Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, voor duivelsklauw, ter ondersteuning, zou je ook eens hier kunnen kijken: http://www.makana.de/search?sSearch=Teufelskralle Ik bestel hier regelmatig (andere dingen voor zowel paard als mens
), ze combineren de Teufelskralle ook met Ingwer (gember).
.
Maar ja eerst moet alles af zijn!
kan je er ook niet uitrijden
alles goed onder je steen?
) dat effect komt van de toegevoegde chondroitine/msm. Maar maakt niet uit, als het middel werkt prima, echter (officieel
) werkt glucosamine, op zich, dus niet. Het is ook onzin dat kraakbeen weer kan aangroeien. Er zijn wel testen dat kraakbeen bijv wordt aangedikt met ander kraakbeen maar de resultaten zijn bedroevend/ weinig geweldig. De gewrichtsvloeistof kan wel worden geoptimaliseerd, waardoor er minder last is van verdwijnend kraakbeen / minder snel ontstekingen ontstaan of het kraakbeen wat er nog is verder wordt aangetast (daar werkt msm/zwavel/chon dan weer sterk op). Duivelsklauw werkt pijnstillend. In combi met iets wat zorgt voor beter gewrichtsvloeistof kan het dan soms ook weer op termijn lijken dat de artrose weg is. Maar dat is dus niet zo. Daarbij is gerichte beweging essentieel. Reden waarom veel paarden die 'op rust' in de wei worden gezet, vooral in een kudde, opbloeien. Niet door de rust, maar juist door het vele bewegen.
we trainen nog even weekje door elke dag (10 minuten / kwartiertje hoor, stelt niets voor natuurlijk) en dan gaan we weer terug'werken' naar basis van om de dag iets waar hij over na moet denken tot max half uurtje en de andere dag lekker op de wei kwajongen zijn. 

denk dat je in heel de wereld geen 22 jarige vindt zonder enige vorm van artrose of wat dan ook
maar je was zo enthousiast bezig met je proefjes en de wagen, vinden het gewoon sneu voor je... vandaar denk ik al die tips (in ieder geval die van mij
)
lekker dagje uit voor ons drietjes hahaha.
baal er zo van, het was een prachtig mooi zwaar marathon tuig... dus en weer op zoek naar een cob-tuig voor een redelijke prijs....
hoop het voor je...