[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:42

Die vrouw die het organiseert woont er nu bijna 2 jaar en kwam daarvoor ookal veel daar met haar paarden om te trainen. Haar paardjes hebben echt heel gespierde billen :D Gwin kon het nu ookal veel beter dan vorig jaar. Vorig jaar had ze echt heel veel moeite om naar boven te stappen met haar hoofd omlaag zodat ze haar rug gebruikt. Dit jaar ging dat echt super en deed ze vanzelf haar hoofd al naar beneden om beter te kunnen klimmen, toppaardje! <3 /3

Ben nu echt enorm moe, volgens mij het hele weekend geleefd op een opgeladen batterij en die is nu helemaal leeg :') Maar rustig aan doen vandaag, en morgen, en overmorgen...

Gwin heeft waarschijnlijk vastgelegen in stal, want ze had vanochtend een kras op haar achterbeen en het beentje is daar wat dik. Ze is er niet kreupel op, maar ga maar wel 2x per dag even afspuiten met koud water. Komt dus goed uit dat ze een paar dagen rust heeft.

Biancailona was de echo helemaal in orde? Ik was vorige week bij de welkoop, maar heb de lego niet meegenomen. Volgende keer zal ik het meenemen voor je zoontje! (Als de actie dan nog is, weet niet hoe lang die duurt?)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:43

Gem wat balen dat je geen groom kan vinden! Kan je niet op een of ander forum een oproepje plaatsen? (Zo doen we dat met endurance weleens)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:47

@Frensie: als we wat uit de grote verbouwing zijn en je vind het leuk, mag je hier ook wel eens komen met Gwin :j .
Gelukkig loopt ze er wel goed op, idd even koelen en bijkomen van het weekend voor jullie alletwee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:00

Avaluna: Ik heb net uitgevonden dat een groom iig niet persé 12 hoeft te zijn, maar mag groomen in het kalenderjaar dat hij / zij 12 wordt :) . Dus de tweede zoon (de oudste wil niet) zou idd in principe mee kunnen :j . Ik denk alleen niet dat ik met hem samen kan inspannen en opladen, dus hopelijk is er dan daar ter plekke iemand die Ster wil vasthouden, terwijl ik inspan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:09

Frensie: wat jammer dat Gwin toch dik been heeft. Hpelijk is het snel weer goed.
Gem: wat balen dat je geen groom kunt vinden. Ik hoop dat je nog een oplossing kunt vinden
Janouk: wat een leuk stel samen

Mijn les ging weer heel fijn. Daarna is Thabor ook nog gereden. Een tijdje terug had ik toch een bijrijdster gevonden, die na 1 keer aangaf toch niet meer te willen. Twee weken geleden kreeg ik sms van haar, met nog wat uitleg hoe en wat. Toen heb ik haar terug gebeld en gezegd dat ze gewoon als ze zin heeft kan bellen/sms-en en dan kijken we gewoon hoe het inpast (ze rijdt namelijk erg netjes, dus al de keren dat ze wel komt, helpt ze me ook echt). Paardrijden helpt mij altijd heel erg als ik in dip zit, dus zo kan ik haar hopelijk helpen, en zij kan mij helpen. Vandaag is ze weer gekomen en heeft ze dus op Thabor gereden. Als het allemaal lukt, komt ze vrijdag weer. Dus nu heb ik zo ineens en een bijrijder en een groom. Moet niet gekker worden hahaha.

Heb mijn wagennummer al binnen *\o/* . Heb na advies van mijn instructrice knhs nog even gebeld over in welke klasse ik zou starten. Omdat ik Z dressuur ben, mag ik mijn eerste wedstrijd in klasse 1 starten. Als ik dan denk dat ik in klasse 2 toch beter zit, mag ik gewoon overstappen, zonder dat ik eerst 15 wp moet hebben. Dat is dus ideaal. Omdat ik maar 2 tot 3 wedstrijden per jaar zal rijden, zou ik anders bij een foute keuze van de klasse nog jaren in klasse 1 moeten verblijven. Maar dat is dus niet nodig. Dus ik heb mijn inschrijving voor mijn allereerste sgmw voor klasse 1 de deur uit gedaan. Ik vind het wel reuze spannend hoor. Morgen eens ohz stap en draftraject oefenen om te zien hoe hard we in normaal tempo gaan.

En volgende week maar weer eens een afspraak met de huisarts hoe het nu verder moet, want alle bloeduitslagen zijn aan de (erg) lage kant. Losstaand misschien net niet erg genoeg, maar bij elkaar misschien net de oorzaak van mijn enorme vermoeidheid.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:10

Gem schreef:
Avaluna: Ik heb net uitgevonden dat een groom iig niet persé 12 hoeft te zijn, maar mag groomen in het kalenderjaar dat hij / zij 12 wordt :) . Dus de tweede zoon (de oudste wil niet) zou idd in principe mee kunnen :j . Ik denk alleen niet dat ik met hem samen kan inspannen en opladen, dus hopelijk is er dan daar ter plekke iemand die Ster wil vasthouden, terwijl ik inspan.

