[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:57

VHU: stalgenootje en ik zijn bezig met een nieuwe lesconstructie waardoor het ons minder tijd kost, en we meer naar voren geschoven worden in het programma. Dan nog wat pas en meetwerk, halve lessen met 1 paard en 1 koets, de één haalt, de ander brengt en we besparen een hoop tijd en moeite.
Vorig jaar was het ook tijdrovend, kon Ster nog met lesmees mee op de vrachtwagen, en kwam vriendin 'savonds een paar uurtjes oppassen. Oudste zoon van 14 wil dat nu niet meer :D . Gelukkig is hubby gisteren thuisgekomen en blijft nog 2 weken thuis. Tegen die tijd hopen we dat de setting een beetje klaar is.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 12:06

even kleine ego

Mick aan de dubbele longe gehad, was heel lang geleden omdat hij in de zomer een aantal keer flink over de emmer was geraakt ervan en ik door de buitenbak mee was gesleurd, maar wat is hij toch veranderd in de laatste maanden, echt 100% vertrouwen en hij deed hartstikke zijn best. Ik ben er zelf niet zo handig mee met die twee lijnen en een keer had ik wat teveel druk bij het vragen om een keertwending, toen kwam het mooie onderhalsje gelijk naar voren, dus daarna lijntjes losjes gelaten, rondje laten draven en galopperen en lekker uitgestapt. Al met al maar heel kort traininkje, maar was vooral om te kijken of hij goed liep en gelukkig, dat was het geval!!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:11

@ Aks: mij mag je ook altijd een pb'tje sturen als ik daarmee kan helpen :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:41

@ Aks je mag mij ook een pb sturen hoor !!

Wat een gedoe he met lessen op een andere locatie. Hier ook hoor. Om half 4 naar huis van het werk om van 5 tot 6 te kunnen lessen en dan rond 7 pas weer thuis. Morgen ook weer les maar dat is nog geen 10min rijden met de auto. Mijn zusje en ik kunnen in 15 min 2 paarden lossen, 2 karren lossen (1 in bus dus trailer afkoppelen en 1 op trailer) inspannen en in de bak staan. Gaat aardig goed dus.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:01

Aks stuur mij ook maar pb!
Vandaag lekker rustig dagje, morgen vol programma! Dan eerst naar stal, Gwin buiten zetten en uitmesten, daarna met Bubbles naar dierenarts, dan naar huis, Bubbles thuis brengen en Beer inladen. Met Beer in auto vriendinnetje ophalen, doorrijden naar kennis waar Beer dagje gaat spelen en dan met vriendin naar de dierentuin! *\%/* Bubbles en Zhazha kunnen makkelijk de hele middag thuis blijven, voor Beer vind ik dat te lang.
Dus vandaag even dagje chillen :Z

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:05

Ik heb helaas elke keer nog 2 x een half uur reistijd naar stal / huis, en 2 x een half uur reistijd met de trailer naar / van de rijhal (ben dan alweer bijna thuis :+ ). En dan heb ik nog niks gedaan, dus 2 x opladen / afladen, optuigen / aftuigen, les en trailer terugpielen op zijn standplaats in het pikkedonker tussen 2 andere trailers en de bomen. Maar goed.... ik hou wel van dat circus :)) , tis maar voor een paar maanden. Ik zou wél willen dat ik dichter bij stal woonde.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:27

:wave: Mag ik mij hier melden? :wave:

Sinds vorige week zijn wij bezig met onze tinkerhengst voor de wagen te (laten) beleren :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:42

@SMickey: wat goed dat je het toch weer hebt opgepakt +:)+ en meteen beloond *\o/* .

@CP: welkom! Mooie tinker!

Hier ga ik dus niet meer op locatie lessen, heb het een tijdje geprobeerd, meer voor de vereniging, maar hier moet manlief ook nog mee en dat is gewoon niet in te plannen.
Kan wel aan huis goed rijden, dus als er weer wat meer tijd is om te rijden en er wat meer structuur in zit, wil ik wel graag thuis lessen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:43

@ cp112: welkom! Vertel je even wat meer over jezelf?
Je naam, de naam van die knappe kerel op de foto's, zijn leeftijd, jouw men-ervaring,... Eender wat je wil vertellen! Voor ons is het altijd leuk om wat meer te weten over de mensen die meekletsen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:46

Even spuwen, ik krijg (wederom) zo'n kinderachtig mailtje van iemand, dat ik me moet beheersen niet iets kinderachtigs terug te sturen :x :x :x 8)7

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:52

avaluna schreef:
Even spuwen, ik krijg (wederom) zo'n kinderachtig mailtje van iemand, dat ik me moet beheersen niet iets kinderachtigs terug te sturen :x :x :x 8)7

gewoon toch doen?
:P ;)

:(:)

Welkom cp!! :) Kan even geen fotos kijken, maar heb ze van de week wel gezien, haha. Knap paard!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 13:53

welkom CP112! Had jouw filmpje tijdje terug al gezien in een topic, mooie tinker en hij doet het braaf he?

