[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:13

Met een HCA mag je gewoon op wedstrijd :).
Er zijn alleen misschien jury's die dat minder mooi vinden.
HCA op wedstrijd (losrijden), kan zelfs netjes je voorschort voor.
Afbeelding
Afbeelding

Veulentjes op komst!
[KS-ITP] 2 knappe NSPS veulentjes op komst

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:30

Heey mensen :) excuses voor de lange afwezigheid (bijna 2 maanden :+ )

Er is behoorlijk wat gebeurt, maar eerst, foto's van de pony die ik lang geleden heb beloofd. Deze foto is van vandaag:

Afbeelding

Hij is enorm opgeknapt maar schommeld nog erg, is weer herstellende van een keelonsteking maar zijn longen zijn redelijk tot goed volgens de veearts. Dus we zijn nog aan het vechten ;)

Mijn sulky en tuig is te koop, voor geinteresseerde. vind het nog een beetje moeilijk om over dat gedeelte te praten dus ik hou het nog even zakelijk :)

Ga weer even een paar pagina's terug lezen en dan klets ik weer lekker mee :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:49

Sorry, heb jullie een beetje verwaarloosd :o .

@ Milanka: fijn weer van je te horen. We waren zo nieuwsgierig hoe het met je nieuwe aanwinst ging. Pony lijkt er beter uit te zien. En ik begrijp dat je ook wat moeilijks hebt meegemaakt. Heel veel sterkte!!

@ SL: gefeliciteerd! En fijn dat het rijden ohz zo goed ging.

@ Tallechie: als ik het zo lees, zou ik persoonlijk kiezen voor bevallen in het ziekenhuis. Als je na de bevalling daar toch heen moet, scheelt je dat een vervelende rit net na de bevalling. Zeker als je ook nog kans hebt op keizersnede. In ieder geval wil ik je weer heel veel sterkte wensen. Pech blijft jou maar achtervolgen. ;(

@Ollie: vergader ze.

@ Naaltje: lekker gereden. Super hoor. Wij zijn ons aan het orienteren voor een demo van de TREC bij onze vereniging. Dan wel het hindernisgedeelte, dat lijkt me het leukst. En Diddle nog meer op rantsoen? Aggossie

@ VHU: succes met je wagen. Spannend.

@ Evelinee: Turner aan het werk gezet ~~}> Sorry, penny ben ik toch net even wat te oud voor. Maar wel heel leuk voor je.

Ik zit heel erg te twijfelen over de dekens. De nachten zijn nog best koud, maar overdag is het best warm. Nu is het voor mijzelf natuurlijk geen probleem om dekens om en af te doen. Maar we gaan op vakantie (JULLIE MOGEN DUS NIET TEVEEL KLETSEN HIER!!!) en dan komen mijn ouders voor de dieren zorgen. Het zijn geen paardenmensen, dus ik wil het ze neit aandoen om steeds met dekens aan de gang te gaan.
Ze hebben beiden nu een 200 grams deken op met daarover een nulgrams regendeken (die andere dekens zijn niet meer waterdicht) Aan de ene kant wil ik ze alleen regendeken opdoen als we weggaan, want als het boven de 10 graden wordt, wordt het wel warm met 200 gram op. Maar ja, als het dus snachts rond of zelfs iets onder de nul gaat......

Kan geen paasei meer zien :n

Heb vandaag nog 2 sponsoren kunnen benaderen. Morgen hopelijk ook nog een paar, maar ik wil morgen toch ook even wat met beide knullies doen. Anders voelen ze zich straks nog verwaarloosd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:50

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:10

SL, van harte gefeliciteerd !!

Naaltje dat ziet er toch super uit !!

De samenvattingen zijn weer compleet zag ik..... *D

Ziet een knappe haflinger !!

tine, haha, lastig die dekenkwestie !!
Wel gaaf dat je op vakantie gaat !

