[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:59

Ik men ook niet meer Door mijn angst. ....maar ja galop ook...... ik zou eerst lekker vertrouwen willen krijgen in stap en draf...en dan later wel verder zien..ik vind je vreselijk dapper _/-\o_

Oude boom weghalen. .dat zal kaal worden...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:26

Hier helaas ook veel ervaring met angst. Voor een anders soms niet te begrijpen en er is ook heel lastig iets aan te doen.

yarrah

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:43

Angst is een heel raar ding. Ik heb er alleen last van als ik een vreemd paard ga mennen of rijden. Als het vertrouwen er is (maar ja, dat kan soms lang duren) dan is er niets meer aan de hand.
ik heb een jaar lang een paard gereden, super braaf dier. Niets mis mee, maar het paard stond op ijzers. Buitenrijden durfde ik haast niet alleen in de berm en op zandpaden. Ik was doodsbang dat hij zou uitglijden. Die angst komt van mijn vorige paard die regelmatig uitgleed op het harde door de ijzers.
Ik was blij dat Oz weer klaar was met zijn peesblessure en ik weer heerlijk rustig blootvoets buiten kan rijden.

Gisteren kreeg ik een paard aangeboden, om mee te mennen en dressuurmatig te rijden. Ik weet het nog niet of ik dat moet gaan doen. Een ding weet ik wel hij moet blootvoets :-) als ik heb besloten heb met dit paard te gaan werken.
Ik heb nu al een slapeloos nacht gehad vol met twijfels. Als ik een gezond lijf had dan had ik meteen volmondig "JA" gezegd.
Ik wil heel graag weer een paard/pony opleiden ook voordat ik ziek werd, was ik al op zoek naar een tweede paard/pony. Nu het met me veel beter gaat (ik was bang dat ik nooit weer op een paard zou zitten) begint het weer te kriebelen.
AAAArrrrgh, wat is wijsheid????

Eerst dat paard maar eens bekijken, ruiken en voelen :-). Dat kan altijd...toch?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:26

Dag allemaal probeer bij te lezen maar heb nog niet alles gelezen Y;( :list:
We zitten nu nog in Kopenhagen vandaag oa Koninklijke stallen gezien was prachtig. En zeer paardvriendelijk paarden staan als ze niet hoeven te werken paar uur per dag in mega paddocks dus midden tussen die historische gebouwen echt bijzonder.

Ja angst praat me er niet van.... gelukkig bij Piet en Ollie met mennen nooit meer last van gehad maar met Bente en Snuitje soms zo met samengeknepen billen g gezeten dat is dan geen hobby meer....

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:46

Het is rustig hier op het forum.

Ik lees het al, we hebben allemaal wel last van angst, inderdaad mensen die er geen last van hebben is het een onbegrijpelijk iets. Het is ook gewoon een raar iets in je hoofd, waar of je ook weinig invloed op hebt. Het moet gewoon slijten als dit lukt.

Oh VHU klinkt inderdaad geweldig voor de paarden daar op de stallen :D Heb je het leuk op je vakantie?

Yarrah al een besluit kunnen nemen? Het zou fijn wezen als je er ook weer op en top van kunt genieten dat je weer op een paard kan *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:10

Wat een kneuzen zijn we toch met z'n allen; helaas moeten we er maar gewoon het beste van proberen te maken.

Lijkt me idd heel bijzonder; heel veel plezier nog, Vhu.

Heb ook niks te melden, al helemaal geen paardennieuws, helaas. Ben even renovatiewerkzaamheden aan mezelf aan het doen; duurt een eeuwigheid, maar goed; lukt toch maar mooi weer helemaal zelf.

Zondag as is het de 21e dan is het een jaar geleden... Herbeleef nu zo'n beetje mijn laatste dagen, vorig jaar...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:53

Ava: een jaar geleden. Het blijft te bizar voor woorden. Hoe een leven totaal op zijn kop komt te staan door zoiets stoms. Woorden schieten te kort, maar toch, heel veel sterkte met alles. Ik blijf je ontzettend bewonderen over hoe je met alles om gaat. Diep respect

Meerdere angsthazen hier, dat geeft dan toch weer troost. Eerder dacht ik dat ik een aansteller was en hopeloos geval, dan is het toch fijn te lezen (hoe jammer ook!) dat meer mensen die angst hebben.
VHU nog lekker op vakantie
Yarrah krijgt nieuwe uitdaging aangeboden

Vanmorgen vertelde mijn bijrijdster dat ze gaat verhuizen en dus gaat stoppen. Heel erg balen voor Rembrand!!! Verder rustig dagje mbt de paarden, vanmorgen schoonmaakwerk gedaan. Gisteren wel lekker paardendagje gehad. Zoonlief had eerst springles met Sam, dat ging heel erg goed. En daarna picknickrit van 12 km met Rembrand en Amerigo gemaakt. Morgen gaan we met Sam en Rembrand een ritje maken.

