[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:13

janouk schreef:
http://hoofdstadaanspanning.nl/upload/4 ... 2%20A4.pdf

hierbij de link voor de hindernissen van 15 april 2012 van Hoofdstad Aanspanning, die wij vorige week gereden hebben. Veel bouwplezier.

Super, zodra de paarden helemaal overgaan naar de zomerwei gaan we hier eens creatief aan de slag.

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:16

nah! Arme pony tine :(:)

@VHU; aspergemaaltijdsoep... (receptje??)
Hier binnenkort natuurlijk weer in het walhalla der asperges (als ze beginnen te steken buiten) dus :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:17

VanHuisUit schreef:
-O- arme Amerigo....
tja als T zich niet gedraagt dan is het of altijd eenzame opsluiting of ballen eraf en hopen dat hij zich gaat gedragen.
Hoop wel dat de poown zich snel herstelt ;(

Hier lekkere pan nasi gemaakt :9
Stalgenoot had heerlijke asperge maaltijd soep gemaakt heb ik dat in de koelkast laten liggen, da's stom he.

Eenzame opsluiting lukt eigenlijk niet meer, omdat hij zo gewend is met vriendjes te staan, gaat hij net zolang door tot hij erbij staat. We proberen het nu samen met Rembrand en dan Amerigo apart. Als dat goed blijft gaan, zoeken we een weidemaatje voor Amerigo erbij. Mocht het met Rembrand toch ook nog mis gaan, dan gaat het mes erin.

Pony ligt nu lekker in zijn stalletje. Toch moet hij straks weer naar buiten, want ik denk dat bewegen beter is voor het been dan stil staan op stal. Dus als zoon straks op bed ligt, ga ik prikpalen uit de zomerwei halen en in de winterwei een stuk voor de pony afzetten. En dan morgen in de zomerwei de boel iets anders neerzetten, zodat de paarden uit 2 weides kunnen drinken uit 1 poel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:17

Is eenstroomdraadje er tussen niet voldoende? Met een vlaggetjes lijn er boven. Dat hebben wij ook een periode gedaan, toen de haflinger in kill the fjord mode was.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:19

Arme Amerigo!! Waarom niet Amerigo en Rembrand samen laten staan en Thabor alleen? Hij is de boosdoener!
Leuk dat je zo enthousiast bent over de marathon!

Hier ligt nog een enorme stapel wasgoed te wachten om opgeruimd te worden, maar kan er nog geen zin in krijgen... Komt morgen wel :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:34

Rembrand en Thabor zijn echt bijna onafscheidelijk. Dus denk dat ik meer problemen krijg als ik die uit elkaar haal. Bovendien zijn Rembrand en Amerigo niet echt maatjes van elkaar. Eigelijk waren Amerigo en Thabor ook goede maatjes. Denk dat Amerigo het nu helemaal niet erg vind om even alleen te zijn.

Wasgoed ligt hier ook op enorme hoop :o

Stroomdraadje is denk ik wel voldoende, maar die moet ik dus wel eerst uitzetten. Ik zit al te puzzelen hoe ik dat in winterwei moet gaan doen. Want wil eigenlijk wel dat ze allemaal een beetje kunnen schuilen bij erge regen, wat opgegeven wordt voor komend weekend.

De zomerwei is gelukkig heel simpel. Pony komt gewoon aan de andere kant van het lint te staan, maar moet het een paar meter verplaatsen zodat het straks dwars door de poel heen loopt ipv nu eromheen. Zodat er vanaf 2 kanten gedronken kan worden.

Vlaggetjes zijn denk ik minder handig, die zullen gesloopt gaan worden, want bang zijn ze er niet voor. Lang leve de schriktraining hahaha. Het komt hier weer met bakken naar beneden en het onweert, dus misschien haal ik alles wel op stal voor de nacht.

Vrijdag gaan we weekendje weg, vind ik nu wel heel lastig voor de oppas!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:34

Tine, arme Amerigo weer gepakt door Thabor, ik denk toch dat het een kwestie is van dominantie en frustratie..is Thabor ook de baas over Rembrand, dat red Thabor niet zeker ??!! dus Thabor raakt gefrustreerd en pakt dan daarna het beste slachtoffer wat hij wel aankan, en dat is dan Amerigo.
Je hebt nog geluk, gezien het verschil in maat en kracht dat Amerigo het er iedere keer zo "goed" vanaf brengt..
Mijn keus zou heel simpel zijn, wat vhu ook al schrijft, Thabor word niet goedgekeurd als dekhengst, dus.....dan een supersportpaard van maken zonder zijn ballen !!
rust in je weide, en .... geen extra kostganger, wat ook weer aandacht en tijd vraagt van je, volgens mij is je schema al vol genoeg..hahaha.. succes met knopen doorhakken of ideeèn verzinnen om het voor Amerigo op te lossen.
Succes

VHU lekker nasi !!! hmmmmmm....aspergemaaltijdsoep, dat klinkt ook wel superlekker hoor....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:45

Dominatieverhaal zou kunnen. Rembrand is, behalve bij het voeren, volgens mij de baas.

