[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:41

Tine niet buiten mennen, Jenkins mooi net filmpje (en dat was nog een poosje geleden), MagicMist sterkte, vervelend :(:) , Rivaldo 3 weken alleen thuis (zo dat is stil ;) ) , Marianne heeft Voice uitgezwaaid en Lacuna doet aan huisvlijt en is super trots op Storm (vind het ook knap hoor dat hij nu al zo veranderd is!)

Ik was vanochtend om maar liefst 6.00 uur op. Ontbeten, koffie gedronken (=noodzaak :+ ) en daarna naar stal. Ik had gisteravond de buienradar bekeken en het zou om 10.30 uur gaan regenen dus ik dacht ik moet vroeg (het is nu 11.30 uur, geen regen te zien :o ). Had route gepland van zo'n 20 km, dacht zo'n 7 km/uur te gaan en ging om 7.35 uur op pad. Was best wel een beetje zenuwachtig want grootste gedeelte had ik nog nooit gemend! Onderweg had ik op het 7 km punt (wat ook 14 km punt was) een emmer met water staan voor als Snuit er door zou zitten. En die Snuit toch, die liep die 20 km toch echt even helemaal met twee hoeven in zijn neus :+ *\o/* Ben wel op de verharde weg gebleven want de ruiterpaden waar ik langs zou gaan dat ging dus met zo'n tweewieler echt niet, wat een enorm gehobbel kan me niet voorstellen dat dat goed is voor pony, wagen en mezelf }:0
Al met al kwamen we dus vrijwel niet bezweet om 9.35 exact weer aan bij de stal, 20 km in 2 uur incl beetje stapwerk +:)+
De tijd vloog ook om want ik was nogal druk met Snuit in een rustig tempo houden / krijgen..... tot het eind toe bleef hij eraan trekken dus volgende week de wagen er maar achter en toch proberen stukken door het zand te gaan.
Ook nog twee doorsteekjes gevonden met fietspaden die ik niet kende net op stukken waar het een beetje vervelend qua verkeer was (moet ik echt de weg op waar het nogal druk is, niet zondag's om 8.00 uur maar wel om bijv 10.00 uur al), dus dat is ook mooi.

Was echt een belevenis, ben hartstikke trots op die kleine stuiterbal.

Napie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:01

Dat was vroeg. Ik was er wel vroeg uit dankzij mijn nachtdiensten van afgelopen week, fut om wat te doen heb ik niet echt vandaag.

Druk met de wedstrijd bezig. Voor de mendurance nu 25 inschrijvingen. Voor de endurance 90. Morgen sluit de inschrijving van de endurance, meer kan ik niet hebben. Ik vind 10 man op bezoek thuis al veel, over twee weken krijg ik minimaal 200 man op bezoek.

Gisteravond een deel van de route gereden. Het werd wel een beetje heel vroeg donker. Veel reeën gezien. Beetje tempo moeten maken om voor het pikkedonker uit het bos te zijn. Uiteindelijk 28 km gereden met 12,4 km/u. Maffe pony's.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:11

@Napie, Lijkt me een enorme organisatie een mendurance en een endurance, petje af! 28 km en 12.4 km/uur :7 dat kunnen we nog niet hoor ;)
Waar we naar willen toewerken is vanuit die 8 a 10 km/ uur zo ongeveer naar 30 km te gaan en op verschillend terrein. Dat lijkt me al heel mooi. En dan zouden we een aardige mendurance kunnen uitrijden.

Snuit gaat volgens mij het liefst keihard, maar goed, dat is een doodlopende weg natuurlijk op termijn :+

Jij was dus laat gisteravond (grappig al die reeen onderweg).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:14

Goeiemiddag allemaal.. zal straks ff terug lezen. heb weinig puf om te reageren verder :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:21

je doet een blije emoticon? heb je iets leuks te vertellen?

Ik heb een ego bericht.
heb de bevestiging dat ik mee kan doen aan de menclinic.
en ik mag in de eerste lesgroep *\o/*

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:26

neuh heb niks bijzonders te vertellen, vond t gewoon een leuke smilie ;)

maar wel stoer dat je mee mag doen!

