[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:14

Ronnie: spannend vwb sulky
Poeltje: sterkte met kaak en gave foto's
Bianca: super samenvatting :j En een reis van 20 uur, tja... hangt af of je goed kunt slapen onderweg of dat vol te houden is.
Frensie: al weer terug?

Vanmorgen ging de les met Rembrand heel erg goed, wat een verschil met vorige week zeg. :wow: . Daarna ging instructrice op Thabor rijden en heb ik hem aan het eind nog even gereden.Sinds 3 maanden ofzo, dus vond het wel een beetje spannend, maar het ging gelukkig goed. Alleen gestapt hoor, want met die harde wind ben ik neit zo dapper. :o Ze staan nu weer lekker een paar uur op de zomerwei. Ik had gehoopt nu even te kunnen slapen voor ik naar fysio ga, maar alles is uitgelopen, dus dat past niet meer.

En, ik heb een wagennummer aangevraagd. Vind mezelf wel heel dapper :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:09

Jij bent ook dapper! Fijn van je les en je hebt er toch weer opgezeten, knap hoor!

Dacht nog met starten (voor jullie dan he, als M/Z combinaties, niet voor mezelf) in de keuze voor klasse II of III (of I) dat zijn wel dezelfde hindernissen maar het gaat er natuurlijk om hoe snel je die hindernissen kunt nemen. Het lijkt me niet leuk, voor jezelf, om in een klasse te starten waar je niet een beetje mee kunt komen met de snelheid van het deelnemersveld (beetje :7 ). Laat ik het zo zeggen, na ons debuut van gisteren kan ik me niet voorstellen dat je direct met zoveel snelheid door de hindernissen heen kunt gaan als een klasse III menner .... of ben ik nu erg :o? Natuurlijk compenseer je enorm met de dressuur .... maar toch ....

Wij hebben bijv gisteren alle poorten goed genomen, in de juiste volgorde (dacht bij eentje niet maar dat was toch wel goed) en hier en daar zelfs een korte lijn maar op alle hindernissen tijdoverschrijding. En ook nog bij het vaardigheidsparcours. Door het vaker te doen (mochten we daar de gelegenheid toe vinden / krijgen) wordt dat natuurlijk wel beter en dan hebben we wellicht wat te zoeken in de klasse I maar anders vind ik nog niet hoor.

@Gem ik hoop zo voor je dat je geslaag bent!
@Poeltje nog niet teveel praten :x wat lijkt me dat moeilijk en wat een leuke foto's
@Biancocoo moeten de honden niet 'enorm' inge-ent zijn voor naar Zweden? Staat me zo bij dat die rabies enting echt mega moet? Wel supergaaf. Is het geen idee met honden van iemand anders wat te doen? Reis voor honden gaat vast wel goed maar voor jezelf...tja dat kun je alleen zelf beoordelen. Op zich wellicht idee met vliegtuig te gaan tot bijv Lillehammer en dan verder met auto?
Kost ook wel weer erg veel :$ natuurlijk ....
@Ronnie dat is spannend! Tuigje ziet er natuurlijk *D uit, vooral op zo'n pony maar ik vind het borstje wel erg 'magertjes' eerlijk gezegd :x

Ben ook benieuwd hoe het Frensie is vergaan. Maar zou ze vandaag alweer thuiskomen? Ik dacht morgen pas?

