Maar we hebben een stevige vierkanten paal van 7x7x110 cm. Zat alleen nog te twijfelen om daar pinnetjes in te slaan (of gleuven in te maken) om de stroppen direct aan te doen, of inderdaad veiligheidssluitingen aan de stroppen maken en ringen/lussen/ogen aan de paal. Wel veiliger, maar alle veiligheidssluitingen die ik kan vinden zijn ook al 25 euro per stuk... En dat tweemaal, plus het andere materiaal... Dan vind ik het wel een wat duur speeltje worden. Met de strengen direct aan de paal is dat wat beter te overzien.
Zou ik trouwens ook een veiligheidssluiting aan de andere kant kunnen doen? Dus dat als ik die los trek, de sleep wel los gaat van de zweng, maar de zweng achter het paard aan vliegt? Zou dat heel gevaarlijk zijn, behalve dat het ietsje langer duurt voordat het paard weer rustig is? (Maar hem kennende vliegt hij in zo'n situatie naar stal en gaat daar hooi eten, ongeacht wat er verder nog aan hem vast hangt) Dan hoef ik er maar één.
Of heeft een bouwmarkt ook veiligheidssluitingen voor een iets normalere prijs dan die van mensportwinkels en zo?
Overigens is Axel niet snel gek te krijgen, hij is niet zo snel onder de indruk, wat voor het beleren erg fijn is gezien mijn onhandigheid, maar dat resulteert er ook in dat hij soms besluit dat het wel mooi geweest is en dan zijn eigen ding gaat doen, zoals naar stal rennen, en dan ook niet uitkijkt of hij niet ergens op staat of achter blijft hangen... Dus de veiligheidsdingen moeten hem meer beschermen tegen zijn eigen lompheid dan dat ik bang ben dat hij echt in paniek raakt.