[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:46

Goedemorgen!

-20? Ik vond -6 al bar koud :=
Vhu: beterschap!
Aksha:He bah! Hier is het nu droog weer, dus misschien een teken?

Net wakker gebeld door de tandarts, of ik ipv over 3 weken vandaag om 11 uur naar de tandarts wilt. Dus zo maar even heen!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:50

@juangi; juich niet te hard, ''onze'' zuidelijke buien trekken door naar het noorden :=

Het wordt hier niet echt droog geloof ik.. Dus dan ga ik na het eten wel eventjes met de auto naar stal :) Tussen de trekkers en aanhangers kan ik droog staan als het goed is :))

Ik heb nieseritis?
Heb vanaf dat ik wakker ben al zeker 25 keer geniest :oo

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:43

Hahaha, daar heb ik natuurlijk weer niet aangedacht! :')

25x? Vast allergisch!

Zo, net een gaatje laten opvullen bij de tandarts!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:01

Gem schreef:
Ik heb voor komende dagen een bezichtiging gepland dicht bij huis, in Weert! Een 6 jarige die al onder het zadel is, mee gesprongen is, en óók betuigd is. Ik moet wel al wat concessies doen: hij (ja, das al de eerste) is groter dan bedacht (das de tweede), afstamming onbekend (de derde) en al beleerd (de vierde, maar heeft ook zijn voordelen ;) )

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... eatle.aspx
Vrijdagavond onder de man rijden, en indien leuk maken we een vervolgafspraak om te mennen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:02

Kan helaas het filmpje niet zien. Wagen voor juangi, vhu helaas ziek, Tine ook niet fit; knuffels.

Hier gisteren zo'n mooie rijbak, maar geen tijd meer gehad om te rijden. Vannacht de paarden naar binnen gehaald, was zo hard aan het waaien, vervolgens weer regen gehad.... niet fijn, mis de sneeuw.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:05

@ Juangi bij de tandarts geweest, voordeel van zo kort van te voren weten dat je naar de tandarts moet is dat je er niet tegenop gaat zien, tenminste dat vind ik :D
@ Gem ziet er leuk uit! Alvast veel plezier vrijdag!
@ Tine niet ziek worden hoor!
@ Avaluna rotweer he... sneeuw is ook niet alles, maar dit ook niet!
@ Aks lekker naar Dids met de auto!

Zo druk ochtendje achter de rug. Paardjes zijn de nacht goed doorgekomen in de nieuwe stal. Heb ze vanochtend krachtvoer gegeven en daarna de stal open gedaan naar buiten, nou dat vonden ze een goed idee! Gwin is wel erg vrolijk... bokken en rennen... maarja, hopen dat haar pees het houdt. Verder waren ze lekker aan het grazen, maar het is erg nat dus ze lopen het meteen kapot. Zelf stalletje schoon gemaakt en daarna iemand geholpen en ook Bieb nog gereden. Had bedacht om over de weg naar de binnenbak te gaan. Heenweg ging prima, maar terug... pfff hij werd heel druk! En dan is het wel vervelend dat ik hem nog niet zo goed ken. Dus toen we bij de grote weg kwamen maar even ernaast gaan lopen. Hij kwam nog langs een huis waar we soort van recht van overpad hebben en precies bij dat huis ging hij mesten, dus die man kwam wat boos van zijn erf dat ik de mest moest opruimen, maar ik kon echt niet even stoppen met die druktemaker, dus riep naar die man dat ik zo langs zou komen. En daarna inderdaad netjes even met de auto langsgereden toen Bieb weer naverzorgd was en even met die man gepraat. Hij zei dat alle paarden voor zijn huis mesten en dat hij dat weleens zat wordt. Heb hem groot gelijk gegeven en gezegd dat ik het de volgende keer kom opruimen (had hij nu zelf al gedaan) maar dat ik nu echt niet kon stoppen. Prima gesprekje gehad en zo laat je toch je goede wil zien als ruiter :D Hij had niet verwacht dat ik terug zou komen, haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:12

Net vluchtig de nieuwe mensport doorgebladerd, zag ik daar Tallechie met Snuit in staan.

Verder heel erg zombi, dus zak weer even terug in de luierstand.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:07

@frensie; netjes opgelost :j

Hier geen mensport, dus kan niet snuit en tallechie spotten :oo

Om 4uur weggegaan op stage. Ik heb gisteravond nog doorgewerkt, en vanavond ook. Dus ik kon gauw even naar stal! :)
Dids opge''zadeld'', barebackpad erop, hoofdstel om, en gauw het bos in :)
Nou, hij was in zijn hum hoor :')
Hij had last van de hypers en woezels. Álles was reden voor rennen/remmen/wegspringen.. *zucht*
Maar, blijven zitten, en heerlijk kletsend het bos uit gekomen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:15

Hier ook nog zombie, dus ben even niet zo sociaal.

