[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:01

@ gem winnen is leuk, eer voor je trainingsarbeid. Ook ons menteam doet ook niet mee voor veldvulling. als we niet winnen maar wel zeker weten dat we er alles aan gedaan hebben en er was iemand beter. Dan is dat zo.

Die hand van tine moeten wij ons denk ik niet te druk om maken. Ze zal zelf wel aanvoelen wat ze kan en daarnaast heeft ze ook nog een man om haar terug te fluiten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:01

@Rianne, zou haar niet helemaal doen hoor, da's veel te lastig en de vacht groeit niet mooi meer terug nu. OK staat genoteerd :P

Citaat:
@ IPS onze district kampioenschappen zijn altijd boeiend er gebeurt altijd wel wat bij de organisatie. Altijd spannend of de juiste mensen wel de juiste prijzen krijgen.. of de jury loopt gewoon weg als je de ring in komt... Ons gebeurt vorig jaar tot 3x toe.

:))
Lekker dan :))

Moet eerlijk zeggen dat ik als ik kampioenschap reed wel echt voor het winnen ging hoor/je beste klassering die mogelijk was in het veld, jaaaaaaaaren geleden. 'Gewone' wedstrijden vond ik wel anders, maar die speciale wedstrijden daar wil je gewoon je beste proef neerzetten en daar ook naar gejureerd worden. Als dat keer op keer niet gebeurt kan het heel frustrerend zijn maar ... zo gaat dat nu eenmaal. Reden waarom ik overigens dressuursport als het er echt op aan komt vaak helemaal niet leuk vind als ik op de resultaten afga. Het dressuren zelf vind ik wel mooi om te doen en om te zien, geen paard kan eigenlijk zonder. Maar die tak van paardensport op zich als sport .... nee.
Springen, vaardigheid, marathon, endurance is allemaal stuk duidelijk.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-03-14 17:06, in het totaal 2 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:06

Ja je moet goed opletten in ons district.. bij de outdoor kampioenschap bijna de 1ste prijs door de neus geboord omdat orginisatie naar de punten keek inplaats van procenten. Wij deden M hij ZZ dus krijg je vanzelf verschil in punten... Kon nog net op tijd ingrijpen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:22

Natuurlijk wil iedereen graag winnen. Maar winnen is niet
Mijn doel. Lijkt me ook erg frustrerend als dat je doel is. Maar goed. Ik ga altijd voor een wp dat is mijn doel. En als het toevallig een prijs is is het leuk.
Maar ik zou niet naar de kampioenschappen gaan als ik er geen goed gevoel over had.
Maar dat een ander wint of hij het nu wel of niet verdient daar maak ik me niet druk over. Het is en blijft een jury sport.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:43

oh, maar misschien ben ik niet duidelijk en niet realistisch hoor, kort lontje momenteel door het verlies van iemand waar ik toch best veel contact mee had, zo iemand heet Vriend geloof ik...die nam zijn eigen leven..waarvoor ??? voor dromen, en wensen, dromen die nooit meer uit zullen komen...triest.....

dat bedoelde ik..als je kunt starten, als je het aan kunt met je hand, moet je het doen, als het nog te vroeg is..moet je het niet doen...
maar die persoon die altijd wint...zal er ook voor moeten trainen, diegene komt het ook niet aanwaaien..daar geloof ik niets van..(en neej..dat schreef ook niemand hier...)

dus.......ja ik heb een kort lontje..nee ik wil niemand kwetsen,...het moeten winnen is voor mij onbegrijpelijk..welzijn van jezelf, je kindje en je dier moet ten allen tijde boven aan de lijst staan...
maar soms word alles door jurysport wel uit zijn verband gerukt ! en ja...that's life !!
als je daar niet tegen kunt...moet je niet meedoen met een jurysport, of zelf jury worden...en het beter doen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:46

Is vreselijk Biancocoo, zo onbegrijpelijk.... en het zet alles ook wel enorm in perspectief.... sterkte :(:)

Ik vind het zelf het mooiste met een wedstrijd als alles samenkomt zoals je hebt gehoopt dat het zou lopen. Een optelsom van training, planning en dat je paard en dat jezelf net boven dat stukje uitstijgt waar je mee bezig bent. Dat vind ik echt kicken.
Alsof je opeens weet waarom je het allemaal doet.
Tja en als dat samenvalt met een oranje lint is het mooi, maar geen lint boeit dan ook niet.
Gisteren zak voer gewonnen van merk dat ik niet gebruik maar dat was wel een gaaf moment hoor.
En soms heb je zo'n moment ook zonder wedstrijd, dan is het er gewoon. Supergaaf is dat.

