[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 08:46

Mogge, ik mag ook weer lekker werken vandaag...nou ja alleen vanochtend en vanmiddag AED-cursus. Gisteren wat eerder van het werk weggegaan om nog even een rondje te karren...was heerlijk! Ik had wel wat hoofdpijn dus moest echt even naar buiten en geen zin om te gaan rijden in de bak :')

Eindelijk heb ik afgelopen weekend met muziek op mijn kar kunnen oefenen *\o/* . Zoonlief heeft een Bose Bluetooth speaker en die had ik op mijn kar gebonden en daardoor had ik prima muziek :j . Nu wil ik er zelf oom zo een :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:00

Kijkt even om de hoek..... ;)

:wave: ..... ^) ...... :evaw:

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:13

Biancacoo :wave:

Ollie1: lijkt me echt mooi om te zien, aangespannen kur op muziek.
Ik heb er alleen hier in de regio nog niks over gehoord. Zal nog wel even duren voordat ze hier zover zijn.

Denk dat ik zometeen een rondje ga wandelen in het bos, Vjell aan de hand mee, allebei even de benen strekken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 09:34

Goeiemorgen :wave: ! Ik ben er tegenwoordig ook megavroeg uit :):) . Niks voor mij, maar wil een (bijna) nieuwe koets, dus de handen gaan een paar uur p/w extra uit de mouwen :$ . Ik slaap echter niet zo best door lange hoestbuien, dus het houdt wel in dat ik die nachtrust ergens terug moet winnen. Gisteren voor het eerst sinds een maand of 4 het puffertje weer eens gebruikt en was binnen een kwartier :z .

HT: voordat jij niet meer in een bokstoel past, ben ik reeds een Afbeelding. Tis maar goed dat ik niet bij jullie appelflappen-feestjes ben (al zou ik er enorme trek in hebben :9 )

Baudy, VHU, CM en ML gaan meeten op wedstrijd :) .

PeerAppel: jij moet doen wat je het beste vind :j . Wij geven idd misschien te snel en ongevraagd onze mening / advies.

Ollie: handig hè, die zoons die ons al voorbij zijn :D . Ik moet mijn telefoonabonnement verlengen (heb een speciaal bedrijfsabbo) en mag volgens mijn man nu kiezen tussen 3 smartphones. Ik heb echter nog een prehistorisch bel/sms nokia'tje, dus de zoons mogen me vertellen wat het verschil is tussen een Samsung S2+, een S3mini en een S4mini. Zag wel al dat ze alle 3 even groot zijn, scheelt enkele mm's en allemaal zijn ze een stuk groter dan mijn nokia, dus wat er nou zo mini is?? :o?

Gisteren de osteo geweest voor Moos, hij zou nu weer lekker los moeten zijn. Mag een week niks doen met hem ^) . Dan maar verder aan de koets, heb 2 nieuwe remblokjes voor de achterremmen besteld.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:09

Leuk die meetings!!
@Gem: Leuk ze aan je eigen wagen werken.

Ik heb helaas mijn enkelbanden flink verrekt en moet twee hele weken met het pootje omhoog |o
Anders moet fysio intapen ^)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:12

Goedemorgen allemaal. Hier echt een prutochtend zeg!
Mila heeft een snee op haar rug van 3/4 cm (en op een hondje van 3,5 kg is dat best wat) ik werk op woensdag op de zaak en kan dat niet verzaken. Dus ervoor gekozen om mila mee te nemen en hier naar de DA te gaan. (mijn eigen da zit 50 km hier vandaan) gingen ze pas om 9 uur open... Ik meteen bellen.... Kan ik pas om 11.20 terecht met haar. Best apart vond ik dat eigenlijk. Gelukkig is ze zo debiel als wat en heeft er geen last van.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:17

Balen zeg. Maar is er geen andere dierenarts in de buurt die wel kundig is maar waar je eerder terecht kunt? Lijkt me niet prettig voor het hondje. Maar hoe komt ze uberhaupt aan zo'n snee gewoon lomp zijn?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:23

Ips...komt dat van je andere hond ?? ...arme Mila, ik hoop dat de DA goed kan helpen ondanks dat je langer moet wachten..vind dat trouwens niet kunnen, want hechten moet toch snel gebeuren, al binnen 2 tot 4 uur ??.....beetje vreemd....Sterkte voor haar...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:31

Nee de grote hond was nog niet buiten. En eigenlijk zag je het ook niet echt. Hele mooie vlakke snee zeg maar. Ze zei dat ze tot 7 a 8 uur nog konden hechten. Het heeft bijna niet gebloed ofzo hoor.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:53

achossie, snee op rug, das echt niet fijn.

