[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:55

Welkom nieuwe :P

Denzel's castratie heeft 100 euro incl medicijnen voor erna gekost, sins hij ruim is kan ik er 'alles' mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:01

Dat bij Freddy was zo prijzig omdat ik het in de kliniek heb laten doen, moest wel een bal was af en toe zoek :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:03

Ja VHU ik loop zelf ook al even mee in de paarden dus dat is geen nieuws.
Ben het overigens niet met je eens dat karakter op latere leeftijd niet meer zoveel hoeft te veranderen na castratie. Maar dat terzijde. Het gaat niet om mij en mijn geld :+ ;)
Overigens kost castratie tussen de 2- en 300 euro, heb er 6 gebeld :-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:05

Dan dacht ik dat mijn VA duur was.
Ik betaal rond de 180 euro voor een simpele staande castratie incl visite enzo.
Dennis is via de lies op de kliniek gecastreerd, dat was ruim 600 euro (als 13 jarige).

Een merrie kopen is makkelijker en goedkoper. Vandaag dat veel mensen dat doen.
Maar dat is wel een rede dat mijn hengsten allemaal gecastreerd worden voor de eventueel verkocht worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:07

Maisie schreef:
ff opsomming van ferro zn bitjes.
Beleerd met B-stang
happy mouth liverpool
dubbelgebroken trens
dubbel geborken trens happy mouth (bijt ie kapot)
Kneveltrens happy mouth.

Heb dus nog geen tongboog geprobeerd. Ben benieuwd.

Heb je al wel eens zeempjes gebruikt? Gewoon idee hoor, zo te zien heb je een hele kast volhangen namelijk :7
Bij Snuitje heb ik geprobeerd:
B stangetje (liep hij redelijk op, niet goed), vaste scharen (deze heeft Alwyn nu, die liep er lekker op)
Liverpool losse scharen was hopeloos, heel erg 'bang' voor het bit, ook door bril.
Liverpool met tongboogje nog hopelozer }:0
Trensje enkel gebroken totaal geen effect (dus zeg maar .... soort van op hol :+ )
Trensje dubbel gebroken ook totaal geen effect (dus ook .... soort van op hol hahaha)
Heb bitjes ook op allerlei manieren opgehangen, hoog, laag en ook nog paar keer sperriempje gebruikt . Daar werd hij helemaal boos van :o En zeempje om liverpool maakte niets uit.

Postbitje heeft losse scharen en is een beetje toevallig dat ik die erin heb gelegd, zag het bitje liggen, dacht laat ik dat dan maar eens proberen, want Alwyn had het B stangetje meegenomen :Y) . En tot nu toe gaat hij daar steeds lekkerder op lopen. Is wel vrij smal bitje maar blijkbaar is dat dan niet 'erg', vind het haast te klein en het is ook vrij dun.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-09-11 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:09

Pff, wel even bijgelezen maar post momenteel weinig, kan even niet met jullie meepraten met de leuke momenten met de paardjes haha.
Rot momentje. Niet veel toe te voegen aan dit topic verder :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:39

nou heb met de liverpool gereden van robijn met tongboog. Leidsels in de schuimgaten. Was nog geen 10 maar weinig verzet en een enorm schuimende mond. (heeft ie anders niet) dit was ook maar een buitenrit dus blijf er even mee rijden en pak dan een lesje mee. Maar heb nu wel een beetje het idee dat ik eindelijk een bit heb gevonden. Kan de rest in de verkoop haha.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:04

@Frensie, werk lijkt me op termijn wel zwaar om alleen maar avond en nachtdiensten te draaien :o
@Maisie, ik rijd beide pony's ook met een lichte tongboog en daar lopen ze super fijn op.. het is altijd het proberen waard toch ?
@Tine, wat fijn dat Thabor weer goed loopt _/-\o_
@xSWCx :(:)
@Gilalh, welkom leuke paardje heb je :j

Vandaag weer heerlijk buiten gereden met mijn mannen... helaas is daardoor mijn hoofdpijn niet weggegaan maar ik ben zo blij met mijn kanjers <3