Moet zeggen dat je sommige wedstrijden gewoon gebruikt als opbouw naar dat speciale moment, bijv promotie naar andere klasse, of kan me voorstellen dat je een kampioenschap het liefst ook zo rijdt (zo ging het vroeger bij mij, dan trainde je langzamerhand naar een grote wedstrijd of een kampioenschap toe).

Maar ik ben geen goede kampioenschapsrijder :+ dat pieken op een moment is niets voor mij, raak ik de kluts van kwijt. Laat mij maar lekker trainen en opbouwen, dat kon ik wel aardig. De enige keer dat ik een keer kampioen werd was met springen, toen ik dacht dat ik niet meer meedeed voor het kampioenschap hahaha en bleken de resultaten van die dag dubbel te tellen, wist ik veel.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:13

Ik doe ook niet mee om te winnen hoor, maar inderdaad om de punten. Maar misschien als je ZZ rijd dan is het hoogste doel toch kampioen worden lijkt me. Voor de winstpunten rijden heeft geen doel meer voor erna zeg maar. Best lastig uit te leggen :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:23

Wat naar nog van je hand, Tine! :(:)
Biancacoo, sterkte! :(:)
Rianne, ik zal zo in je topic reageren. Leuke foto's in ieder geval! Ben benieuwd of je Liz laat scheren en dan vooral naar voor en na foto's.
Ik zie ook gave foto's van Hero voor de kar! Gaat super volgens mij, VHU?
Wat betreft op naam winnen, misschien weet ik zelfs waar dit over gaat. := Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik zou een beetje oppassen. Het is dat ik in de regio woon en wel wat paardenmensen ken, maar je weet nooit wie er meelezen. ;)

Ook wil ik heel even melden dat Abby na een paar weken niet goed lopen en niet lekker zijn een bezoekje heeft gehad van de Dierenarts. Helaas met een slechte diagnose; kogelartrose. Ik had het al aan zien komen en snap nu ook direct waarom mijn gevoel zei dat ik moest wachten met die startkaart. Verder vind ik het heel oneerlijk om nu weer binnen te komen vallen om iets mee te delen terwijl ik zelf alleen maar op de achtergrond meelees. Als er interesse is wil ik best verder vertellen. ;)

Voor de rest zwaai ik even en sluit ik me aan bij de prachtige samenvattingen hier! :wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:28

baudyh schreef:
Natuurlijk wil iedereen graag winnen. Maar winnen is niet
Mijn doel. Lijkt me ook erg frustrerend als dat je doel is. Maar goed. Ik ga altijd voor een wp dat is mijn doel. En als het toevallig een prijs is is het leuk.
Maar ik zou niet naar de kampioenschappen gaan als ik er geen goed gevoel over had.
Maar dat een ander wint of hij het nu wel of niet verdient daar maak ik me niet druk over. Het is en blijft een jury sport.

Dat dus :j .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:31

:(:) Peerappel
Jemig artrose in de kogel. Zijn er ook foto's gemaakt? Kan je met speciaal beslag iets verbetering brengen? Pijnstilling? Wat is de diagnose verder?

