Grrrrr, hier ook veel regen, ben net klaar met werken, uiteraard de hele morgen geen druppel..... Misschien toch maar 's ochtends meteen rijden, als het droog is. Hopelijk heb jij meer geluk, als.
Hier ook droog nu al waai je wel bijna uit je kleren. Ga zo maar eens bij de pony's kijken. Hoop dat de bak droog is dan kan ik iig longeren. En ferro zijn stal moet een grote beurt wat een zwijn is dat !!!
Ik zag trouwens tallechie met snuit in de mensport staan !!
(of was dat al gemeld)
We hebben nu idd een boel meelezers volgens mij. Dingetje ook al een poosje niet gezien.
Ollie1
Geplaatst: 31-01-13 15:04
Ik vraag me wel eens af hoeveel een mens kan hebben Mijn bordje is écht vol... heb je het ene nog niet gehad staat het volgende verschrikkelijk bericht al weer op de stoep
tine10
Geplaatst: 31-01-13 15:06
Alle meelezers:
Hier lijkt de nieuwe bak eindelijk wat op te drogen. De oude staat nog vol. Vanmorgen heerlijk gemend met Rembrand. Weer het wijken geprobeerd, hij vond het rechts nog steeds wel heel moeilijk, maar er zaten nu pasjes bij dat het erop ging lijken. Daarna Thabor ohz gereden. En die ging weer zoooooo fijn. Vanavond mag pony sinds tijden weer eens mee naar les.
Nu ga ik me weer laten pijnigen bij fysio. Maar is voor goede doel. Ik ga nu al sinds een tijdje nog maar 1x per 2 weken, maar merk eigenlijk wel achteruitgang. Maar eens bespreken straks.
Akshay
Geplaatst: 31-01-13 15:08
Ollie1 schreef:
Ik vraag me wel eens af hoeveel een mens kan hebben Mijn bordje is écht vol... heb je het ene nog niet gehad staat het volgende verschrikkelijk bericht al weer op de stoep
Ik weet niet hoe of wat
maar een dikke !
baudyh
Geplaatst: 31-01-13 15:16
ollie
vandaag zo een dag
Ollie1
Geplaatst: 31-01-13 15:39
Een overlijdensbericht van een familielid
Crazymel
Geplaatst: 31-01-13 15:40
wat en rot weer zeg bahbah....
Ollie1 eerst een dikke voor jou. toevallig zaterdag de tandarts ook geweest was nix ergs op een paar kleine haken na doe ik iederjaar. Juangi het is haar bouw ook wel dat iele.
gelezen over muren witten en laptops die heet worden papier bij paarden
verder een dikke voor iedereen die er een nodig heeft
VanHuisUit
Geplaatst: 31-01-13 15:41
Ach jeetje Ollie toch ... En Baudyh off day Aks afgeleid en hier en daar een bui.... nou het was vanochtend hier ook drama ... maar gelukkig geen lekkage meer (waarom niet geen idee, wind staat anders geloof ik )
Zadel blijkt grote miskoop. Nadruk op groot, want het is gewoon 18 inch en geen 17.5 wat in advertentie stond. Past dus niet. Wel in breedte niet in lengte. Maar vervelendste is nog dat het blijkbaar ooit verkeerd is opgevuld, allemaal wisselend harde en zachte plekken dacht geen nood, ruil ik het in bij Divoza of van Rijs en koop ik andere. Maar die geven er vrijwel niets voor omdat het zo slecht is gevuld, moeten ze er natuurlijk zelf weer dingen in veranderen. Dus nu degene maar gemaild van wie ik het heb gekocht, of het retour kan. Is natuurlijk altijd risico met kopen via marktplaats maar zo bont als dit heb ik het nog nooit gezien / gehad.... maar goed.