Ik zit nu te wachten op onderhoudsmonteur voor de cvketel. Vandaag zou ook pallet met strokorrels geleverd worden (leek me handig, dacht hoef ik maar 1 dag op mensen te wachten), maar krijg net telefoontje dat er iets mis is gegaan in de communicatie en dat het maandag wordt. Jakkes, nog een dag wachten, want levertijd is tussen 8 en 18....

Ben bijna bij met het inplakken van de fotos (ik liep 2 jaar achter ipv 1,5), dus die klus is bijna geklaard. Maar ja, het onkruid groeit buiten heel welig, dus moet daar ook weer mee aan de slag. Dat vindt mijn lijf alleen wat minder. Maar ja, het moet wel bijgehouden, anders wordt het zo'n wildernis.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 19-08-16 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:58

Kneuzen..haha :') . .elk huisje heeft zijn kruisje ...
Ava ...pfff al weer een jaar voorbij... :(:)

Vhu, heerlijke vakantie !
Yarrah. paard erbij om mee rond te sturen... keuze altijd moeilijk... ik doe niet aan dieren lenen, of rijden of iets dergelijks, alleen mijn eigen dieren.. risico's vind ik te groot.
Idd rustig hier..
Heb ook niets te melden...

Ga weer een muurschildering maken in huis... weet nog niet precies wat...

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:03

Even weer onder mijn meeleessteen uit :P
Murrie doet het echt Super..
Een keertje gebokt en over de lamoen gekomen...(waarschijnlijk in zijn koker geprikt door een daas want de volgende dag heel dik en warm)rustig uit gespannen en weer in gespannen en alsof er niets was gebeurd door gereden...
Een keer werd ik door een busje met aanhanger heel dicht langs in gehaald ..Murrie begon op de weg te galopperen maar was goed terug te nemen...
Merk wel dat je Murrie blijer maakt met een cross rondje dan rondje verkeer...Hij doet het heel braaf maar met een cross rondje is het echt een blij paard hihi
Afbeelding
Deze foto is van het galop rondje hihi bussen , vrachtwagens , trekkers alles gaat goed onder en over viaduct van een snelweg hij kijkt er niet van op ..alleen dat busje dan maar later werden we weer ingehaald door een busje met aanhanger en die nam wel meer ruimte en ging het goed ...
Afbeelding
Mijn vaste groom ook mee mijn vader...ook hij heeft enkel en dubbelspan bewijs gehaald...
Afbeelding
Hier een ritje met zijn twee..mijn vriendin met haar Tinker Pelle voorop en wij er achteraan...ging super...
9 tm 12 sept gaan we lekker met onze Tinkers op vakantie en krijgen we met Pelle en Murrie ook 2 span les....ben benieuwd...We gaan naar onze men instructeur in Oirschot op vakantie ...dus vier dagen bossen en heide les ...zoo veel zin in...

Zo kruip er weer onder fijn weekend iedereen en tot snel..

Groetjes Diana en Murrie

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:39

Meeleessteen? Je reageert nooit op berichten van anderen. Komt altijd binnenvallen met je eigen verhaal en bent dan weer weg. Volgens mij heb je je niet eens voorgestelt :+

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:47

Ik heb me wel voor gesteld
Dit is pas mijn 2 de bericht na mijn voorstellen en zoals ik al schreef lees ik mee en nee reageer niet veel...
Als jullie dat liever niet hebben sorry daarvoor dacht dat deze topic daarvoor bedoeld was....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 05:57

Ik heb er geen moeite mee, putterje, gezellig

:wave: even zwaaien.
Hektische week gehad door koliek bij Meneer Anton, maar nu is alles klaar voor de Hippiade mennen L dressuur pony. Het wordt Meneer Anton zijn vierde wedstrijd. Nu staat hij nog even op de wei met Janouk. .........sssttt als hij maar achoon blijft
Veel leren vandaag voor Meneertje en als het weer het toelaat een rondje uitstappen op de bloeiende hei. Daar hoop ik op.