VHU snuit is echt zo gaaf he, ik ben dol op zwarte paardjes met witte voeten. als je m weg doet, mn vader biedt zich vrijwillig aan om hem te kopen :=

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:35

Leuk dat je mee mag doen Ivy :D

Napie je heb t het er maar druk mee! Wel knap dat je dat allemaal kan en volhoud :P

Lacuna, leuk dat jeje karretje gaat pimpen haha. Ik heb mijn tweewieler 2de handsgekocht en het bankje is ook niet zo heel mooi meer en er zijn wat roest plekjes. Eind September is er hier ook ringsteken en dan wil ik eigenlijk ook me karretje weer wat mooier maken :D ziet er aan te denken of ik miss t karretje zwart met rode details kan maken. weet alleen nog niet wat er dan precies rood word :P

Tine jammer als je bosrit niet doorgaat! Ik ga miss weer een rondje doen met sil, maar dat is afwachten of t niet te koud en te waaierig is haha.

VHU, my god wat was jij vroeg op! Ik ging om 12 uur mijn bed uit :P Maar heb dan wel 3 avonden achter elkaar tot half 2 gewerkt en 's ochtends er weer elke keer optijd uit. dus vandaag was t ff uitslaapdag :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:41

Citaat:
VHU snuit is echt zo gaaf he, ik ben dol op zwarte paardjes met witte voeten. als je m weg doet, mn vader biedt zich vrijwillig aan om hem te kopen
<3
Gedurende die hele 20 km geen moment van twijfel of terughoudendheid, heerlijk dier. Sorry :o zit nog even na te genieten.
Alleen nog geen idee hoe we hem op hartslag max 62 krijgen voor mendurance, bij de p/a en de eindcontrole, hij is nogal pittig :o maar goed, er moet iets overblijven om aan te werken natuurlijk :P

@IT: super dat je mee doet en super dat je in de 1e groep kunt.
@Jenkins: nou dan kan ik me voorstellen dat je net je bed uit was. Ben wel een ochtend mens hoor, vind het heerlijk zo vroeg op te staan en op weg te gaan, als alles nog stil en rustig is.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:48

Vhu ik vind het ook lekker om vroeg op te staan, heb ik nog wat aan me dag en ben ik een stuk actiever..
nu zit ik nog half slapend op de bank hahaha

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:52

@vhu geniet jij maar even na;)

zo ik heb vandaag al, paarden gevoerd, hondjes gevoerd, paardgereden, uitgemest, erf opgeruimd, ontbeten, de afwas gedaan, gedoucht, afgewassen, gedweild, stofgezogen, slaapkamer maar eens opgeruimd.
pff wordt er een beetje gek van, had dus vrijdag eht hele boeltje hier helemaal spik en span en vandaag was er gewoon al niets meer van te zien :(

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:00

Marrianne ik ben jaloers op jouw werklust hahahaha!
Mijn huis is echt een gigantische zooi en vlucht elke dag maar naar de paarden zodat ik er niet in hoef te zitten. maar nu heb ik paar dagen vrij dus ga maar eens een hele grote schoonmaak houden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:01

jemig marrianne :+ je mag hier ook best even komen afwassen en opruimen enz enz enz hoor :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:16

VanHuisUit schreef:
@Napie, Lijkt me een enorme organisatie een mendurance en een endurance, petje af! 28 km en 12.4 km/uur :7 dat kunnen we nog niet hoor ;)
Waar we naar willen toewerken is vanuit die 8 a 10 km/ uur zo ongeveer naar 30 km te gaan en op verschillend terrein. Dat lijkt me al heel mooi. En dan zouden we een aardige mendurance kunnen uitrijden.

Snuit gaat volgens mij het liefst keihard, maar goed, dat is een doodlopende weg natuurlijk op termijn :+

Jij was dus laat gisteravond (grappig al die reeen onderweg).