En winnen.....................
Janouk is volledig ongeschikt voor de dressuursport :D ~~}> :)F en oranje staat haar sowieso niet zo mooi.
Goud daarentegen staat haar prachtig. _O- _O- wij doen gewoon ons best en als we fijn rijden in de ring, ben ik super trots op haar. En als het niet fijn gaat,..............
ben ik nog steeds super trots op haar. :)) wij proberen het beste uit haar te halen en beseffen heel goed dat ze niet voldoet aan de eisen van de ideale sportpony. :):)
Maar na een fijne rit gisteren op de Zeebodemtrail ben ik ook trots op haar. Daar kan echt geen jury oordeel tegen op. :+:\

Trouwens hier is de Lente echt begonnen: net zijn de eerste 2 lammetjes geboren: helemaal gezond en 2 dametjes. Nog 160 of zo te gaan. *\o/*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:09

En dan nog Janouk... Det is redelijk geschikt voor het werk. Maar ik ben nog lang niet de beste menner hihi. En je doet je best. Gister ging het voor mij gevoel best aardig. Maar ik ben wel al M dus dan zijn de eisen weer hoger en is best aardig niet goed genoeg. Dit vind ik zelf terecht, maar als meerdere mensen dan zeggen blabla had hoger moeten zijn dit dat. Dan doet me dat niks, want ik weet gerust dat het niet optimaal was. Alleen in mijn geval willen mensen ons als combinatie weleens ophemelen. En daar heb ik dan gelukkig weer helemaal niks mee :P Het blijft een moeilijk iets die dressuurproeven voor mij hoor. Of ik ga verstarren in mijn handen of ik rijd het proefje lalalalala. Moeilijk om zo te rijden als in de training zeg maar. Maar als ik nu nadenk denk ik dat ik met Det nog geen 20 wedstrijden heb gereden. Kom er van vorig jaar op ongeveer 7 ofzo. Dus ervaring opdoen duurt gewoon eigenlijk jaren in mijn geval.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:38

Vind het verhaal van Janouk (gekocht als bospony toch?) best wel stoer! :D Ik ben een fan hoor!
De dierenarts is geweest. Ze heeft buigproef gedaan en daar kwam ze op 1 kant zo slecht doorheen dat we na 5 passen besloten dat dit niet ging. Daarna heel goed gevoelt en uiteraard gewoon laten lopen en draven op het harde. Ook hoeven helemaal leeggehaald (had Ab net van het kleiland afgehaald) en daar ook goed naar gekeken. Uiteindelijk heeft ze de twijfeldiagnose artrose gesteld. Voor 100% zekerheid zouden er foto's gemaakt moeten worden, maar ze wist wel dat het dit was en niets anders. Ze zei dat foto's niet nodig waren en ik vertrouw op haar.
We hebben metacam gekregen en daarvan krijgt ze 1 maal daags een dosis tot het op is. Tot nu toe werkt het erg goed. Ze begon bij het binnenhalen al weer spontaan te draven op het harde enzo.
Wat we mogen doen qua training is eigenlijk bar weinig. Rechtuit stappen op hard en zacht, rechtuit draven op zacht. Geen galop en springen en ook niet meer op het niveau waarop we trainden trainen. Het is allemaal heel jammer, maar mijn wedstrijdtenue verdwijnt dus weer achterin de kast. Misschien komt er ooit nog wat op mijn pad, maar tot die tijd blijf ik lekker genieten van Abby en hopen dat ze in de zomer weer in staat is om eens lekker in een mooi gebied een uurtje te rijden en ik wil deze zomer ontzettend graag zwemmen. :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:47

Zelf zou ik wel een foto laten maken. Gewoon voor de zekerheid. 30 euro voor een foto zal de kosten ook niet zijn. Misschien dat je dan gerichter kan behandelen, of dat de smid een goed beslag kan aanleggen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:52

Ze zei dat het echt niet nodig was en zij heeft er meer verstand van dan ik. Dus daar vertrouw ik haar wel op. :j
Artrose was ook het allereerst waar ik aan dacht toen Abby slecht begon te lopen, dat de DA dit bevestigt verbaast me dus ook totaal niet. Over 2 weken moet ik haar weer bellen, misschien wil ze dan alsnog een foto. Maar dat horen we dan wel weer. Ik hoor wel van iedereen over glucosamine ofzo? Daar ga ik zeker wel even naar kijken. Allemaal positieve verhalen over blije paarden. :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:01