Ook heb voor volgende week een uitnodiging gehad van onze kring :PB ... ik word volgens mij gehuldigd :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:19

Ollie: wat een leuk vooruitzicht!! En lekker ritje gemaakt.
Maisie: hier ook liverpools met lichte tongboog en pompwerking. Ik rijd Thabor en Amerigo in de bril (om de brug heen) en Rembrand in de 1e sleuf onder de bril.
SCW: :(:)
Dennis: hoe is het met je powns?
VHU: jeetje, 4x voedselvergiftiging. Ik vond 1x al erg heftig. Is wel goed voor de lijn, maar ja, dat heb jij niet nodig.
Frensie: lijkt me heftige baan, avond en nachten. Maar goed, is dat met mijn gezondheid natuurlijk al helemaal niet te doen. :o

Vwb KNHS: gaat wel heel veel extra werk (en kosten: printer, papier en dergelijke) voor secretariaat betekenen ben ik bang. Maar goed, we horen hoop ik op tijd wat de bedoeling is.

Vanavond naar cursus geweest, ben nu gecertificeerd brigadier *\o/* (nou ja, of dat nu iets is om blij mee te zijn....) Hoop dat het aantal keren dat ik moet meevalt. Ik heb al wel begrepen dat je niet iedere week hoeft gelukkig.

Nou, ik ga kopje thee drinken en naar bed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:30

:wave:

volgens mij ben ik weer bijgelezen...

wil ollie nogmaals sterkte wensen, vind het dapper van je!
fijn dat het goed verlopen is...

en dan gehuldigd worden, cool! 8-)

bitjes...
Fifi liep eerst op een gewone liverpool, maar daar pakte ze te weinig aanleuning op, toen over gegaan op een happy mouth en dan leidsels in de bril, tussendoor even uitstapje naar gewone liverpool terug omdat ze in 'r paniek een keer was gaan lopen...
toen weer gewoon op de happymouth...
heb nu pas een kunststof B stang gekocht van KK die dikker is aan de zijkanten en heel dun in het midden voor de tong, pas 2x geprobeerd, dus moet nog even kijken hoe dat gaat werken...

vosje loopt op een dunne B stang die licht gebogen is...

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:43

Hier ook maar weer eens wat geluid van mij. Lees wel mee, maar heb zelf eigenlijk weinig nuttigs te melden.
Het rijden gaat lekker. Heb me 5 november opgegeven voor onze eerste Z wedstrijd in Tolbert tijdens het shettenconcours waar de dressuur officieel mee telt.
Daar nu dus lekker voor aan het trainen.
Verder gaan we zaterdag van stal veranderen. Erg spannend. Ben erg benieuwd of het daar allemaal gaat bevallen. Toch wel raar hoor. Na 3 jaar weggaan van een plek waar je altijd met veel plezier gestaan hebt. Maar goed, maar weer zien en afwachten wat deze nieuwe stalling ons gaat brengen.

Verder eigenlijk weinig nieuws vanaf deze kant

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:52

Hier ook nogal een passieve poster hier :( Sorry :D Maar op de zaak hebben we tijdelijk even geen pc met internet. En dan zit ik dus alleen nog op tijd als dit achter de pc. En dan heb ik niet altijd de puf om alles bij te lezen + samenvatting maken en te reageren....
Maar Det en ik hebben zondag een dikke winstpunt gehaald 194 punten :D Ben bezig met een filmpje, maar krijg het achtergrond geluid er nog niet af...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:59

@Ollie en terecht! Kampioen Z dressuur zeg, dat ben je niet zomaar! Spannend hoor!
@IngridM tussen 200/300 Euro als ze langskomen, staand in de wei? Zo dan was dat van Freddy nog goedkoop want die heeft toen ook nog 5 dagen op de kliniek gestaan.
@Tine gediplomeerd verkeersbrigadier B-)
@Maisie nou dat zou wel super zijn zeg als dat bitje ei van columbus is :)

Manlief moet twee weken naar India, dan twee weken thuis en dan zes weken India.... >;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:05

@ VHU ik heb idd een vast contract bij mijn werk nu. Ik denk alleen niet dat het haalbaar is dat ik weer terugkom voor 18 uur. Een contract met minder uren is niet mogelijk. Ook oproepkrachten hebben ze momenteel meer dan genoeg. Dus het is 18 uur of niks. Ik wil niet in de ziektewet moeten blijven, dus dan maar iets anders zoeken.

