[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:42

Naaltje schreef:
@SL; het is niet zijn max-max snelheid hoor. Die heb ik geloof ik eens op een 38 km/h geklokt toen hij ervantussen peerde onder het zadel :')
Maar dat is gewoon zijn voor-de-wagen-galopje. En dat vind ik heerlijk :j Wij pakken de galop overigens niet zo veel mee ivm een zware, en stug geveerde wagen. Is niet comfortabel :)

zo, nu ga ik pony rijden :)

Mijn paardje is er ook een keertje vandoor gegaan ohz. Had mijn gps horloge toen om. Maximale snelheid 51,3 km/u :=

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:50

VHU: GEFELICITEERD *\o/*...

Zou ik het bijna vergeten :oo :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:09

@ Frensie: ja als ze er vandoor gaan, is er geen houden meer aan... Maar 51,3 km/u is wel heel snel, ookal is het ohz :D
Eigenlijk zou ik eens iemand op Romeo moeten zetten met een gps, kijken hoe snel hij ohz kan :Y) Maar 32 km/u voor de wagen vind ik ook al behoorlijk voor een pony :D (zeker als je je bedenkt dat hij ongeveer 300 kg achter zich heeft hangen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:26

Bedankt voor de felicitaties allemaal :D
@Tass dacht al dat ik dat bruggetje herkende & de omgeving dus. Nou ik ga daar echt niet over de bruggetjes te paard / met paard of met pony, vertrouw ze echt niet. Daarbij is het vrij smal, als ze opzij stappen staan ze ernaast. Maar ik vind je poown erg heel goed uit zien, en leuk zo lekker met hem wandelen, leren ze veel van.
@Tine en Biancocoo lastig :(:) Het gaat met mij nu al een jaar gewoon heel goed maar toen ik zo'n pijn had en zo weinig kon was ik echt depressief zo nu en dan. Kreeg het nog benauwd van het weekend toen ik op het doosje medicijnen van Harley 'meloxicam' zag staan :o voor storingen aan het bewegingsapparaat, inderdaad ja :o Misschien lotgenoten contact dat dat kan helpen?
@PrinsjeH als het van zijn hoeven is (doordat hij net niet lekker op ijzers staat oid) kan het vrij lang duren voordat hij weer goed loopt hoor (kan soms wel een paar weken duren, helaas, hoeft niet maar kan dus wel, het is dan iets vrij 'onschuldigs' maar niet minder vervelend voor de poown). Zo ook als er iets gekneusd is ofzo. Op zich hoeft pijn op deze manier niet direct het eind te betekenen hoor. Het lastige met zoiets als kneuzing of dat de hoeven misschien net te veel in andere stand zijn gezet of iets dergelijks is dat je het bijna niet kunt 'duiden' als dierenarts. Met thermografie (warmte zoeken) kun je het wel zien.
@Naaltje, S_L en Frensie snelheden voor de wagen geen idee, weet wel dat Rizanta in arbeidsdraf al 25 km/uur ging (heeft Naaltje ooit getimed), buitenritten zit ik meestal op tempo van zo'n 10 km/uur (bij paard) en 8 km/uur bij de pony. Mijn dravertje kon 34 km/uur in draf := onder het zadel.

Maar met onze Snuitmans heb ik ook wel eens 25 km in een kleine 2 uur gedaan :+ en toen galoppeerde ik nog niet met hem. Kun je nagaan hoe hard dat kleine mannetje kan draven }:0

Snuit met opzetje op tondeuze van 6 mm geschoren bij hals/halve buik to flank. Hoeft hij niet direct deken op maar dan is toch langste haar eraf. Merkte het direct met mennen, nu is hij weer snel droog.

Snuit en Bente hadden hun eigen verjaardagscadeautje voor me.
Snuit liep echt heel fijn in de dressuurbaan, wonderbaarlijk gewoon. Het lijkt er toch op dat hij het gaat snappen :7 Ook als hij even sterk wilde worden of koppie de lucht in gooide hoefde ik maar eventjes ophoudinkje te maken en kwam hij toch weer mooi naar beneden en nagevelijk. Natuurlijk niet steeds maar het begon echt ergens op te lijken ....
Bente heeft .... voor het eerst gegaloppeerd onder het zadel *\o/* paar keer linksom en paar keer rechtsom aangesprongen en doorgegaloppeerd. Ze deed het eigenlijk vrij makkelijk, maar we longeren natuurlijk regelmatig en dan pakken we ook altijd galop mee op stemcommando, dus nu deed ze het ook zo. Was wel erg leuk :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:48

VHU: Thnx :D.

Wat goed van de pony&paard joh :D.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:02

Wat een leuk kado VHU van je paardjes! Heerlijk.

@ S_L 32 km/u is idd heel hard voor de wagen! Chapeau voor je kleintje! _/-\o_

Ik ga vanavond proberen om een half uurtje tot een uurtje te werken. Overlegd met revalidatieteam, ik zat zelf aan 3 uurtjes te denken, maar dat mag nog niet van de fysio :o Dan maar een uurtje. Best wel spannend |o Ben heel bang voor overbelasting, maar dat zal niet gebeuren in een half uurtje tot uurtje.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:02

@Tass: wat een leuke foto's <3 /3

@VHU: fijne verjaardag bij de paardjes gehad!

@Tine: :(:) , ik ken het maar al te goed.
Hier ook Bixie idd, eerste bij de behendigheid en vijfde bij de dressuur, los raakte ze de weg een beetje kwijt dus de lijn eraan geklikt. Op het eind heb ik haar op de pony gezet, dat werd zwaar bestraft; opstijgen moeten we nog goed oefenen dus, hahahaa, is stukken moeilijker dan het rijden zelf :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:08

Frensie: Veel succes :D.

