greendragon schreef:Hoe werken de klasses bij vaardigheid? Wanneer krijg je een winstpunt? Ik heb echt geen idee.
Ik weet niet meer wat voor een wagen je hebt, maar je hebt wel een marathonwagen nodig die de minimaal vereiste spoorbreedte heeft, of een sulky die aan de spoorbreedte voldoet.
(Ik vind het een race-partij, hou helemaal niet van de vaardigheid. Maar eerlijk, ik kon er ook geen bal van, dus dat maakt het ook minder leuk
)
Muronia schreef:Ah duidelijk, en dan doe je aan alle onderdelen mee?
[ [url=m/6vmxeS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yF68Ys.jpg]Afbeelding[/url] ]
Over de SMW, officieel heet het SWM, samengestelde wedstrijden mennen. Je hebt officiële wedstrijden waarbij je aan alle drie de onderdelen meedoet, eventueel als 'impulsrijder'. Daarnaast heb je oefenmarathons, de 'impulsmarathons'. Die hebben soms wel / soms geen dressuuronderdeel, maar meestal wel een vaardigheidsparcours als hindernis 1 opgenomen in het B-traject met meestal vijf of zes hindernissen.
Beide soorten wedstrijden vereisen wel veel voorbereiding, verkennen, reglementen kennen en liefst een ervaren groom.
Overigens denk ik dat je rugriem wel enkele gaatjes langer mag. De culeron hoeft niet tegen de staartwortel te liggen. Ten eerste gaat dat irriteren, ten tweede belemmert het je paard om zijn bovenlijn te buigen.