Maar ik heb geen idee wat dit op de hartslagen deed. Ze leken snel hersteld bij thuiskomst. In de wedstrijd doe ik wel iets rustiger aan gezien ik dan vaak het terrein niet ken. Nu heb ik bepaalde paden geheel in galop gereden omdat ik weet dat het kan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:00

mooie ritten
mooie sulky-zittingen :))

magicmist; sterkte

ik heb migraine.. en last van m'n rug.
Wil graag slapen, maar kan niet door de hoofdpijn.. rechtse oog lijkt wel volkomen uitgeschakeld, vlekkerig en wazig beeld... grr

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:17

Napie: Is het organiseren van zo'n wedstrijd nou eigelijk vrijwillig of een soort leuk bijbaantje? Erg veel werk inderdaad maar als het eenmaal goed verlopen is denk je weer :D.. wouw!

Marianne: Zo geef mij die power is :P

VHU: Lekker vroeg weg geweest en lekker gereden (droomt nog even lekker na)

Naaltje beterschap

Vandaag les gegeven en daarna met rivaldo nog met een bontje naar buiten gegaan om wat te stappen.
Daarna de mannen in het land gedaan, deed hun vliegenmasker om en toen }> kwamen de duiveltjes in hun naar boven.
Ze hebben de hele wei op stelten gezet en vonden het leuk om tikkertje met mij te spelen c }> Net of ze het met elkaar afgesproken hadden.
Dan had ik de een in het land, ontsnapte de andere weer }:)

Ga zo miss naar de film :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:26

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:37

Ik weet het nog niet zal zo met mn date overleggen haha _O-

Leuk een veulen :D door wie is ze gedekt?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:41

door jim..
jim heeft echt superbewegingen.
en is iets groter..hij verbeterd moon op bepaalde punten
ik vraag me alleen af welke kleur eruit komt..
moon is vosbont
en jim zwart stekelharig...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:58

Muisje is gister alsnog overleden...

En de kar is waarschijnlijk toch niets. Vragen 250 voor een 'sulky' (tweewieler) en eerlijk gezegt zoek ik dat niet echt voor die prijs. Dan koop ik wel voor 300 een HorseShopinternational wagen...

Heeft iemand nog wat in de schuur staan wat ie kwijt wilt? :P in de buurt...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:29

gecondoleerd millanka met je muisje!

En weetje al welke film laura?! ik blijf vanavond lekker thuis, lekker bank hangen.

Succes met je migraine naaltje!

Ik wil mijn tweewieler dus gaan opknappen.. heb alleen echt nergens verstand van :P
Had een goedkope zwarte spuitbus gekocht bij de Action, maar nu blijkt dus dat ik hem ook moet schuren en een onderlaag moet hebben haha.
Dussjaaa... hoe begin ik :P Iemand ervaring met het opknappen van die zwarte HSI karretjes?

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:45

@ Milanka: sterkte :(:)
@ Magicmist: leuk vooruitzicht dat veulen. Sterkte met je operatie!
@ Laura: stoute jongens }>
@ Naaltje: :(:) , heb je wel vaak he? Erg vervelend.
@ Napie: lekker ritje! Erg veel sterkte met al je werk voor de (m)endurance.
@ Jellee: als Marianne dan bij jou klaar is, mag je haar doorsturen naar mij :D
@ Marianne: zal ik je mijn adres even doormailen???? Frusterend he dat alles zo snel weer vies is.
@ VHU: wat top!!!!! Ik neem aan dat je nog steeds op een roze wolk zit. Heerlijk.
@ IT: super dat je mee kan doen met de clinic.

Menritje ging dus inderdaad niet door. Man vond het veeeeel te koud. Tja, het waaide een beetje. Skipak enzo wil hij niet aan. Hij vindt het gewoon niet erg leuk achterop. Ben allang blij dat hij af en toe meegaat!! Dus maar niet teveel pushen, anders gaat hij helemaal niet meer mee.