Avaluna: Dank je wel :D.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:09

Ik heb alles gelezen maar zit op werk dus ga niet uitgebreid terug-reageren :-)

leuke foto's Tass !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:10

@Frensie wat goed zeg even een uurtje werken.
@Avaluna leuk zeg dat je dochter het zo goed deed! En jij dan druk meerennen met de vaardigheid of hoe gaat dat?

Mijn moeder heeft twee hele mooie menschorten voor me gemaakt. Ene kant wollen stof met mooie grijs/blauwe ruit met licht streepje erin en andere kant van die waterdichte regenjassenstof. Dus heb nu twee fijne menschorten die ook wat langer zijn en wat breder, maar niet zo zwaar als die 'standaard' waterdicht schorten. Kan ik ze lekker om me heen slaan bij :brr: :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:12

Ooeeeehh wat leuk :D. Daar heb je wel wat aan ja :D.

IngridM: THnx :D.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:20

@Tass aan welke kant van de Pannenhoef staan je paardjes eigenlijk? Want ik neem aan dat je geen uuuuuuren gaat lopen totdat je bij de Pannenhoef aankomt? Die wedstrijd die ik afgelopen weekend had was in Rucphen, dat ligt vlakbij St Willibrord (waar jij woont).

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:24

Ik sta aan de kant van sprundel :)...

Ik loop er 10 minuten op denk ik :D.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:00

@ VHU gefeliciteerd. En fijn dat je wedstrijd zo goed ging !!

Ollie sterkte met de moeilijke dag maar toch gefeliciteerd met je 2-span koetsiersbewijs.

Tine leuk dat je zoontje de wedstrijd goed heeft gedaan maar flauw van de prijsuitreiking bij ons
krijgen ze altijd een prijsje.

Tallechie gaat wedstrijd doen met alwyn. Naaltje wezen rijden met verzorgster en met dids voor de kar.
Verder nog veel gelezen over frensie en fysio en werken en de tuin van prinsjeH en een zieke Har.

Zo ben weer thuis van een heerlijk weekend center parcs zonder paarden :D vanmiddag wel robijn al gereden op
de wei en vanavond miss nog even met ferro. Verder dus weinig te melden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:02

Ben benieuwd hoe het Ollie is vergaan...........

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:29

:wave:

bedankt voor alle samenvattingen... 8-)

vhu, van harte gefeliciteerd!! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:42

Afbeelding

Deze foto kreeg ik net nog toegestuurd van de Hippiade. Zo heeft Janouk een prachtig slank buikje :D

VHU Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! /3 *\o/* /3
Laatst bijgewerkt door janouk op 26-09-11 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 17:44

@ vhu gefeliciteerd met je verjaardag
@ bianca ja we hebben alle wielen aan de grond gelaten.

we hadden ons campement ook weer mooi opgeslagen zal kijken of ik in hengelo over 2 weken een foto kan maken

afgelopen donderdag dacht me moeder onze hengsten te laten castreren blijken we toch een klop hengst te hebben. dus is er 1tje gecastereed en moet de ander volgende week op de operatie tafel om gecastereerd te worden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:13

Lanouska balen dat die ene een klophengst is zeg....

VHU mooie verjaardagskado's gekregen menschorten en van die superkadotjes van bente en snuit !

mooie foto's van superknappe fjord !! lief koppie !!

Ollie, hoe is het met je.....en idd nog wel knap dat je je 2-span koetsiersbewijs gehaald hebt, petje af....

Tine...zou niet best zijn als mensen kunnen zien hoe we ons soms voelen.
en weet je.....dan denk ik vaak, er zijn mensen die veel meer ellende mee maken dan ik, en voor die mensen heb ik echt respect !! superknap.
maar soms word je wel wat depri...toegegeven...

Prinsjeh.....je foto van Har is al verwijderd ??? mis ik weer een foto van hem,....dat is al de zoveelste keer, ik wil je kanjer ook zien !! :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:16

wauw leuk cadeautjes VHU! :D menschort moet ik ook nog altijd achteraan _O-
bente en snuit waren lief

Dids ook :j Heb in de bak gereden. Ging zo ontzettend heerlijk :j
Zelfs volgens de nette manier op de volte aangesprongen in galop. Dwz; recht zitten, ontspannen draven, en dan buitenbeen gedurende 1 stap ertegen leggen, en dan issie weg :9 zo'n lekker gevoel :D En op de volte is moeilijker dan in de hoek natuurlijk ivm sturen :P

Helemaal blij met 't monster :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:00

Gefeliciteerd, VHU!! *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:12

Naaltje heeft lekker gereden

Lanouska heeft een klophengst. Lastig, hopelijk gaat de operatie goed!

Maisie is lekker een weekendje weggeweest paardloos.

Janouk mooie foto van een mooi slank buikje!

Ik ben terug van werk. Heb klein uurtje meegedraaid. Kreeg eigenlijk na half uur al zere pols, maar dat kon ik niet geloven.. zo snel al?? Dus verder gegaan maar nu wel pijn... Donderdag maar even overleggen met de fysio.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:34

lanouska, dat is dus weer een extra ritje naar de kliniek voor de andere hengst?

VHU, gefeliciteerd!! leuk dat je moeder die menschorten heeft gemaakt! met wol kan inderdaad prima van pas komen als het ergkoud word.

Gave foto van Janouk zeg!

Vandaag wobbe aan de longe gehad met touwtjes.
en hij deed toch weer lekker zijn best!
merk het echt dat hij nu geschoren is, hij zweette absoluut niet :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:41

Mooie foto Janouk!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 20:01

@ it de andere hengst is op de opfok stal gecastereerd maar inderdaad een extra ritje en hopen dat de operstie goed gaat