[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 15:07

VHU ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg. Blijkbaar trek ik het ongeluk aan of zo.
We waren aan het vissen en ik ging opruimen en het gras was nat ivm mist en ik gleed gewoon uit. Zo stond ik nog en zo lag ik op het gras/asfalt.

Tine en VHU wat een actie al weer. Ik ben zo stijf dat ik maar een dagje bank heb gepland. Ik zou veale vanochtend inspannen maar dat durfde ik niet aan.

Ik ben echt lui/moe en nergens geen zin in.

De vliegen zijn inderdaad irritant. Veale heeft een deken op. HIj heeft niets voor zijn gezicht, maar daar heeft hij volgens mij ook geen last van

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:40

Sterkte op de bank!
Net op http://www.runnersworld.nl nagemeten hoeveel km we hadden gefietst en mijn oude endurance instinct laat me nog niet in de steek want het was inderdaad op de kop af 10 km :D
De 1e 2,5 km had ik gewandeld, want moest mijn fiets ophalen bij de fietsenmaker. Die 2.5 km heb ik afgelegd in 30 minuten. Dat is dan dus 5 km/uur. Het 2e gedeelte heb ik gedraafd en kleine stukjes gestapt, paar keer haltgehouden. En dat dat heb ik afgelegd in 45 minuten, gemiddeld 7/8 km/uur. Probeer weer een beetje gevoel van timing te krijgen omdat we het idee hebben dit jaar nog een kennismakingsklasse mendurance te gaan doen (minimum snelheid moet dan 6 km/uur zijn). Dus Rivaldo, als je wilt weten hoeveel km je ment in je voorbereiding naar mendurance Laren, kun je het zo ook uitrekenen. Met 8 km/uur gemiddeld plus rust van p/a, ben je toch wel 4 uur onderweg (4x 8 km = 32 km plus nog wat rust inlassen waarbij je geen km maakt).

Ga voor morgen even route uitstippelen van 15 en een van 20 km en dan kijk ik wel hoever ik kom. En dan weer kijken hoe snel we zijn. Eigenlijk wil ik op 10-12 km/uur voor de wagen zitten, omdat de routes die ik doe erg licht zijn. Maar ik weet ook dat je eerst langere ritten rustig tempo moet doen voordat je gaat versnellen dus ik denk dat ik die 8 km/uur maar als uitgangspunt neem. Zou ik over 15 km dus 2 uur doen.

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:16

Nou, dat wordt dan geen mendurance voor Amerigo ;( In stap gaat hij 4,5 km per uur, in draf met moeite 9,5 km per uur. Even stilstaan of wat langer stappen en je gemiddelde keldert gigantisch. Maar goed, nu had ik die intentie ook niet. Voordeel dat hij zo langzaam gaat, is dat ik het (in draf tenminste) goed kan volhouden. Stap gaat me wel wat langzaam, dan vind ik het soms moeilijk om niet te gaan zwabberen. Maar goed, hij doet het erg goed en ik heb echt het idee dat onze band door het fietsen versterkt.

Vanmiddag heerlijke 2-uurs rit in bossen van Schoonloo gemaakt. Was wel wat slordig georganiseerd (we vertrokken een half uur te laat. Helft van de groep bleek helemaal niet te kunnen rijden. Zo stom, waarom denken mensen toch dat ze zo een buitenrit kunnen maken, zonder ooit gereden te kunnen hebben???) Maar goed, verder leuke rit gemaakt. Volgens mij heb ik het wel ongeveer terug kunnen vinden op de kaart, dus morgen eens proberen met pony (dan uiteraard wel een andere route, 2 uur houdt hij echt niet vol, zeker niet omdat we ook flinke stukken hebben gegaloppeerd). Ik ben nu (na 2 keer) toch wel redelijk georienteerd in dat bos. Mooie brede paden, dus goed te doen met de kar.

Tallechie: dat is niet lui, dat is moe!

