[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gilalh

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:09

Sorry, ik dacht dat de foto's kleiner zouden zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:11

@Gilalh: welkom, wat een leuke paardjes!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:14

@gilalh; je hebt iets met lastig uit te spreken namen? :D je boktnaam is ook zo :)) (geintje ;) )
leuke paardjes!!

@tine; :):) peerd terug heel! :):)

Ik wilde heel graag rijden vandaag.. maar kom net uit bed.. :+ en ik ben nogsteeds net zo middelijk dus mij niet gezien :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:01

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:31

Voor zover ik weet verdwijnen de coupons alleen bij onder het zadel. Het systeem kan het mennen namelijk helemaal niet aan. (hebben ze weer eens niet over nagedacht dat er ook menners zijn) Ik heb net dus gewoon weer coupons besteld. Mennen kan je nog niet digitaal vraagprogramma aanvragen, ook geen uitslagen digitaal verzenden. Als dat al niet werkt, zal de rest ook nog neit werken.

Edit: in de nieuwsbrief dressuur staat er ook info over, in de nieuwsbrief mennen nog niet. Moet ook ohz nog door de vergadering worden goedgekeurd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:34

tine10 schreef:
Voor zover ik weet verdwijnen de coupons alleen bij onder het zadel. Het systeem kan het mennen namelijk helemaal niet aan. (hebben ze weer eens niet over nagedacht dat er ook menners zijn) Ik heb net dus gewoon weer coupons besteld. Mennen kan je nog niet digitaal vraagprogramma aanvragen, ook geen uitslagen digitaal verzenden. Als dat al niet werkt, zal de rest ook nog neit werken.

In zowel het topic als de aankondiging op de site van het KNHS wordt ook het mennen genoemd

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:34

Gilalh: Welkom :D. Wat een leuke paardjes :D.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:15

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:23

@Jenkins, ik heb morgen zat tijd, maar ga toch niet voor een paar handschoenen/ halstertje naar Amsterdam!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:25

Nou zo ver is Amsterdam toch niet vanaf krommenie ;) En t zijn leuke handschoentjes en halster, maar als je niet wilt moet je het niet doen ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:28

Ik moet werken :).

En verder koken en beestjes verzorgen en schoonmaken en boodschappen doen :+.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:50

@ Gilahl WELKOM!

@ Jenkins; wel tijd maar Amsterdam is te ver rijden.

@ Naaltje beterschap!!!

@ Tine: fijn dat Thabor weer goed loopt!!

Vandaag weer contact gehad met de dierenarts vanwege de mok. Ze moet weer een tijdje op de prednisolon.

Ik ben vandaag een dagje wezen proefdraaien bij een mogelijke nieuwe baan. Het is als medewerker in de planning voor een bedrijf dat internationaal medisch transport verzorgt voor mensen. Werktijden zijn avonden+nachten en in het weekend overdag of avond+nacht. Je werkt gewoon vanuit huis en kan gewoon slapen 's nachts. Uiteraard met de telefoon naast je hoofd. Lichamelijk gezien veel minder heftig en ook interessant werk. Donderdag of vrijdag hoor ik meer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:58

Evelli schreef:
tine10 schreef:

In zowel het topic als de aankondiging op de site van het KNHS wordt ook het mennen genoemd

Maar in de nieuwsbrief staat er niets over. Heb de KNHS mail gestuurd, want het wordt zo wel erg onduidelijk. Wat ik al schreef (ik doe secretariaat mennen), er kan werkelijk niets digitaal. Dat kan het systeem niet aan. Probleem ligt er vooral in de meerspannen. Computer snapt het dan niet meer. Dus dan zal het een organisatie ook niet gaan lukken om startcoupons te gaan printen. Maar goed, zodra ik antwoord heb, zal ik het melden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:14

geen wedstrijden, dus niks met coupons te doen :)

naar amsterdam gaan ook geen tijd voor.

Net beschuitjes, jam en yoghurt gaan halen bij de AH.. Wil echt heel graag wat eten...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:56

startcoupons had ik idd ook wat over gelezen. Heb er nog voldoende dus wacht het wel even af. Zou
wel mooi zijn als alles digitaal kan.

Naaltje balen dat je ziek bent maar niets aan te doen dus lekker uitzieken.

@ frensie intressante baan. Lijkt me wel leuk werk.
Tine fijn dat thabor weer goed is.

Zo ik ga vanavond weer een nieuwe theorie uitproberen in het ferro verhaal. Het is nl zo dat de fysio zei dat het
bij zn kaken/tong strak aanvoelde. Nu heb ik gelezen dat de tongspier vast zit aan de borstspier en de schouderspier.
Als de tongspier niet kan ontspannen heeft dat invloed op de rest van zijn lijf. Als ik dan kijk naar het nageefelijk
zijn in combinatie met het trekken van de kar dus voornamelijk met de borst dan zou het best wel eens kunnen zijn
dat daar ferro zijn probleem zit. Wat ik nu ga proberen is robijn zn liverpool met tongboog bij ferro indoen om te kijken
of dat probleem dan minder is. Het is miss wat ver gezocht maar ik weet het eigenlijk niet meer.

Ga nu eten en dan door naar de pony's :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:57

Welkom Gilalh leuke paarden !

Jeetje, vriendin en ik zijn smoorverliefd op 2 mini shetten, maar zijn hengstjes.
Gingen vanochtend even 5/6 vee artsen bellen wat castreren kost. Overstijgt de prijs van de shetten wel flink 8-)
Erg zonde want ze zijn ZOOO leuk !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:57

@Ollie vind het heel dapper van je en ik vind echt dat de lente voor jullie binnenkort wel weer mag beginnen :(:)

@Naaltje slokjes Isostar helpt bij mij altijd goed als ik zo'n dag heb dat ik alleen maar :r en %) ben plus banaantje als die Isostar erin blijft zitten en daarna wat rijstwafels en thee met veel suiker.

