VHU gefeliciteerd met je marathon debuut! Tine gaat ook aan de marathon. Gem gefeliciteerd met je rijbewijs! Aks heb je al een oplossing wat betreft je medisch dossier en second opinion? SL leuk een berichtje vanuit NZ! Poeltje succes met herstel! Janouk in 2span gelopen! Hele leuke foto van Simba. En ik vergeet een hoop!
Weekend was super. Vrijdag rond 13.15 uur aangekomen, Gwin in de paddock gezet en zelf even uitgepakt en stuk met Bubbles gelopen. 's Avonds lekker gegeten en goed geslapen. Zaterdagochtend lange wandeling met de honden gemaakt en na de middag kwamen de andere deelnemers van het trainingsweekend. We waren met z'n 5en. Zaterdagmiddag ritje van 20 km gemaakt met een hele steile helling, je moest de manen van je paard vasthouden om niet achterover eraf te glijden... Zondag dagrit gemaakt van 41,5 km. Halverwege een stop voor de innerlijke mens en paard. 's Avonds na het eten nog met de honden gelopen. Vanochtend al vroeg ritje gemaakt van 21 km, daarna eten, de rest ging toen weg. Nog even met de honden gewandeld en daarna ben ik ook weggegaan. Rond 18.00 uur was ik op stal.
Gwin was best druk, maar minder druk dan vorig jaar. Ze is wel flink afgevallen. Komende week lekker rustig aan doen. Mijnalbum.nl is hard aan het werk om alle foto's te uploaden.
Oh ja, VHU vroeg voor ik wegging of het niet glad zou zijn in de Eifel, sommige stukken waren best glad! Klei/leemachtige ondergrond. We hebben enorm geluk gehad met het weer. Zaterdag klein regenbuitje en wat hagel, zondag klein buitje en daarna lekker zon en net nadat we terug waren enorme hagelbui, maar toen stonden we binnen en vandaag lekker droog.
Klinkt goed Frensie !! volgens mij heb je genoten, ben erg benieuwd naar foto's maar die zien we dan vanzelf !! fijn dat alles goed gegaan is !
avaluna
Geplaatst: 23-04-12 21:35
@Frensie: wat ontzettend leuk, fijn dat je zo lekker hebt kunnen genieten met Gwin en de honden! *oh, die hagelbui was hier ook echt verschrikkelijk, gisteren*
@Maisie: , heel veel sterkte . Was je ergens waar ze alleen maar Merens-paardjes hebben in de Ardennen?
Tjee, ben niet zo fit, dus hoofd is een zeef
avaluna
Geplaatst: 23-04-12 21:35
@Happy: sterkte met de castratie, dan heeft hij wel snel meer rust
@ avaluna nee hier hadden ze van allerlei paarden.
Frensie gaaf weekend gehad dus !!!!
Net bij mn oma geweest. Ze kan gelukkig goed over mijn opa praten dus op zich ging het wel. Woensdag is het afscheid dat zal wel moeilijk worden. Ze had ook nu al 162 rouwkaarten ontvangen !
Ollie1
Geplaatst: 23-04-12 21:55
@Frensie, wat een geweldige ervaring om te trainen in de Eivel en wat een leuke topic heb je gemaakt @SL_ wat leuk dat je even tussen al je bedrijven door 'aan ons Bokkers' denkt... ga zo je site bekijken @Tine, super stoer die marathon ambitie @Gem, van harte gefeliciteerd @Poeltje wat een leuke foto's en fijn dat je je operatie achter de rug hebt @Janouk, wat super stoer zo allebei in het tweespan ... en fijn dat het zo goed ging @Maisie, fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en even je zinnen hebt kunnen verzetten... nu weer even 'back to the real world' met het vervelende verlies van je opa @Aks, prettige avond samen met Lacuna
Biancacoo
Geplaatst: 24-04-12 07:15
Goedemorgen.. Frensie, ga straks je topic bekijken.. Bicci...Gefeliciteerd met Breezer !!!! HT succes vandaag met de castratie, zal een boel rust geven ! Aks. hoe gaat het met lacuna en de paardjes ?? Avaluna..beterschapjes !!
ga zoontje uit bed halen...die moet naar school straks....en manlief is ziek thuis...
Ik heb gauw bijgelezen en ga nu gauw verder. Ff ontbijten en over 10 min naar school
tine10
Geplaatst: 24-04-12 07:38
Goedemorgen
Bianca: zieke hubbie thuis. Ht: castratie zal vast een hoop rust geven. Nog wel de eerste weken apart houden he, dan kan hij nog steeds dekken. Ollie: mooie samenvatting Maisie: sorry, was helemaal vergeten dat je weer thuis in droeve situatie zat. Heel veel sterkte de komende tijd. Wat een ongelooflijke hoeveelheid kaarten heeft ze gehad. Dat zal haar vast heel erg goed doen. Frensie: ik ga later kijken, nu beetje druk. Maar klinkt als een super goed weekend Avaluna: hoofd weer wat beter?
