[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:52

Heb wel meegelezen.

Ga met ollie, baudy, biancacoo en gem mee.

Het plezier staat voorop en als alles gewoon weer heel mee naar huis gaat en we hebben een gezellige dag gehad dan ben ik al blij. En als ik vind dat mijn pony zijn best voor mij heeft gedaan en naar zijn kunnen heeft gepresteerd. Word dat dan beloond met een 1e plek dan ben ik daar natuurlijk wel extra blij mee. En idd de afwisseling die wij gelukkig hebben met de marathon maakt ook al veel goed.

Verder ff geen puf om te reageren. Moest tot 6 werken en net even snel de stallen gedaan. Gisteren wel een heerlijke buitenrit gemaakt!

wel balen peerappel heb verder weinig verstand van artrose.

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:58

hier maar 2 regels..

ze hangen aan mekaar vast, lol met je knol op een veilige manier.

btje bot misschien, maar over het algemeen boeit het mij niks hoe een ander over mijn werkwijzes denkt, hihi
jury-sport zou voor mij niks zijn dus.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:08

Peer appel. Ik zou zeker willen weten waar de artrose zit. De DA kan wel zeggen dat het artrose is maar alleen een foto kan dat echt zeggen.
Bij mijn oude pony ted werd op zijn 14 artrose geconstateerd. Lage overhoef.
Pony zou niks meer kunnen. Met speciaal beslag en toch een preparaat van glucosamine met chodroitine en msm. En geduld. Kijken wat hij aangaf. Ben ik heel ver gekomen. Op zijn 17e liep hij nog klasse 2 mendurance.
Wat ik wil zeggen. Leg je er niet zomaar bij neer dat er niks meer kan.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:16

Ja precies Ips, dat heb ik dus ook, qua rijden, oke het kan, maar een galopje voor de wagen?? Ook gezien het talent dat Tea heeft voor de galop..

Het zou qua nieuwe weiland indeling beter uitkomen, geen smalle streep over naast de bak, maar 20 x 40 is echt mooier.. Als het nu nog eens 35 was, maar 32??

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:02

Hier weinig tijd en energie, dus maar ff kort ;)

@Peerappel: :(:) , voor duivelsklauw, ter ondersteuning, zou je ook eens hier kunnen kijken: http://www.makana.de/search?sSearch=Teufelskralle Ik bestel hier regelmatig (andere dingen voor zowel paard als mens :D ), ze combineren de Teufelskralle ook met Ingwer (gember).

@Jeskim: mmm, lastig, hier ook erg verwend, ik vind 20x40 dus al vervelend mennen met mijn kleintjes :o .

@ML: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ben de rest ook even kwijt, drukjes, drukjes :')

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:55

Het is nu wel erg rustig in dit topic :+
@Avaluna, weinig energie... en dat terwijl het zonnetje van het weekend zo veelvuldig aanwezig was ;)
@Maisie, jij hebt het er niet rustiger opgekregen met je nieuwe baan :7
@Tine, ik hoop niet dat je nu niet meer post ivm mijn berichtje. Ik ben toch niet zo actief in dit topic dus laat je niet weerhouden want ik trap af en toe toch alleen maar tegen de deur ;)

Hier ook vandaag weer aan het werk! Nu even lunchpauze ... het zonnetje schijnt nu en heb écht drang om naar buiten te gaan :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:03

Ik ook ollie, ben nog aan het werk, maar wil echt graag naar huis. :D Maar ja eerst moet alles af zijn!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:09

Bij mij is thuis en werk hetzelfde.
Net ted en zelko ff buiten gedaan. En hondje uitgelaten. Nu weer ff wat werk achter de pc doen. Offerte maken.
Straks ff de trailer sschoonmaken van gisteren en marathon wagen eraf. Einde middag even met diatha naar de DA om naar de open plek op de kaak te laten kijken. Nu zonder onstekingsremmer en antibiotica gaat het met haar nog goed. Alleen er komt nog altijd smurrie uit die kaak.

Gisteren lekker les gereden met db. Hij gaat het steeds beter doen. Ik ook trouwens. Ha ha. Vind met één hand rijden erg lastig maar krijg nu meer gevoel ermee.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:02

Oe Baudyh dat op 1 hand rijden is zo lastig. Nu in de M moet je van hand veranderen door een S. Pfffffff soms lukt het maar meestal niet hoor.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:09

Ipsilonka schreef:
Oe Baudyh dat op 1 hand rijden is zo lastig. Nu in de M moet je van hand veranderen door een S. Pfffffff soms lukt het maar meestal niet hoor.