Hier ook erg veel van die prikvliegen. Neuzen zitten helemaal vol (ze hebben maskers om, anders zit hele hoofd vol) en ook vooral bij Rembrand de benen. Beesten laten zich door niets afschrikken. Heb al alle mogelijke (ook humane) middeltjes gespoten en gesmeerd, maar het interesseert ze werkelijk niets.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:37

Citaat:
Nou, dat wordt dan geen mendurance voor Amerigo In stap gaat hij 4,5 km per uur, in draf met moeite 9,5 km per uur. Even stilstaan of wat langer stappen en je gemiddelde keldert gigantisch. Maar goed, nu had ik die intentie ook niet. Voordeel dat hij zo langzaam gaat, is dat ik het (in draf tenminste) goed kan volhouden. Stap gaat me wel wat langzaam, dan vind ik het soms moeilijk om niet te gaan zwabberen. Maar goed, hij doet het erg goed en ik heb echt het idee dat onze band door het fietsen versterkt.

Jawel hoor! Echt, als je regelmatig met ze oefent gaat heel langzaam die basissnelheid omhoog. Bedenk dat hij nog maar relatief kort voor de wagen loopt. Snuit loopt al vanaf zijn 4e in tuig en is nu 13. Plus dat hij al heel veel langere ritten heeft gedaan in zijn leventje. Ze gingen dan gewoon een middag mennen met de wagen en alle kinderen erop en dan maar gaan. Tenminste, dat is mij verteld. Het belangrijkste is dat hij er lol in heeft en jij natuurlijk.
Bijv. mijn eerste endurance wedstrijd met een groot paard (1.72) reed ik een gemiddelde over 30 km van 9.2 km/uur :+

Nou zoonlief roept, er moet voorgelezen worden.. ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:15

Zo net een route gepland waarmee ik binnen 7 km bij een stuk ben waar ik lekker in het bos kan mennen. Dus 7 km heen, 7 km terug en dan eens kijken of er nog benzine in de tank zit om echt het bos in te gaan :+ Ga morgen lekker vroeg vertrekken, voor drukte aan. Dat 7 km punt is precies bij een manege, kan ik mooi een pitstop van maken. Heb er helemaal zin in :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:23

tine, lekker zeg een bosrit! lijkt me heerlijk om af en toe te doen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:28

Ik heb ook weer wedstrijd gehad.

Ferro ging voor mijn gevoel heel redelijk. Het kan nog beter maar vergeleken met 2 maanden geleden een
sprong vooruit. Helaas laag gepunt 172 en 171.

Robijn liep in zijn 1e proef een beetje te klieren en was een beetje sloom. 2e proef kinketting
gaatje losser en toen ging het beter. Resultaat 164 en 180.

Vaardigheid was een mooi maar ontzettend lang parcours in een iets te natte bak (met dank aan de
regen van gisteren) Ferro foutloos en robijn ook en nog allebei binnen de tijd ook !!! Robijn was helemaal
op na het basisparcours en was in de barrage dus ook 20 sec langzamer dan Ferro. Ferro had de 1e plaats.
Laatst bijgewerkt door Maisie op 14-08-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:31

wat goed dat je met ferro een 1ste plaats had!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 21:47

Super hoor massief. Gefeliciteerd

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:49

Bosrit lijkt me ook gaaf !! Morgen hebben de pony's vrij of miss nog even spelen in de bak.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 21:53

Ik heb morgen geen hulp dus wordt of longeren of nog een dag vrij.

Veel plezier vhu. Knap dat je de route zo bepaalt. Ik ben daar zo slecht in en heb de perfecte site ook nog niet gevonden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:12

Gefeliciteerd Maisie met je knappe mannen! Die Ferro is weer helemaal terug, leuk!