Hier lijkt hoofdpijn de laatste paar dagen wat minder, eindelijk.
Nou, ik ga paarden vangen, zoon naar school brengen. Priveles met Rembrand en dan zien we wel even verder.
Edit: hoop wel dat ze snel de foto's van afgelopen zaterdag plaatsen, ben heel benieuwd hoe het eruitziet.
biancaaatje
Geplaatst: 24-04-12 08:13
goedemorgen @frensie, welkom terug, ga zo in je topic reageren, al via foon gezien, superervaring lijkt mij @maisie, sterkte in deze periode en erna ook @ngtje, proficiat met breezer
Het weekend was inderdaad weer een top ervaring! Het is echt gaaf om daar te rijden, dus mocht je ooit de kans krijgen... DOEN! Nu heb ik wel even flink hoofdpijn Maar dat zal vast wegtrekken in de loop van de dag. Eigenlijk moest ik vandaag werken, maar dat ging gelukkig niet door Gwin krijgt een paar dagen vrij, ze heeft in 3 dagen 80 km gelopen! En het is wel een driftkikker, dus vaak waren we niet aan het stappen, maar aan het dribbelen...
Tine veel plezier met je priveles Biancacoo beterschap met je man! Maisie alvast veel sterkte voor morgen!
janouk
Geplaatst: 24-04-12 10:53
zoals beloofd de eerste stappen van het tweespan.
Het meest spannende gedeelte was wat de Fjord zou gaan doen als hij het gewicht van de koets zou voelen. Want wij hebben het idee dat hij in het verleden iets heeft meegemaakt voor de wagen. Maar hij vertrouwde op Janouk. Janouk trekt braaf de koets weg voor hem, zodat hij kan wennen. Om vervolgens snel te proberen in de Barbie mode te gaan ( mooi lopen en vooral niet te hard werken ) Dit is hun eerste rondje samen. Al snel draafden ze met plezier door de bak samen, ze vinden het wel gezellig zo samen aan het werk.
Bjorn is gaaaaf, en je kunt idd zien dat hij het wat spannend vind, maar hij blijft keurig rustig naast janouk, knap hoor ! Gezellig om zo samen bezig te zijn met de paarden !! Ziet er keurig uit, erg leuk zo fjord en haflinger samen !!!!
avaluna
Geplaatst: 24-04-12 11:24
@Biancao: beterschap voor je man en sterkte voor jezelf
@Janouk: wat gaat dat fijn , mooie aanspanning zo
@Tine: hopelijk laat de fysio nu resultaat zien.
@Maisie: fijn dat je oma er wel goed over kan praten en tjee, 162 rouwkaarten al. Alvast heel veel sterkte voor morgen . Dit schijnt een ontzettende aanrader te zijn in de Ardennen: http://www.lesolivettes.be/dutch/index_dutch.html
biancaaatje
Geplaatst: 24-04-12 11:30
@frensie, lijkt me ook mooie ervaring, maar krijgen hier gezinsuitbreiding, trail voor goede doel volgend jaar wordt ipv geheel meerijden ook maar een dagrit. @janouk, ziet er toch wel goed uit vind ik.
Hier net terug van echo maken en de boerenbond (voor sommige de welkoop) nu kun je van die lego dingen sparen, floris heeft al drie zakjes, alle drie hetzelfde ik hoopte voor hem nu een andere vooral die van het koe en het paard. Verdorie, weer het manneke met gieter en zijn hond
avaluna
Geplaatst: 24-04-12 11:34
Ik moet straks ook nog naar de Boerenbond, wie weet hebben we straks wat te ruilen
@Frensie: die heuvels is idd erg wennen, hier kwamen alle paardjes van het "platteland", die hebben hier ook erg hard moeten werken in het begin.
biancaaatje
Geplaatst: 24-04-12 11:37
kj, ik hoop steeds voor floris dat setje van paard en koe. Nu drie keer de boer met gieter en hondje
Gem
Geplaatst: 24-04-12 11:39
Maisie: heel veel sterkte!
Bah.... na 4 Hoofdgrooms heeft ook Reservegroom nummer 1 zich afgemeld om mee te gaan naar Heesch op Kninnedag . Ik kan het haar niet kwalijk nemen; ze is stagiaire op de zorgboerderij en heeft verder niet zoveel met paarden / paardensport. Balen als ik uiteindelijk af moet zeggen omdat ik geen groom kan vinden . Straks eerst maar weer eens kijken hoe Ster ervoor staat.
avaluna
Geplaatst: 24-04-12 11:40
@Gem: wat ontzettend zuur zou dat zijn, hopelijk is Ster helemaal goed, maar is één van je kids nog niet oud genoeg?