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op ons marathon debuut. Zit hier nog steeds te zweven trouwens. Ik ben niet naar stal gegaan vandaag het was hier natuurlijk een enorme zooi, even ernstig opgeruimd. Maar Bente was totaal niet stijvig of moe, ze liep zeer enthousiast de box uit en wei in. Kijk en da's nou helemaal mooi :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:34

ja de honden moeten om zweden in te mogen minimaal 21 dagen voor aankomst geënt zijn tegen rabiès.
verder valt het wel mee, gezondheidsverklaring van de DA, meer niet..
maar 10 uur opgesloten zitten in een kleine box, terwijl ze altijd heel veel ruimte buiten hebben ? geeft toch een boel stress denk ik voor ze, ik kan ook gewoon deze winter thuis trainen met step of kar, wellicht een 3e husky erbij, maar daar denken we nog over..haha..en als er wel genoeg sneeuw komt thuis sleeën !!
in duitsland zijn ook bij genoeg sneeuwval ook sneeuwwedstrijden en een trainingskamp in oostenrijk, dus dat is wel heel wat dichter in de buurt, maar ja..niet echt een vakantieplek voor zoonlief, en manlief..
al met al is het best prijzig om met de boot en honden naar zweden te gaan,dus...wij twijfelen nog even verder....we leven maar 1x..en om dan zoiets wat we graag willen niet te doen..dubbel dus.. :7

tine even op Thabor gereden,..echt wel dapper van je !! hij heeft toch beste een poosje stilgestaan !!
vhu wat fijn dat Bente helemaal fris uit haar stal kwam vandaag ! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:44

Klopt je leeft maar een keer en mits haalbaar/betaalbaar.... is het leuk als je mooie dingen met z'n allen kunt doen toch?

Het stond mij zo bij dat de honden voor Zweden speciale entingen moesten hebben, dus een bepaalde anti-rabies bloedspiegel moeten hebben en je dat alleen kunt opbouwen door minimaal 3x te enten in een bepaalde periode. Dat ze dan als je aankomt in Zweden direct moeten worden getest / onderzocht door DA en dat je dan het land pas in mocht.

Zal 's ff kijken hoe ik ooit aan die wijsheid gekomen ben }:0

**checkt**

Aha... het is dus net veranderd voor zweden en noorwegen hebben jullie even geluk!
http://www.dogsincluded.nl/invoer/zweden.htm

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:58

ha..dat klopt vhu..het is niet meer zo ingewikkeld als het voorheen was.
maar goed..neemt niet weg, dat ik zelf in de kreukels lig na 4 uur autorijden..dus laat staan na 20 uur.
komt vast goed om eens naar de sneeuw te gaan..dromen mag altijd..toch ?
er is daar zo'n gave plek, en is ook van nederlanders...kijk maar eens op : http://www.jannesland.nl
Je kunt daar een wel heel mooi huisje huren, zelfs in de winter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:22

Biancacoo schreef:
tine even op Thabor gereden,..echt wel dapper van je !! hij heeft toch beste een poosje stilgestaan !!
vhu wat fijn dat Bente helemaal fris uit haar stal kwam vandaag ! :j

Thabor is wel in beweging gebleven hoor. Manlief gaat vrijdags naar springles en rijdt hem meestal in het weekend ook nog wel een keer, op maandagen en donderdagen wordt hij nu door instructrices gereden, dus hij loopt in ieder geval 3x per weerk.

Nou, ik ga mezelf nu echt dwingen om hooinetten te vullen en uit te mesten. Bleh.

Trouwens, kreeg van 1 meninstructeur en mijn instructrice advies om in klasse 2 te starten. Ik wacht nog even de andere instructeurs af en dan gaan we dat maar gewoon doen. Nu nog verklaring van dierenarts zien te regelen. Heb hem vandaag al 3 keer gebeld, maar iedere keer is hij net weg, in bespreking of aan de telefoon. Nu mag hij het een keer proberen :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:25

moet je vast wel lukken klasse II !! als je een paar keer ervaring opgedaan hebt dan komt dat helemaal goed ! *\o/*
toch dapper dat je op Thabor stapt hoor..ondanks dat hij in beweging is..je moet het toch maar doen .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:29

*vliegt even binnen en moet meteen weer naar Venlo*
Ben geslaagd *\o/* !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:43

Gem, super gedaan!!! Van harte *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:47

Superrrrrr _/-\o_

@Tine ik heb er totaal geen verstand van hoor :o van het SGMW geheel. Alleen vind ik het na onze ervaring van zondag nog veeeeel knapper dan voorheen hoe ze alles zo snel in het rond kunnen sturen :7
Waar heb je een DA verklaring voor nodig trouwens?

