[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:13

@vanhuisuit: ik ga nooit uit, nieuwe kleren krijg ik af en toe van mijn moeder.
maar ik woon op mezelf. tja als ik op pasta ga leven dan wordt ik helemaal moddervet :')
maar brood is best een goede optie :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:16

Wat ik bedoel is dat 'een tatoeage laten schieten' in mijn ogen niet zo'n opoffering is :+
Maar goed, ik laat het hierbij voor vandaag }:0 .
Welterusten allemaal.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:17

@vanhuisuit: ik wil ongeveer al even lang een tatoeage als ik een pony wil.
voor mij zit er heeel veel emoties achter die tatoeage. dus voor mij is dat echt een opoffering. -O-
oh en slaap lekker
voor de mensen die willen weten waarom wil het best ff in een pb zetten.

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:25

@Rianne Okay gelukkig maar :) uiteindelijk komt alles vast wel op zijn pootjes terecht.
@VHU als ik af en toe de blessures in dit topic lees dan vind ik dat mijn schouder maar weinig voorstelt :P

Voor het geval dat: Alvast heel veel plezier voor de vakantiegangers/menners (incl. degenen die een fijne buitenrit gaan maken in de eigen buurt) en de wedstrijdmenners dit weekend :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 06:58

Een tatoeage hoe graag je die ook wil staat toch nooit in vergelijking met een pony!!
Die pony kopen is het probleem meestal niet. Het ervoor zorgen. Niet alleen dierenarts,maar ook hoefsmid en alles eromheen. Ik denk dat je er wat makkelijk over denkt. Stel je wil ook mennen. Wat denk je dat tuig kost en een karretje.
Ik snap wel dat je heel graag die pony wil maar ik denk iets te graag. Je kan in mijn ogen beter wachten tot je wat ouder ben en over meer geld beschikt.

Je hebt het over 40 euro stalling per maand. Wat krijg je daarvoor ?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:13

:wave: Goedemorgen allemaal

Lees wel mee over dilemma's met aanschaf eventuele pony en het laten schieten van tattoeage :+
@ Baudy Hoe gaat het met DB op Bootcamp ~~}>
Verder een beetje op meelees modus :list:
@ Frensie, ik vroeg wat de status van de beeb was :+ begint al aardig op te schieten moet ik zeggen :j spannend hoor en geniet er nog maar even lekker van.
@ SCC vanwaar de interesse?
@ Aks, wanneer krijgen we mooie foto's van al je kreatieve creaties *\o/*
@ VHU hoe gaat het met je voorbereidingen voor bij het Radbout?
@ Andewi is de mysterieuze gast en blijkt de zus van Lanouska :D
@ Lanouska, lijkt me pijnlijk zo'n gebroken botje in je hand :(:)

Verder weinig paardennieuws, hoop vandaag weer eens een rondje te kunnen rijden en de Pown te longeren ~~}> van de week verder weinig gedaan ivm druktes en pijnlijke rug. Straks ff bloed aftappen in ZKH.

Ga verder mee en bijlezen :j en niet zoveel beppen hoor het is af en toe niet meer bij te houden :')
Verder allemaal alvast een fijn weekend :evaw:

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:36

baudyh schreef:
Een tatoeage hoe graag je die ook wil staat toch nooit in vergelijking met een pony!!
Die pony kopen is het probleem meestal niet. Het ervoor zorgen. Niet alleen dierenarts,maar ook hoefsmid en alles eromheen. Ik denk dat je er wat makkelijk over denkt. Stel je wil ook mennen. Wat denk je dat tuig kost en een karretje.
Ik snap wel dat je heel graag die pony wil maar ik denk iets te graag. Je kan in mijn ogen beter wachten tot je wat ouder ben en over meer geld beschikt.

Je hebt het over 40 euro stalling per maand. Wat krijg je daarvoor ?

ik ken iemand die had 60,- pmd stalling..
peerd deed t super hoor...
zag er altijd goed uit , dus denk dat 40,- niet perse "slecht" hoeft te zijn.

zal de basis zijn en al wat ze verder wil zal miss extra zijn he.

ben van mening dat een paard met alleen wei , evt schuilstal en ruwvoer al feitelijk zn levens behoefte heeft.

editje;
wij mensen vinden , zaken als dekens, krachtvoer en weet ik wat nog meer zo belangrijk.
wel vreemd eigenlijk, als je bedenkt dat iedereen zn dier natuurlijk wil houden,
ergonomisch aangepaste tuigen koopt etc etc
want in de werkelijke natuur heb je echt geen dekens en krachtvoer natuurlijk .

(geheel mijn eigen blonde mening gebaseerd op eigen blonde ideeen)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:43

:') _O- Bicci grappig je eigen blonde ideeën......maar het is toch ook niet zo natuurlijk om een karretje achter het paard te binden?
Afijn en wij zijn hier ook allemaal idioten :j Wie bindt er nou een karretje achter en vluchtdier :?
Iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voeld toch, en of dat nou op een wei is met schuilstal of een super de luxe pensionstalling :D

Kreeg ook niet het idee dat Baudy juist op die stalling doelde van 40 euro maar op het feit dat een eigen paard of pony behoorlijk wat kost en ook onvoorziene kosten hebt.....
Krijg ook een beetje het gevoel dat er bij Rianne nu al bezuinigd moet worden, voordat ze er nog maar aan begint.

