[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:39

Ook ik ga mijzelf aanmelden.

Wij willen dit jaar ook een poging gaan wagen in Ysselstein.

Dit is onze aanspanning:

Afbeelding

Dus ben benieuwd!

MarjaR

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:38

@Toydoll: Wat een beauty zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je daarvoor gevallen bent.

Over erop rijden: Ik ben zelf 1.80m en Coldy is ca. 1.42m. Voor "het plaatje" is dit ook niet de mooiste combinatie, maar ik stap er zo nu en dan toch wel op hoor. Ze is een sterke dame en kan het wel hebben.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:41

@frgheaven: Leuk dat je ook in de mendurance wilt gaan starten. Het is een heel leuke discipline, dus pas op... voor je het weet heeft het mendurance-virus je echt serieus te pakken! :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:00

Gefeliciteerd Toydoll *\o/* leuk!
Weer een aanmelding erbij voor Ysselsteijn *\o/* ook leuk.

Citaat:
Meen je dat nou? Degene die het mij heeft uitgelegd, is toch zelf fanatiek binnen de SGMW klasse 4. Edit: ik zie het nu inderdaad ook staan in het reglement.
Misschien dat het vroeger wel mocht dan....
idd -O-
@Liberty de ene pony is 1.43, de ander zit rond de 1.50 (is nu 3.5 jaar). Is op zich al niet zo ideaal (andere pony is wat doorgeschoten zeg maar heeft het te goed bij ons gehad :Y)

Als je proef hebt gereden met een pony/paard wat aangespannen is beleerd lijkt het me dat je hem gewoon inspant. Als het van 'horen zeggen' is zou ik er persoonlijk nooit zomaar vanuit gaan dat alles OK is maar even wat tussenstapjes nemen samen met iemand die er echt verstand van heeft.
En trouwens, ook als je proef hebt gereden kan het thuis nog heel anders zijn: andere wagen, ander tuig, andere omgeving. Weet nog goed dat we Bente inspanden daar had ik toch heerlijke buitenrit mee gemaakt voor de aankoop, nou die steeg nog net niet op maar het was alsof ze nog nooit voor de wagen had gestaan :n

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 15:42

Leuk paardje toydoll, begrijp zeker dat je er helemaal weg van bent.

VHU: zuur is dat he met die maten, je mag met een pony toch ook tussen de paarden starten ohz als jezelf 18 bent, snap dan het probleem echt totaal niet zo.. maarja knhs is een geval apart.

Hier met rivaldo helemaal niet proefgereden voor de wagen. Die had de meneer al verkocht en ben even een rondje erop gegaan waar de nodige geintjes uit hem kwamen en toen ingeladen :P

Frgheaven: Leuk wij willen ook volgend jaar officieel starten. Nu zeker als ik weet dat ik maar 15 a 16 zondag hoef te werken in het jaar en ruilen altijd mogelijk is ;)

Vandaag mijn voorraadje gehaald bij de kruitvat wat betreft opkikkers en energie dingen.
Vitamine b en d ben benieuwd of het gaat helpen. Anders zowiezo ook even over een paar werken langs de dokter.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 16:50

Vhu: flauw zeg dat je er dan dus niet mee kan starten als tweespan...

Ik heb met Taz (nieuwe pony ) idd daar een buitenrit met wagen gemaakt. Maar wat je zegt andere omgeving etc.
We zien wel hoe het hier gaat, eerste keer iig met hulp etc in de bak.

Rivaldo: hopelijk helpt t wat! Van vit b ga ik heel slecht slapen, alleen b12 werkt bij mij beter. D heb ik t idee dat bij mij weinig doet, maar ik heb ook te laag HB.
Bloedonderzoekje kan nooit kwaad!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:55

Oh ben benieuwd of ik er ook slecht van ga slapen, heb de verkoper er maar bij geroepen want je had zoveel verschillende vitamine b varianten. Ze adviseerde me de vitamine b totaal. Dei had namelijk 4000% van de aanbevolen hoeveelheid op b12 de vitamine b12 enkel voor 400%. Heb er eerlijk gezegd totaal geen verstand van. Ja ben bang dat ik toch bloed moet laten prikken, maar probleem is ik zie een naald en ik flip :P

Grrr.. ben hier blijkbaar vergeten dat het om 5 uur donker is/word. Dacht doe eerst even mijn administratie dingen voor uwv en daarna lekker mennen. Wil ik zo naar buiten gaan.. oh ja ... gaat hem dus niet meer worden, morgen 2de kans. Nu maar even de mannen wat laten rennen of longeren in de akker.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:05

Wennen is dat he, dat vroege donker. Het overvalt me steeds! Denk je een lekker rondje te gaan doen ,moet je je benen uit je lijf lopen om voor het donker thuis te zijn :p

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:13

Ik kan er ook niet tegen dat snelle donker. Ik zit in het bos dus het is al snel pikdonker. De avonden duren zo lang. bah, maar goed niets aan te doen.

morgen vertrek ik met beide pony's naar de l.azy 2 7 r.anch. helaas geen sulky mee, maar hoop wel nog mee te kunnen volgen in dit topic.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:21

Heee wat leuk Pelryo! Daar is mijn pony beleerd! Wat ga je er doen? :)
Ze hebben daar een marathonachtige wagen die ze voor het beleren van mijn merrie gebruikt hebben. Misschien magje die wel gebruiken!

