[AR] [NH] boerenverstand of NH?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:05

Pipo schreef:
Goh wat kijkt dat paard er blij bij Scheve mond

Ik heb de hele demo gezien Pipo, en ik kan je garanderen dat dit een blij paard is *LOL*. Dit is even een moment, ik zie ook wel eens minder fraaie foto's van onze topruiters, maar die zijn ook niet maatgevend voor het gehele plaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:08

Prompertje......ik zal eerlijk zijn: Ik ben echt allergisch voor al dat gezweef van Parelli en Voest. Voornamelijk omdat ze de boel gruwelijk te lopen besodemieteren en vaak net doen alsof ze een paard niet kennen terwijl het dier al jaren in training staat.

Ik houd het bij mijn boerenverstand,dat werkt al jaren prima met paarden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:10

Pipo schreef:
Prompertje......ik zal eerlijk zijn: Ik ben echt allergisch voor al dat gezweef van Parelli en Voest. Voornamelijk omdat ze de boel gruwelijk te lopen besodemieteren en vaak net doen alsof ze een paard niet kennen terwijl het dier al jaren in training staat.

En hier komt dan de aap uit de mouw.
An open mind is a joy forever
Dan kunnen we de discussie toch net zo goed stoppen Pipo?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:13

Pipo schreef:

Hoeveel demo's van Parelli heb je al gezien Lachen? Die heb ik nog nooit op zulke praktijken kunnen betrappen (en ik bén kritisch hoor, op Monty Roberts was ik al heel snel afgeknapt, en van Voest ben ik niet bepaald onder de indruk).

Parelli is een echte paardenman, met een hoop kunde, en de vaardigheid om dat op zijn leerlingen over te kunnen brengen. Ken je Karen en David o'Connor, dat Amerikaanse echtpaar die met eventing meedoen aan de Olympische spelen? Die touren samen met Parelli, trainen hun paarden ook op die manier, en dat zijn toch bepaald geen zweverige mensen. Ik vind dat je de man, hoe eigenaardig ook zijn voorkomen en populair zijn optreden, toch echt te kort doet hiermee Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:17

Anya schreef:
En hier komt dan de aap uit de mouw.
An open mind is a joy forever
Dan kunnen we de discussie toch net zo goed stoppen Pipo?

Niet een open mind Anya een dirty mind is het zinnetje.

Waarom zijn het altijd de mensen die niet normaal met paarden omgaan deze wijze gaan volgen? Geen enkele sportpersoon doet dat, kijk naar de nationale en internationale ruiter. En er is er geen een die die gasten erbij haalt.

Ik vind het commerciele onzin, en zoals gewoonlijk trapt iedereen daarin. Dat is een algemeen bekend gebeuren bij paardenmensen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:18

Pipo schreef:
Waarom zijn het altijd de mensen die niet normaal met paarden omgaan deze wijze gaan volgen? Geen enkele sportpersoon doet dat, kijk naar de nationale en internationale ruiter. En er is er geen een die die gasten erbij haalt.

Achterhaald, zie mijn reactie boven de jouwe Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:19

promptertje schreef:
Hoeveel demo's van Parelli heb je al gezien Lachen? Die heb ik nog nooit op zulke praktijken kunnen betrappen (en ik bén kritisch hoor, op Monty Roberts was ik al heel snel afgeknapt, en van Voest ben ik niet bepaald onder de indruk).

Parelli is een echte paardenman, met een hoop kunde, en de vaardigheid om dat op zijn leerlingen over te kunnen brengen. Ken je Karen en David o'Connor, dat Amerikaanse echtpaar die met eventing meedoen aan de Olympische spelen? Die touren samen met Parelli, trainen hun paarden ook op die manier, en dat zijn toch bepaald geen zweverige mensen. Ik vind dat je de man, hoe eigenaardig ook zijn voorkomen en populair zijn optreden, toch echt te kort doet hiermee Lachen.

Noem mij de toegevoegde waarde dat je met een touwhalster op je paard kan zitten ? Geen enkele dressuurproef of springparcours word dat gedaan!