Y;( sorry alvast voor als ik het een beetje verkeerd interperteer O:)

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:59

Goedemorgen Dames, (het zijn hier allemaal dames toch?)

Ik zal me dan ook maar even voorstellen en dan kan ik misschien van "stille meelezer" naar actieve gebruiker

Ik ben Antoinette (Andewi hier op bokt) en het zusJE van Lanouska.
Zo fanatiek als mijn grote zus in de mensport is ben ik momenteel even niet, al heb ik jaren gegroomd bij een ander arabo friezen 4 span en klasse 4 met 2 span friezen.

Momenteel ben ik mijn werk aan het afronden (werk bij een transport bedrijf) ben per 1 december ook werkloos.
Nou vind ik dit niet zo heel erg aangezien ik 12 december op het vliegtuig stap naar Dallas, Texas, USA.
en 2 weken daarna ga ik naar mijn (werk)vakantie adres in Weirsdale, Florida, USA.

Ik ga namelijk 3 maanden overwinteren in Florida en daarna 6 maanden naar Canada...
Ik ga in Florida de paarden trainen van een mevrouw en haar helpen een start te maken bij haar eerste marathon wedstrijden met haar 2 span friezen.
In de tijd dat ik daar ben (tot en met 10 maart) zijn er 4 marathon wedstrijden en 1 pleasure driving contest. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik vind van de pleasure driving wedstrijden aangezien de filmpjes op internet er vrij doelloos uitzien. Maar misschien zie ik dit verkeerd.. :o
De mevrouw waar ik heen ga heeft ook de meegewerkt aan de film The hunger games misschien wel bekend. Haar friezen lopen mee in de voorstel ceremonie in de film...

In Canada ga ik ook met friezen werken. Hier ga ik halverwege April heen.
maar ik kom eerst nog een aantal weekjes thuis na mijn Amerika avontuur.

Nou dit is even waar ik momenteel alles voor aan het regelen ben.
iK heb er heel veel zin in maar ik vind het ook wel heel spannend!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:09

Mogge, ik ga mee met de mooie samenvatting hierboven :list: +:)+
Vandaag eindelijk een dagje vrij *\o/* .Met manlief gaat het na een intensieve fysio-sessie beter met hem, echter kon ik afgelopen maandag niet meer naar rechts kijken. Zegt Mw. De fysio: ' ik zie wat aan je ....heb je hoofdpijn? Ik: Uhhh nee kan mijn hoofd zo slecht bewegen, pijn in mijn arm en nek/schouderbladen. Nou Olga dan ga jij niet weg voordat ik jou ook behandeld hebt :') . Dus Olga mag nu ook om de dag naar de fysio....Vandaag gaat het gelukkig iets beter....

Met Brutus zijn we ook weer wat aan het opbouwen na een weekje rust. Nu eerst een :9k en dan moet im vandaag ook hoognodig aan de hhk :7

@Andewi, welkom en wat een gaaf vooruitzicht :j

Oh ja, morgen zit in de planning om naar de welshveiling in Ermelo te gaan. En nee ik mag niets kopen van manlief :n

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:15

@Ollie: krijgen jullie nu kwantumkorting :D :(:)

@Andewi: oh, wat ontzettend gaaf *\o/* *wij hebben nog overwogen om naar Canada te emigreren, zo'n 10 jaar geleden*, ben ontzettend benieuwd en tja, nu ben je je bekend gemaakt hebt en ons ingewijd in jouw plannen, verwachten we natuurlijk wel dat je verslag uitbrengt van je avonturen :D

Fijne dag, allemaal!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:27

_Dingetje_ schreef:
:') _O- Bicci grappig je eigen blonde ideeën......maar het is toch ook niet zo natuurlijk om een karretje achter het paard te binden?
Afijn en wij zijn hier ook allemaal idioten :j Wie bindt er nou een karretje achter en vluchtdier :?
Iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voeld toch, en of dat nou op een wei is met schuilstal of een super de luxe pensionstalling :D

Kreeg ook niet het idee dat Baudy juist op die stalling doelde van 40 euro maar op het feit dat een eigen paard of pony behoorlijk wat kost en ook onvoorziene kosten hebt.....
Krijg ook een beetje het gevoel dat er bij Rianne nu al bezuinigd moet worden, voordat ze er nog maar aan begint.