Hier ook trots op mijn paardenmarktpony <3 ...en Tsja wij doen ook vaak mee in de bovenste regionen maar daar moeten wij ook hard voor trainen echter ik vind het winnen ook niet het hoofddoel maar het feit dat we progressie blijven maken. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik wel zoekende ben naar iets nieuws (zoals kür en 1 SGWM dit jaar) omdat ik de jurysport ook een beetje saai vind worden :7 . Vaak dezelfde jury's jaar in jaar uit zelfs op onze districtskampioenschappen ...en daardoor weet je al haast hoe je beoordeeld gaat worden. Voor mij dit jaar waarschijnlijk geen districtskampioenschappen en een daarbij behorende eventuele Hippiade meer maar lol met mijn kleine knol zonder altijd me maar op te hoeven boksen tegen een favoriete rol....dat gaat me tegenstaan :r . Ik vind het leuk op wedstrijd om mensen te ontmoeten en dan gezellig bij te kletsen onder het genot van een appelflap :Y) en zo van elkaar en de sport te genieten en als ik er niet meer van geniet dan moet ik niet op wedstrijd gaan.....

@Biancacoo, voor jou een hele dikke virtuele knuf vanuit Rockanje :(:)
@Tine, ik ben het ook met Baudy en Biancacoo en Gem eens! Hand is belangrijker dan wedstrijd en soms heb ik de indruk door jouw berichtgeving dat alles om de paarden en de wedstrijdsport draait! Je bent zo gedreven wat op zich een goede eigenschap is maar er is meer op de wereld dan paard en wedstrijd en dan bedoel ik hier je eigen gezondheid ook mee...wat niet gaat dat gaat niet...ik zit ook met een dubbele zweepslag terwijl ik eigenlijk moet trainen voor de Rotterdamse marathon van 12 april maar wat niet kan dat kan niet...acceptatie is daarbij een groot ding hoe moeilijk dat ook is...iedereen heeft het beste met je voor...je hebt het allemaal voor elkaar en dan is het ook wel eens fijn te lezen dat het glas halfvol is ipv halfleeg...Ik hoop dat je dit dan oom niet (te) negatief opvat terwijl ik daar al tikkende wel een beetje bang voor ben....
@Janouk, lente in de wei maar brrrr wat was het vanmiddag koud met die zeevlam...dikke mist en het was bar koud op mijn fiets van mijn werk naar huis :brr:
@Peerappel, waardeloos zeg Kogelatrose :(:)
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 10-03-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:05

Hier (nog) geen eigen wedstrijdervaring maar wel ervaring als groom. En op zo'n wedstrijd hoor je wel eens wat. De ene krijgt z'n punten vanwege z'n naam, de ander omdat de jury gek van kleine schimmeltjes (in "ons" geval), blijft een jurysport. Maar ik snap je standpunt wel, zou eigenlijk niet moeten kunnen.

Balen van de artrose PeerAppel. Hopelijk kun je het wat onder controle houden zodat je paardje er niet teveel last van heeft.

Hihi voor een ongeschikte dressuurpony doet Janouk het toch aardig goed :D

Biancacoo, sterkte...

Had ik trouwens al verteld dat ik een andere baan gevonden heb?
Via een oud-collega de tip gekregen om te solliciteren en binnen twee weken was alles rond. Ik begin volgende maand al.

Ik heb een beetje spierpijn bij mn biceps :')
Iets te geconcentreerd aan het mennen geweest gisteren.
Maar ik heb de smaak te pakken hoor. Ben nu al aan het denken wanneer ik weer kan gaan oefenen :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:13

PeerAppel, toch is het wel fijn om de graad (schaal 1 t/m 4) van artrose te weten. De oude volbloed van mijn vriendin begon met graad 2/3 en toen was gelatinaat van Primeval nog afdoende om hem rechtuit in het bos nog lekker zijn benen te laten strekken (en dat ging hárd!).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:25

Biancacoo, ik had eerder het idee dat de combinatie de pony nekte. :o
Niet banketstaaf bedoeld… Maar in combi met het zand..

dus.......ja ik heb een kort lontje..nee ik wil niemand kwetsen,...het moeten winnen is voor mij onbegrijpelijk..welzijn van jezelf, je kindje en je dier moet ten allen tijde boven aan de lijst staan...