Voor de rest topdag Sulky Oxer is afgeleverd ziet er helemaal goed uit en hoop natuurlijk dat dat binnenkort kan gebeuren en goed gaat en had bij Divoza wel even 17 inch zadeltje op zicht meegenomen, kijken of dat wel goed past en dat deed het. Vind het zelf alleen nog niet 100% lekker liggen dus die gaat weer terug. MAAR ik heb dus wel op Olympia gezeten en zowaar stukje gereden en volgens omstanders leek dat helemaal niet raar, mijn benen komen er echt niet enorm onderuit was zo grappig, die pony is (licht) aangereden door kinderen. En ik dreef aan maar ze deed werkelijk helemaal niets. TOtaal geen beweging of reactie .... toen zweepje erbij, en jawel hoor het knopje 'aan' ging aan. Denk dat ze gewoon echt niet snapt wat benen zijn (maar ze is er gelukkig ook niet bang voor).
Was wel heel raar om op te zitten / rijden, met zo'n kort nekkie voor me
Akshay
Geplaatst: 31-01-13 15:42
Ollie1 schreef:
Een overlijdensbericht van een familielid
och ollie Gecondoleerd
VanHuisUit
Geplaatst: 31-01-13 16:01
@Ollie jouw berichtje kruiste net die van mij met mijn enthousiaste geleuter wat nergens op slaat na zo'n mededeling van jou is altijd zo rottig in een forum . Sterkte voor jou en jouw familie....
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 31-01-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Gem
Geplaatst: 31-01-13 16:01
VHU: welk merk betreft het zadel? Sommige 17,5 inches vallen groot, anderen klein. Kieffer bijvoorbeeld, pas ik makkelijk op een 17,5. Ainsley heb ik minimaal een 18 inch nodig. Die harde en zachte plekken is natuurlijk naatje . Ik heb ook wel eens een MP "miskoop" gehad: zadel bleek na onderzoek op het typeplaatje 18 jaar oud (zag er overigens wel super uit), ipv 3 jaar. Verder niet zoveel mis mee, maar bij verkoop (ik zat er gewoon niet goed op) ging ik toch de teil in... kostte me wel wat euries. Maar ja, dat is MP. Meestal fijne aankopen, met af en toe een missert.
Ollie, gecondoleerd en sterkte! !
Tine lekker gereden met Rembrand en Thabor .
Vanmorgen mestdag op stal, altijd gezellig om met elkaar even de mouwen op te stropen. En prettig om de filmpjes van de paardjes even te bespreken die ik komend weekend wil gaan bezichtigen . Merk wel dat we het lang niet altijd eens zijn .
VanHuisUit
Geplaatst: 31-01-13 16:05
Klopt hoor Gem, you winn some you lose some. Het is een Stubben, op zich prima zadel maar dat het zo opgevuld is is inderdaad zwaar K. Daardoor vind ik niet verkoopbaan. Het gaat om de grootte voor Olympia hoor, niet voor mij. Ik pas in van alles met mijn achterwerk van 17 inch t/m 18 inch inderdaad wat afhankelijk van type en merk zadel.
Gem
Geplaatst: 31-01-13 16:08
Toch nog heel wat dat je dan nog een 17,5 inch op een halve Forester krijgt . Bij Ster paste dat voor geen meter, van welk merk dan ook, alles was te lang voor haar rug. Ik heb een Euroriding Anatomica II (uit mijn hoofd) op haar gelegd, en een JC Saphir, allebei 17 inch, en allebei afkomstig van hetzelfde paard. De Anatomica was veeeeeeel te groot, en de JC paste heel mooi!
VanHuisUit
Geplaatst: 31-01-13 16:23
Ze is ook zooooo knap hahaha. 17.5 past maar net aan hoor. Moet het echt helemaal goed liggen anders is het te lang. 17 inch is gewoon goed. Had ze bij haar vorige baas ook op, was geloof ik een JC. En mijn eigen Euroriding 18 inch dressuur is net cm of twee te lang, valt eigenlijk ook nog wel mee, maar te lang is te lang
Gem
Geplaatst: 31-01-13 16:35
Mijn JC heb ik overigens ook te koop gezet. Ik paste daar sowieso niet op, en Ster is verkocht zonder zadel.