Ben ik gelukkig niet de enige! :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:12

Ik vrees voor het zomerseizoen, ik zie mezelf zo de baan uit rijden haha. Maar de volte in de L, dat lukt me nu wel hoor. Dus bij jou komt het ook goed :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:21

Ik vond het ook erg lastig om met 1 hand te rijden, maar oefening baart kunst... dus gewoon kilometers maken en dan komt het helemaal goed! _/-\o_

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:26

Ik oefen stug door, gaat vast een keer lukken. Gisteren met de les perste ik er zo een gebroken lijn uit. Viel zowat van verbazing van de kar. Ha Ha.

Zo lanouska je hebt weer een inschrijving voor het zuidenveld. Heb me ff opgegeven.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 15:49

Dat is mooi. Ook vaardigheid ?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:52

ips: 30 maart hebben we hier wedstrijd met dichte banen :j kan je er ook niet uitrijden O:)
olli: jij geen districtkampioenschappen meer rijden? kan echt niet want dan heb je tijd over zonder trainen enz en dan kom je met een wagen vol appelflappen aan .....passen wij niet meer op de bok O:)
tine: wel of niet starten....dat voel jezelf of het gaat met je hand
aks: :wave: alles goed onder je steen?
en dan atrose: happytime had het ook.stokkreupel en na een paar dagen glucosomine liep ze weer als een jong ding door de wei te stuiteren,of het werk???? ja dus....
hier gisteren de menwagen op de trailerframe gezet en geleerd hoe je die met hele mooie spanbanden(speciale) kan bevestigen,vanavond voor het eerst mee naar les +:)+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:11

lanouska schreef:
Dat is mooi. Ook vaardigheid ?

Ja 2 x dressuur en 2 x vaardigheid.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:56

@Happytime, ik kom jullie wel aanmoedigen met een auto vol met lekkers *\o/* en voordat jij niet meer op 't bokkussen past dan moet er wel wat vreemds gebeuren :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:14

Fijn dat het wel werkt het glucosamine-preparaat bij HT maarrrr (sorry Y;( ) dat effect komt van de toegevoegde chondroitine/msm. Maar maakt niet uit, als het middel werkt prima, echter (officieel :+ ) werkt glucosamine, op zich, dus niet. Het is ook onzin dat kraakbeen weer kan aangroeien. Er zijn wel testen dat kraakbeen bijv wordt aangedikt met ander kraakbeen maar de resultaten zijn bedroevend/ weinig geweldig. De gewrichtsvloeistof kan wel worden geoptimaliseerd, waardoor er minder last is van verdwijnend kraakbeen / minder snel ontstekingen ontstaan of het kraakbeen wat er nog is verder wordt aangetast (daar werkt msm/zwavel/chon dan weer sterk op). Duivelsklauw werkt pijnstillend. In combi met iets wat zorgt voor beter gewrichtsvloeistof kan het dan soms ook weer op termijn lijken dat de artrose weg is. Maar dat is dus niet zo. Daarbij is gerichte beweging essentieel. Reden waarom veel paarden die 'op rust' in de wei worden gezet, vooral in een kudde, opbloeien. Niet door de rust, maar juist door het vele bewegen.

Maar nogmaals, boeit verder natuurlijk niet als iets werkt, werkt het, maar het werkt dus vaak anders dan dat de meeste mensen denken :7

Hier ook op het werk, denk ff relaxen en social media checken }:0

Ollie en Hero lopen vanaf zondag weer lekker paar uur op de wei. Ben daar zo blij mee. Dat zou in Rotterdam ondenkbaar zijn. Ollie is vandaag gelongeerd, ze was super fris en soepel, dus de zaterdag heeft ze in haar lijf ook goed verwerkt. Hero blijft het maar goed doen voor de wagen, lekker relaxed nu rondjes draven <3 we trainen nog even weekje door elke dag (10 minuten / kwartiertje hoor, stelt niets voor natuurlijk) en dan gaan we weer terug'werken' naar basis van om de dag iets waar hij over na moet denken tot max half uurtje en de andere dag lekker op de wei kwajongen zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:15

Maaike, start je ook in Kootwijkerbroek. Ik ga groomen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:55