HCA mag gewoon op wedstrijd, maar ik kreeg een 4 voor geschiktheid als combinatie, en kreeg later uitleg, dat de jury het echt geen wagentje vond, ook niet voor een mini !! nou ik baalde als een stekker, maar ja je hebt nu eenmaal met persoonlijke smaak te maken, het is en blijft een mensensport.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:12

ow, heb weinig tijd en ga even mee met de super samenvatting van tine10.

Tine: Lijkt me ook heel lastig met die dekens.. zeker voor niet paardenmensen. Staan ze overdag buiten en snachts binnen? Dan vind ik het ook al anders namelijk. Als ze uit de wind en goed in t stro staan.. Misschien kun je t voor je vakantie nog proberen? Kun je savonds laat even kijken hoe ze erbij staan en of ze het redden met alleen een regendeken.

Ik weet niet wanneer je gaat, maar vanaf morgen word het herfstachtiger, dat betekend bewolkter en dus snachts minder koud, en overdag minder warm. In dat geval zou ik ze iets meer opdoen dan alleen een regendeken.

Paaseieren, lekker hoor!

Naaltje: Leuk om zo te oefenen. Als ik nog onder het zadel zou rijden, zou ik trek ook erg leuk vinden denk ik. Als ik zo de filmpjes zie op yt enzo.. Ben je van plan daar ook eens een wedstrijdje in te gaan rijden?

Gisteren lekker getraind met Eef. Het duurde even maar aan het eind liep ze fijn ontspannen. Vandaag aan de lange teugels even de spiertjes wat opgerekt en haar lekker soepel gemaakt met wijken en schouder binnen/buiten.

Daarna ben ik samen met mijn vader begonnen aan het verbouwen van mijn trailertje. Wat een klere klus, bah bah. Maar goed, bodem was inderdaad rot, wat ik al vermoedde en de rest mag ook wel opgeknapt. Het hout is door de vorige eigenaar goudbruin geschilderd. Dit komt er alleen weer allemaal afzetten. Ik moet nu dus gaan kiezen of ik de platen opknap en weer schilder(uiteraard met de juiste primer en beste verf) of dat ik toch voor nieuw hout ga. Vind alleen dat bruine betonplex zo lelijk..:P Wat zouden jullie doen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:14

Diddle en ik hebben in mei een TREC wedstrijd ja :D kei zenuwachtig al, en dus maar oefenen :))

oei, mooi dat je nu aan het opknappen bent dan, rotte bodem is eng :)
betonplex is wel onderhoudsvrij en stevig...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:17

Babs 10 tot 20% van de vrouwen heeft deze bacterie bij zich. Echter als volwassene hoef je er niet ziek van te worden. Echter is het voor een baby levensgevaarlijk. Vooral bij vroeg geboorte en kleine kinderen en kinderen waar 'meer' mee aan de hand is. De bacterie veroorzaakt hele hoge koorts, kan longonsteking en hersenvliesontsteking veroorzaken.

IT in principe laten ze het op zijn beloop. Ik moet nu elke week voor controle naar het ziekenhuis. Als de kleine zich niet zelf aankondigd word het een keizersnee

vhu keizersnee is sowieso 2 dagen ziekenhuis, afhankelijk van hoe het kindje drinkt ed. Ik moet zeggen ben wel blij dat we nu weten dat deze bacterie er is, want als we het niet hadden geweten, waren er weer een paar uren voorbij voordat je er waarschijnlijk achter komt. Kleine krijgt eerst koorts en dat is het 1e waar het in zich uit.

sl het ligt er aan wat voor stuitligging het is. Die van ons ligt in een hele stuit en is ook nog niet ingedaald, dan is het risico te groot. Als het kindje wel bij de uitgang ligt willen ze het wel proberen, als de vrouw dat ook wil. Zodra er te veel risco's bij komen doet het ziekenhuis geen stuitbevalling.

tine de kans is heel erg groot dat ik inderdaad naar het ziekenhuis ga. Ze verwachten niet dat de kleine nu eerder komt ivm nog niet indalen e.d. dus dan ben ik sowieso al in het ziekenhuis. En als ik al het idee heb dat het begint bel ik gelijk het ziekenhuis en gaan we die kant op. We zijn er met 20 minuten

Ik heb nu volgens mij op iedereen gereageerd die vragen had. Even geen puf om op de rest te reageren.
Heb net ook al 1,5 uur weer op bed gelegen.