Daar zijn vast wel mensen voor te vinden hoor. Super dat het dus toch door kan gaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:24

@Gem: er is vast wel iemand die kan helpen met opladen en/of aanspannen. Zelf heb ik Romeo de eerste keren altijd in de trailer opgetuigd, dat was veiliger :D .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:25

@Tine: zou fijn zijn als het met wat aanvullingen een stuk beter zou gaan!

Even een vraag: hoe (waar) belonen jullie precies met de zweep?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:26

Zoooooooo, het regent hier, echt niet normaal meer. Arme paardjes, die staan zonder jasjes in de zomerwei.....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:31

brrrrrr.

hier knappe lange bui op de kop gehad,
mn pa ging mee met de kar t bos in,
beide dorweekt ...grmbl

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:39

Paar seconden geleden enorme hagelbui en nu onweer. Echt niet dat ik ze nu ga halen. Arme dingen. Maar als ik tussen de bomen door kijk ( dat is voordeel nu, bomen en struiken staan nog niet vol in blad) staan ze rustig te eten. Toch af en toe handig om schimmels/witte paarden te hebben

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:46

hihi,
wit met stippen werkt dan zelfs ook nog tine :))
heel handig idd..
en als ze rustig zijn, lekker laten lopen toch..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:12

Zo hier zijn wij ook weer :D
Prima plan Tine, een keer klasse I en dan wellicht verder. Fijn dat dat kan en veel plezier met het 'afstanden' en 'snelheden' oefenen. Ik vind dat altijd erg leuk om te doen. Ook om te kijken hoe ze steeds makkelijker kunnen gaan lopen en dat je leert hoe snel je paard loopt, hoe lang een rondje is enzovoort. Oefen ook als het kan op wat verschillende ondergronden, zand, klei, gras, weg, onhandig stuk met boomwortels of kuilen en plassen en dan kijken hoe makkelijk ze lopen of niet en vooral hoe ze zich houden na afloop zodat je daar je tempo of manier van rijden (meer / minder ondersteuning e.d.) op kunt aanpassen.

Super dat de mevrouw toch af en toe kan komen, wat je zegt als ze lekker rijdt is ook dat meegenomen en wie weet wordt het vanzelf wat regelmatiger.

@Gem -O- beetje gedoe met groom en da's mooi dan dat ze mogen groomen in het jaar dat ze 12 worden....bij Han dus nog 1.5 jaar wachten :D Doen ze anders van jullie stal ook mee dat je elkaar wat kunt helpen? Opladen/inspannen zou ik me niet te druk over maken, zijn altijd wel mensen die willen helpen (tenminste dat is mijn ervaring).

@Biancailona ik zal morgen ook even hondenvoer kopen bij de Boerenbond/Welkoop, wie weet scoren wij wel een koe / peerd :+

Pa van Bicci doorweekt, ja er gingen een paar flinke buien over Breda e.o (of eigenlijk heel Nederland dan }:0 ) vind het niet zo koud, dat is dan weer een meevaller.

@Frensie Gwin 80 km gedaan en dat in die omgeving 8-) beentje moet ff bijkomen :(:)

@Janouk erg leuk span en als het zo een paar keer gaat denkt Bjorn bij tweespan in ieder geval dat het gewoon helemaal gezellig is. Leuk he dat die paarden in tweespan het zelf vaak zo leuk vinden (zoiets van gezellig daar gaan we dan).

En natuurlijk Maisie sterkte met alles deze dagen....162 kaarten voor je oma, dat is veel zeg hoop dat het haar wat troost geeft....

Hier vandaag naar stal en rustige staprit gedaan in het bos om de spiertjes even los te werken. Ze voelde lekker ontspannen en relaxt aan. Ziet er ook totaal niet ingevallen of moe uit. Dus ze heeft zondag goed doorstaan. Snuitje zag je ook totaal niets aan die heeft lekkere poetsbeurt gehad. Tussendoor het tuig schoongemaakt en gepoetst. Had het zondag wel afgeborsteld en met spons afgenomen maar toch maar even goed behandeld want het zag er wel dof uit. Nu is het weer keurig *D moet alleen het hoofdstel nog even doen.

Ik heb mijn tijden van de verschillende hindernissen bekeken maar als ik beetje mee wil doen moet ik gewoon twee keer zo snel zijn als we nu hebben gedaan (bij 4 hindernissen) bij 2 hindernissen was ik 'maar' 10 a 15 seconden langzamer dan de rest :+ Met de vaardigheid hadden we maar twee ballen en dat was waar ik zeg maar overheen gesprongen ben, dus dat is echt supergoed gegaan :7

Nou nu maar weer eens aan het huishouden :P

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:51

Top VHU dat Bente er niks onder geleden heeft! Leuk om zo lekker veelzijdig met je paardje bezig te zijn!