VanHuisUit
Geplaatst: 31-01-13 16:52
**natuurlijk direct even gespiekt** Jammer, jouw Ster was echt smaller dan mijn Olympia. Ollie heeft echt boom medium nodig of iets richting 31/32. Het 17 inch zadeltje dat ik mee had, was 31 inch, vond ik niets over hebben maar zal ook merkgebonden zijn, de Stubben was ook 31 boommaat, die lag goed. Mijn Euroriding is boom medium die ligt 'boomtechnisch gezien' dus ook mooi. 't Is een rondborstig wat breder gebouwd typetje ze heeft van borsttuig dus ook echt Cob nodig, pony is te smal.
Hahaha, blijkbaar veel paarden die de groom niet aan horen komen dus! Akshay; Geen fabel, maar wel vaak overdreven! Net als de hond heeft een fret een lijflucht. Als je zijn doeken (waar ze in slapen, liggen hier in een schoenendoos) een 1/2 keer per week verschoont en zijn frettenbak 2x in de week ruik je het niet. Zij zit hier bij mij in de woonkamer, als ik het goed schoonhoudt ruik je het verder helemaal niet. Totdat ze over je schoot loopt, dan ruik je haar vacht wel. De ene keer iets sterker dan de ander, maar vergelijkbaar met een hond! Klinkt als erg interresante onderwerpen! Wel lastig lijkt mij, om daar onderzoek in te doen.. Succes nog verder! En fijn dat het zo goed gaat met de lenzen! Maar blauwe kringen? Hahaha, jaaa je kan altijd een emailbericht opslaan om het later te versturen! Biancacoo: Succes met verven! Hopen dat je dip snel over is! Lanouska: Leuke planning dus! Weer een hoop te doen met de paarden! Wel erg vervelend van je oren zeg! Zeker nu met dit weer... Janouk: Hahahaha! Nog een last van het weer dus! Kan me voorstellen dat je met Her Royal Badness ( hoe verzin je het!) geen zin hebt in vliegles... Avaluna: Het weer weet altijd met de juiste timing te komen.. Ollie: Gecondoleerd! Het zit je ook niet mee... Tine: Succes bij de fysio! Van welke spieren heb je last? VHU: Jeetje! Dat is wel een groot verschil! Wat ontzettend balen! Hopen dat je het nog kan oplossen, dit is echt ongelofelijk! Ik ben erg benieuwd hoe de sulky oxer bevalt! Ik wil uiteindelijk ook zo'n sulky, maar eerst kijken of het mennen bevalt met de concourswagen! Ze zeggen dat de huidige Oxers van veel betere kwaliteit zijn dan voorheen! En zo te horen heb je een brave pony! Hoe groot is ze? Gem: Succes met mestdag!
Sochtends Statistiek hertentamen gemaakt, gelukkig was het een eitje! Uiteindelijk nog naar de AH geweest en voor 4 euro (!!!) 2 pakken runderlappen kunnen halen! (Vorige week was er een bonusaanbieding dat je per kilo 5euro korting kreeg, ik heb toen 2 tegoedbonnen ervoor gekregen omdat ze op waren en nu dus met 10 euro korting 1200 gram vlees gekocht) Dus ik maak nu voor ongeveer 2 euro een hele pan hachee. Van het weekend maar Boeuf Bourguignon maken! Zo heerlijk is dat!
Vanavond maar even het paardje bezoeken!
Juangi
Geplaatst: 31-01-13 17:25
Kijk wat ik tegenkom!
Casanova, 3.5 en nog in Portugal:
En net in Nederland! De eerste keer dat ik hem zag!
VHU zit in de zadels. Balen van je miskoop. Vind dat zo niet aardig als mensen rommel proberen te verkopen.
17 inch op jeroen ziet er ook wel massaal uit he.
Moeilijk om een goed zadel te vinden ook voor jezelf.
Zo wat een wind vandaag. Zelfs longeren was eigenlijk niet te doen. Wel lekker de stallen gedaan en de boel eens goed aangeveegd en opgeruimd. Soms word het zo'n zooitje.
Gisteren gewoon op klaarlichte dag ingebroken bij de buren van mijn ouders. Schrok er wel van.