Met deze uitspraak helemaal eens!

Tine, wedstrijden rijden doe je voor je lol onthoud dat! Als je er zo over denkt blijkbaar dus niet daar starten.

VHU, dat tuig topic zijn twee dames die het al langere tijd op mij voorzien hebben daar moet je gewoon overheen lezen. Zal nog wel vaker gebeuren. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:40

@PeerAppel in de menselijke geneeskunde is men heel sceptisch over glucosamine en de werking op artrose. Misschien kan het verlichten of wat dan ook in een licht/voorstadium maar that's all. Ik heb zelf hele flinke artrose en bij mij hielp het ook niets (2 jr geslikt 0 resultaat :7 ). Wat enorm goed helpt (bewezen in diverse studies bij mensen en dieren) bij artrosepijn is duivelsklauw. Dat werkt bij paarden, mensen, honden }:0 ja die ook :+ het zit in een middel wat je kunt kopen bij de paardendrogist.
Ik hoop dat je Abbey beetje pijnvrij kunt krijgen :(:) vind het heel sneu voor je :(:) en voor Abbey. Maar ja, ze is al wel een dagje ouder, dan komt dit er soms bij. Nogmaals hoop dat je het prettig voor haar kunt krijgen.

**edit**
dit is superspul
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1104/25369

Mooi beschreven Ollie!
Janouk is een topper _/-\o_
@L_S doe ik ook hoor, wat een onzin :+

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:48

@PeerAppel wat balen van deze diagnose, maar zo te horen kun je wel een aantal andere dingen doen waar je genoeg plezier uit gaat halen met z'n tweetjes.
@ML gefeliciteerd met je nieuwe job! Fijn dat je zo snel iets anders hebt gevonden. Ben je zelf alweer wat fitter?

Mooi geschreven, Ollie. Ik was daarstraks nog aan het werk, maar moest aan de discussie van laatst denken. Toen we het er (op een positieve manier) over hadden dat jij regelmatig aan de top meerijdt, maar dat jij er ook gewoon hard voor moet werken. En dat zo'n favoriete rol geen lolletje kan zijn. Ik weet niet precies over wie het nu gaat en of diegene op bokt zit, maar ik heb een bruin vermoeden door een aantal reacties hier. Die persoon zal er ook gewoon voor moeten werken, want die naam is er ook niet vanzelf gekomen ;) Die persoon zal ook liever winnen op z'n prestaties i.p.v. op naam, lijkt mij. Dit is allemaal even los van de rijstijl (die kan ik nu ook niet beoordelen). Vergeet niet dat ook niet iedereen het eens is met de rijstijl van bijvoorbeeld een topper zoals Anky. Iedereen zijn eigen manier. Verder vind ik het een beetje jammer dat er zo negatief wordt gedaan, terwijl diegene zich hier (waarschijnlijk) niet kan verdedigen. Ik hoop dat bokt die zure tendens (zoals VHU opmerkte) van de laatste paar dagen kan los schudden. Dat is zo zonde allemaal!

Verder wel mee eens dat je graag zo goed mogelijk presteert op kampioenschappen, maar je moet ook kijken hoe je trainingsarbeid en fitheid (menner en paard/pony) er nu in staat en kijken of die gedroomde eerste plek reëel is. Ik heb bijvoorbeeld afgelopen zomer Sam niet voor niets teruggetrokken uit de dressuur op het DK. Pony ging voor. Terwijl de rekenkamer na afloop zei: meid als je tweede proef had gestart (en weer 60% had gehaald) had je naar de Hippiade gemogen voor de dressuur. Tjah, volgend jaar zijn er weer DK's: nieuwe rondes, nieuwe kansen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:52

ML superrrrrr _/-\o_ *\o/* _/-\o_ *\o/* :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:55