@Tallechie & IT, heb met mijn paarden heel veel buiten gereden hier in de regio, dus ken het bos dat hier is (en dat is niet zoveel :+ ) zo ongeveer als mijn broekzak. Was even goed uitzoeken wat de kortste route er naartoe is over de weg. M'n rit is helaas niet allemaal bos, zo'n 40 % denk ik. Rest is fietspadenwerk. Ik kan er op drie manieren komen, neem morgen de veiligste route (mentechnisch zeg maar) en die ik het beste ken. Ben heel benieuwd hoe gemotiveerd Snuit is / hoe zijn conditie is na die 1e 1,5 uur zeg maar. Of hij dan door blijft sjouwen of dat hij de pijp dan uit heeft. :7

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:15

Dames,

Ik ben ontzettend moe na deze lange en vermoeide dag. Gelukkig hadden we het weer mee! Ben nog verbrand ook.

Er waren in totaal 15 enkelspannen pony's en ik ben ...... TWEEDE geworden! :D :D

Ging echt super goed.

Morgen zal ik er meer over vertellen en reageren op derest, ga nu lekker richting bed!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:16

VHU: lekker aan de slag geweest en morgen ook op stap. Wil maandag ook een lange rit met rivaldo maken :)..

Maisie: Gefeliciteerd :D

Tallechie: Hopelijk kan je toch nog iemand vinden voor morgen.

Jenkins: Dat doen veel bedrijven steeds meer, wel erg jammer.

Tine: Lekkere bosrit gemaakt :)

Vandaag rivaldo's voorbenen ook helemaal mooi kaal gemaakt, hij lijkt nu ipv shettie beentjes echt a la welsh :D.. achterbenen half gedaan meneer was beetje aan het trappen en in de volle zon had ik er even genoeg van.

Daarna zijn ze met een fjordje van stal lekker wezen rennen in de bak :).. Helaas geen 2 span als geplant degene die extra meehielp die moest eerder weg. Wel gaf ze aan nadat ik vertelde dat ik opzoek was naar een groom zodat ik 2 span kan rijden dat ze me graag 1 keer per week wil helpen :D.. Zelf ook koetsiersbewijs en groom in de wedstrijden. Helaas 2x ongeluk met eigen paard gehad en het mennen opgegeven, maar het lijkt haar erg leuk om de smaak weer te pakken te krijgen. Helemaal leuk mijn nieuwe stal :D :D :D :D :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 22:17

Super poeltje. Goed gedaan hoor gefeliciteerd

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 22:19

Laura ik ga geen hulp vinden. Ouders en zus kunnen niet en degene die anders veale rijdt kan niet. Zal niet weten wie er dan kan helpen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:50

@ maisie goed gedaan hoor :)

@tallachie, balen dat je weer een beetje in de lappenmand zit, het geluk komt vanzelf jouw kant weer op,

@ tine mooi dat je een lekkere rit gemaakt heb.

@VHU jij bent goed bezig geweest!

zo ik heb weer een druk leuk dagje gehad, vanochtend lekker alles al gereed gemaakt voor vanavond, en lekker in huis bezig geweest.
toen kwamen de eigenaresse en een vriendin hierheen om voice te halen, eerst even gezellig naar Vrielink geweest( mooie paardenwinkel hier) daarna lekker geborreld om vervolgens nog even lekker te eten bij de italiaan, jemig dat was lekker, daarna trailer aangekoppeld en helaas moest ik toen alweer afscheid nemen van Voice, vond het zo lekker om haar een weekje zelf te hebben, maar eigenaresse vond dat ze er goed uitziet en ik mag al in mijn handjes knijpen dat de eigenaresse haar helemaal gebracht en gehaald heeft en haar aan mij toevertrouwt:)

heb eindelijk de dvd van de clinic die ik bij sander marijnissen heb gereden, ik vind wel dat ik een stuk netter ben gaan zitten maar was wel leuk om te zien:)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 02:10

Heb alles gelezen maar het issal laat en wil ook me bedje in, maar wil deze nog even delen :D
Filmpje van tijdje terug: (met telefoon gemaakt, maar toch leuk om te zien :D)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 03:27

Jenkins leuk filmpje. Hij loopt mij rustig.