Avonden en nachten klinkt heel heftig, maar het gaat maar om 2 diensten per week. Eventueel meer als ik dat wil. En een dienst is dus of een avond+nacht of overdag in het weekend. Nu werkte ik standaard maandag, dinsdag en woensdagavond dus was ik 3 avonden niet thuis met eten enzo. Dan ben ik gewoon thuis. En verder weinig verplichtingen thuis dus na een zware nacht kan ik de hele dag bijkomen.

Ik lees vanalles over bitjes. Ik men Gwin met een liverpool met een zeempje eromheen. De kinketting moet ik nog erg los houden anders komt ze in verzet. Ohz rijd ik momenteel met een pelham met pelhamriempjes. Vrij heftig maar heb nog teveel last van mijn polsen. Ook met dat bit heb ik de ketting vrij los.

Heb weinig ervaring met castreren. Je hebt hier ook nog 'castrateurs'. Dat zijn geen dierenartsen, maar castreren wel al jaren en doen vaak ook keizersnedes bij vleesvee. Uitstervend beroep.
Laatst bijgewerkt door Frensie op 27-09-11 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:05

Ollie leuk zo'n huldeging. En verdiend ook !!

VHU ook al een boel bitjes geprobeerd we moeten een ruilclubje beginnen haha. Heb er wel al weer een paar verkocht
en het is altijd handig om wat verschillende te hebben.

Castreren geen ervaring mee koop alleen ruinen :D

Tine is brigadier.

Als ferro het goed blijft doen op robijn zn bit wil ik dees aanschaffen.
Afbeelding
Omdat ik toch geen hefboom nodig heb en eigenlijk ook geen ketting. Snap niet waarom het dubbelgebroken dan niet
werkte. Drukte miss toch te veel op zn tong.

Ik ga slapen. :z :evaw: :O

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:19

Da's toch zo'n thiedeman of kimblewickje? Heb ze nog nooit in het echt gezien, die stond bij mij ook nog op het lijstje voor als het postbitje niet zou werken :+
Heb bij Snuitje wel kinkettinkje nodig, zonder gooit hij direct tong over het bit en/of is gewoon compleet onbestuurbaar. Maar moet ook precies op een bepaald gaatje zitten, niet te strak, niet te slap. 't Steekt allemaal nogal precies bij 't mannetje ^)
Denk dat trens in het gehemelte steekt of dt ze de directe druk op die lagen dan niet aankunnen, bij stang zit tong er nog tussen/onder of zoiets. Maar als Ferro zo lekker schuimt op tongboog klopt dat bij Ferro weer niet }:0

Ach het houdt je van de straat :roll:

Morgenochtend kan ik in ieder geval even naar stal :D 's Middags moet ik op de hockey zijn, maar daar hebben ze ook internet aansluiting, kan ik terwijl zoonlief training doet de werk-mail even door gaan nemen -:)

@Bettepet, spannend zo naar de nieuwe stal!
@Frensie wie weet zou het een goede oplossing voor je zijn, zou fijn zijn.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:24

O, en over bitjes. Als iemand nog iets zoekt in de maat 14,5.... Ik heb nog wel een collectie van Pablo :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:25

:7 Nou, ik zoek voor onder het zadel voor Bente eigenlijk nog een dubbelgebroken Happy Mouth, heb je die nog in de aanbieding, ze heeft maat 14.5 :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:29

ik heb wel happy mouth bitjes, maar niet in zo'n mega size... :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:35