En mini meeting van dit topic met Ollie en HT. :)F Gem, ben jij er ook vandaag in Ermelo?

Dikke knuffel van iedereen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:11

Goedemorgen, veel succes en veel plezier voor de hippiade menners !!
Heftig weekje janouk, leuk mini meeting !
Hej puttertje, fijn dat murrie zo cool in zijn hoofd is ! En dat jullie zo veel met hem doen Puttertje, super.

Fijne dag allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:27

Heftig, Janouk, arme MR. Anton, weer. Gaat rap zo na enkele wedstrijden! Klinkt goed dat uitstappen.
Veel succes en plezier idd voor de hippiademenners!
Wat super dat Murry het zo goed op pakt!
Leuk zo samen met je vader en fijne menvakantie, alvast.

Hier vanmiddag sport en spelleidster voor dochter en haar Vlinderhondje op de Hondenschool.

Mooie dag, allemaal!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:41

Janouk, helaas.... ik had graag gegaan (Cindy had het wel gevraagd), maar de zomervakantie betekent werken op het schip -O- . Ben dus pas één keer op de Hippiade geweest, als groom, en dat was al met pijn en moeite te regelen. Was dus ergens blij dat stalgenootje niet naar de selectiewedstrijd gegaan is.

Ik lees verder wel mee hoor, maar heb niet zoveel te melden. Paard eet zich nog een paar weekjes dik en rond voor we meer structuur in het werk gaan brengen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 07:44

Ik ga het paard niet doen. Het is een mooie aanbieding, maar ik wil toch een paard voor mezelf die ik op mijn manier wil houden en trainen. Ik vind het heel lief dat ze me vragen en vertrouwen hebben in mijn rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:44

Dat is altijd erg leuk als mensen je vragen Yarrah :j ik heb vroeger wel paarden van anderen gereden maar vond het op den duur nogal frustrerend als ze werden verkocht. Heb er nu ook weer over na zitten denken maar voel me altijd erg verplicht mijn afspraken na te komen en als het dan druk is thuis blijven mijn eigen pony's staan zie ik al aankomen dus daarom besloten het gewoon maar bij mijn eigen pony's houden.

Wat heerlijk een menvakantie, zo fijn om helemaal met je paard en je hobby bezig te zijn <3

Ben heel benieuwd naar de resultaten/ervaringen van de Hippiade gangers *\o/*

Vandaag weer naar de poowns heerlijk hoor. Met Piet eind gewandeld (7 km), we kwamen flink wat verkeer tegen en hij was zo super braaf, hij schrikt echt nergens van 8-) . Hoop morgen zelfde stuk (of stukje van dat stuk) te gaan mennen.
Er staat een nieuw pony'tje, hengstje van 1.5 jaar ook appaloosa'tje, soort mini Piet, bij hem in de wei. Echt zo'n schattig gezicht, pony'tje zoekt hem steeds op, zijn leuk aan het spelen.

Ber slobber gegeven, gepoetst en wat in de bak gewandeld waar alles eng en spannend was :roll: :+ maar dat is denk ik haar manier om aan te geven dat ze blij is dat ik er weer ben }:0 raar beest is het toch. Ze zag er goed uit, stalgenootje heeft haar steeds bijgevoerd en in de gaten gehouden, dat is gelukkig goed gegaan :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:07

Ollie *\o/* *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:11

Ja Ollie!!! Super gaaf en zo verdiend!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:20

Ik lees op fb links en rechts successen op de Hippiade..supergaaf !! en zo knap allemaal !!
Vhu lekker bezig geweest, en weer veilig thuis, mooie vakantie gehad, ook lekkerrrrr..
Gem's nieuwe aanwinst mag zich nog even vol eten..
Ava, hoe ging het met dochter en Coco, met de hondenschool...?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:18

*\o/* jaaaaa super afscheid (denk ik dan maar bij Ollie1 en Brutus weet je het maar nooit :+ ) voor super Bruut _/-\o_

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:37

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:45

Wat leuk al die foto's *\o/*

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:06

Wauw wat een leuke en mooie foto,s zeg

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 03:07

Gefeliciteerd! Gaaf! Welkom terug, Vhu.

Dag was erg leuk, maar nu echt stuk, ondanks dat ik tussendoor al geslapen had :=