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:09

@Toydoll, was Taz op deze foto al van de eigenaar waarvan je hem gekocht hebt? Dan zou je kunnen navragen wanneer hij is begonnen met schuren, hoe lang hij toen op het gras stond, hoe laat hij naar binnen kwam etc.
Bij mijn eczemer (haflinger) is gras echt een trigger voor z'n jeuk, dus hij staat met grasmasker op de wei en komt voor de schemer naar binnen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:41

@VHU, hmm, 1.43 is wat lastig te laten uitmeten, want dan had ik zo'n pony gewoon om 1.49 gezet

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:07

Hoe vervoeren jullie paard/pony en wagen naar wedstrijd?

Ik vind een gewone endurancewedstrijd al een hele volksverhuizing en nu moet er ook nog eens een koets mee , hoe gaat dat allemaal passen :wow:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:54

@liberty ik ben eigenlijk principieel tegen dat in of uitmeten vind het op volkomen belachelijk dat bij de e pony's onder het zadel gewoon paar den van boven de 160 lopen...

Tja die zooi :-) de enige keer dat we mendurance zijn gestart hebben we een bus gehuurd

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:41

Wel het verschil natuurlijk dat de mendurance verschillende snelheden hanteerd voor paarden en pony's omdat in de mendurance ook veel a en b pony's lopen die natuurlijk veel meer passen moeten zetten als een paard dus nuet gelijk getrokken kunnen worden.
volgens mij wordt er trouwens nauwelijks op metingen gelet en kan je met een grensgeval pony kan je zelf kiezen of het paard of pony is.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:47

VanHuisUit schreef:
@liberty ik ben eigenlijk principieel tegen dat in of uitmeten vind het op volkomen belachelijk dat bij de e pony's onder het zadel gewoon paar den van boven de 160 lopen...

Ik ook hoor, maar als het 1 of 2 cm zou schelen dan maakt mij dat niet zo veel uit. Er zijn idd heel veel E pony's die paard zijn.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:31

VanHuisUit schreef:
Tja die zooi :-) de enige keer dat we mendurance zijn gestart hebben we een bus gehuurd

Was die bus dan zo groot dat daar ook je koets in paste?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:03

Mijn sulky past mooi voorin mijn trailer. Met de marathonwagen huurde ik altijd een aanhangwagen en gingen we met twee auto's op wedstrijd

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:16

Stelvio schreef:
Hoe vervoeren jullie paard/pony en wagen naar wedstrijd?

Ik heb een trailer met koetsenframe. En we hebben daar een Volkswagen Transporter (= bus) voor staan.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 10:49

Ja, daar zit ik ook nog even mee. Ik denk dat we met 2 auto's moeten gaan. 1 met trailer 1 met aanhanger... Anders zou ik het ook niet zo 1 2 3 weten.. Een hele volksverhuizing dus!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 10:50

Ik doe ook mijn sulky voorin de trailer en dan pony er achter.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:13

L_Rivaldo schreef:

haha niet iedereen heeft zo'n schattige pony met sulky haha!!!

Maar goed dat is nog een reden waarom ik met sulky zou willen starten!! Veel makkelijker te vervoeren!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:52

Wij starten nu nog niet maar als we dat gaan doen, zullen wij ook met twee auto's rijden. Een auto met de trailer en een auto met een aanhangwagen met daarop de marathonwagen. Tenzij we het geluk hebben dat we mee kunnen rijden, dan gaat paardlief op de vrachtwagen en hoeven wij alleen de aanhanger mee te nemen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:00

Toydoll schreef:
L_Rivaldo schreef:

haha niet iedereen heeft zo'n schattige pony met sulky haha!!!

Maar goed dat is nog een reden waarom ik met sulky zou willen starten!! Veel makkelijker te vervoeren!

Precies en dit zou ook voor andere veel fijner vervoeren zijn wat de inschrijvingen ook weer te goede komt.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:24

Ik heb een paar vraagjes. Heb me aardig ingelezen, op de site van tonkie gekeken oa.
Onze situatie:
Pony is een shet van 1.03, maar wel een wat smaller model (weegt 180kg). We hebben een c.avalier r.ainbow sulky, waar je met 2 personen op kan zitten.

Op het moment starten we DV, maar we willen graag aankomend jaar ook mendurance starten. Ik kan niet heel vaak mennen. Over het algemeen mennen we 2x in de week. En vaak gaan we nog fietsen, longeren of Lange Teugelen. Fietsen hebben we niet veel tijd voor nodig en is doordeweeks dus best handig. Hoe staan jullie tegen dat fietsen aan als serieuze training?

Tijdens de mendurance zullen we met zn

2en op de wagen moeten, sinds ik nog minderjarig ben (14). Denken jullie dat dit te zwaar is, of is dit wel te doen voor de pony?

In de buurt hebben we vrij wel alleen asfalt, als we naar het bos willen moeten we direct met de trailer. Ik was een beetje rond aan het kijkrn naar hoefschoenen, zijn er nog meer mensen hier die daar mee rijden? En hoe zit dit in de Mendurance?

Tot slot: Hebben jullie verder nog tips/dingen die ik zou moeten weten?
Alvast bedankt :)