Ik dacht toen ook dat Bente wel 13.5 zou hebben (omdat het maar zo'n ukkie is) maar die was echt te krap. Rizanta had ook 14.5, dus wel handig vwb de rij-bitjes, die reed ik ook op dubbelgebroken trens. Alleen met mennen loopt ze zo lekker op die happy mouth, zou er ook graag eentje hebben voor onder het zadel. Denk dat 14 cm ook wel past, qua trens maar 13.5 is dus te smal.
't Is een breedbekkikkertje /3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:51

VHU: ik zal eens bij mijn verzameling van mijn kwpner kijken,had er 2 maar de maat???
ik heb nu een liverpoolstang met lichte tongboog(zat bij mijn tuig aan het hoofdstel toen ik die kocht) leek goed te gaan,tot ik de wei inging om te trainen,tong naar links uit de mond(nog nooit gedaan) met het hoofd overdreven omhoog bij een lichte druk(ik heb zelf amper druk op de leidsels,sun kan ze zo uit mijn handen trekken)maar als ik een keer wel druk vraag(noodrem als ze wat te heet word)......pffff hoofd omhoog en minder snel etrug te nemen.... (leidsel zit aan de bril vast en de ribbels zitten aan de voorkant)
ga ook maar weer gewoon op het dubbelgebroken watertrensje rijden,hoewel ik haar minder wiebelig in de aanleuning vond met stangetje :j
naaltje: beterschap
nouvel: wat een knappe man aan het worden <3
he gezellig weer een nieuwe erbij met 2 mooie zwartjes, welkom
hoe gaat het met onze "jongste" bokkertje DAAN?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:37

bitjes.. ik heb een rechte liverpool. En een liverpool met een tongboogje. Hij loopt nu op het tongboogje :j Bijkomend voordeel is dat hij daar zijn tong ook niet overheen gewroet krijgt. En ik dus mijn neusriem lekker losjes kan houden en het bit niet onder zijn ooghoeken hoefde te hijsen :+

Ik ga 't weer proberen :+
gauw brood smeren :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:43

Goedemorgen

Het moeilijke met menbitten als het niet helemaal lekker gaat vind ik, dat het aan zoveel dingen kan liggen: bit zelf, sleuf, ketting, neusriem. Bit krijgt meestal als eerste de schuld, maar kan aan zoveel meer liggen. Erg lastig. Zo'n bit met echte tongboog heb ik ook liggen, maar daar doen ze het hier niet goed op. Die boog prikt teveel in gehemelte. Daarom heb ik lichte tongboog (idd omdat Rembrand ook tong erover gooide). Ik durf niet van de liverpool af te gaan en ze lopen er trouwens ook allemaal heel goed op.
Thabor is hier ook zo'n breedbekkikker. Moet voor hem eigenlijk iets breder menbit.

Bettepet: spannend die verhuizing naar nieuwe stal. En succes alvast voor je shettenwedstrijd. Kom je ook nog bij ons meedoen?
VHU: gezellige kerels hebben wij -O-
Ipsilonka: mooie punten :j
Naaltje: sterkte

Nou, heel slecht geslapen vannacht, dus denk dat ik heel weinig doe vandaag. Moet wel Thabor zo even weken en longeren. Amerigo krijgt maar vrij. Daarna nog uitmesten en hopelijk even met oogjes dicht voor ik zoon van school ga halen. Vanmiddag wel druk programma met zoon helaas.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:07

Goedemorgen allemaal!

Naaltje hopelijk kan je weer wat eten!

Tine vervelend dat je slecht geslapen hebt! Ik hoop voor je dat je nog even lekker kan tukken vanochtend.

Ik ga zo in de les rijden ohz. Daarna nog even luzerne en andere boodschapjes halen. Verder geen verplichtingen vandaag :) Lekker! Wel beetje huishouden doen en oefeningen voor de revalidatie.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:15

allemaal gepraat over bitjes, hoef ik nog niet over mee te praten :-)

verder weer een fijne zonnige dag vandaag, heerlijk !

Ik ga zaterdagmiddag trouwens kennismaken bij de laatste optie vwb het mennen, is een bokker ook ;)
heb er heel veel zin in!