[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:03

Je wilt een tweewieler voor 2 personen die zowel voor 85cm kleintje past en een A welsh? :=

Ik heb een HCA, die laten verbreden zodat ik ermee kan starten, en die kan achter m'n 85cm minipaardje en m'n 1.16 welshjes. Maar is wel een eenzitter ;)

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:09

hihi ja klopt.. maar uiteindelijk kan ik niet alles houden, dus zal de shetlander daarna weg gaan. Kan ik dan beter wachten met het kopen vaan een tweewieler?
Ja HCA heb ik heeeel veel (positieve) reacties van gezien, maar idd, het is een eenzitter :(

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:10

Je hebt ook HCA's met een bankje :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:19

Eddy_Rocks schreef:
Je hebt ook HCA's met een bankje :D

Worden zga niet meer gemaakt had ik toen gehoord, dan zou ze echt HCA zelf moeten bellen met opties.
Word de prijs ook wel wat hoger van, en denk niet dat je het dan ook achter A moet willen hangen én shet..

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:25

ik had een vraagje.
wat is de gehele breedte van de sulky cavalettie, dus niet alleen het bankje maar echt van zeg maar het ijzer om het wiel tot de andere kant het ijzer?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:25

90cm staat op de site van hsi.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:48

dat is de spoorbreedte niet de sulky zelf

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:21

hoihoi, vraagje voor een shetje van 83cm wat is dan de beste sulky? prijsklasse onder de 300 euro.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 19:52

denk dat je dan 2de hands moet gaan kijken anders vind je niks

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:28

Denk dat je een nieuwe idd niet onder de 300 gaat vinden.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:23

even een aantal vraagjes:
ik ben een volkomen menleek, wil wel graag menlessen nemen of iemand vinden die mij de beginsels zou kunnen leren.

maar ik zou dus voor mijn verzorgpony graag een sulke cavalettie willen kopen, ze is 1.10 en niet heel breed gebouwd, zou die sulky goed zijn?
en is het mogelijk(en niet vreselijk voor de pony) om met een ongeremde sulky over dijken, strand,heuvels enzo te rijden?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:28

Ik denk niet dat een sulky cavaletti het lang uithoudt op het strand.. Zoute omstandigheden zijn funest voor je wagen. En de cavaletti/oxer zijn kwalitatief nou eenmaal niet heel erg wauw :) (heb zelf een oxer hoor, 't gaat wel, maar het kan gewoon beter).

En geremd/ongeremd.. Tja, ik denk dat het wel zou moeten kunnen. Maar mijn pony is ook zo simpel dat hij bij bergaf zelf de wagen remt door zijn billen er even in te zetten :) Dat deed hij met de (zware!) 4 wieler van een viaduct af ook :)

nieuwe sulky onder de 300 euro gaat inderdaad niet lukken vrees ik...
Klein genoeg voor zo'n kleine pony zou denk ik HCA worden? :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:30

strand zou leuk zijn, maar is niet vereist zegmaar, ik kan ook lekker de weg op enzo.
de pony is ongeveer 21 jaar, hierdoor twijfel ik heel erg, als ik nu een sulky zou kopen, hoelang zou ze er nog voor kunnen dan en dat soort dingen, wat zeggen jullie? doen of niet?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:32

Tja.. Dat weet je nooit :) Bij mij op stal staat een 31jarige die 2 weken terug mee is geweest op een stap-bosrit. (onder het zadel, dat wel).
Als de pony het nu nog helemaal fit en fruitig aan kan, waarom niet? :) Niemand kan je garanties geven op de gezondheid van je pony, maar dat kan bij een 15jarige ook niet (of 5 jarige) :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:35

hmm denk dat ik het wel doe, maar ik wil zoveel, dus word nog even een tijdje doorsparen.

en is hier iemand die mij misschien zou willen helpen met de beginsels een beetje leren? ik woon in hellevoetsluis. of kan daar beter menles voor nemen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:39

Is je verzorgpony GOED beleerd. Betrouwbaar, geen trauma's voor de wagen, recent nog voor de wagen geweest en heeft de eigenaar(esse) ervaring met die pony voor de wagen?