verder hier DRUK!!
Niet te filmen..
benefiet komt eraan, das waar, maar zondag bleef de rem ineens hangen van de kikkerkar, grmblll

gelukkig bekwame mede menners in de groep die de rem samen met manlief los konden tikken, mocht ik gelijk niet meer aankomen de rest vd rit.

nu staat ie bij 1 vd medemenners die de remklauw uit mekaar heeft gehaald en moet rubber vervangen worden..

sproet snapte er niks van...met kar naar die meneer, daar alweer uitspannen (amper 15 minuten stappen)
zadel erop (lag op de kar) en toen verder hobbelen :o? :o?

verder vond de meneer de kikkerkar in super staat..
goed onderhouden enzo,
altijd fijn compliment :) :o

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:51

Da's balen Bicci.
Moet zeggen dat wij het ook al eens gehad hebben hoor. En ponylief maar doortrekken, arm beest haha.
Bij wie staat je wagen nu?

Vanochtend lekker even een rondje gewandeld met Vjell, Aks en Diddle.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:21

Hi, dat is altijd balen zo'n rem. Raaf hoor die snee van hondekind Ips :n Moos weekje rustig aan en Gem aan het sparen voor nieuwe wagen :$ Biancocoo komt voorbij :evaw: en Rianne in de lappenmand :(:) zie je zo gaan met je geluidbox op de wagen Ollie1 :):) en ML lekker gewandeld met Aks en Diddle, heerlijk!

Heb nog even staan teuten met Aks, terwijl ik Hero aan de hand had, Diddle keek eerst heel blij zo van he daar is die stadse dame (Ollie) en daarna snapte hij het niet meer :))

Vanochtend lekker gedressuurd met Ollie dankzij jawel... de pionnen :+ Daar kan ik haar goed mee losrijden, ik moet gewoon niet te lang lange lijnen doen maar kleine achtjes/voltes/wendingen en dan weer voorwaarts etc. Dus heel actief. Had nu zelfs af en toe dat ik haar iets terug moest nemen, heerlijk dus.

Hero flinke poetsbeurt gegeven, wat een haar }:0 en wat met hem door de pionnetjes gelopen, beetje gefreestyled en toen kwam Aks dus langs :9k

Vanmiddag naar de tandarts.... zo mijn hobby :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:48

Dit is toch als menner wel je worst nightmare...
http://www.hvzeeland.nl/nieuws/23897-er ... rdenkoets/
wat afschuwelijk. Paardjes komen er nog goed uit maar de koetsier is bekneld geraakt en overleden... zijn ook van die vreselijke rotsloten als je daar ondersteboven in terecht komt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:24

Lieve mensen; het is me even te veel om op alles en iedereen te reageren, maar ik lees en leef wel mee :j ; dus zoek maar uit: :(:) <3 *\o/* :') :(:) |(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:28

Ik zag dat ongeluk gisteren bij hart van nederland. Koets op zijn kop in de sloot bovenop die man. Daar moet je eigenlijk maar niet te lang bij stilstaan anders durf je niet meer.

Zo db heeft weer nieuwe schoenen. Ziet er weer tip top uit. En weer gaten erin. buitenseizoen komt weer.
Zo niet mijn ding maar ja.

Net db gelongeerd en weer buig oefeningen gedaan. Snoepje bij zijn achterbenen die hij op mag halen. Lekker zijn nek strekken. En achterwaarts. Met een snoepje gaat het prima. ha ha.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:46

Je zult het maar meemaken, brrrrr......
Daar moet je inderdaad maar niet teveel over nadenken.

Hoe gaat het nu met je hondje Ipsilonka?
VHU: tandarts overleefd of moet je nog?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:04

Ik moet nog >;)

Nee idd niet te lang bij stilstaan bij zoiets. Maar moet zeggen dat ik in het Brabantse land blij ben dat daar veel minder sloten en vooral van die hoge sloten zijn dan hier in de buurt.