Het is mijn paard niet, man is bang dat hij spijt krijgt van castratie, is onomkeerbaar. Ik zou het wel weten, maar goed, probeer wel die kant op te sturen, maar hij zal die keuze moeten maken. Voorlopig doen we het maar even zo.

Nou, ik ga palen halen uit de zomerwei. Het regent nu zachtjes.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:51

Hey....is chemische castratie iets ?? is tijdelijk, en dan kun je zien of het enkel veroorzaakt word door de hormonen van Thabor .... ik heb daar wel goede ervaringen mee met een klophengst, die nu prima in een kudde loopt zonder enig probleem, tot het uitgewerkt is..dan begint de ellende weer van voor af aan, maar het werkt wel een maand of 5.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:08

Vlaggetjes zijn ze bij ons ook niet bang voor, maar het is beter zichtbaar als ze wapperen in het heetst van de strijd. En daaronder hadden wij een stroomdraad voor extra ontzag. Dat hielp goed. En met prikpalen is het in een paar minuten verplaatst. Ideaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:34

@Tine: :(:)

@Biancao: even overleggen met manlief, tot wanneer kun je naar de Efteling met korting?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:00

Ik mis Tallechie, trouwens, weet iemand hoe het met haar, Daan en de paardjes gaat?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:18

Hopelijk 'gewoon druk' en geen hele ernstige zaken (bijv haar schoonmoeder...). Nou Tallechie, we denken aan je!

Heb ook geen berichtjes meer gezien van Newmom en zag dat ze haar spannetje te koop heeft staan...en ander pony'tje zoekt. Misschien heeft iemand hier een leuk menpony'tje voor haar (Poeltje)?

Tine, onze Simba (het appaloosa hengstje wat we hadden) ging gewoon dwars door de stroomdraden heen om Traffor weg te jagen en zelfs dwars door/over planken, was ook in het voorjaar trouwens.... Waarom hebben jullie spijt van de castratie van Rembrand? Ik begreep dat jij zei dat hij eigenlijk helemaal niet veranderd was door de castratie? Als het echt misgaat met de pony, dat lijkt me pas echt een drama eerlijk gezegd, daar moet je toch niet aan denken.... dus kan me heel goed voorstellen dat je de boel uit elkaar haalt. Met eenzame opsluiting bedoelde ik trouwens Thabor alleen op de wei hoor, niet in een donker hok of zoiets }:0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:20

avaluna, de kortingkaarten moet je inleveren bij de kassa van de AH, en dan krijg je een kassabon met streepjescode als entreebewijs, de kortingsbonnen kunnen ingeleverd tot 3 juni 2012, en dan is je entreebewijs geldig t/m 7 November 2012, dus dat is best lang.
entreebewijs kost dan 23,= per persoon bij de kassa ipv 33.=

Ik mistte Tallechie idd ook al..

Newmom haar pony's te koop :wow: dat had ik niet verwacht, zo fanatiek met die kleintjes bezig ! maar wel de nodige probleempjes,....newmom,..hoe gaat het ??

Oh..heel misschien weet ik een heeel gave grote shet !! beleerd en alles....voor een zeer goed thuis !!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:28

ja tallechie al even niet meer gezien. (was zelf ook een weekend weg natuurlijk)

newmom had toch net een enkelspan tuigje?

Balen tine dat pony zo gesloopt word. Denk dat ie het wel fijn vind om appart te staan.

Robijn heeft ook een paar wondjes van robin maar gelukkig niets ernstigs en de dekens blijven ook nog heel.

Vandaag rondje met Ferro gedaan, robin gepoetst en gelest met robijn. Ging heel fijn ondanks dat ik 4 dagen
niets met m had gedaan.

Morgen de crematie. Ze verwachten rond de 200 mensen. Heb geen idee wat ik er van moet verwachten we gaan
het wel zien.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:44

Nou, net klaar met het verbouwen van de wei. Pony heeft nu een klein stuk en de andere 2 de rest. Ze kunnen wel allemaal bij het hooinet. Ik hoop echt dat dit zo goed gaat, moet er niet aan denken dat Thabor door het lint heen gaat om naar pony toe te gaan. Want dan heeft pony geen schijn van kans meer om te vluchten.

Tallechie heeft het inderdaad oa heel erg druk. Wel jammer dat ze hier niet meer post, maar ja, ik kan het ook wel begrijpen. Soms breng ik meer tijd achter pc door dan dat ik zou moeten klussen.

Maisie: sterkte morgen!