Tine fijn dat je bijrijdster toch weer is komen rijden!

Avaluna ik gebruik met mennen geen zweep ( :o ) dus kan je ook niet vertellen waar ik ermee beloon, zou ook niet weten hoe anderen dat doen :n

Net lekker met de honden gewandeld. Straks nog even naar stal fietsen, beentje afspuiten en andere paarden binnen zetten. Ben nu eitjes aan het koken voor straks bij de spinazie :9 Hier verder ook genoeg te doen in het huis. Manlief heeft gelukkig wel opgeruimd dit weekend en gezogen en zelfs een paar wasjes gedaan, alleen niet de was opgeruimd. Maarja, kan niet alles verwachten ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:00

Hier wordt de zweep niet gebruikt om te belonen eigenlijk..
wel om steekbeesten weg te jagen :P

Verder heel druk :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:01

Lekker spinazie, hadden wij gisteren. Met Italiaanse gehaktballetjes en lekkere prakaardappeltjes plus appelmoes :9
Voordat mijn man wasjes draait :x :+

Oja, Avaluna, belonen met de zweep. Bij de stalhouderij had ik geleerd met zeg maar zijkant achterhand zweep overheen 'schuren', soort van krabbelen. Die paarden begrepen dat dus he :+ Maar ja, je paarden moeten het dus wel begrijpen <<) . Daar ik alleen maar van die hittepetitten voor de wagen heb beloon ik gewoon met stem en dat weten ze heel goed. Doe eigenlijk alles met stem en leidselhulp, hooguit als er iets heel vreemds gebeurt dat ze opzij (dreigen) te springen, dan leg ik hem opzij aan (dat weten ze dan wel, dat ze daar niet door mogen). Ik leer ze dus wel dat opzij voor de zweep, maar het belonen ben ik maar mee gestopt want dat werkte niet bij die van mij :+
Heb wel altijd zweep in de hand vind het zo'n raar gevoel geen zweep in de hand dat werkt gewoon niet. Net als met geen cap op of het pinkriempje niet om je pink. Dat voelt 'onveilig' :o :+

Nou moet honden uitlaten die staan hier op springen :7

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:27

@VHU: hier ook zo'n hittepetitten, hahaha, maar ik ben wel benieuwd hoe men beloond met de zweep.

Ik kom net thuis is hier vlak bij de boerderij blijkbaar een zwaar ongeluk gebeurd... Er staan iig twee ambulances en veel politie...

Oh, heb trouwens ook de boer met de gieter :') , hahaha, Connor noemt het altijd "de bonte boer".

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:39

whow....wat gaan jullie snel..

die boerenbond en welkoop dingen zijn idd erg geliefd, hier ook eentje die er erg blij mee is...en we hebben pas 1 dingetje..4 kippetjes..

:? Heeft iemand nog belang bij 3 kortingskaarten voor de efteling ? ook van de AH dan krijg je 10,= per kaart korting .
:$

ik moet nog bijlezen...sorry.. Y;( even geen tijd...
witvis..met roerbakgroenten hier...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:41

Ik beloon zoals VHU het heeft beschreven, maar eigenlijk vooral toch met de stem. Vind ik gewoon makkelijker, geen hittepetitten hier, maar meer voor mezelf :D

Avaluna: dat is schrikken. Hopelijk valt het voor de slachtoffers mee
VHU: bedankt weer voor je tips. Fijn dat je paarden zo fit zijn.

Jakkes, moet zo de paarden weer naar huis halen. Zit er weer 6 uur grasvreten op. Maar het komt weer met bakken naar beneden. Bleh!!

Hier straks zilvervliesrijst, Hollandse roerbakgroente en kipfilet

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:42

Steekbeesten wegwrijven is een beloning op zich :) . Ster vindt het lekker om tussen haar manen gekriebeld te worden, maar daar kom ik met de zweep niet bij ;) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:42

Is er hier toevallig iemand die een paar mooie tekeningen heeft van marathonhindernissen? Kan ik die thuis in de wei neerzetten om te oefenen :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:24

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:48

Stomme knol heeft weer pony vernield. GRRRRRRR. Pony gaat nu een eigen wei krijgen, in de zomer- en de winterwei. Arme beest loopt flink kreupel nu. En als dan Rembrand de klos wordt, dan gaan zijn ballen eraf.

Ben er helemaal klaar mee, maar manlief vreest dat we erge spijt krijgen van castratie (hadden we destijds met Rembrand ook namelijk. Alleen sloopte die zijn vriendjes niet)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:49

:(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:07

-O- arme Amerigo....
tja als T zich niet gedraagt dan is het of altijd eenzame opsluiting of ballen eraf en hopen dat hij zich gaat gedragen.
Hoop wel dat de poown zich snel herstelt ;(

Hier lekkere pan nasi gemaakt :9
Stalgenoot had heerlijke asperge maaltijd soep gemaakt heb ik dat in de koelkast laten liggen, da's stom he.