HT ik ga met een jury mee om te schrijven 30 maart :D Ik heb er in maart dan al 2 wedstrijden op zitten met det. Is wel ff zat :D
En wat ollie zegt, voor jij niet meer op een bokkussen past, zijn we wel ff verder :D
En op 1 hand rijden ligt echt aan mij, juf rijd er zo allerlei figuren uit met det :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:37

Ik had het misschien iets duidelijker moeten zeggen, maar ik heb deze diagnose vrijdag 7 maart pas gekregen. Ik vind het niet nodig om 4 dagen later al te gaan lopen knoeien met supplementen, foto's en speciaal beslag. Het kan best zijn dat jullie veel ervaring hebben, maar mijn dierenarts heeft gestudeerd voor dit beroep
(en ik kan me nog wel herinneren van een aflevering klokhuis dat daar járen aan vooraf gaan) en zij is degene die mijn pony in levende lijve heeft gezien en gevoeld. Ik vind het heel lief dat jullie al die tips geven en snap ook zeker dat jullie het goed bedoelen... Dat er niet van!
Mijn dierenarts heeft gezegd: "Ik geef je de twijfeldiagnose kogelartrose. Je krijgt metacam, die moet je opmaken. 1 dosis per dag. Licht werk; stappen rechtuit op hard en zacht, draf rechtuit op zacht. Over 2 weken nemen we weer contact op." Oftewel: we zijn pas net begonnen met de behandeling. ;)
Vat dit alsjeblieft niet verkeerd op, is niet de bedoeling! Ik neem aan dat jullie het goed bedoelen en daar ben ik jullie dankbaar voor! :(:)

@Avaluna, bedankt! Ik ga het zeker allemaal even onthouden en me er straks in verdiepen.
@Baudyh, lekker bezig hoor ik! Fijn dat les ook zo goed gaat. Op 1 hand rijden vind ik altijd zo knap, al helemaal met mennen!
@Happytime, bedankt voor het delen van je ervaring over Glucosamine!
@VHU bedankt voor je tip over het supplement dat jij gebruikt! Ik heb bij biologie ook geleerd dat kraakbeen ook niet meer aangroeit. Heerlijk jouw paardjes ook weer op de wei! Ik ga zo die van mij ook binnenhalen. :D

edit:
Nog wel belangrijk. Pony waar het over gaat is inmiddels al weer 22! Is dus naar mijn idee ook totaal geen schande dat ze artrose heeft en mijn gevoel zegt dat ze (ook met artrose) wel 30 kan worden. Verder een heerlijk taai paard, ze laat alleen pijn veel te laat merken. :/

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:48

@Peer Appel neem het maar mee al die tips en kijk wat je ermee kunt. Jouw DA en jij en gezond verstand is voor Abbey het beste, heb alle vertrouwen in jou hoor. 'We' leven gewoon met je mee :(:) denk dat je in heel de wereld geen 22 jarige vindt zonder enige vorm van artrose of wat dan ook :(:) maar je was zo enthousiast bezig met je proefjes en de wagen, vinden het gewoon sneu voor je... vandaar denk ik al die tips (in ieder geval die van mij :) )

@Baudyh hé super leuk, ja we starten dan ook, korte klasse 1 in KWB. Kunnen we meeten, gezellig! Start jullie Zelko daar? Ik rij samen met Crazymel en ML gaat ons groomen :) lekker dagje uit voor ons drietjes hahaha.

Nou mijn tuig is weer verkocht -O- baal er zo van, het was een prachtig mooi zwaar marathon tuig... dus en weer op zoek naar een cob-tuig voor een redelijke prijs....

@Tine hoe is het? Hand weer wat rustiger :(:) hoop het voor je...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:01

Melissa start zelko in de lange klasse 1. Die heeft haar vader en zus als groom. Ik ga groomen bij mijn vriendinnen. Willemien Baarslag en Jorien Middelkamp die starten de korte klasse 1.
Dus we gaan elkaar vast zien. Gezellig!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 08:19

Morge!
Ik ben vroeg voor mijn doen. Moet met beide mannen om acht uur bij de hoefsmid zijn. Waarom ik zo vroeg heb afgesproken geen idee. Ha ha.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 08:33

Leuk Baudy, ik ga daar ook groomen.
8 uur is idd vroeg. Is de dag wel lekker lang :D