slecht nog los halen, en zo af en toe vervangen is wel een aanrader.
Of 1 kant open knippen, inkorten, haakje er weer aan en weer dicht knijpen als de kabel nog echt goed is.
Bwor schreef:Ik vroeg mij af is er toevallig iemand in de buurt van Zeewolde of Ermelo die een hca met gewoon stoeltje heeft waar ik een rondje mee mag rijden om te zien of het iets is?
Ik twijfel namelijk of ik opzoek ga naar een lichtere vierwieler of over ga op een sulky.
En een andere vraag stel je hebt een 19 inch hca is het dan mogelijk om te wisselen naar bijv 21 inch wielen of past dat niet met het frame?
Bwor schreef:Ik vroeg mij af is er toevallig iemand in de buurt van Zeewolde of Ermelo die een hca met gewoon stoeltje heeft waar ik een rondje mee mag rijden om te zien of het iets is?
Ik twijfel namelijk of ik opzoek ga naar een lichtere vierwieler of over ga op een sulky.
En een andere vraag stel je hebt een 19 inch hca is het dan mogelijk om te wisselen naar bijv 21 inch wielen of past dat niet met het frame?
Daphneeeej schreef:Bwor schreef:Ik vroeg mij af is er toevallig iemand in de buurt van Zeewolde of Ermelo die een hca met gewoon stoeltje heeft waar ik een rondje mee mag rijden om te zien of het iets is?
Ik woon in Almere met een HCA met een brave pony. Je mag best keer komen kijken en proberen.
cinniz123 schreef:Bwor schreef:Ik vroeg mij af is er toevallig iemand in de buurt van Zeewolde of Ermelo die een hca met gewoon stoeltje heeft waar ik een rondje mee mag rijden om te zien of het iets is?
Zit niet bij je in de buurt maar vlgm is het frame altijd het zelfde mits je er spoorverbreders op zet.
Kwa wielen is het ‘goedkoper’ gelijk te nemen wat je wilt en niet achteraf te wisselen van wielen als je nieuw koopt.
Ik heb recent mijn 3de nieuwe hca gekocht en begreep wel dat de 16 inch spaakwielen op zijn.
Geen idee hoe het zit met 19 of 21 inch.
En wat mij opviel is dat het stoeltje is veranderd,het zit ook anders dus dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.
Bwor schreef:cinniz123 schreef:
Zit niet bij je in de buurt maar vlgm is het frame altijd het zelfde mits je er spoorverbreders op zet.
Kwa wielen is het ‘goedkoper’ gelijk te nemen wat je wilt en niet achteraf te wisselen van wielen als je nieuw koopt.
Ik heb recent mijn 3de nieuwe hca gekocht en begreep wel dat de 16 inch spaakwielen op zijn.
Geen idee hoe het zit met 19 of 21 inch.
En wat mij opviel is dat het stoeltje is veranderd,het zit ook anders dus dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.
Vind je het stoeltje wel net zo comfortabel als de oude?
har166 schreef:Heeft iemand van jullie een gps/fietscomputer op de sulky? Ik heb een oefenmendurance gereden op gps maar dat was niet handig via horloge met lange mouwen en een regenjas. Ik ben me nu aan het oriënteren op fietscomputers die ik op het rekje kan monteren maar er zijn zoveel verschillende opties. Heeft iemand tips?
Iemand gaf me de tip om een oude gsm te gebruiken, maar die dingen kunnen niet zo goed tegen regen