@Biancocoo Zweden is gewoon prachtig. Heerlijk land. We zijn er een paar keer geweest, altijd mooi. Alleen zijn wij niet hoger geweest dan lijntje ter hoogte van Goteborg en eerlijk gezegd vond ik dat al een heel eind rijden .... maar je rijdt wel relaxed want het is er niet druk, dat scheelt wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:52

[quote="VanHuisUitWaar heb je een DA verklaring voor nodig trouwens?

[/quote]

Rembrand sleept in stap met zijn linkervoorbeen (been dat verlamd is geweest) Om problemen te voorkomen bij de dierenartspost, is het verstandig om een verklaring te hebben dat hij geen last, pijn, hinder of iets van dat been heeft. Zou jammer zijn als ik niet door de keuring heen kom, omdat ik dat briefje niet heb. Vandaar.
Heb echt heel veel zin in die marathonwedstrijden. Gek he, vond het vroeger maar niets. Maar ja, bij de dressuur zijn we nu bijna bij de eindklasse aangekomen, zo houden we weer wat uitdaging.

Zodra de paarden helemaal overgaan naar de zomerwei ga ik een zo groot mogelijke ring uitzetten in de winterwei, om de dressuurproef met al die extra letters te oefenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:08

OK ik begrijp het. Wat leuk dat je er zo'n zin in krijgt! En dat je man het ook leuk lijkt. Het is wel wat vergelijkbaar met eventing natuurlijk alleen zit je er nu achter :7 :+

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:49

@gem, proficiatttttttttttttttttttttttt *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:56

Gem heeft geluk; hubby is met dochter naar Venlo gegaan ;) . Dus ff boodschappen gedaan, vlaai (om het rijbewijs te vieren :9 ) en trekzalf gekocht. Ik vermoed toch dat Ster een wondje heeft (ik zie een klein krasje), dus ff kijken wat trekzalf doet. Been is ook maar een heel klein beetje dik rond de kogel.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:20

Citaat:
Dacht nog met starten (voor jullie dan he, als M/Z combinaties, niet voor mezelf) in de keuze voor klasse II of III (of I) dat zijn wel dezelfde hindernissen maar het gaat er natuurlijk om hoe snel je die hindernissen kunt nemen. Het lijkt me niet leuk, voor jezelf, om in een klasse te starten waar je niet een beetje mee kunt komen met de snelheid van het deelnemersveld (beetje ). Laat ik het zo zeggen, na ons debuut van gisteren kan ik me niet voorstellen dat je direct met zoveel snelheid door de hindernissen heen kunt gaan als een klasse III menner .... of ben ik nu erg Natuurlijk compenseer je enorm met de dressuur .... maar toch ....

Ben ik het mee eens VHU. De snelheid voor het wegtrajest/ staptraject en de snelheid tussen de hindernissen ligt bij klasse 3 ook veel hoger dan bij klasse 1. De dressuurproef is wel makkelijk van klasse 1 maar toch geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hoger te starten omdat ik dan al EL krijg voor mn stap gedeelte want dat red ik niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:45

Maar wat denken jullie dan van klasse 2? Is dat ook nog te hoog gegrepen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:03

Vooropgesteld: ik heb er natuurlijk geen verstand van :+

....kan alleen wat zeggen over de paar keer dat ik instructeur bezig heb gezien, dan ook anderen heb gezien, zie hoe er bij ons getraind wordt en hoe ik het gisteren vond toen ik erzelf middenin zat. Ik vind het een zware belasting voor een paard (kilometers die gemaakt worden, het wenden en draaien, vele indrukken) maar zeker ook voor de menner (qua concentratie). En dan zou ik zelf liever ervaring opdoen in een klasse die ik goed aan zou kunnen (dus lekker meedraaien en winstpunten plus vertrouwen pakken, vooral dat laatste).

