[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:00

Voor mij is Culemborg nog wel een beetje uit de richting ook, ik probeer iets dichter bij huis te kunnen blijven ook om de kosten wat binnen de perken te houden. Maar het valt me nog wel iets tegen hoeveel er te doen is. En het instellen van je max. afstand op mijnknhs vind ik ook nog niet geweldig werken, stel in op 50 km maar krijg rustig wedstrijden op meer dan dubbele aantal km afstand in het lijstje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:03

Ik heb Roos haar pas ook weer geactiveerd (ook met het oog op een keer mendurance), het is nooit een super vaardigheid pony geweest, maar zaterdag mag ze weer een rondje. Ze hadden aangekondigd dat je alleen voor punten kon rijden in de dressuur als ze genoeg deelnemers hadden, maar het kon nu ook in de vaardigheid. Ze is wel ZZ, maar heeft maar 3 puntjes. Nut heeft het niet, maar wat meer puntjes op de teller is wel leuk ;).
En Benno en Deedee voor het eerst samen, alleen dressuur, ben benieuwd.

@ Rivaldo: via districts kampioenschappen kan je je plaatsen voor de Hippiade. Hier in West kan je je gewoon inschrijven voor het district kampioenschap, maar er zijn districten waar je je eerst moet plaatsen.

Letsdunit

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:34

10 april Middenbeemster. 1 span L dressuur en dan ander span M vaardigheid, ben sinds september geen vaardigheid meer gestart, moet maar weer eens.
Zooitje met mijn punten bij het Knhs, ene span krijgt de punten van de ander en ook andersom. Wil niet weten hoe dat bij mensen is met een hele stapel startpassen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:22

Ik heb de stap ook maar genomen en startpassen aangevraagd. Ook meteen maar ingeschreven voor de eerste wedrijd 1 mei, ene pony dressuur en de andere vaardigheid. Ben benieuwd of ik zo'n parcours kan onthouden en niet teveel kegels omrijdt... Dat sturen lijkt me bijzonder lastig := .

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:48

Wbt de selectie voor de Hippiade: weet iemand wanneer je bij de districtskampioenschappen wordt geselecteerd voor de Hippiade? Als je bij de eerste drie zit van jouw klasse? Of boven een bepaald aantal punten?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:59

Er wordt ieder jaar een verdeelsleutel gepubliceerd. Hangt af van het aantal startgerechtigde combinaties in jouw regio in jouw klasse.
Google maar op verdeelsleutel hippiade mennen van de verdeling vorig jaar
Laatst bijgewerkt door janouk op 30-03-16 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:59

Donna, dat wordt bepaald door het aantal mensen die dat jaar in jouw klasse rijden in jouw district. Verdeelsleutel heet dat. Zo worden er in oost meestal meer combies afgevaardigd dan in noord, omdat er in verhouding meer zijn.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:01

Aha oke weet ik dat, dank jullie wel!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:14

Karina: startlijsten.nl is vaak iets beter qua afstanden, wellicht tipje. :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:39

Hier helaas even geen starten, en weinig trainen. Droes op stal dus terrein is dicht. Stond ingeschreven voor Culenborg deze maand en Garderen. Maar helaas. Komen nog genoeg mooie tijden voor ons aan, pony is nog jong zat dus zo erg is t allemaal niet. :)

MelanieB schreef:
Culemborg is klein bakje indoor... 20x40 is niet te doen. Of naja voor sommige juist die zo'n bak wel willen omdat de proef dan snel voorbij is :')

Outdoor daar is beter denk.

Garderen heeft betere ringen en zowel dressuur als vaardigheid dat werkt ook wel mee..

Hier pas 2x Districtskampioen geworden in zowel dressuur m als vaardigheid z. Mogen nu naar z dressuur na 7 proefjes en jim/Noor nu ook naar zz vaardigheid. Al rijd ik weinig reguliere vaardigheid wedstrijden. Rijd al zat op training en natuurlijk outdoor vdh tijdens samengesteld.