Ja vroeger...........op de ponys door de wei heen crossen met een halstertje of zonder. Toen deed ik het. Maar nu zie ik absoluut niet de toegevoegde waarde van dit soort oefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:19

promptertje schreef:
Achterhaald, zie mijn reactie boven de jouwe Haha!

1 zwaluw maakt nog geen zomer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:23

Pipo schreef:
1 zwaluw maakt nog geen zomer.

klopt, maar de in Amerika alom gewaardeerde rodeokampioen (kennen we hier jammer genoeg niet, maar bepaald geen kinderachtige jongen) tourt ook mee, en ik denk dat er binnenkort wel meer Amerikaanse sportlieden overstappen.

Oh ja, mijn draver wint ook geld, maar die Parelli-t ook geinig mee Haha!.

Ik wil je echt niet overhalen hoor, ieder het zijne, maar deze man is echt kundig, en dat zeg ik niet gauw Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:24

promptertje schreef:
klopt, maar de in Amerika alom gewaardeerde rodeokampioen (kennen we hier jammer genoeg niet, maar bepaald geen kinderachtige jongen) tourt ook mee, en ik denk dat er binnenkort wel meer Amerikaanse sportlieden overstappen.

Oh ja, mijn draver wint ook geld, maar die Parelli-t ook geinig mee Haha!.

Ik wil je echt niet overhalen hoor, ieder het zijne, maar deze man is echt kundig, en dat zeg ik niet gauw Lachen.

Amerikanen hebben ook jaren lang voor veel te veel geld paarden hier gehaald, die ze veel goedkoper hadden kunnen krijgen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:25

Pipo schreef:
Niet een open mind Anya een dirty mind is het zinnetje.

Ik vind het commerciele onzin, en zoals gewoonlijk trapt iedereen daarin. Dat is een algemeen bekend gebeuren bij paardenmensen.

was geen citaat Pipo. Was gewoon een mening. Toevallig in het engels Clown

Even kijken... Parelli, was dat niet een zeer goede vriend van Dave & Rieky Young? Heeft Rieky Young niet onlangs het EK reining gewonnen of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:27

Die eventing ruiters die met Parelli touren, pikken die ook een graantje mee van het succes??
Ik zie namelijk ook volstrekt gezonde paarden met een primeval dekje lopen, dat is pure sponsoring.

Anya, waarom spuit je een verzwakte schimmel in als die al in vol ornaat aanwezig bij het paard? Dat hoeft dan toch niet meer?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:29

Pipo schreef:
Amerikanen hebben ook jaren lang voor veel te veel geld paarden hier gehaald, die ze veel goedkoper hadden kunnen krijgen.

Ik weet uit ervaring dat een slidingstop op een KWPN-er niet meevalt Clown . Dat heb je met jaren dressuur en springfok. Een quarter/painthorse is echt anders gebouwd. En de gemiddelde Nederlandse fok van een paar jaar geleden, daar werd je niet vrolijk van als het op quarters ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:30

Anya, ga elk willekeurig springconcours kijken en je ziet diverse perfecte slidings per rubriek als het tegenzit.

Trouwens die pony met die stokjes, wat moet die bewijzen? Er is daar geen sprake van verzameling namelijk, verre van.

In Nederland lopen niet de beste quarters.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:31

Lovely schreef:
Die eventing ruiters die met Parelli touren, pikken die ook een graantje mee van het succes??

Geen idee Lov, slechter zullen ze er wel niet van worden, net als onze topruiters een beste prijs vragen voor een clinic, en ik zie niet in waarom iemand geen geld mag verdienen aan zijn/haar talent. Maar de o'Connors zijn gewaardeerde internationale sportlieden, die hun naam niet aan een charlatan zullen verbinden, dat hebben ze helemaal niet nodig. Ze geloven gewoon in deze methode denk ik.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:32

Lovely schreef:
Ik zie namelijk ook volstrekt gezonde paarden met een primeval dekje lopen, dat is pure sponsoring.

Anya, waarom spuit je een verzwakte schimmel in als die al in vol ornaat aanwezig bij het paard? Dat hoeft dan toch niet meer?