Thuis in de bak gereden, ging best aardig. Daarna Rembrand gemend, maar kreeg het allemaal niet voor elkaar. Wsl nu al last van spanning, ik dan. Waardeloos. Ik weet dat we het kunnen, maar dan moeten we het er wel uitkrijgen en niet dichtslaan door de stress. Zie nu nog meer op tegen zaterdag. Gelukkig krijg ik vrijdag nog les.

Morgenavond beginnen de gewone lessen (ohz) weer, maar mijn oppas heeft afgezegd en ik moet smorgens naar kliniek, dus vrees dat ik thuis ga blijven. (bij mooi weer zou zoontje nog mee kunnen, dan speelt hij gewoon tijdens de les buiten, maar het is hhier nu net begonnen met regenen en volgens mij blijft dat nog wel even)

Nou, ik ga zo maar gestrekt, ben helemaal af.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:52

Het feit dat je besluit een wedstrijd te organiseren is een kronkel in je kop. Het is begonnen om de menvereniging financieel een beetje te helpen. Echter krijg ik niet de medewerking in zoverre uit de vereniging dat ik al het geld wat eventueel overblijf in de vereniging stop maar dat uiteindelijk weer investeer in de wedstrijd. Ik hoef geen winst te draaien en zo kan ik makkelijk wat investeren in leuke prijzen, bedankjes, lunchpakketen enz. Ik tref het enorm met de kosten van de lokatie. Vandaag toch weer een heel aantal inschrijvingen gekregen dus vandaag een grote feesttent erbij gehuurd om alles te kunnen voorzien van onderdak.

@Jenkins: ik zou de sulky uit elkaar knutselen en alles wat weer zwart moet worden laten zandstralen en poedercoaten door een bedrijf. Kost misschien 5 tientjes maar dan gaat je lak 10 jaar mee (je lak waarschijnlijk langer als de sulky :D)
Het zou een klein vakantiebaantje kunnen zijn maar ik ga niet bezuinigen en probeer mijn deelnemers zoveel mogelijk waar voor geld te geven en goed voor mijn vrijwilligers te zorgen.
Daarnaast is het een soort persoonlijk leerdoel. Ik ben normaal helemaal niet organisatorisch, stel het liefste alles uit tot het laatste moment en ben een schijterd als ik op mensen af moet gan of moet bellen. Nu moet ik wel en daar leer je van.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:13

Ik ga mee met de samenvatting van Martine

Ik heb vandaag wederom een rustig dagje gehad. Ik ben nog steeds niet fit.
Vanmiddag even naar radionl zomertoer geweest. was wel gezellig. Morgen veale maar even longeren.

Napie ik wilde ook mee doen met de mendurance, dacht dat me vader niet wilde maar die bleek erg enthousiast te zijn alleen heb de 28 e al wedstrijd en heb hem nog nooit met hartslagmeter getraind. De marathons gingen altijd wel goed en het tempo zit ook wel goed

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:18

L_Rivaldo: Wat ontzettend leuk dat ze samen in het span zijn geweest. Heb de foto’s bekeken en het zag er leuk uit. Beloofd nog wat voor de toekomst. Ook heel leuk dat je weer hebt gereden op je oude pony. Aardig van de eigenaresse. Al besloten welke film je gaat?

Tallechie: Wat een ongeluk heb jij, zeg. Balen dat je bent uitgegleden. :(:)
Doe maar rustig aan. Beviel je dagje niksen gisteren een beetje? Is af en toe ook goed voor je.

Maisie: Wat goed van je overwinning. Moet een goed gevoel geven! :D

Tine10: Lekker met de pony gefietst zo te lezen. Zo ben je er zelf ook even uit en je pony krijgt beweging, top!
Verder las ik ook dag je een rit hebt gemaakt. Jammer dat het de organisatie hier en daar de wensen over lieten. En vandaag ook nog wat gemend. Ook jammer dat het bij Rembrand wat minder ging. Ontspan en blijf bovenal lekker genieten. Vergeet vandaag en kijk lekker naar de volgende keer uit, dan gaat het waarschijnlijk al een stuk beter. :j

VHU: Hier ook erg veel last van vliegen. De ene pony wat meer dan de ander, maar het blijft een vervelend probleem.
Die beesten worden steeds brutaler ook nog. Moet wel een grappig gezicht zijn zo met die vliegenmaskers. Verder nog een lekker ritje gemaakt vandaag! Snap dat je trots bent.