Bij mij kan het echt nooit een keer normaal gaan |(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:41

naaltje wat houdt zo'n trec wedstrijd in?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:45

je hebt 3 onderdelen
1 - een route overtekenen op een kaart waarna je die moet rijden, dus buitenrijden, onderweg kun je wat hindernisjes tegenkomen, natuurlijk
2- een ''gehoorzaamheid'' zo snel mogelijk stappen, en zo langzaam mogelijk in galop
3- een hindernisparcoursje, waarbij je om alle hindernissen heen mag en dan gewoon geen punten krijgt :))
ook deze hindernissen zijn natuurlijk, dus ''wat je tijdens het buitenrijden kunt tegenkomen''
:)
onze ''training'' vandaag waren de zo genoemde ''laaghangende takken'' een van de hindernissen die je zowel in het bos als in het parcours kunt tegenkomen :)

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:45

@tallechie, heel veel sterkte

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:50

sorry bedoelde ook trec idd.. haha.

Heb zelf ook nog niet met pony erin gereden zo hoor! Maar ik heb hem gekocht en wil hem nu netjes opknappen en toen bleek de vloer onder de gietvloer toch rot te zijn. Kon je vanaf de buitenkant niet zien, daarom ben ik ook geen fan van een gietvloer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:00

Naaltje oke grappig, had er nog nooit van gehoord. Is dus niks voor veale, durf niet met hem onder zadel naar buiten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:06

naaltje, wat een hoge hindernispalen! maar wel knap van dids :j

lisanne, een HCA zit echt heerlijk!

millanka, je haflingertje ziet er toch wel al opgeknapt uit.
hoe gaat het met zijn gezondheid verder? hij hoestte toch heel erg?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:07

IvysToeter schreef:
naaltje, wat een hoge hindernispalen! maar wel knap van dids :j

lisanne, een HCA zit echt heerlijk!

millanka, je haflingertje ziet er toch wel al opgeknapt uit.
hoe gaat het met zijn gezondheid verder? hij hoestte toch heel erg?

en dat in combinatie met kleine poonie levert ideaal oefenmateriaal op :D gaaf he, paste precies :)) Wil dit donderdag nog wel een keertje oefenen :)) maar dan met zadel :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:29

sander-lotte: van harte gefeliciteerd,mooie foto van romeo onder het zadel.
milanka: wat is de haf opgeknapt zeg! ben je al aan het rijden ? ga je de haf ook aangespannen rijden?
eefielover: had hetzelfde probleem,trailer was ook rot onder de gietvloer,heb hem naar brabanttrailer gebracht,super netjes gemaakt,ook nieuwe klep met rubber erover,zeer tevreden over hem. :j
alleen wel weer een gietvloer genomen,rubbere matten was geen optie voor mij, die zijn te zwaar om eruit te halen en te drogen enz.
tallechie: het zit je echt niet mee he?.leef met je mee.
Dennis heeft een andere zwangerschap......2 shettys die moeten bevallen.
naaltje is bezig een anky te worden, die heeft de dressuursmaak te pakken *\o/*
ik zit hier met kiespijn op de bank...wortelkanaal ligt bloot :( morgen 10 uur afspraak met de tandarts eruit met dat ding :(
toch nog wel fijn gement met sunrise(ja ja al 2 dagen :j )

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:37

Er zijn stiekeme plannen om hem aangespannen te rijden maar dan moet ie wel echt helemaal beter worden. Zijn longen zijn nu redelijk tot goed volgens de veearts maar hij hersteld nu nog van een keelonsteking. We rijden wel al op hem, we kunnen hem echt geen dag stil zetten zowat want hij bruist van de energie. Hij word helemaal gek als die niks kan doen.