Omdat ze dan genezen Lovely. En veel sneller ook. En een jaar ongeveer het niet terugkrijgen. Terwijl bij schimmel juist het risico bestaat dat ze zich steeds omnieuw besmetten, omdat toch het een of andere borsteltje niet goed ontsmet is. En het paard dan met een beetje pech in een vicieuze schimmelinfectie-circel terecht komt. En omdat Imaverol prutsen op je paard tijdrovend en ook duur is. Lanna is er nu vanaf in ieder geval. En geen van de andere paarden heeft het gekregen en ze hoefde ook niet apart te worden gezet. Daarom dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:32

Prom, je zou je verbazen over de motieven van sommige mensen, het levert ze bijvoorbeeld veel publiciteit op en zodoende een grotere kans op sponsorcontracten, zo zakelijk is de sportwereld nu eenmaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:33

Anya schreef:
Ik weet uit ervaring dat een slidingstop op een KWPN-er niet meevalt Clown . Dat heb je met jaren dressuur en springfok. Een quarter/painthorse is echt anders gebouwd. En de gemiddelde Nederlandse fok van een paar jaar geleden, daar werd je niet vrolijk van als het op quarters ging.

We hadden het toch over het algemene paardrijden? En niet alleen over western rijden? Of ik moet iets gemist hebben hier.

Net als wat Lovely al zei: Primeval is pure sponsoring, dus die mensen die meereizen hebben waarschijnlijk gewoon geld geroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:33

Anya schreef:
Omdat ze dan genezen Lovely. En veel sneller ook. En een jaar ongeveer het niet terugkrijgen. Terwijl bij schimmel juist het risico bestaat dat ze zich steeds omnieuw besmetten, omdat toch het een of andere borsteltje niet goed ontsmet is. En het paard dan met een beetje pech in een vicieuze schimmelinfectie-circel terecht komt. En omdat Imaverol prutsen op je paard tijdrovend en ook duur is. Lanna is er nu vanaf in ieder geval. En geen van de andere paarden heeft het gekregen en ze hoefde ook niet apart te worden gezet. Daarom dus.

Oh ja, ik noem dat gewoon chemisch ingrijpen met mddelen en zeker geen NH .

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:34

Lovely schreef:
Anya, ga elk willekeurig springconcours kijken en je ziet diverse perfecte slidings per rubriek als het tegenzit.

Trouwens die pony met die stokjes, wat moet die bewijzen? Er is daar geen sprake van verzameling namelijk, verre van.

In Nederland lopen niet de beste quarters.

Zulke slidings kan ik ook... Ik bedoel de slidings van een metertje of wat. Waarbij het paard in questie volkomen gaat zitten en de hoeven in een recht spoor blijven. Er is geen KWPN-er die dat kan trekken, ook niet met een betere ruiter dan mijn eigen matige reining kunsten erop.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:35

Lovely schreef:
Oh ja, ik noem dat gewoon chemisch ingrijpen met mddelen en zeker geen NH .

Chemisch ingrijpen? Met verzwakte schimmel die ze al hebben? Die ieder paard (ook een gezond paard) standaard op zijn huid heeft zitten? Noem het wat je wil hoor Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:36

Anya schreef:
Zulke slidings kan ik ook... Ik bedoel de slidings van een metertje of wat. Waarbij het paard in questie volkomen gaat zitten en de hoeven in een recht spoor blijven. Er is geen KWPN-er die dat kan trekken, ook niet met een betere ruiter dan mijn eigen matige reining kunsten erop.

Dat hoeven ze ook niet te trekken, want daarvoor zijn ze niet gefokt. Ze zijn gefokt om sportprestaties te leveren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:36

@Pipo... Jij haalde amerikaanse import erbij... Lovely 'slidingstops' in de springsport?

Ik heb het niet over westernrijden. Ik geef antwoord.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:37

Pipo schreef:
Dat hoeven ze ook niet te trekken, want daarvoor zijn ze niet gefokt. Ze zijn gefokt om sportprestaties te leveren.

Zucht Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:37

Anya schreef:

Jawel hoor, er zijn zat KWPNérs die dat kunnen en niet alleen KWPN'ers. Het scheelt natuurlijk wel als het parcours op nat gras is, da's logisch.

Het wordt KWPN' ers doorgaans niet geleerd, omdat het zo stom staat in de Z2 op X bijvoorbeeld. Daarom heb ik het de mijne ook niet geleerd.