@Ava: hier ook niet meer op locatie op les i.v.m. het logistieke gedoe. Kar erop, kar eraf, paard erop, paard eraf en alles ook nog omgekeerd... en dan voor een uurtje les... is makkelijker om paard en zadel te laden ;-) Evengoed wel blij met de mentrailer omdat we heerlijke weekendjes weg kunnen inclusief kar en als we eens willen lessen, kan al het eigen spul gewoon mee.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 13:54

avaluna schreef:

:(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:56

@Aks: hahaha, ik moet me inhouden, maar wil me niet verlagen tot het niveau van afzender, ben blij dat we niks meer persoonlijk met haar te maken hoeven hebben *\%/* *\%/* *\%/* .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 14:07

O Aks, vergeet het steeds, maar wil ook je enquete wel invullen hoor als je nog proefmensen nodig hebt!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:11

Hoor net dat Ster het volgende week zondag voor de eerste keer mag proberen in het tweespan *\o/* !!
Maar... zit me nu te bedenken dat dan de Paardenzegening + puzzelrit van onze vereniging is -O- .
* Dilemma *

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:50

hallo ben ik ook weer eens.Ik lees wel mee maar kan jullie echt niet bij houden.

Ik ben vorige week voor het eerst binnen dressuur gestart met dalerboy.Had van de zomer één keer buiten gestart en daarna niet meer.Nu met een geweldige voor bereiding.Ik was donderdag 18 oktober terug gekomen van mijn zomervakantie.Heerlijk 10 dagen 30 graden op madeira en me gelijk die zaterdag de 20 ste opgegeven voor een wedstrijd.Niet echt handig.Maar ja hij was zo mooi dichtbij.
Helemaal geen tijd meer gehad om hem er voor te zetten gingen we zaterdag op wedstrijd.B dressuur voor het eerst binnen.Had er niet veel van verwacht.Wat denk je.........1e prijs met 196 punten.
Ik geloof dat ik voor elke wedstrijd op vakantie moet. hi hi.
Heerlijk vlees pakket van de keur slager gewonnen. mjammie.

Ik kon nu eindelijk op wedstrijd omdat we onze nieuwe trailer hebben.Ben er zo blij mee!
Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:20

even egopost, ik doe snel bijlezen :j willen jullie meestemmen?
link

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:09

sander_lotte schreef:
@ cp112: welkom! Vertel je even wat meer over jezelf?
Je naam, de naam van die knappe kerel op de foto's, zijn leeftijd, jouw men-ervaring,... Eender wat je wil vertellen! Voor ons is het altijd leuk om wat meer te weten over de mensen die meekletsen :D

Nou ik ben Chantal :wave: Paard op de foto is 1 van onze tinkers Nuadhu Nuage. Noedel voor intimi :) Hij is onze goedgekeurde dekhengst van nu 4 jaar. We hebben nog 2 merries staan en wat klein grut :Y). Allen tinkers en 2 shetlanders.
1 van de shets loopt sporadisch wel eens voor de wagen. Stelt niet zoveel voor, hij vind het leuk en loopt er zo mee weg. Ik heb geen ervaring met mennen en zo redden we het wel leuk samen :) Hij is gelukkig heel erg braaf.

Verder ben ik zelf meer van het rijden. Met Noedel mag ik bijna het L1 in.
Maar eigenlijk, is Noedel van mijn vriend. Maar hij doet er vrij weinig mee.
Dat zit zo; een jaar of 5 terug had ik 1 paard, een kwpn'er. Mijn vriend heeft toen leren rijden op hem, eigenlijk meer omdat als hij bij mij was in het weekend (woonde 70km verderop en ik had geen rijbewijs) ik altijd met m'n paard bezig was en hij wou wel eens weten hoe en wat dat nu allemaal zat. Dus heeft hij els gehad.
Toen wij gingen samen wonen en er ruimte aan huis was wou hij zelf ook wel een paard. Dat is een leuek tinkerruin genaamd Guus geworden. Hij kon daar leuk mee rijden, gewoon beetje recreatief als hij tijd had, verder reed ik hem.
Zo is de liefde voor tinkers ontstaan en kwamen er steeds meer :=
Helaas werd Guus kreupel, artrose en bleek ook flink dampig te zijn toen hij eenmaal stilstond... Dit werd zó heftig dat we hem in hebben moeten laten slapen.