Het hoesten is dus erg schommeld, vandaag bijv hoeste die wel weer tijdens het rijden maar het was weer een andere hoest dan de andere hoestjes. En zo zijn we dus al 2 maanden aan het ja-nee'en. Hij was gestopt met hoesten maar daarbij stopte die ook met het eten van zijn hooi, daar is die nu weer mee begonnen, samen met het hoesten :') Dus we kijken het echt dag per dag aan.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:04

@Milanka, wat leuk om weer wat van je te horen
@Naaltje, ziet er leuk uit.... je wordt er volgens mij ook nog lenig van ?

Ik heb mijn oude sulky vanavond verkocht, vrijdag wordt hij opgehaald :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:04

zou hij allegie hebben voor hooi? ik heb er 1 staan die echt geen hooi meer kan hebben, na 1x hooi voeren hoest ze,tranende ogen enz..acute allegie dus.voordroog gaat wel

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:09

Een hca... tja de meningen zijn er over verdeeld. Ik geloof best dat ze lekker zitten, maar ik zou dr nog niet mee dood gevonden willen worden.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:11

Hij krijgt nu nat hooi gevoerd. Hij at het wel heel lang en toen ik met de nieuwe baal begon in eens een stuk minder, maar dat weet ik dus niet 100 % zeker meer.

In april komt de tandarts langs, denk niet dat dat het probleem is maar mogelijk lost het wel wat van de andere problemen op waar we tegen aan lopen. Ik voer hem nu zoiezo veel musli bij, hij is behoorlijk afgevallen en nog steeds op antibiotica tot donderdag. Hopelijk trekt ie zich er goed doorheen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:19

Hey Millanka, we hadden ons al een paar keer afgevraagd hoe het met je haf ging. Positief dat hij een brok energie is, maar toch minder dat de verschillende hoestjes de kop op blijven steken.

Eefielover: ik zou gaan voor nieuwe betonplex platen. Geen onderhoud aan, en gaat heel lang mee.

Tallechie heeft zwangersschap en bevallings perikelen. Wel goed natuurlikj dat je het op voorhand weet, nu kunnen de nodige voorzorgen/stappen genomen worden. eens de baby er is, zal het allemaal wel loslopen.

Diddle kan 2 meter (ongeveer toch) ;)
Tine heeft dekenproblemen
En Dennis is 2 keer zwanger (alle, de pony's toch)

Ik ga nog douchen en dan alweer bedje in. Tot morgen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:23

millanka, fijn dat je haf weer wat beter gaat!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:24

@ Naaltje: zoiets wil ik ook bouwen, maar mijn paard is te groot ;( ; en heb best hoge staanders; ben wel jaloers. Zag dat die ritten een paar uur duren, dat kan ik dus echt niet meer (hopelijk ooit weer wel |( )
@ eefielover: om mijn ouders werk te besparen wilde ik ze eigenlijk dag en nacht buiten laten staan, hoeven ze niet uit te mesten. Maar ja, met die grote verschillen in temperatuur is dat weer lastig. Dus ik denk dat ik morgen de onderdeken er maar onder weg ga halen, kunnen ze nog een paar dagen wennen aan dunnere jas en dan toch maar snachts op stal. Lastig. We gaan zaterdag. Voor komende week geven ze boven de 10 graden, dan is 200 gram gewoon veel te warm; maar snachts rond of onder vriespunt.
@ Tallechie: inderdaad wel heel fijn dat je nu al weet hoe of wat, dan ben je daar toch geestelijk wat op voorbereid.
@ happytime: AUWWW

Nu moet ik echt naar buiten, paarden verzorgen en naar bed.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:27

Oke, laatste keer spammen met ego postje voor nu, deze kan ik jullie niet weerhouden!

Afbeelding

Hij kwam even koekeloeren terwijl die uit een emmer in zijn stal aan het eten was. Vond hem zo een geweldig hoofd trekken hier! :9 Alleen jammer dat de flits aan stond.