Newmom haar ponys te koop?

VHU: dacht ook niet dat je dat bedoelde hoor. Maar Thabor had ik vorig jaar ook apart. Hij en Rembrand wilden echter zo graag bij elkaar zijn, dat ze steeds uit/in braken. Dus dat schoot niet op. Ik hoop echt dat het zo veilig is, durf haast niet naar bed. Moet er niet aan denken dat ik pony morgen met gebroken rug of weet ik wat in de wei vind.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:47

Tine kan je de pony vannacht niet op stal houden en morgen apart zetten zodat je het in de gaten kan houden of wil hij niet alleen op stal?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:08

Goedenavond,

Allereerst Maisie heel veel sterkte morgen :(:)
@Tine, arme Amerigo weer het slachtoffer geworden van de hormonen van Thabor :7 . Ik zou het ook wel weten 'hakkie takkie weg zakkie' :j . Ik had ook zo'n hormoonboef en werd er écht gefrustreerd van.. die brak ook nl overal uit omdat hij last van opspellende hormonen had -:(- . en Brutus was het slachtoffer.. nou daar was ik snel klaar mee ~~}>
@Gem, waardeloos dat je geen groom hebt... kun je niet iemand vragen die naar diezelfde wedstrijd gaat om je te helpen (in/uitladen en voor te lezen)? en gefeliciteerd met je rijbewijs +:)+
@Newmom's , spannetje te koop ?
@Tallechie, heel erg druk... hopelijk kun je het allemaal een beetje handelen :(:)
@Biancacoo, beterschap voor je man:(:)
@Janouk, leuk filmpje fijn dat het zo goed ging... je ziet wel wat spanning bij Bjorn maar deze voelt zich super op zijn gemak bij toppertje Janouk *\o/*

Verders ben ik het even kwijt :o sorry als ik iemand over het hoofd gezien heb....
Ik heb nog wel een leuk nieuwtje... vandaag heb ik een nieuwe menwagen besteld *\o/*
Hij lijkt een beetje op deze echter wordt hij zwart met veel RVS, (sport)luchtvering voor en achter, dicht stoeltje, dressuurstoeltje , 21inch/19 inch banden etc...

http://www.fahrsport-wuppertal.de/show_details.php?id=443

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:57

Ik sta er ook van te kijken dat Newmoms spannetje nu te koop staat. Heb dekentjes voor haar gehaald, en hoor niks meer :o? .

Ollie: ik las dat MelanieB naar dezelfde wedstrijd gaat, maar voor het voorlezen kan ik mijn zoon ook wel instrueren, denk ik. Het grootste knelpunt zal zitten in het optuigen en wegstappen (Ster zit dan bommetje vol adrenaline) en het opladen. Doet ze braaf als je niet teveel treuzelt, maar zoonlief heeft het nooit gedaan. Dus bij deze dingetjes heb ik wel hulp van derden nodig, maar ik verwacht dat dat geen probleem moet zijn op het parkeerterrein.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:00

@Gem, ik zou het gewoon vragen.. zij zal met een tweespan rijden en ook niet alleen gaan...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:02

@ ollie ben benieuwd naar je nieuwe wagen. Waarom heb je een nieuwe besteld? Was je oude niet meer goed of heb je er nu wat andere optie's op zitten?

Idd vreemd gem dat je niets meer van haar hoort ???

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:04

:wave:

Inderdaad tallechie die al even niet geweest is..
Wat jammer dat newmom spannetje te koop heeft staan

tine heeft de boel verbouwd en nu zenuwen of thabor wel goed gedrag vertoont vanavond, ik hoop met je mee!

Net thuis van 2u sporten.
Was wel gezellig. Moet alleen noodgedwongen een aantal dingen overslaan en daar kan ik goed kwaad van worden :x
Warme douche gehad, nu nog wat drinken en dan lekker slapen :) ('savonds sporten is helemaal niet goed, ik word juist actief van sporten _O- )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:06

@Maisie, mijn 'oude' wagen voldoet prima, echter nu heb ik er 1 met wat meer opties en nog wat lichter én met allemaal vernieuwde elementen ;)
@Aks, helemaal :):) :):) :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:56

ollie:wauw gave wagen, lange levertijd?
tine; druk met pony apart zetten,zucht....ik hoop dat ik er na vandaag klaar mee ben....hengst is nu RUIN!
tallechie en ons bokt-baby daan mis ik ook al even, zal eens onder de steen kijken ;)
newmom: waarom je leuke spannetje te koop? of toch teveel voor je, wat ik me kan indenken. :j
ik duik weer onder mijn steen.....weltrusten allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:50

@ollie toe maar, een nieuwe wagen. Je hebt snode plannen! :j

Waar is Newmom gebleven?

@tine hoe is het nu met je zoon?