Sindsdien (5 mei 2011) heeft mijn vriend niet meer gereden. Hij heeft 1 keer op Noedel gezeten.
Hij vind Noedel geweldig maar rijden.. Nee, dat was iets tussen hem en Guus volgens mij. Hij wil jhet gewoon niet meer.

Tijdje geleden heb ik eens geopperd of mennen niet wat voor hem was, wetende dat Noedel dat zo op zou pakken. Hmmm nou dat leek hem wel wat.
Met een tinker van een vriendin op les gestuurd om te kijken of hij het leuk vond. En dat was zo. Dus nu zijn we bezig met Noedel te beleren. En zoals verwacht liep hij zo met de wagen weg. Bij Noed is alles wat je met hem doet de normaalste zaak van de wereld, zolang hij maar óf aandacht krijgt óf voor je aan het werk mag.

Zoo heel verhaal _O- haha, maargoed, wij hebben dus geen menervaring. Ik heb op een stage wel een paar keer mogen mennen en weet ook wel wat benamingen en hoe je moet inspannen, maar daar houd het wel een beetje op :=

Morgen hebben we onze 2e les :)

Dit zijn Noedel en ik :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:24

welkom chantal..noedel heeft een onwijs vriendelijk oog !! knap dier !
leuk dat jullie met hem gaan mennen, koetsiersbewijs is wel een aanrader, je leert er veel handige tip's in een zeer korte tijd..
erg sneu voor Guus en jullie....zo'n afscheid is echt zwaar.

Gem...wat gaaf dat Ster in tweespan mag gaan trainen...superstoer !! :):)
baudy..supergave trailer.
Smickey..geweldig met mick aan de dubbele longe geoefend ! super bezig jij !! +:)+
ava....soms moet je gewoon even spuwen....niet leuk..maar af en toe..wil je dat ook gewoon...succes !!
vhu....dus eerst endurance..en dan zondag verhuizen..wat een verademing zal dat voor je zijn als je even snel naar je paardje toe kunt volgende week...genieten !!

Aiya is in haar neus gehapt...diep sneetje erin..ach..dat hebben die honden onderling wel vaker, maar nu het kouder word is de reu op rustdagen gewoon wat..druk...hij kan op zo'n dag zijn energie niet kwijt en is met spelen wat te ruw..lomperik...zalfje erop en het zal wel helen..

Tine al weer thuis, alles goed met de dieren ??? en jullie goed thuis aangekomen ?

edit..biancailona...ik heb ook gestemd !! en nog iemand van hier ook. nu maar duimen !

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:30

Koetsiersbewijs ligt nog wel in de planning, voor m'n vriend dan vooral. Die doodenkele keer dat ik zelf men... Ik ga wel gewoon mee als hij gaat, haha.
Maar eerst maar eens wat kennis zo opdoen. De cursus is momenteel ook niet hier. Moeten we even informeren wanneer het weer is.

We zijn nu een beetje aan het orienteren op het gebied van tuig en wagens. Qua tuig gaat het denk ik de Ideal EuroTech worden. Ben gisteren naar de ruitersportzaak gegaan en heb er naar gevraagd en de beste meneer heeft alles uitgelegd en het lijkt mij een mooi en degelijk tuig. Voor een prijs die te doen is.
Ik wil sowieso graag kunststof :j

Nu nog kijken voor een wagen. Binnenkort is bij Hagedoorn open dag oid. Die zit bij ons om de hoek dus denk dat we daar maar eens gaan kijken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:32

:~ wat een heerlijke Tinker! Ik ben ooit ook begonnen met het koetsiersbewijs, daarna ook tweespan en veel gegroomd bij een stalhouderij, heb daar ontzettend veel van geleerd.
Dalerboy knapppp kind, geweldig met zo'n voorbereiding :+
En gelukkkig Mick weer OK :)
Sluit me verder heerlijk aan bij de samenvatting van Biancocoo +:)+

Nu pasta maken :Y) fijne avond allemaal!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:34

Ik ken helaas zelf niet zoveel mensen die mennen. De 'paardenvriendinnen' die ik heb mennen niet :') op 1 na waar ik nu zo af en toe eens met mee ga. Maar dan kom je er al wat lastiger in zeg maar, als je niet veel mensen kent die mennen.
En echt groomen enzo vind ik weer wat téveel van het goede _O- Dat kan ik lichamelijk ook niet denk ik.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:03

cp112 ik heb nog een tuig die een nieuw thuis zoekt..wellicht past het wel ??

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:23

VHU, nee ik was met de HCA dus zat er alleen op!! Moest er niet aan denken dat ik op dat moment een groom mee zou hebben gehad...

Vinden jullie het een probleem als ik af en toe kom binnenvallen ? zal dan wel wat op andere reageren maar echt alles top tot teen bijhouden dan haak ik snel af, lukt gewoon niet. :)