Dus maar eens zoeken weer voor een dressuur wedstrijd om lekker door te trainen. En jonge gup beetje doorrijden en keer tweespan rond hobbelen met m. :j

Culemborg rijden ze niet binnen hoor, inrijden mag je binnen doen als je dat fijn vind (maar is geen doen) en de wedstrijd zelf is in de buitenbaan.
Laatst bijgewerkt door LS_fotos op 30-03-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:44

sardis:en...je moet volgens mij boven de 60% gereden hebben voor de Nk in aanmerking te komen op de DK

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:30

MelanieB schreef:
Karina: startlijsten.nl is vaak iets beter qua afstanden, wellicht tipje. :D

Kijk, daar hebben we wat aan, dank je!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:13

Sharani schreef:
Ik heb de stap ook maar genomen en startpassen aangevraagd. Ook meteen maar ingeschreven voor de eerste wedrijd 1 mei, ene pony dressuur en de andere vaardigheid. Ben benieuwd of ik zo'n parcours kan onthouden en niet teveel kegels omrijdt... Dat sturen lijkt me bijzonder lastig := .

Kom je bij ons in Hippolytushoef ? gezellig, we zijn druk bezig een aantal goede verbetering toe te passen bij de vereniging.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:25

Kun je in Culemborg ook niet fatsoenlijk buiten los rijden, is er alleen een kleine binnenbak? Al denk ik dat het voor mij niet zo'n groot probleem is met mijn kleine aanspanning.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:34

Letsdunit schreef:
Sharani schreef:

Kom je bij ons in Hippolytushoef ? gezellig, we zijn druk bezig een aantal goede verbetering toe te passen bij de vereniging.

:j heb er al zin in. Is ook prima te doen, even de dijk over.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:03

Ayla schreef:
Kun je in Culemborg ook niet fatsoenlijk buiten los rijden, is er alleen een kleine binnenbak? Al denk ik dat het voor mij niet zo'n groot probleem is met mijn kleine aanspanning.

Culemborg heeft een 20x40 binnenbak waar je los kan rijden. Is ook met mijn Fries van 1.70m prima te doen eigenlijk

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:13

Eerdere reacties zeggen wat anders, maar mijn vraag is vooral of er ook mogelijkheid is tot buiten losrijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 13:33

Nog mense die dit weekend d/v starten in Hoofddorp?
Het wordt het debuut van Meneer Anton in de mensport. Spannend

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:21

Nee, ik ga dit weekend naar Onstwedde.
Ons M-debuut. Zowel dressuur als vaardigheid. Ben heel erg benieuwd. Want ehm... dat van hand veranderen door een S met één hand... := Dat worden vast 2 handjes. Maar ach, dan scoor ik 'n 1 op dat onderdeel. Moet ik het even goedmaken op de andere onderdelen O:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:52

assie: lukt mij ook nog steeds niet zo,gewoon wat doen en kijken waar je heen wil dan gaat de boel vanzelf mee.... :=

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:15

Mijn handen zijn gewoon te smal om op de achenbach-manier te kunnen omstellen. Ik heb niet genoeg draaicapaciteit ofzo. Een volte lukt nog wel, maar omstellen... Dan kom ik net te kort en moet ik heel veel kunst en vliegwerk toepassen
Het rode lijntje is hoe je de S moet rijden.
Het groene lijntje is hoe het bij mij gaat _O-
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:53

Leidsels in één hand en hand in de linkerbocht helemaal naar rechts, op de rechte lijn hand in het midden en bocht naar rechts hand helemaal naar links. Hoef je niets te kantelen of draaien: gewoon hand opzij.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:03

Ja, mijn instructeur kwam ook met die uitleg. Maar dat geeft niet voldoende reactie.
Of nee, laat ik het anders zeggen; als ik Tentsi 100% volledig aan de hulpen heb en ze superheerlijk lekker los is, dan red ik het daar net op. Nét.
Als er een klein beetje spanning is, bij mij, of bij haar (en dat ga je op wedstrijd gegarandeerd hebben, hoe relaxed ik zelf ook ben), dan red je het daar niet mee. Dan is het verschil tussen links en rechts niet groot genoeg, maar trek je vooral beide leidsels strakker met die beweging en gaat mevrouw vooral veel langzamer lopen, maar niet naar links of rechts.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:23

de voorheen slangevolte met 3 bogen lukte me wel maar de s....ik grijp ook gewoon in hoor als ik de verkeerde kant op ga,incl de hulp van de zweep aan de binnenkant boog (zien ze toch dat ik probeer te herstellen)en nooit een 1 gehad hoor :n hooguit een 4 of 5

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 17:39

@assie: niet trekken of achterwaarts bewegen, maar echt zijwaarts en toesteken. Probeer maar,

met de woorden van Johan Cruyff: je ziet het pas als je het snapt. hahaha Het rare is, als het je eenmaal lukt, snap je niet meer dat het daarvoor niet lukte.