Geef je DB nog gember Baudyh? En grappig he, die oefeningen vinden ze leuk. En het werkt als je het regematig/vaker doet worden ze echt soepeler. Wat is niet je ding? Dat proppen draaien straks of buiten? Vind die proppen ook altijd drama als je het ergens van in je rug kunt krijgen is het dat :7

Morgen misschien, als het meezit allemaal, zelf even mennen met Hero. Of in ieder geval achterop de wagen. Onze hunk doet het geweldig volgens instructeur :D

@Avaluna :D :(:) {:} *D _/-\o_ :) :evaw:

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:47

Bah wat een naar ongeluk.
Ik ben zelf een keer van de kar af geduikeld met mennen. Toen ging paard ineens naar links en ik ging rechtdoor :')
Ik ben vandaag op stal geweest maar man wat een spijt heb ik daar nu van. Veel teveel gedaan. Mag van vriendlief niet naar stal morgen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:54

Gember, nee kurkuma. Ja dat krijgt hij nog.
Dat kalkoenen indraaien vind ik een kriem.
Je krijgt er een zere rug, bezweet, rood hoofd van. Ppff

Tandarts overleeft?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:16

bah wat een akelig ongeluk zeg...
vreselijk dat die man het niet gered heeft..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:17

@Ips, hoe is het met Mila, heeft ze het nog kunnen hechten ? Wel vreemd dat ze je zo lang laat wachten...inderdaad wat Biancacoo zegt moet dit toch zsm gebeuren ?
@Biancacoo, nog ontwikkelingen Vwb de verkoop van je huis ? En kun je een beetje afleiding vinden nav het heftige voorval van vorige week ? :(:)
@Gem, hihi bij jou dus ook precies hetzelfde met de kids....mijn telefoon is ook uitgekozen door zoonlief :j en waardeloos dat je zo hoest :(:)
@ Rianne, jij ook ffies rustig aandoen en goed naar je lichaam luisteren :(:)
@VHU, lekker met de paardjes in de weer geweest met héél veel haar :P en daarna een fijn uitje naar de tandarts _/-\o_
@Baudy, lekker aan de rek en stretch :):)
@Avaluna :wave:
@ML lekker aan de wandel geweest en aan de klets +:)+
@Bicci , heeft het al weer drukkies *\%/* , kikkerbad vastgelopen...gelukkig alles weer gerepareerd _/-\o_
@Janouk, hoe gaat het met jouw kür?

Vwb het ongeluk is inderdaad heftig....komt uit de buurt bij Maisie vandaan...misschien kende zij die meneer wel...het is echter een klein wereldje Y;(

Morgen hoef ik pas om 15.00 uur te werken dus kan ik morgenochtend lekker oefenen met mijn geleende Böse Soundsystem op de wagen *\%/* swing it out baby....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:19

Ja overleefd.... maar moet over twee weken terug voor nieuwe kroon, oude moet eraf, nieuwe erop ... wordt het betere hak- en breekwerk vrees ik :(
Zoonlief had een melkkies die er maar niet uit wilde, al grote kies half ernaast, tandart vroeg wil je dat ik de kies eruit haal, zoonlief ja... ahhhh .... vond het best dapper!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:24

Stoere Han +:)+ , heeft hij vandaag ook CITO-uitslag gehad ? Zoonlief van vriendin ook en dat was toch wat tegengevallen....en kan waarschijnlijk niet naar de school waar hij graag naartoe zou willen. Ik vind echt dat ze die toets toch te zwaar door laten wegen....ondanks het feit dat ze zeggen dat het niet de belangrijkste toets is :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:39

Gelukkig hebben we twee toetsen gehad, stuk CITO (ging slecht :x ) en NIO (intelligentie onderzoek). Op basis van de NIO kan hij naar brugklas HAVO/VWO precies wat hij wil maar..... of hij op school van keuze terecht gaat komen is nog onzeker, horen we woensdag... is loting...
Waardeloos hoor als obv CITO het niet kan zeg, balen. Sommige kinderen zijn gewoon niet goed in CITO, dat toetsen maken en die druk kunnen ze soms niet verwerken, is toch erg dat je daar zo voor gestrafd wordt...

De scholen in Rotterdam vragen of NIO of CITO. Wij geven dus de NIO op... :+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:13

Dames, mila doet het prima hoor. Idioot beest is het. Ze drentelt gewoon rond met 4 nietjes in haar rug..... niks geen last ergens van!
Pablo loopt iets minder misschien toch nog even een flesje metacam halen. Hij krijgt nu homeopatische druppels en korrels. Maar dat heeft ff tijd nodig.
Pff dat ongeluk moet ik niet te lang naar kijken. We hebben hier veel sloten maar de meeste gewoon prutsloten.
Vhu heeft een stoere zoon zeg bij de tandarts.
Ollie druk bezig met de kur. Wel leuk maar erg veel werk.
Ik zag vanmorgen ht nog in de weer met de ponies toen ik terug reed van de da naar de winkel.