Zo ja, dan zou ik zeggen dat als jij leert sturen, en je leert samen met de eigenaresse met de pony mennen het wel kan.
Zou je op die bovenste vragen nee antwoorden zou ik eerst les nemen met een ervaren span. En daarna onder begeleiding van die instructeur met je verzorgpony aan de gang.

Kortom, denk er niet te licht over..
Om gewoon ''eens te proberen'' zou je met mij wel eens mee mogen, en een stukje sturen. Maargoed, dat is omgeving Breda, dus uit de richting voor je :) En dat zou je dan ook alleen moeten zien als ''proeven van het mennen'' niet als iets te leren, daar vind ik mezelf niet goed genoeg voor :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:45

Goed beleerd, wel zelf beleerd door eigenaresse maar wel met begeleiding,
Betrouwbaar ja, geen traumas voor de wagen, en de eigenaresse heeft wel met dr gemend, maar dat is echt al lang geleden.
ik ben wel steeds met dr bezig met lange lijnen met tuig. en heb zelf 1keer gemend met een pony van een vriendin.

Ik kan ook nog begeleiding vragen aan de tante van een vriendin van mij, die ment wedstrijden.

Ik zou wel graag een of aantal menlessen willen, het probleem is alleen de afstand naar een manege waar ze menlessen geven.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:45

Ik wil ook tweedehands. Voor mij is nieuw onmogelijk nu.
Ga wel sparen voor een nieuwe

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:24

Jessica_1998 schreef:
strand zou leuk zijn, maar is niet vereist zegmaar, ik kan ook lekker de weg op enzo.
de pony is ongeveer 21 jaar, hierdoor twijfel ik heel erg, als ik nu een sulky zou kopen, hoelang zou ze er nog voor kunnen dan en dat soort dingen, wat zeggen jullie? doen of niet?

Ik overweeg juist voor mijn 23 jarige de oxer te kopen. Is minder belastend voor de rug dan rijden denk ik. Om zo ritjes te maken en in beweging te houden de prijs vind ik wel te doen.voor zolang het gaat.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:18

Ik heb zojuist de Oxer besteld. Deze was op voorraad. Ben benieuwd hoe die ligt op mijn Halflinger.Kon afgeleverd worden op stal. Gemonteerde wagens brengen zij zelf. Anders zou het wel heel lastig zijn voor DHL, een stal/wei zonder adres.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:27

Waar heb jij hem besteld?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:08

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 01:31

Hoi Allemaal!

Ik heb even een vraag. :)
Mijn pony van 1,02 m (groeit als het goed is nog ietsje...) gaan we binnenkort voor de wagen beleren.
Nu wil ik een sulky voor mijn pony, omdat ik waarschijnlijk regelmatig alleen men.
Ik vind de HCA ontzettend tof en sportief om te zien, alleen het is ook een nadeel dat je er alleen in je eentje op kan zitten.
Meestal zal ik alleen mennen, maar het is toch leuk om eens iemand mee te nemen ;).

Dan kom je meestal weer uit bij de sulky cavaletti. Maar ik vind dat zo'n onding... Als je een bocht door gaat vlieg je naar de andere kant van het bankje :') en omdat ze zo klein zijn voor de mini's heb ik het idee dat mijn knieeen zo hoog zitten.
En ik hou wel van een beetje actie, lijkt me zo'n sulky niet echt voor geschikt.

Weten jullie voor mij een goed passend alternatief die goede vering heeft zoals de HCA, waar eventueel iemand bij mee kan?
Waar je knieeen niet meteen in je nek zitten en ook nog een beetje sportief oogt? (moet lekker kunnen boscrossen, strand rijden, etc.. off road dus!)

Wat een hoop eisen... haha. De HCA met tweezit bankje vind ik ook niet echt geweldig er uit zien, maar als die nou goed zit qua hoogte is dat nog wel een optie. (maar daar heb ik zelf geen idee van en het bedrijf is niet bepaald om de hoek)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:22

Je kunt een bokkussen bij je cavaletti nemen. Dan heb je al minder problemen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:29

Of de rainbow van Cavalier. Zelfde model als de cavaletti, maar dan mooier en degelijker uitgevoerd. En naar wens aan te laten passen (denk aan rem, bokkussen, gesloten lamoen, kleur enz).