Y;( sorry alvast voor als ik het een beetje verkeerd interpreteer O:)

helemaal waar :))

drm zeg ik op zn blonTst altijd,
als je je dier echt natuurlijk wilt houden, moet je hem naar de prairie brengen, ijzers en halter eraf indien aanwezig en loslaten en nooit meer aankomen :)

maar ik snap je punt tuulk wel. als je echt moet beknibbelen is aanschaf wellicht niet wijs.
andere kant, kunnen niet in dr porto kijken dus miss wil ze idd dr reserve potje zo groot mogelijk houden ,
tjah, met de huidige markt is dat qua aanschafprijs wel mogelijk ook nog. :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:28

ghallowwwww nieuwe
(oude bekende ivm familie in toopje)

:D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:28

Nee ik bedoel niet dat een stalling van 40 euro dat dat per definitie slecht is maar veel kan het nooit zijn.
Iedereen moet het ook zelf weten. Maar als ik de berichten terug kijk die Rianne op bokt heeft geplaatst zie ik dat ze met meerdere paarden moest stoppen vanwege financiële problemen.
Dat is denk ik geen goede basis voor een pony.
Het word altijd duurder dan je denkt. Want je wil altijd meer.

Hee olie, mijn vriendin Melissa heeft morgen een veulen op de welsh veiling in ermelo.
Moeder is schimmel met vos veulen. Maar volgens mij wil ze alleen het veulen veilen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:30

*net t profiel van t meske eens bekeken en maakt t allemaal wel minder stabiel qua gevoel niet?*

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:48

*even egoberichtje*

Na het gestress van afgelopen zaterdag (Vjell met z'n gebok in het bos), had ik de rest van de week geen kans meer gezien om weer te gaan rijden.
Vandaag dus wel en met knikkende knietjes opgestapt :+
En na twee rondjes draven dacht ik alleen nog maar IK WIL ER AF!
Weg zelfvertrouwen.
Maar dankzij de hulp van mijn stalbaas heb ik uiteindelijk toch nog lekker gereden.
Ik ben er nog niet maar er zijn wel hele grote stappen gezet vandaag.
*trots op mezelf*

Probeer vanaf nu weer op iedereen te reageren.
Heb wel meegelezen maar door alle drukte en werkgerelateerde stress (wel of geen baan meer per 1/1/14) stond mijn hoofd niet naar reageren.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:59

ik heb genoeg geld "over" per maand.....
en daarbij heb ik al gezegd dat ik wacht tot ik wordt aangenomen.
dus wat heeft deze discussie dan nog voor zin?
baudhy: ik moest stoppen wegens financiele problemen van mijn moeder.
Dus bedankt voor het oordeel vellen maar doe dat niet als je niet alle details hebt.
overigens ben ik gestopt bij de haf wegens overlijden eigenaar.
enige eigen paard wat ik had moest ik verkopen wegens het feit dat mijn moeder haar baan verloor.
wat een paar keer is gebeurt. Ik was 16 en niet in staat een eigen paard houden. ik zat namelijk nog op school
ik heb het zelf prima voor elkaar en woon dus niet meer bij mijn moeder.
:') misschien was ik zelfs nog jonger...met het verkopen van zerna dan...
ben op mn 18e uit huis gegaan. nouja en als ik wordt aangenomen hou ik iets meer dan 300 euro extra per maand over naast alle kosten voor pony en elke maand 100 euro extra voor sparen sulky etc.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 25-10-13 12:11, in het totaal 2 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:01

Daar mag je ook trots op zijn.

Heb net de trailer even weggebracht voor een onderhoudsbeurt. En staan kwijlen bij mooie
Nieuwe marathons wagen. Eerst maar ff de loterij winnen. Ha ha

bicci

discussie valt mee ;)

is meer voor's en tegen's bij elkaar zetten, die wellicht hoop teleurstelling kunnen voorkomen :))

bicci

goed bezig mist!!
binnenkort samen eens rondje hobbelen :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:03

Rianne1994 schreef:
ik heb genoeg geld "over" per maand.....
en daarbij heb ik al gezegd dat ik wacht tot ik wordt aangenomen.
dus wat heeft deze discussie dan nog voor zin?

Het is geen discussie. We vinden het alleen geen goede basis.
Dat mogen we vinden toch!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:03

Super ML _/-\o_
Bicci blond :o? :') je bent grappig.
Ollie ook naar de fysio hoop dat het helpt :j en naar Welsh veiling .... oeioei.... <<)
Andewi gaaaaaf :# wat mooi dat je dat gaat doen.
Dingetje geweldige uitspraak: wie bindt er nu een karretje achter een vluchtdier, ja we zijn hartstikke gek hahaha.

Vandaag twee bezoeken staan bij studenten die aan het afstuderen zijn. Vind ik altijd leuk, even praten bij organisatie waar ze zitten, kijken waar ze mee bezig zijn.
Bij mezelf vordert mijn stuk voor 't Radboud gestaag.... :list: maar 't is nog niet af ....

Nu even tussendoor lekker aan de :9k met chocolaatjes erbij :9

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:05

-O- grappig -O-

daar gaat mn zelfbeeld vol van serieuze. stoere en verstandige uitspraken

:p

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:08

Oe VHU chocolaatjes!!!!

Anonymous86