Jaja ik ben nog wakker, kan weer eens niet slapen

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:01

Goedemorgen allemaal.

@ Tallechie: waardeloos dat niet kunnen slapen. Heb ik helaas ook regelmatig. Jammer dat je geen hulp had.
@ Marianne: jammer dat Voice weer teruggaat.
@ Poeltje: super gedaan!!!!!
@ Maisie: Jammer van de lage punten, maar super resultaat bij vaardigheid.

Nou, ik ben bang dat mijn bosrit vandaag met Amerigo niet doorgaat. Het is bewolkt en het waait. Dan vindt man het waarchijnlijk te koud om op de bok te gaan zitten (hij ligt nu nog op bed). Nou ja, dan maar in de bak aan de slag.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:17

een berichtje van mij: helaas gaat hier niet zo goed en moet ik morgen geopereerd worden...
ik ben erg afwezig geweest de laatste tijd door de pijn..
ook zal ik de komende tijd niet veel posten ben ik bang.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:41

@ magicmist, sterkte :(:)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:54

Sterkte magicmist!!

Jenkins: Netjes hoor, hij loopt lekker ontspannen :D

Vandaag zijn mijn ouders weg gegaan voor 3 weken met de hond, het is nu wel heel leeg in huis.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 11:27

Magicmist heel veel sterkte

Dat kan ik me voorstellen Laura dat het leeg is

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:27

Zo, ik heb weer een hoop bijgelezen zeg.
Ik lees over mooie wedstrijdresultaten, gefeliciteerd! Lekkere bosritjes (tine, geef je man een ski-pak en n paraplu! Gewoon rijden!), een knap span bonte paardjes, twijfels over mendurance-snelheden. Gewoon regelmatig mennen, en dan gaat inderdaad je snelheid vanzelf omhoog. :) Verder nog mensen die een dikke knuffel nodig hebben :(:) sterkte.

Mijn bankje van mn sulky valt van ellende uit elkaar. ;( Nou ja, niet het bankje zelf, maar de zwarte stof/skay/leer/plastik spul wat eroverheen zit.
dus ik gisteren naar de stof-winkel, 3 meter zwarte stof (met bloemetjesmotiefje) gehaald, en nu ga ik hoezen maken voor om het bankje heen :) We zijn uitgenodigd om zaterdag te komen ringsteken, maar dan kun je niet met zo'n lelijk bankje aankomen natuurlijk ;)

Verder gisteren de balk op het dak van mn trailer geverfd. Die was een beetje roestig, en de kit was flink verweerd, dus alles eraf geschraapt (niet zelf hoor, ben niet zo handig. Mn broer heeft t zware werk gedaan. Ik heb gezorgd voor voldoende ice tea ;) ) En daarna het ding in de verf gezet (dat lukt me dan nog wel, dus daar heb ik wel bij geholpen. Je kunt de verf nog steeds op mn handen zien zitten...)

Verder ben ik ZO ongelofelijk blij met Storm. :) Toen ik hem net kreeg was hij best een stresskipje. Als hij iets niet begreep zette hij er meteen de RUN op, en kon hij niet weg wilde hij meteen trappen/bijten/steigeren.
Nu is hij al zo veranderd. Hij gaat steeds meer nadenken in plaats van meteen in de paniek te schieten en is gewoon zoveel relaxter in de omgang. Ik kan hem nu overal aanraken zonder dat hij ergens nog zn bedenkingen heeft, en we hebben gisteren een nieuw kriebelplekje ontdekt: tussen de voorbenen en dan een ruime hand verder naar achteren, net op de plek waar de singel zou liggen.
Het zijn maar hele kleine dingetjes, maar ik ben zo trots op hem! <3

Groetjes, lacuna