Wel natuurlijk snel de mensport doorgebladerd, wat leuk Tallechie met prachtige foto en leuke tekst erbij over Snoetekop :D

Vandaag Blondie weer eens aan de lange lijnen gehad. Ze wilde de stal niet uit... echt zo eigenwijs, ze had 's ochtends heel vroeg in de regen gestaan, denk dat ze zoiets had van ja dag, doe ik niet nog een keer. Dus ik dacht dan doe ik het hoofdstelletje wel aan en dan erachter staan, liep ze er zo uit, raar dier. Keurig op het erf en naar de bak toe, in de bak deed net alsof ze alles was vergeten :roll:

Daarna stuk gewandeld met Olympia die was lief en braaf.

Voor de rest weinig gedaan vandaag :O %)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:30

@Tine, niets vernomen vwb de kur...hopelijk kan ik de komende weken wat opbouwen en nog even oefenen :o en dan zien we wel...we doen gewoon maar wat :')

Hier geen mensport meer...vond het zo'n nietszeggend blad geworden :o

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:15

hallo,
ik val nu gewoon binnen, nadat ik jullie zo een tijdje volg........
Ik hoop dat ik mee mag doen........ heb raar span, raar tuig en doe alles tegen de regels in.
Voorstellen:
zie filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=hnUwUUsgVTQ

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:16

ezelvrouwtje schreef:
hallo,
ik val nu gewoon binnen, nadat ik jullie zo een tijdje volg........
Ik hoop dat ik mee mag doen........ heb raar span, raar tuig en doe alles tegen de regels in.
Voorstellen:
zie filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=hnUwUUsgVTQ

jou ken ik!!!!

welkommmmmmmm

toop-genootjes, ezelvrouwtje is keilief :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:19

Gááf! Échte ezels!

Klopt dat nou, als een ezel schrikt oid dat ie stil gaat staan? :))

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:22

Yep, ezels gaan stilstaan, schatten situatie in... kijken rond en lopen vervolgens verder. Als ze vertrouwen hebben in de baas, wordt dat steeds minder... tot "kom op dames, niet zeuren" en doorlopen.
Heb ooit complete file veroorzaakt op een rotonde.... ze gingen wel OP de rotonde, maar er af niet meer.... duurde 15 minuten............. ja die witte strepen voor uitvoegen stond niet in hun boekje...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:23

hahahahahah

geweldig!!

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:23

Dank Bianca voor welkom.... :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:28

ezelvrouwtje schreef:
Yep, ezels gaan stilstaan, schatten situatie in... kijken rond en lopen vervolgens verder. Als ze vertrouwen hebben in de baas, wordt dat steeds minder... tot "kom op dames, niet zeuren" en doorlopen.
Heb ooit complete file veroorzaakt op een rotonde.... ze gingen wel OP de rotonde, maar er af niet meer.... duurde 15 minuten............. ja die witte strepen voor uitvoegen stond niet in hun boekje...

Zie je wel...
Die fjord van mij heeft ezels als voorouders..

:Y) Vandaag nog, vanuit een drafje, volop op de rem, vloog er half af. Meneer moest éven kijken hoor... >;) naar níks :P

Ik vind het een léuk span! :D

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:30

Ow maar heb vroeger met Fjorden gewerkt.
Ik noem ze altijd de "ezels" onder de paarden, goedbedoeld, maar wordt niet altijd in dank afgenomen.
hihi

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:33

ezelvrouwtje schreef:
Ow maar heb vroeger met Fjorden gewerkt.
Ik noem ze altijd de "ezels" onder de paarden, goedbedoeld, maar wordt niet altijd in dank afgenomen.
hihi

:') ik snap je :))

Net zo schattig als ezeltjes ook :+:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:46

Ezelvrouwtje: geweldig filmpje. Die kameel ook nog. Men je daar ook mee ;) Zijn ezels ook zo eigenwijs als altijd wordt gezegd? Mag je eigenlijk ook meedoen met wedstrijden of rij je alleen recreatief? In ieder geval welkom.

Het lijkt erop dat ik oppas heb gevonden, mocht mijn ma naar ziekenhuis moeten tijdens onze vakantie *\o/*

Nu even manlief bellen en dan naar bed.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:47

ezelvrouwtje schreef:
Dank Bianca voor welkom.... :D

bic :)) er zitten nog 2 biancas ,haha. dan blyft het een btje duidelyk. :D

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:52

hahahaha, ben gek, maar zo gek ook niet, die kameel staat bij ons in bos.
ja, ach wat is eigenwijs, wij ezelmensen zeggen altijd: Als je zegt dat een ezel eigenwijs is, ben je er door een te grazen genomen".... :D

Nee, rijd alleen recreatief, het zijn geen snelheidsduivels, wel doorduwers. En nee, officieel starten zou ook niet mogen, het is nl. geen paard of ponie.
Sterker nog, mocht mijn koetsiersbewijs nog niet eens met hun doen!!! Maaaaaaaar...

heb plannen om komende juni iets te gaan doen met ze... mits conditie weer op peil is. Hebben even pauze gehad, op het filmpje ben ik nl. 7 mnd zwanger.... dus was even time out.

maar zo gauw sneeuw en regen over is, gaan we weer aan de slag.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:53

Wat gaaf een span ezeltjes!! :D

ezelvrouwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:59

nou T_hijs, Pipa is ook een plaatje hoor......

@sorry; BIC.... :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:02

hihi