@Mysterylady, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan...fijn zo'n kruiwagen _/-\o_ *\o/*
@Marjola, ik weet daadwerkelijk niet wie er bedoeld wordt bij ' de genoemde nr. 1 op naam' <<) . Ik denk dat we het meer in het district Noord moeten zoeken en daar ben ik niet zo bekend. Ik ben het wel eens met het feit dat er eens een frisse wind zou moeten waaien in het jurykorps want bij sommigen heb ik echt mijn twijfel en krijg ik steeds meer moeite met het feit dat ze mensen beoordelen terwijl ze zelf nooit op dat niveau gereden hebben en zelfs na afloop van de wedstrijd komen vragen om les omdat ze niet weten hoe ze met 1 hand moeten rijden :+ . Aan de andere kant moeten we blij zijn met de juryleden die voor een appel en een ei een dagdeel in zo'n hok gaan zitten om ons te beoordelen.....het heeft dus altijd 2 kanten :j

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:56

PeerAppel. Wat jammer zeg.. Mijn oude Jeskim heeft ook artrose in haar achterbenen, niet in de kogel trouwens, maar heeft daar niet zoveel last van. Ze kan wel heel stijf zijn als ze een nacht op stal staat, daarom heeft ze nu een uitloopje bij haar box en dat gaat heel goed.
Ben nooit begonnen aan glucosamine omdat het zo onduidelijk was of het daadwerkelijk wat deed.

Winnen hoeft van mij niet meteen, als ik maar geen flater sla. Maar ik ben absoluut geen wedstrijdmens..
zou het stiekem wel leuk vinden als Fjella nog eens kampioen werd op de keuring, hihi.. Nu 3 keer reserve kampioen geweest. Wat?? Ja als de kampioen per ongeluk dood gaat is mijn paard de kampioen. :+

Vandaag met Jeskim naar de Da geweest i.v.m. haar jeuk. Misschien toch nog een paar mijten die niet doodgegaan zijn, dus weer wassen met imaverol. De rest van de bultjes zijn waarschijnlijk toch de allergie, vermoedelijk eiwit, maar ze blijft toch op het weiland lopen, dus daar doen we niets aan.
DA vond haar er zeker nog niet uit zien als 25, goed gebit en mooi in conditie. Ik wilde er nog wat kilo's af hebben, maar moest niet te veel willen volgens de DA. Als die oudjes de kilo's kwijt zijn komt het vaak niet meer terug, dat klinkt goed, maar deze kilo's mag ze best houden!
Toch mooi dat het op de jeuk na goed met haar gaat.

Mijn andere twee fjorden gaan wel lichtelijk, ahum, de kamerolifanten kant op. Die moeten dus op rantsoen! Schaam me een beetje dat het me niet eerder is opgevallen dat ze zo vadsig werden.. :o

Oh, nog een vraagje. Bak van 32 x 20, is dat te doen??

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:08

@Ollie ik ken zelfs nog de verhalen dat dressuur (ohz) juryleden de uitslagen van wedstrijden bijhielden en altijd op die manier zaten te punten, want dan zaten we lekker met z'n allen op 1 lijn. :P Maar dat was heeeeeel vroeger hoor (toen m'n ouders nog tieners waren).

Het blijft lastig en inderdaad, we moeten blij zijn dat er zoveel mensen nog op vrijwillige basis in een hokje willen kruipen voor een halve dag. Want geld verdien je er niet mee. Jurysport blijft nu eenmaal een subjectief spelletje. Gelukkig zijn menpaarden veelzijdiger dan ohz. Kunnen we lekker vaardigheid rijden en marathonnen met z'n allen! :D

@Jeskim mooie berichten van de DA bij jou. Fijn!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:33

Ik moet wel zeggen dat ik echt probeer fatsoenlijke juryleden te zoeken. Die naar mijn beperkte inzicht fatsoenlijk jureren. En het liefst dat ze zelf nog actief aan het mennen zijn, al dan niet in de wedstrijdsport.
Jeskim 20x32 lijkt me prima om te rijden. Ik vind het zelf voor mennen wat klein (maar ik ben wat dat betreft een verwend nest).
Peerappel, ik zou zelf wel een foto maken. Interesseert me niks wat de DA zegt in dit geval, ik wil het zeker weten. Maar daar ben ik wel erg makkelijk in hoor.