Marrianne: Wauw, klinkt echt als een heerlijk dagje. Lekker naar de ruitersportzaak geweest en verder bij de Italiaan gegeten.
Mmm, moet zeker een dagje zijn geweest waar je zeker hebt genoten! Ook mooi dat je beter bent gaan zitten. Vooruitgang is altijd leuk om te zien/horen. Vandaag erg druk geweest. Altijd jammer als je niets meer van je harde werk ziet.

Jenkins: Leuk filmpje! Ziet er goed en beheerst uit.

Magicmist: Sterkte alvast met de operatie. Hoop dat alles goed is gegaan.

Lacuna: Balen van je sulky!! Wel leuk dat je hem opnieuw gaat bekleden met bloemstof. Al getraind voor het ringsteken?
Lijkt me ook erg vet om te doen. Super dat de band ook beter is geworden. Vertrouwen met je dier hebben, is iets heel moois en kostbaars en daar moet goed mee om gegaan worden.

Napie: Jij bent druk bezig met routes uitplannen.
Organiseren is altijd iets heel groots, maar uiteindelijk zal het allemaal de moeite waard zijn :j

IvysToeter: Tof dat je mee kunt doen. Wel foto’s maken he, ben erg benieuwd!!

Naaltje: Migraine, hé, bah. Lijkt me heel vervelend. Doe maar rustig aan!

Millanka: Wat jammer dat Muisje is overleden. Je deed zo je best ervoor, maar het heeft niet mogen baten. Sterkte ermee.

Zo, ben weer helemaal op de hoogte. Mijn excuses dat ik soms wat te weinig samenvattingen plaats, maar jullie gaan soms zo hard, hihi.

Zoals beloofd nog even een verslagje van gisteren. Strak van de zenuwen ging ik op weg naar Harlingen.
We waren er rond 12 en hebben toen nog even snel de hindernissen gelopen.
Daarna heb ik even geholpen bij het inspannen van het tandem. Die zouden rond 13.20 starten.
Ben toen naar het hoofdterrein gegaan en heb nog even gekeken naar wat aanspanningen. Toen de klok op kwart voor drie stond, ben ik begonnen met inspannen. Stond eigenlijk om 15 uur op de lijst, maar omdat ik de kar deelde met het tandemspan liep dat wat uit. We begonnen met een klein wegtraject en de zenuwen gingen al wat weg.
Daarna ben ik begonnen met de vaardigheid die ik op hoog tempo met het volste vertrouwen reed.
Geen ballen en een nette tijd. De hindernissen liepen ook allemaal super, de één nog sneller dan de andere.
Uiteindelijk was ik klaar, heb ik Kokkie lekker verzorgd en op de trailer gezet en daarna moesten we wachten op de uitslag.
De uitslag was er en ik hoorde dat er bij enkelspan pony 3 prijzen te verdelen waren.
Nooit had ik verwacht dat ik bij de eerste drie zat. De concurrenten gingen echt heel hard. Toen ze begonnen met de tweede prijs enkelspan pony werd mijn naam geroepen en die man hoorde al gauw dat het mijn eerste wedstrijd was.
Daarna snel het uitslagenformulier gepakt en even vergeleken met de nummer 1. Het scheelde (alles bij elkaar) 18 seconden, dus ik was dik tevreden, want zij staat nummer 1 in de Friese marathoncompetitie. Nou genoeg gepraat, hier een kleine impressie:

Vaardigheid
Afbeelding

De vaardigheid. I'm loving it. :))
Afbeelding

Waterbak (met big smile :D)
Afbeelding

En als laatste nog een van de waterbak!
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:22

Ziet er goed uit Poeltje. Krijg ook weer helemaal zin.

Dagje niksen is af en toe lekker, maar kan er slecht tegen.

Grrr mannen je hebt er soms ook helemaal niks aan...