Maar dat is mijn idee hoor, zo kijk ik er tegenaan :7

Als ze zeggen dat je klasse II kunt starten is het wellicht een idee een keer een klasse II te gaan bekijken of vragen of je proef mag rijden. Krijg je beetje idee van wat er verwacht wordt. Niet dressuur natuurlijk maar wel die specifieke SGMW onderdelen (weg/stap/marathon) en dan timen / aanvoelen hoe je erin zit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:07

Gem, gefeliciteerd !!! Goed gedaan..
Tine..een hogere klasse kan altijd....een lager niet meer als je eenmaal klasse II gestart bent kun je niet meer naar klasse I volgens mij.
Als je gewoon bij klasse I begint, dan kun je altijd hoger starten als het je mee gevallen/of te makkelijk is.

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 18:10

@ tine ik denk dat je klasse 2 makkelijk aan kunt maar als ik jou was zou ik even de knhs bellen en vragen in welke klasse je MOET starten als ze zeggen maakt niet uit dan zou ik je adviseren om gewoon in de klasse 1 te starten kunnen jullie lekker wennen en ben je ook niet zo maar door de klasse's heen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:16

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal niet zo snel door de klasses heen zijn hoor. Dit jaar kan ik er 2 rijden en volgend jaar misschien 4, maar dat zal ook dan wel het maximale zijn ;)

Bianca: je mag wel lager starten als blijkt dat het toch te moeilijk is. Ik geloof na 2x keer starten, maar zou ik in reglement even terug moeten zoeken.

edit: Terugplaatsing
Iedere deelnemer kan terugplaatsing aanvragen naar een lagere klasse na twee onvoldoende
prestaties (verliespunten) of wanneer de deelnemer met een nieuw span start.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:20

even een iets langer berichtje van mij.

Ga zo langs bij mijn oma. Die heeft samen met mijn vader en oom en tante de crematie geregeld. Morgen ga ik
misschien ook nog even bij mijn opa kijken om afscheid te nemen. Het is nog wel allemaal een beetje onwerkelijk.

Weekend naar de ardennen was leuk. Wij waren met man/vrouw en zaterdag middag hebben we een stap buitenrit
gedaan van , uur. Echt super leuk om met alle vrienden te gaan paardrijden. Alleen was ik in de bak aan het rondstappen
ging de pony waar ik op zat gewoon liggen en rollen. Oeps daar stond ik dan haha. Pony deed dat altijd zei de begeleidster.
Wat wel jammer was is dat een vriendin op een echt kreupel paard zat. Maar daar ga ik denk ik nog wel even een mail aan wagen
naar de organisatie.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:27

Heftig hoor Maisie, het afscheidnemen. Sterkte daarmee ;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:04

Maisie...heel veel sterkte, dat is toch zo zwaar een laatste afscheid..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:09

GEM: van harte met je rijbewijs.
SL: fijn weer wat van haar te horen,hoe het gaat daar,ga snel kijken op haar blog.
maisie: sterkte met het afscheid nemen,ff moeilijke tijd voor jullie familie. :(:)
en verder ben ik alles kwijt :(

morgen komt de DA de kwpner castereren...hij is nu echt heel erg hitsig(arme sun was de springbok) wel sneu dat hij nuchter moet blijven tot morgenmiddag 13.00-14,00uur. en hij is net al minimaal 70 kg kwijt door het heen en weer rennen door een hengstige merrie :?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:09

avond :wave:
@maisie, sterkte meis
apart als pony ineens gaat rollen
@tine, startplannen, kan ik niet over mee praten
@gem, smakelijk het rijbewijs gevierd. proficiat
hopen dat wondje snel geneest