@Gilalh jouw zwarte paardje is familie van mijn Bente. VV = Farao en van VM= Waterman, dat is de weer de vader van Ahoy. Grappig he. Hoe groot/klein is Wonderkind? Rijden jullie wedstrijden of recreatief?

Enne rest even kwijt, ben beetje afgedraaid, hele ochtend vergaderd, daarna 2 bedrijfsbezoeken (vind ik altijd erg leuk maar moest vandaag naar een Ministerie, die zijn over het algemeen erg saai en deze was me toch saaaaai :x ). Maar ook nog even de Bijenkorf ingedoken leuke nieuwe broek en twee blouses gekocht, zie ik er, inclusief mijn nieuwe schoenen (cadeau van manlief) weer bij de tijd uit <<)

En nu koken, lekker simpel, patatjes met gehaktballetjes, sla plus komkommer }:0

Zie dat er ondertussen weer gepost is haha
@Maisie dat heb ik ook eens gezien in een uitleg over hoe tong/kaak doorwerkt in houding paard. Ben benieuwd :j weet wel dat het bij Snuit en Bente dus een wereld van verschil is met welk soort bit ik men (niet alleen soort, ook materiaal).
@IngridM tja, Freddy castreren kostte toen 300,- Euro of zoiets. Maar waar gaat het om, of je een leuke pony hebt of dat je alleen voor 'goedkoop' gaat. Als ze een paar maanden op stal staan ben je dat geld ook kwijt. Als je een hengstje koopt is dat altijd goedkoper omdat ze nog gecastreerd moeten worden, logisch lijkt me ;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-09-11 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:59

isostar? *gaat googlen*
heb nu een bodempje yoghurt binnen. even een incubatietijd gunnen, maar anders pak ik nog meer. Heb namelijk wel echt trek :+ (wat wil je na 1,5 glas water :') )

lekker geshopt :D Ik moet ook nogsteeds.. M'n nieuwe broeken zakken af ^) :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:01

simpel koken kan ook lekker zijn toch?

Welkom gilalh!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:02

@Naaltje, is isotone sportdrank :j
Cola helpt ook wel eens :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:08

ff opsomming van ferro zn bitjes.

Beleerd met B-stang
happy mouth liverpool
dubbelgebroken trens
dubbel geborken trens happy mouth (bijt ie kapot)
Kneveltrens happy mouth.

Heb dus nog geen tongboog geprobeerd. Ben benieuwd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:09

cola vind ik tegenwoordig vies :P wie had dat ooit gedacht :D
maar m'n yoghurtje is nog altijd binnen :+ gelukkig, want ik wil morgen gewoon naar school :') _O-

sportdrank tegen misselijk, die had ik nog niet zo vaak gehoord :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:28

Er zijn zelfs rijverenigingsecretariaten die er nog niets van wisten Tine10 dus zo gek zou het niet zijn dat jij er ook nog niets van gehoord zou hebben

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:31

Ik doe ook een rijverenigingssecretariaat en heb nog niks gehoord hierover van de KNHS. Het staat nu wel vermeld op mijnKNHS van onze vereniging.

Ik wist het wel al maaaaanden want we hadden een cursus omroepen begin dit jaar en toen werd dit tussen neus en lippen door vermeld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:51

@Frensie spannend trouwens ander werk. Heb je bij je huidige werk een vast contract? Dan zou ik met je beperking niet zomaar overstappen naar ander werk hoor, je hebt dan wel bepaalde rechten opgebouwd natuurlijk. Maar zou wel super zijn natuurlijk als je wel 'gewoon' aan het werk kunt :j
@Naaltje heb een jaar of 5 geleden 4x achter elkaar giga-voedselvergiftiging gehad.... dan leer je dat soort trucjes :+ was drama trouwens 1 is al een ramp maar 4x werkelijk, leek alsof ik niet meer bestond >;)

Ben nu helemaal vol van de patatjes :+

@IngridM het staat er misschien wat hard, het is niet persoonlijk bedoeld Y;( , maar een hengstje castreren kost zo tussen de 100,- en 200,- Euro, of het nu een grote of kleine hengst is. Iemand die een hengstje verkoopt voor een laag bedrag doet dat ook voor zo'n laag bedrag omdat ze weten dat als ze meer vragen en mensen hem willen gaan castreren (wat de meeste mensen willen) dat dan de prijs opeens hoog lijkt. Je kunt ook gaan voor een merrietje, dat is dan bij een shetlander vaak maar een paar honderd Euro duurder maar scheelt veel gedoe (en je kunt er nog een keertje mee fokken). Vind het met hengstjes altijd maar afwachten wat voor karakter er achter weg komt na castreren (op latere leeftijd maakt dat niet meer zoveel uit maar bij die jonkies weet je het niet). En ik moet eerlijk zeggen dat doordat ik zelf ook pony's / paarden wat vaker heb gekocht en verkocht het 'goedkoop' argument bij mij altijd wat allergie veroorzaakt. Ik begrijp dat mensen een bepaald budget hebben maar je hebt als verkoper zo'n dier ook een poos gehad, verzorgd, laten enten, hoeven bekappen, wormkuurtje, dieren kosten nu eenmaal geld (en met een beetje pech kost een paard/pony, groot of klein, veel geld).

Sorry.... moest het even kwijt :o